1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Takže znovu Ústavní soud

Oči Evropy se budou v příštích dnech upírat na Brno, kde bude Ústavní soud projednávat stížnost skupiny senátorů ODS na Lisabonskou smlouvu. Námitka přednesená senátorem Oberfalzerem je zásadní - jde Evropská unie superstát, nebo není?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
libero 30.9.2009 10:01

Re: Oči Evropy

Pýchou se (možná) nadmu, až a pokud pošleme LS do kopru. Do té doby není na co být pyšný.

.. 30.9.2009 9:53

co ODSák, to komanč, ruský agent,

nebo Mamulův levoboček

eTony 30.9.2009 9:53

Re: co ODSák, to komanč, ruský agent,

rozpovídejte se, prosím.

eTony 30.9.2009 10:04

Re: co ODSák, to komanč, ruský agent,

jasně, a tyhle konstrukce to vše dokazují. Ts,ts,ts.

.. 30.9.2009 10:05

Re: co ODSák, to komanč, ruský agent,

Konstrukce? Chudacku ...

eTony 30.9.2009 10:09

Re: co ODSák, to komanč, ruský agent,

Řebíček je gauner, blábolení nějakého lampasáka mne vůbec nezajímá a vytvoření umělého problému a pak jeho řešení je ¨hodno blázna. Takže co bude s tím vaším kategorickým úsudkem? Řebíček i Topolánek odejdou, ale ODS zůstane, to naštve, co ?

clay 30.9.2009 10:07

Re: co ODSák, to komanč, ruský agent,

Opakuji, že Mirek Topolánek toto vše zvládal s neskutečnou bravurou, takže se stal jedním z nejlepších žáků školy. Otazníky, které jsem kolem tohoto žáka cítil, byly jen dva. Vždy mi bylo záhadou proč a jak odolával nabídkám výběru za kandidáta na vstup do KSČ, neboť u tak dobrého studenta se dal předpokládat start do života se stranickou legitimací. Při jeho nesporných velitelských schopnostech, které by z něj udělaly vynikajícího vojáka z povolání, mě poté, co v roce 1975 s vyznamenáním odmaturoval, navíc velice udivilo to, že místo na vojenskou, kam od nás mířili téměř všichni, odešel na civilní vysokou školu. Tam jednak nemohl mít tak dobré materiální podmínky (zatímco civilní student musí shánět peníze na živobytí, vojenský student má plat), a navíc bylo pravidlem, že „zrádci“ (rozuměj všichni, kdo co po čtvrtém ročníku opustili vojenskou kariéru), dostali zřídkakdy do vínku doporučení k dalšímu studiu.

Na tyto otázky jsem si ale vždycky odpovídal domněnkou, která mi dávala smysl. Ve vojenských školách nebyli jen potomci vojáků z povolání a fanoušci armádního sportu. Bylo mnoho „odložených kluků“, kterých se rodiče po čas jejich dospívání prostě „zbavili“ a předali je armádě s tím, že se z ní vrátí dospělí a soběstační. To, že vojenská střední škola, na rozdíl od civilní, financovala všechny hmotné potřeby žáka, pro tyto rodiny také jistě nebyl zanedbatelný faktor. Zdrojnicí studentů byly především rodiny s více dětmi a za nimi následovaly rodiny neúplné (na škole se objevilo několik velice úspěšných dvojčat).

jarda 30.9.2009 10:10

Re: co ODSák, to komanč, ruský agent,

ano .. .znal jsem jednoho, co poznal omyl a zaplatil za nedokončení studia ... ale možná nebyl tak vyčůraný jako Topolánek :-))

Matů 30.9.2009 9:52

Předvídání

Předjímat stanovisko ÚS p. Paroubek neumí(nedělejte z něj pána boha),proto nesouhlasil s volbami v listopadu.Zase vyřknuta blbost,Astone a hned v úvodu,jen si kopnout,nebolí vás noha,kopete oběma?

beta 30.9.2009 9:51

modrym gaunerum PRAVIDLA EU navoni

tak blokuji tito šmejdi celou EVROPU;-O

eTony 30.9.2009 9:53

Re: modrym gaunerum PRAVIDLA EU navoni

no konečně ? kde jste se flákalo ? Tady mezitím další bitva vzplála. Bohužel, zdaleka ne poslední.....

libero 30.9.2009 9:54

Re: modrym gaunerum PRAVIDLA EU navoni

Na školení, nejspíš.

baranka 30.9.2009 11:25

voní , jen LS trochu zapáchá

;-O

Skybird 30.9.2009 9:47

Ještě k těm historickým zkušenostem

Ano, máme zkušenosti s Ruskem. Bez diskuze se velkou měrou zasloužili o porážku Německa a osvobodili nás. Potom přes 40 let nám vládli formou diktatury naší jedné strany a lpěli na rozdělení Evropy odsouhlasené v Jaltě snaživými západními mocnostmi ( přečtěte si, co tam kdo navrhoval a kdo zobal Stalinovi z ruky ) všemi disponibilními prostředky ( i tanky a děly ).

Také máme zkušenosti s Německem, podobně jako téměř celá Evropa a nejen ona.

