30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Svatá panna po sto a dvou letech na svém místě

Mariánský sloup, pomník statečné obrany před švédskou soldateskou, která právě na sklonku třicetileté války vyplundrovala Pražský hrad a vykradla rudolfínskou sbírku, je opět na svém místě na Staroměstském náměstí v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 5.6.2020 19:07

Jsem pro, spláchnout prakticky celou ruskou ambasádu. A bude klid.

P. Hofman 5.6.2020 19:06

Třeba ten rusobolševik Filip je přímo kouzelný.

Doufám, že mu ČT dá ještě víc možností se k tomu vyjadřovat. Ať lidi vidí, co jsou tihle komunističtí šmejdi i 30 let po Listopadu zač. Nic se na nich nezměnilo, jen taktiku zmodernizovali.

M. Němec 5.6.2020 19:05

Praha v tý době Habsburkům z Vídně patřila, stejně jako celý Česko, monoklíčku.

Takže si mohli na Staromáku stavět, co chtěli, monoklíčku.

P. Boleloucký 5.6.2020 19:05

Ono to tak funguje věky. Staví se,bourá se ! Škoda té práce o to víc, když se podaří.

J. Václavíková 5.6.2020 19:04

Jo. A ty dvě strany se dost zásadním způsobem míjejí.

F. Sojka 5.6.2020 19:04

Tentokrát jsem pro.

J. Václavíková 5.6.2020 19:03

Ten sloup představuje zásadní problém z toho důvodu, že pro každou ze stran je symbolem něčeho jiného.

J. Václavíková 5.6.2020 19:02

Spíš odkopalo, kdo je kdo a komu slouží, politruku.

P. Hofman 5.6.2020 19:01

Hloupá reakce.

Neměl nařizovat nic. Staromák je historicky výjimečné místo Čechů, ne Rakušanů (natož Habsburků).

P. Boleloucký 5.6.2020 19:01

Pražáci si opět nasadili čepicu s tím ricinem. A tak je to se vším. Kundra s těmi třemi pokálenými by se měli spláchnout. To je zase vostuda !;-D;-D;-D

I. Kellner 5.6.2020 19:00

Se vám to nějak setřáslo.

M. Němec 5.6.2020 19:00

To je ruskej smysl pro humor, takovej bodrej, jak řekl Jiří Suchý vo Silvestra 68 ́.

M. Němec 5.6.2020 18:58

A co tam měl Ferdl III. postavit ?

Pomník Jana Husa v nadživotní velikosti ?

M. Němec 5.6.2020 18:55

Tak dva pitomci na ruský ambasádě se vožerou, pohádaj a pak pošlou vymyšlenej provokativní dopis do českýho časopisu. Když je Češi chtěj vyhodit, tohle je ofiko reakce Ruska :

„Počínání Prahy dostane nejen adekvátní odpověď, ale bude se k němu přihlížet při utváření ruské politiky vůči Česku. Za takové provokace se musí nést odpovědnost,” uvedl v komentáři tiskový odbor ruského ministerstva zahraničí.

P. Hofman 5.6.2020 18:54

Mariánský sloup přikázal císař Ferdinand III. postavit na Staroměstském náměstí a výslovně si přál, aby byl proveden podle vzoru vídeňského sloupu stojícího od roku 1647 před jezuitským kostelem na náměstí Am Hof.

J. Václavíková 5.6.2020 18:52

Zkuste si jen tak na chvíli, ze srandy, představit, že by snad tohle proběhlo ze strany ambasády USA. Třeba vůči někomu, kdo vystupoval proti instalaci jejich radaru. Vidíte ty komentáře v živých barvách? Těch, co tu teď píší o zbabělých počůráncích, co by měli unést následky svého blbnutí a nebát se zápalných flašek? ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

M. Němec 5.6.2020 18:49

Ano.

Např.Ferdinand III. to všechno viděl úplně jinak, než nějakej českej Venca ze mlejna.

M. Kolář 5.6.2020 18:46

Rozdělená je, ale nezdá se, že to jde striktně přes rasy. Viz i složení současných demonstrantů.. Spíše umírá původní individualismus a mezi mladými ,bez ohledu na rasu, se šíří socialistické utopie...

