Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Svoboda primátorem za dramatických okolností
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Anděl 2.12.2010 8:44Re: Právě jsem se vrátil z hospody Pochopitelně že nesmíte :-) |
P. Vandas 1.12.2010 23:33Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu, Hezky jste no napsala, kéž by tak srozumitelně uměl formulovat své postuláty i pan Janyška. To by se jinak diskutovalo. Filosofa Teilharda de Chardin, ke své škodě neznám, navíc nejsem žádným znalcem filozofie a mé znalosti v tomto oboru, jsou pouze povšechné. S tím, co jste mi citovala z jeho myšlenek, nelze než souhlasit, asi to byl moudrý muž. O manicheizmu vím, že byl v římské říši pronásledován, hlavně křesťany ač se snažil do jednoho náboženského směru sloučit jak křesťanství, tak zoroastrizmus tak prvky budhizmu. Děkuji za hezkou repliku, a dobrou noc. |
M. Martinovská 1.12.2010 23:19Re: Právě jsem se vrátil z hospody Pane Vandasi, těším se na článek, můj dědeček byl architekt (ne funkcionalistický), jsem zvědavá. |
M. Martinovská 1.12.2010 23:15Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu, Pane Vandasi, filosof Pierre Teilhard de Chardin, který za křesťany odpověděl Darwinovi a smířil křesťany své i naší doby s vývojovou teorií, píše, že hmota se nikde nevyskytuje "neuspořádaná", bez formy, každý "materiál" je už hotovým dílem ve své úžasné mikroskopické struktuře... Protiklad ducha a hmoty je lidská konstrukce blízká manicheismu a protiklad duše a těla je omyl způsobený překladem hebrejské bible do řeckého jazyka a řeckého myšlení. V hebrejštině není výraz pro "pouhé tělo", znamená tam mrtvolu. Necituju přesně, je to myšleno k těm "věcem samým"... (stvořené) věci samy nejsou jen tak samy (a nejsou hranaté, aby se po zatřepání urovnaly, ale rostou ve svém vývoji, dle T. Ch. k bodu Omega. |
P. Vandas 1.12.2010 22:53Re: Právě jsem se vrátil z hospody Já bych rád o tom diskutoval, jenomže to by ztratilo to kouzlo. Já nesmím, hledě do té trouby, ani naznačovat. |
J. Jílek 1.12.2010 22:40Re: Nelíbí se Vám, pane Blažku ? Mám tedy pro Vás jiný, dobrej výběr... |
S. Vaněček Šauerová 1.12.2010 22:18Nelíbí se Vám, pane Blažku ? Mám tedy pro Vás jiný, třeba se Vám bude líbit víc. Tenhle je skvělý http://www.lidovky.cz/penas-na-hruby-pytel-aneb-dekadence-dtb-/ln_nazory.asp?c=A101201_153817_ln_nazory_tsh a tento velmi dobrý http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=278&r=nazorya&idc=1491582 Počtěte si. :-) |
J. Anděl 1.12.2010 22:17Re: Právě jsem se vrátil z hospody Jsem laický fanoušek některých funkcionalistických záležitostí, na text se proto moc těším. Platí to pro pana Vandase, ale hodí se to (neb to souzní) k Vaší poznámce. |
J. Anděl 1.12.2010 22:16Re: Právě jsem se vrátil z hospody Nemyslím, že problém by byl v tom, že víme, že svět je jiný, než si vůbec dokážeme myslet, spíš v tom, že pan Kajan si myslí, že ví, jaký svět je. |
P. Vandas 1.12.2010 22:00Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu, Tendence k samovolnému sebeuspořádání, jsou skvěle popsány v zákonech páně Parkinsona, např. teorie samovolného bobtnání byrokratického aparátu a závěrem je popsal i proslulý Murphy, ve svých pracech, třeba v Zákonu namazaného chleba. |
J. Blažek 1.12.2010 21:40Re: Bolševické prostředky k prosazení pravicových záměrů? Ta TOP-ka, ti určitě křišťálově čistí.....cha, cha, cha ..... |
J. Blažek 1.12.2010 21:30Aston stále stejně .... ... skutečně zlý, nenávistný, prolhaný článek. Nic jiného ani nelze od Astona čekat. Howgh. |
P. Vandas 1.12.2010 21:28Re: milý kajane Omlouvám se , paní Lukešová, pravdu máte Vy a já jsem napsal blbost. |