A máme zkušenosti s Francií a Anglií a s jejich chápáním smluvních závazků. Také máme zkušenosti s Poláky, kterým se velmi líbilo naše Těšínsko. Slováci by mohli vyprávět své o Maďarsku. Takto by se mohlo pokračovat do nekonečna.

Které z těchto zkušeností mají větší váhu ? Není náhodou mnohem moudřejší přijmout při potřebné předběžné opatrnosti tézi, že svět se prostě vyvíjí, posouvá, okolnosti jsou dramaticky jiné ? Dvakrát nevstoupíme do stejné řeky ! Proto je třeba brát křižácké války s nadhledem, nestrašit včerejšími bubáky, brát v úvahu faktické hráče na světové hrací desce a myslet  dopředu. Nedělejme ze sebe opět ublížené mučedníky a planě nefňukejme ! To nám ostatně šlo vždy ze všeho nejlépe.

Realista 30.9.2009 9:51

Re: Ještě k těm historickým zkušenostem

jo souhlas! Dvakrát nevstoupíme do stejné řeky. Do stejné žumpy ovšem klidně.

Osvobodit se už se nám znova nepodaří.Obzvl. když svoji svobodu dobrovolně odevzdáme.

petr l 30.9.2009 9:52

Re: Ještě k těm historickým zkušenostem

anglická voj intervence byla podmíněna voj účastí francie, takže anglie smuvní závazky neporušila.

libero 30.9.2009 9:58

Re: Ještě k těm historickým zkušenostem

To je sice pravda, ale Chamberlainovo přispění k Mnichovu nic pěkného nebylo. Bez ohledu na to, že se podřídil převládajícímu veřejnému mínění v GB.

Ivan Nový 30.9.2009 9:53

Re: Ještě k těm historickým zkušenostem

Stalin tam například navrhoval postřílet 100 000 členů německé elity, pak spustil na 50 000. Mocnostem se ale podařilo místo toho prosadit Norimberský proces.

www racek 30.9.2009 10:02

Re: Ještě k těm historickým zkušenostem

no, tohle zrovna chtěl churchill ... :-D

Ivan Nový 30.9.2009 9:54

Re: Ještě k těm historickým zkušenostem

Předběžná opatrnost je korporativistický, fašistický i komunistický koncept, který umožňuje zavádět totalitu. Co bylo StB jiného, než uplatnění principu předběžné opatrnosti v praxi?

clay 30.9.2009 10:04

Re: Ještě k těm historickým zkušenostem

v Jaltě "se dělilo" leda tak Pobaltí a dohodl se přes odpor Churchila útok přes jižní Francii a ne přes Itálii a Balkán. Opakujete staré mýty. Z ruky zobal Roosevelt, který chtěl věřit Stalinovi.

NoName 30.9.2009 9:46

Bruno,

K tomu paktu byli Rusové donuceni skandální nečinností západních velmocí v předvečer druhé světové války. Stalin měl z Němců panický strach, tím "paktem" oddálil útok na SSSR o pár měsíců a vytvořil podmínky pro pozdější vojenskou a ekonomickou převahu.

Ono to bude asi kapánek složitější. Stalin se chystal k expanzi, tohle je dodatečně vymyšlená story stejně jako Katyně. Po německém útoku se na několik dní ztratil, protože ho útok zaskočil-v dohodu s Hitlerem skálopevně věřil.

Nakonec, některé méně informované sovětské jednotky  po obdržení informace, že je válka 22.června 41 rozpečetily původní ofenzivní plány a zaútočili ... 

libero 30.9.2009 9:49

Re: Bruno,

Jo, je zajímavé, kolik lidí té sovětsko ruské lži ještě věří.

Když svědomitě jásali, že německý a sovětský dělník zvítězí nad plutokratickým kapitalismem.

jarda 30.9.2009 9:49

Re: Bruno,

no ale f každém případě nějaký čas Stalin získal ... podobně se nakonec chová dnes VK - také získává čas a doufá, že Irové odmítnou a nebude muset abdikovat :-))

NoName 30.9.2009 9:51

Re: Bruno,

Čas k čemu ? Aby dokončil likvidaci důstojníckého sboru Rudé armády ?

jarda 30.9.2009 9:56

Re: Bruno,

no, pokud neměl techniku, tak každý den dobrý ... v armádě je systém shora dolů - to není demokracie - ani f té americké ... neposloucháš - kulka do hlavy :-((

NoName 30.9.2009 9:58

Re: Bruno,

Píšu níže.

libero 30.9.2009 9:53

Re: Bruno,

Co čas, získal spojence (alespoň si to zřejmě myslel) k útoku na Pobaltí, Finsko a Rumunsko. A neprodleně zaútočil.

Abdikovat?

To už jebe nejen Gajdůškové?

NoName 30.9.2009 9:58

Re: Bruno,

Kdyby mu šlo o čas, měl víc než rok na to, aby se sovětské jednotky na obranu připravily. A to je v době války věčnost. Sovětské jednotky ale připraveny nebyly-přestože byl Stalin varován z několika zdrojů. Věřil Hitlerovi víc než své rozvědce.