Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Aston stále stejně ....
... skutečně zlý, nenávistný, prolhaný článek. Nic jiného ani nelze od Astona čekat. Howgh.
Nelíbí se Vám, pane Blažku ? Mám tedy pro Vás jiný,
třeba se Vám bude líbit víc. Tenhle je skvělý http://www.lidovky.cz/penas-na-hruby-pytel-aneb-dekadence-dtb-/ln_nazory.asp?c=A101201_153817_ln_nazory_tsh
a tento velmi dobrý http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=278&r=nazorya&idc=1491582
Počtěte si. :-)
Re: Nelíbí se Vám, pane Blažku ? Mám tedy pro Vás jiný,
dobrej výběr...
milý kajane
Kompozitivní metoda ve společenských vědách je také kompozitivní analýza? Vždyť jste říkal, že žádná KAM neexistuje (panu Pavlovi jste to říkal).
Re: milý kajane
Nikoli, paní Lukešová, přesně by to mělo být, že kompozitivní analýza je jednou z metod, nebo je metodou. Jinak, ve sporu s panem Pavlem, měl pan Janyška pravdu, neb protivník tvrdil, že existuje analytická syntéza.
Re: milý kajane
Omlouvám se , paní Lukešová, pravdu máte Vy a já jsem napsal blbost.
Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,
ona pravidelnost vzniklá ze společných znaků v pravidlech má za následek navázání vztahů mezi nimi ! Například kostky v uzavřeném prostoru mají tendenci při zatřepání s nimi se řadit podle svých stran. To plarí obecně ! Samovolně tak vzniká struktura spontánního řádu, která zahrnuje ony prvky, které toto chování vykazují a ony jsou nuceny onu strukturu respetovat. Spontánní řád vykazuje sebepořádací a sebezáchoné účinky ! To platí i o lidech a lidském světě ! Dzp.
Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,
A co se stane, když nemají tendenci řídit se pravidly?
Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,
Konpozitví metoda ve společensti je také komppzitvní teorie? Vždyť jste panu Pavlovi říkal, že žádná KAM neexistuje! Tak jak to tedy je?
Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,
pardon, otázka patřila kajanovi.
Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,
Děkuji, pane Janyško, za odpověď. Je-li tento popis úhelným kamenem teorie SŘLI, který objasňuje vznik lidského světa, jeho uspořádání a jeho samovolné směřování k spontánnímu uspořádání, je to dle mého úsudku příliš nepřesné, neúplné, tak jak by se slušelo na definici. Dovolím si poznamenat, že s podobnými popisy dějů jsem se setkal jak v matematice, v teorii her a teoriích pravděpodobnosti, stejně tak ve fyzice, například Brownův pohyb. Podobnost nikoli náhodná je i s fraktály. Nechci nikterak zpochybňovat platnost a objevnost Hayekových teorií, avšak na hlubší poznání lidského světa to nestačí. Alespoň mně ne. Ještě jednou děkuji za upřímnou snahu.
Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,
Sebeuspořádací tendence jsou dlouho známy například z oblasti biologie,kde tendence samovolnému uspořádání orgánů rostlinné buňky pozoroval a popsal např. Jan Evangelista Purkyně dávno před Hayekem. Spontánní chování hmoty je popsáno v mnoha kosmologických teoriích, nebo např, v geologii a petrografii, kde například kovy v tvorbě rud vykazují podobné chování, či u vzniku konkrecí.
Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,
Tendence k samovolnému sebeuspořádání, jsou skvěle popsány v zákonech páně Parkinsona, např. teorie samovolného bobtnání byrokratického aparátu a závěrem je popsal i proslulý Murphy, ve svých pracech, třeba v Zákonu namazaného chleba.
Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,
Pane Vandasi, filosof Pierre Teilhard de Chardin, který za křesťany odpověděl Darwinovi a smířil křesťany své i naší doby s vývojovou teorií, píše, že hmota se nikde nevyskytuje "neuspořádaná", bez formy, každý "materiál" je už hotovým dílem ve své úžasné mikroskopické struktuře... Protiklad ducha a hmoty je lidská konstrukce blízká manicheismu a protiklad duše a těla je omyl způsobený překladem hebrejské bible do řeckého jazyka a řeckého myšlení. V hebrejštině není výraz pro "pouhé tělo", znamená tam mrtvolu.