P. Vandas 1.12.2010 21:25Re: milý kajane Nikoli, paní Lukešová, přesně by to mělo být, že kompozitivní analýza je jednou z metod, nebo je metodou. Jinak, ve sporu s panem Pavlem, měl pan Janyška pravdu, neb protivník tvrdil, že existuje analytická syntéza. |
P. Vandas 1.12.2010 21:20Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu, Sebeuspořádací tendence jsou dlouho známy například z oblasti biologie,kde tendence samovolnému uspořádání orgánů rostlinné buňky pozoroval a popsal např. Jan Evangelista Purkyně dávno před Hayekem. Spontánní chování hmoty je popsáno v mnoha kosmologických teoriích, nebo např, v geologii a petrografii, kde například kovy v tvorbě rud vykazují podobné chování, či u vzniku konkrecí. |
J. Václavíková 1.12.2010 21:16Re: Státní bankrot? No, tady se říká valašské kotáry.... Křen, přiznám se, nepěstuji, ale myslím, že roste i divoce, zato česneku se celkem daří. A evangelíkům taky, mám mezi nimi dost přátel. |
J. Jílek 1.12.2010 21:15Re: milý kajane jak může být metoda teorií????? |
J. Jílek 1.12.2010 21:15Re: Taky kalvodovky byly, paní Martinovská. A to jsou hloupé kecy ! Dzp. |
H. Lukešová 1.12.2010 21:14Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu, pardon, otázka patřila kajanovi. |
J. Jílek 1.12.2010 21:14Re: SŘLI. metoda je teorie? |
J. Jílek 1.12.2010 21:13Re: SŘLI. společenské vědy jsou přece pavědy.... :-)))) |
H. Lukešová 1.12.2010 21:12milý kajane Kompozitivní metoda ve společenských vědách je také kompozitivní analýza? Vždyť jste říkal, že žádná KAM neexistuje (panu Pavlovi jste to říkal). |
P. Vandas 1.12.2010 21:11Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu, Děkuji, pane Janyško, za odpověď. Je-li tento popis úhelným kamenem teorie SŘLI, který objasňuje vznik lidského světa, jeho uspořádání a jeho samovolné směřování k spontánnímu uspořádání, je to dle mého úsudku příliš nepřesné, neúplné, tak jak by se slušelo na definici. Dovolím si poznamenat, že s podobnými popisy dějů jsem se setkal jak v matematice, v teorii her a teoriích pravděpodobnosti, stejně tak ve fyzice, například Brownův pohyb. Podobnost nikoli náhodná je i s fraktály. Nechci nikterak zpochybňovat platnost a objevnost Hayekových teorií, avšak na hlubší poznání lidského světa to nestačí. Alespoň mně ne. Ještě jednou děkuji za upřímnou snahu. |
H. Lukešová 1.12.2010 21:10Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu, Konpozitví metoda ve společensti je také komppzitvní teorie? Vždyť jste panu Pavlovi říkal, že žádná KAM neexistuje! Tak jak to tedy je? |
H. Lukešová 1.12.2010 21:08Re: Co je, pane Janyško, Tak lidský svět je SŘLI, to nám říká kajan. Ať nás tupé hlavy kajan poučí... |
S. Netzer 1.12.2010 21:05Re: Co je, pane Janyško, touto odpovědí jste ale doposud nevysvětlil, co je "lidský svět" |
A. Goldbergová 1.12.2010 21:02Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu, A co se stane, když nemají tendenci řídit se pravidly? |
K. Janyška 1.12.2010 20:56Re: Co je, pane Janyško, Lidský svět je SŘLI a nemůže být ničím jiným ! Dzp. |
K. Janyška 1.12.2010 20:55Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu, ona pravidelnost vzniklá ze společných znaků v pravidlech má za následek navázání vztahů mezi nimi ! Například kostky v uzavřeném prostoru mají tendenci při zatřepání s nimi se řadit podle svých stran. To plarí obecně ! Samovolně tak vzniká struktura spontánního řádu, která zahrnuje ony prvky, které toto chování vykazují a ony jsou nuceny onu strukturu respetovat. Spontánní řád vykazuje sebepořádací a sebezáchoné účinky ! To platí i o lidech a lidském světě ! Dzp. |
S. Netzer 1.12.2010 20:51Co je, pane Janyško, "lidský svět"? To mě zajimá daleko víc než otázka, co je SŘLI. |