2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Státní maturity přece jen budou

Tři čtvrti miliardy v průběhu čtrnácti let stál projekt přípravy jednotných státních maturit. Už to vypadalo, že projekt padne, nyní to vypadá, že skutečně jednotné maturity budou. Co je jisté, je to, že debata neskončí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kraus 19.8.2010 13:00

Re: Státní maturity jsou potřebné

"Matematika je krásná. Vyřešit úlohu je uspokojivé a přináší to rozkoš. Minimálně mentálně (intelektuálně i filosoficky) přináší i odpovědi a náhledy, které využijete i v jiných částech života." Potěšil jste mne. Také jsem zažíval podobné pocity už i na základní, pak na střední a vysoké škole. Jsem rád, že nás podobných v očích mnohých "úchylů" je více.

K té klesající úrovni středních škol: Dnes jsou v této věkové kategorii velmi slabé ročníky. Střední i základní školy jsou přitom financovány podle počtu žáků. Jelikož je tedy dostatečný počet žáků pro školy existenční záležitostí, berou prakticky všechno a také nikoho nevyhodí. Ještě hůře jsou na tom střední odborná učiliště. Z učilišť chodili lanařit dorost i na zvláštní školy, dokud je nezrušili.   

M. Prokop 19.8.2010 8:48

Re: Státní maturity jsou potřebné

To dožadování vysokých škol jsem nějak nezaznamenal.

Spíš "pokud to bude k něčemu, snad to i použijeme".

A cena za tu šaškárnu je příšerná.

D. Polanský 19.8.2010 6:53

Křeček a maturity. Guláš, ale budiž.

Astonovi leží v břichu Křeček s placením regulovaného nájemného. Mně spíš vadí, že po revoluci si spousta lidí půjčila peníze z bank, pak jako že se jim nezdařil podnikatelský nájem, peníze převedli na účty manželek a dětí, a teď si žijí z těchto peněz v krásných domech postavených na velikých pozemcích a já musím za ně coby občan žijící v podnájmu splácet jejich nedobytnou pohledávku. Takových nakradených nemovitostí je několik tisíc. Ale Aston je pravičák, takže chápu, že tohle mu nevadí.

Státní maturity jsou naprostý nesmysl. Rozbor nebudu dělat. Pokud bude zájem, napíšu k tomu článek.

J. Anděl 19.8.2010 7:34

Re: Křeček a maturity. Guláš, ale budiž.

K tomu guláši, já vím, že se tím zvlášť nezaobíráte, ale - prostě úvodník, který se věnuje dvěma nějakým aktuálním tématům. Není to tady na psu tak vyjímečné (viz mobyho deníček).

Snad je matoucí jen ten titulek článku. Nad tím už jsem se taky pozastavil, že titulek přiláká čtenáře na nějaké téma a v článku se musí vypořádat se dvěma.

To je ale menší buzerace, než státní maturita ;-)

K tématu vašeho příspěvku - znáte takové konkrétní případy? A myslíte, že jich je opravdu hodně? Já neznám, jen vím, že se říká, že jsou. Ale nesetkávám se s těmi případy, tak mi to osobně tolik nevadí, resp. nevím, jestli to je skutečně reálný problém.

M. Prokop 19.8.2010 8:55

Re: Křeček a maturity. Guláš, ale budiž.

Jo, jsme lidé různé.

Vám vadí několik osobních nepoctivců - pochopitelně existují - mně vadí také a ještě mnohem víc státní plýtvání (a obecní) pod záminkou sociálna, fungující za všech vlád, ale v těch levicových v mnohem větší míře.

Žijete v podnájmu?  Neznám prakticky jediného trochu schopného člověka, který by dnes, dvacet let po "plyšáku" neměl najmut slušný byt nebo nebydlel (třeba i s hypotékou) ve svém.

J. Kanioková 19.8.2010 12:06

Přesně,

takové roky od zahájení deregulací a přesto někteří pořád bublaj, aniž by celou tu dobu hledala jiná řešení. Každý svého osudu strůjcem!

V. Pavel 19.8.2010 6:45

Za co 14. let platit?

