26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Takže znovu Ústavní soud

Oči Evropy se budou v příštích dnech upírat na Brno, kde bude Ústavní soud projednávat stížnost skupiny senátorů ODS na Lisabonskou smlouvu. Námitka přednesená senátorem Oberfalzerem je zásadní - jde Evropská unie superstát, nebo není?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
libero 30.9.2009 8:18

Re: Pane Neff,to je tvrdá demagogie

A jo je nutno uznat, že dnes Neff své hujerství ještě dost krotí.

jarda 30.9.2009 8:21

Re: Pane Neff,to je tvrdá demagogie

dejme tomu, že na rozdíl ode mě chodíte k volbám ... přečtete si texty volebních programů jednotlivých stran (nebo jen vybraných) a vhodíte jedné z nich lístek ... předpokládáte, že se splní celý volební program té strany? ... přečetl jste si celý text LS? ... předpokládal byste, že se bude celý dodržovat a nebude se nikdy měnit podle praktických zkušeností při provozu? ... zkuste si to srovnat ... :-))   v této fázi jde spíše o to, aby se státy EU podle něčeho začaly domlouvat a to je právě LS ... pokud má nějterý stát současné EU dost síly na to, aby se oddělil - nic mu nebrání ... opakování referenda v Irsku je rozhodnutím Irů - ne EU !!!

H.K. 30.9.2009 8:37

Re: Pane Neff,to je tvrdá demagogie

....... přečtete si texty volebních programů jednotlivých stran... Realizace volebního programu je většinou limitovaná koaliční dohodou, přípafdně změmou politické situace v následujících letech.

.. předpokládal byste, že se bude celý dodržovat a nebude se nikdy měnit podle praktických zkušeností při provozu?

Někdy bude, jindy nebude. Podle toho jak to bude velkým státům vyhovovat.-

Nedá se "ústava" srovnávat s volebním programem, nebo koaliční dohodou.

ciric 30.9.2009 8:52

Re: Pane Neff,to je tvrdá demagogie

Kdo to rozhodl? Irové? Irská vláda na nehorázný nátlak EU!

BM 30.9.2009 8:59

Re: Pane Neff,to je tvrdá demagogie

Plantáte tady, mudrlante, jedno přes druhé a sčítáte jablka s hruškami. Volební program je soubor plánů, úvah a slibů.  Ty (nesplnitelné) sliby přitom tvoří valnou část programu. Vždy a všech stran. Ale i to, co ta která strana myslí vážně, je limitováno výsledkem voleb, ohledy na případné koaliční partnery a jejich programy a zejména (to byl případ Topolánkovy vlády) na počet hlasů ve sněmovně. I když totiž máte prostou většinu, nemůžete prosadit ani zdaleka všechno co chcete, protože i ve vlastní straně či koalici se vždy najde někdo, kdo má jiný názor. LS není volební program. Je to v podstatě zákon, dokonce základní zákon (pseudoústava), který si budou eurobyrokraté zatraceně dobře hlídat, aby se dodržoval, alespoň potud, pokud to bude vyhovovat jim. K opakování referenda bylo Irsko přinuceno. LS jsem četl. Asi na rozdíl od vás, protože při její znalosti byste nemohl napsat, že je nějakým základem pro domlouvání. Až bude schválena, žádné velké domlouvání již nebude...

Liberta 30.9.2009 9:15

Re: Pane Neff,to je tvrdá demagogie

Ano. Přesně. - Spousta "demokratů" tady blábolí o něčem, o čem nemá šajn. Tři čtvrtiny odpůrců Lisabonské smlouvy vědí asi jen to, co věděl národ, když vyšla Charta 77 (tedy že "samozvanci a zaprodanci" kydají hnůj na výdobytky socialismu) a podobně jako národ tehdy půjdou  teď  tu antichartu klidně podepsat....;-€

Jara 30.9.2009 8:07

To není argumentace...

To není argumentace,to je Astone blábolení.Pak nemůže být ani diskuze.

Jaroným 30.9.2009 8:06

Mráz přichází z Haliče, viďte panr Klausi.

Jednou bude ODS prohlášena za zločineckou organizaci stejně tak, jako KSČ. Její vůdci, pak budou prohlášení za národní zločince.

Hanka 30.9.2009 8:09

Re: Mráz přichází z Haliče, viďte panr Klausi.

:-D:-D:-D  Opravdu- velmi výživný  BLÁBOL:-D:-D:-D!!

Jaroným 30.9.2009 8:16

Re: Mráz přichází z Haliče, viďte panr Klausi.

Haničko, nechce se vám zvolat " Jsem z jedné krve, ty i já Václave Mauglí ? "

idol 30.9.2009 8:12

Re: Mráz přichází z Haliče, viďte panr Klausi.

.......... není správné Klausovi vytýkat tatínka Pružinského, který přišel ze sovětské části Haliče do Protektorátu z pověření Stalina na oslavu paktu Ribbentrop - Molotov a zamiloval se v Praze do komunistky Marie - vršovické účetní, se kterou záhy zplodili v r. 1941 svého šikovného klučinu Vašíka, nýbrž, že tatínka tají!!To jest třeba v rámci spravedlnosti a úcty k Hlavě státu, pečlivě rozlišovatRv;-D>-!!

Fery Mara 30.9.2009 8:18

Re: Mráz přichází z Haliče, viďte panr Klausi.

To už tam v Liháči nemáte lepší argumenty a nebo má Dimun s Tvrdíkem dovolenou?8-o

libero 30.9.2009 8:24

Re: Mráz přichází z Haliče, viďte panr Klausi.