Necituju přesně, je to myšleno k těm "věcem samým"... (stvořené) věci samy nejsou jen tak samy (a nejsou hranaté, aby se po zatřepání urovnaly, ale rostou ve svém vývoji, dle T. Ch. k bodu Omega.
Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,
Hezky jste no napsala, kéž by tak srozumitelně uměl formulovat své postuláty i pan Janyška. To by se jinak diskutovalo. Filosofa Teilharda de Chardin, ke své škodě neznám, navíc nejsem žádným znalcem filozofie a mé znalosti v tomto oboru, jsou pouze povšechné. S tím, co jste mi citovala z jeho myšlenek, nelze než souhlasit, asi to byl moudrý muž. O manicheizmu vím, že byl v římské říši pronásledován, hlavně křesťany ač se snažil do jednoho náboženského směru sloučit jak křesťanství, tak zoroastrizmus tak prvky budhizmu. Děkuji za hezkou repliku, a dobrou noc.
Co je, pane Janyško,
"lidský svět"? To mě zajimá daleko víc než otázka, co je SŘLI.
Re: Co je, pane Janyško,
Lidský svět je SŘLI a nemůže být ničím jiným ! Dzp.
Re: Co je, pane Janyško,
touto odpovědí jste ale doposud nevysvětlil, co je "lidský svět"
Re: Co je, pane Janyško,
Tak lidský svět je SŘLI, to nám říká kajan. Ať nás tupé hlavy kajan poučí...
Tři roky po boku špičkového politika, dám si další kapitolu z Petry Proletářky :-)
SŘLI.
Pane Janyško, o pár řádek níže se holedbáte, že SŘLI je stejně zásadní pravidlo jako Ohmův zákon. Jak zní Ohmův zákon vím přesně: "Elektrický proud v kovovém vodiči je při stálém odporu přímo úměrný
napětí na koncích vodiče. Je-li napětí na koncích vodiče stálé, je
proud nepřímo úměrný odporu vodiče.
Tak, a teď jsem zvědav, zda Vy umíte napsat ten Váš o SŘLI?
No vím to předem. Bude jako obvykle, hluboké ticho.
Re: SŘLI.
Tak já SŘLI ani kompozitivní teorii nerozumím, vážně. Tak bych byla ráda, kdyby mi to kajan vysvětlil. Nechť mi pošle povídání o SŘLI na email haluk@seznam.cz...
Re: SŘLI.
asi vám to bude divné
http://www.google.cz/search?client=opera&rls=cs&q=kompozitivn%C3%AD+teorie&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
ale ta teorie existuje v kajanových představách, leda že by....http://www.youtube.com/watch?v=jeXvMblFwO0
Re: SŘLI.
Ano, je kompozitviní metofa společenských věd a je také kompozitivní teorie ! Hledejte a studujte ! Pro začátek Osudnou domýšlivost od mistra Hayeka ! Dzp.
Re: SŘLI.
Svým dotazem vyvoláváte napětí, které vzápětí může přejít v odpor a a neuspořádaný pohyb nositele myšlenkového náboje.
Paní Šauerová, dnes tu už nebudu,
Píšu vám tady nahoře, protože jeden tu půl hodinku není a všechno je strašně hluboko... tady an diskuzi se názorně zobrazuje úsloví Kdo chvíli stál, už stojí opodál... ale chtěla jsem vám poděkovat za včerejší kulturní tipy a taky napsat, že máte s těmi Klausovkami pravdu... já jsem si přitom vzpoměla na odlehčovací článeček brzo po revoluci, kde se psalo, že ženy se u nás rozdělují na havlovky, klausovky a diensbierovky, podle toho, kdo se které líbí. Kde je diensbierovkám konec, že! A ti mladí ještě nemají žádné pořádné fanynky... myslím, že u nás taky nejsou žádné fischerovky či tůmovky či nečasovky. A co třeba janyškovky, ty jsou jistě nejkrásnější.