P. Jirkovský 5.6.2020 18:45

Vono by taky záleželo na tom, z který strany by bylo koukáno.

M. Kolář 5.6.2020 18:43

Otázku sebevědomí také vnímám jinak než Vy..

M. Kolář 5.6.2020 18:41

On vždycky někdo rozhoduje. V r. 1618 zde byl jakýsi panovnicko-aristokratický dualismus. Gorbačov nemusel být neschopný, pouze uvolnil kotvící lana, která držela zločinecký systém moci. Jistě, bez toho by Sametu v této podobě nebylo. Ale Vy uvažujete příliš ahistoricky. Nemá smysl takto skákat přes staletí.. Moderní národ vznikl až v 19. století a i tak je to koncept rozporuplný. Třicetiletá válka 1618-1648 znamenala obrovský předěl v životě lidí v zemích koruny české.. V podstatě se vše pak vytvářelo znova, včetně velké části osídlení.. Vlastně my už převážně nejsme potomci těch, co zde žili před r. 1618 ..

P. Hofman 5.6.2020 18:33

"Ale americká republika jako taková nevykazuje žádné známky rasismu .."

Pane Koláři, neblbněte. Ta země je silně rozdělená a na rasismus nejspíš jednou dojede. Připomínám, že oboustranný.

M. Němec 5.6.2020 18:32

Sebevědomí tehdá u Čechů nevidno.:-(

Jak by bylo vše krásné, kdyby se to řídilo podle přání pana Hatiny.:-)

P. Hatina 5.6.2020 18:28

Proč by měl rakouský císař nechat stavět pomníky Žižkovi nebo Husovi? Na to si přece měli ti sebevědomí Češi vybrat a postavit si je sami :))))

P. Hatina 5.6.2020 18:25

Dá se to hodnotit i tak. Jenomže, osudy národů rozhodují jednání právě takových elit. Jak v tom roce 1618,1620, 1848, 1918, 1938, 1948, 1968, 1989, i 2020. Takže zase žádný trvalejší důvod k sebevědomí národa nevidno.. I tu svobodu za Havla jsme získali hlavně kvůli tomu že se SSSR samorozpadal pod vedením podobně neschopného Gorbačova

M. Němec 5.6.2020 18:20

Císař Ferdinand III. měl v Praze postavit pomník Janu Husovi nebo Žižkovi, dále věnovat Čechám samostatnost a úplnou svobodu náboženskou.R^

A pan Hatina by byl dneska spokojenej.:-)

Nevíte někdo, proč to ten císař Ferdinand III. neudělal, když se to tak nabízelo ?:-(

J. Havelka 5.6.2020 18:19

Ruští diplomaté nejsou žádní suchaři, píší na sebe anonymy a různá veselá udání. Lavrov dobře věděl proč chce rezignovat. Doživotní ho nepustil. Paní Boublíková a Šándor avízovali, že je blbost věřit ricinu v kabele pro naše Tři Statečné.

P. Jirkovský 5.6.2020 18:18

A co teprv, kdyby to bylo česky!

M. Kolář 5.6.2020 18:18

Americká společnost je velmi složitá, komunitní, pestrá, atd... Mnoho věcí tam funguje jinak, než jsme navyklí z Evropy. Napětí mezi etniky tam obecně jistě existuje. Ale americká republika jako taková nevykazuje žádné známky rasismu .. Ani o tomto zásahu lokálních policistů nemáme dosud dost informací.. Proč zasahovali, byl muž podezřelý z něčeho, byl tam nějaký jiný motiv v jednání policistů, byl to pouze přehnaný zákrok nějakého hrubšího policisty , jaký je občanský profil oběti, jakou roli tam hráli drogy , jaký je širší kontext policejního zákroku, atd atd.. Nesrovnávejte USA s totalitními režimy, čínským apod.. Je to naprostý nesmysl..

F. Šimek 5.6.2020 18:17

nelíbí se mi to, že ty už dneska víš, jak to dopadne...asi tak !