To je tak úroveň Dimun, Tvrdík, "Na růžku".....

J:K 30.9.2009 8:24

Re: Mráz přichází z Haliče, viďte panr Klausi.

K čemu argumenty. Oni pouze obhospodařují stádo, které mají jisté.

Jaroným 30.9.2009 8:35

Re: Mráz přichází z Haliče, viďte panr Klausi.

Mluvíte zřejmě o ODS, že ?

libero 30.9.2009 8:20

Re: Mráz přichází z Haliče, viďte panr Klausi.

Ano, dost bych odhadoval, že k tomu konci EU spěje. Bude zase jen jedna povolená strana, jeden vůdce.

Abyste nebyl v popotahování, že jste to proflákl předčasně.

Nebo už EUkomanda vyrazila?

Lelek kozodoj 30.9.2009 8:10

Re: Kdo si také myslíte, že Klaus ČR škodí?

já si myslím, že hlavní trubka jste vy.

idol 30.9.2009 8:14

Re: Kdo si také myslíte, že Klaus ČR škodí?

......... musím přiznat, že mne tvůj nesouhlas se mnou nikterak nezarmucuje, ba spíš naopak, vážený Lelku kozodoji a Klausohujere!!Rv;-D

Jaroným 30.9.2009 8:21

Re: Kdo si také myslíte, že Klaus ČR škodí?

Nic tak  nerozezlí přisluhovače zločinu, jako několik pravdivých slov.

libero 30.9.2009 8:25

Re: Kdo si také myslíte, že Klaus ČR škodí?

Ne příliš výstižné slovo, "trubka".

Marcela 30.9.2009 9:05

Re: Kdo si také myslíte, že Klaus ČR škodí?

idole a co jako? Václav Klaus slíbil pracovat v zájmu všeho lidu. V mém zájmu pracuje. Já jsem spokojená. A Václav Klaus byl zvolen. Evropští úředníci, kteří o nás rozhodují, nikoliv. A v tom je ten zásadní problém. Každý debil v Bruselu, aby si zasloužil vysoký plat, musí vymyslet aspoň jedno lejstro. Proto neslyší, že "král je nahý".

Hanka 30.9.2009 8:05

Nejlepší ze všeho je

Jak tu lidé, kteří tuto smlouvu neviděli ani z rychlíku- zvrací svá moudra! Ale čemu se divím, když  i novináři- píší tak neskutečné bláboly a přisuzují  V K - že chce zničit  EU-  jen proto, že se snaží hájit  základní ustavní práva této země!

Jara 30.9.2009 8:22

Re: Nejlepší ze všeho je

Nechte je být.S hlupáky se nebavte.

A.S. Pergill 30.9.2009 8:04

EU po Lisabonu bude naprosto jiná EU, než do jaké jsme vstupovali

K přijetí LS by jednoznačně mělo být referendum. Protože přijetím LS přestane platit jeden ze základních článků naší současné (ale i předchozích, až do poloviny 19. století) ústavy: Veškerá moc ve státě pochází z rukou lidu.

I-Worm 30.9.2009 8:25

Re: EU po Lisabonu bude naprosto jiná EU, než do jaké jsme vstupovali

a vono to někdy platilo?

václav 30.9.2009 8:01

EU komisař

Nevím, proč nás stále straší různými sankcemi. Když nebudeme mít eurokomisaře, tak se nic nestane. Ještě mi nikdo nevysvětlil, jakým přínosem pro ČR byl Špidla. Mám za to, že by bylo lepší pro nás, kdyby Špidla nebyl komisařem a nevymýšlel ptákoviny.Doufám, že US bude stejně nekompromisní a nazávislý při posuzování této stížnosti, jako při posuzování ústavní stížnosti Melčáka! Já mám o souladu  LS s naší ústavou velké pochybnosti a když vidím takové típky jako Sarkozyho, tak se  ty pochyby ještě zvyšují. Utekli jsme z Rakouska-Uherska a teď lezeme do horšího chomoutu. To bychom měli důkladně zvážit!

Aleš 30.9.2009 8:01

slova Topolánka bych rozhodně nepřeceňoval.

Vzpomeňme si jak slibovola ratifikaci LS Angele Merkel , ještě před naším předsednictvím a  nehnul proto, ani prstem. Pan Topolánek říká v zahraničí to, co se od něj očekává.

Kdyby mu opravdu šlo o LS  vyjádřil se k ústavní stížnosti senátorů ODS, ale k  ní neřekl ani slovo.

 No počkejme si na refenrendum vIrsku a na rychlost rozhodování ÚS. POlovina října bude kritická!!! A do té doby je možné , aby se ÚS k senátnímu podání vyjádřil!!

  A pan prezident rozhodně není "rek"  a těžko může být jediným monarchou, který nepodepíše , zejména pokud bude posledním a ÚS rozhodne, že LS není v rozporu s českými zákony.

Ten kdo věří  dnes tomu, co pan Topolánek říká je nenapravitelný naiva.

jarda 30.9.2009 8:08

Re: slova Topolánka bych rozhodně nepřeceňoval.

pokud ÚS nalezne v LS rozpor s naší Ústavou či dalšími zákony, tak naše Ústava říká, že by se f tom případovi měly měnit naše zákony :-))  - takže není ani tak provlém f tom, zda je LS správná, ale f tom, zda naše zákony jsou v souladu s LS - nemůžeme z toho vyjít vítězně - ani náhodou - když to zákonodárci schválili, tak president už nemá moc šancí to nepodepsat - ale může abdikovat - zachovat se tedy jako chlap :-))   ... ale takový chlap on zase není :-((