Souhlasím s Astonovým náhledem na nezbedu Křečka, někdejšího podvodného JUDr., který neoprávněně zdobil své jméno akademickým titulem do doby než to bylo medializováno. Ke státním maturitám se nevyjadřuji, protože o tom nic nevím. Je mi pouze trochu divné, proč se to řeší 14 let za nemalé peníze? Když jsem před drahnými léty maturoval za komoušů na průmyslovce, myslím, že tehdejší maturity snad také byly "státní", nebo ne? Co je na tom potřebné vymýšlet 14 let a za toto neproduktivní přemýšlení ještě někomu platit, opravdu nechápu? Určité oživení diskuze představuje nazlobený diskutér Stejsjal, který si zřejmě vykompenzoval trauma z vlastní neschopnosti protlačit svůj příspěvek až ke zveřejnění, jeho 4. násobným plakátováním. Všem přeji ........ Hezký den!

J. Anděl 19.8.2010 7:15

Re: Za co 14. let platit?

Přeji dobré ráno. Pana Stejskala bych se zastal, určitě šlo o nějaký technický problém, proč se mu příspěvek nezobrazil.

Jinak souhlasím s tím, co píšete.

J. Stejskal 19.8.2010 8:51

Re: Za co 14. let platit?

Nerad to říkám, většinou se takhle nevyjadřuji, ale vy jste opravdu trouba.

V. Pavel 19.8.2010 9:46

Re: Za co 14. let platit?

Pane Stejskale! Možná vás zklamu, ale označení za "troubu" právě poté, co zde vy osobně v úvodu předkládáte, pokládám opravdu za úsměvné!

J. Stejskal 19.8.2010 11:12

Re: Za co 14. let platit?

Ne, nezklamal jste!

V. Pavel 19.8.2010 13:11

Re: Za co 14. let platit?

Stejskale! Zjišťuji, že jste z úspěchu korunovaného čtyřnásobným plakátováním vašeho výplodu, bohužel, zpychnul! Pamatujte však: Pýše předchází pád!

J. Stejskal 19.8.2010 13:55

Re: Za co 14. let platit?

Člověk který oslovuje takovýmto způsobem, nestojí za odpověď.

J. Stejskal 19.8.2010 1:59

Může mi někdo vysvětlit

proč se neuveřejnil můj příspěvek, kde snad bylo závadné pouze to, že se mi úvodník nelíbí?

V. Bok 19.8.2010 2:28

Re: Může mi někdo vysvětlit

No, ono se Vám toho uveřejnilo opravdu přespříliš. Asi Vám přejí nebo co.

J. Stejskal 19.8.2010 8:50

Re: Může mi někdo vysvětlit

Přejí, přejí. Koukám na to jako blázen! Ani ten druhý se mi nikdy nezobrazil, psal jsem i všemocnému p. Wagnerovi a teď tohle. Myslel jsem si dokonce, že je nastaveno s citlivostí na majitele.

J. Stejskal 19.8.2010 1:58

No, nevím.

Státní maturity mi připadají správné, není to nic nového a výšku laťky parametrů maturity by měli nastavovat vysoké školy. Které to tedy bohužel nezajímá více. O statních maturiát se jedná léta, stejně jako o kariérním řádu, který je nutný minimálně stejně. Jenže každej jouda, co by nevymyslel trakař k tomu má co říct a není nic. A teď i Aston.

A co se týká Křečka, kterému Aston neustále nepochopitelně závidí regulované nájemné, (které už je takřka stejné jako tržní), sám majíc za tatínkova práva a privatizaci MF domy, tak ten se pozastavuje nad tím, že se ÚS hrabe ve výkalech a měl by se bez ohledu na závažnost sporu mezi psem a motorkou věnovat věcem, kterým se bohužel nemohou věnovat jiní, neb k tomu má puvoir pouze ten ÚS.

Astone, Astone. To není dobrý úvodník.

M. Prokop 19.8.2010 8:57

Re: No, nevím.

Když už, tak "maje".

Jinak budíte značný dojem neschopnosti pochopit celkem jednoduchý Astonův text.

J. Stejskal 19.8.2010 1:57

Ten úvodník se mi nelíbí.

Státní maturity mi připadají správné, není to nic nového a výšku laťky parametrů maturity by měli nastavovat vysoké školy. Které to tedy bohužel nezajímá více. O statních maturiát se jedná léta, stejně jako o kariérním řádu, který je nutný minimálně stejně. Jenže každej jouda, co by nevymyslel trakař k tomu má co říct a není nic. A teď i Aston.

A co se týká Křečka, kterému Aston neustále nepochopitelně závidí regulované nájemné, (které už je takřka stejné jako tržní), sám majíc za tatínkova práva a privatizaci MF domy, tak ten se pozastavuje nad tím, že se ÚS hrabe ve výkalech a měl by se bez ohledu na závažnost sporu mezi psem a motorkou věnovat věcem, kterým se bohužel nemohou věnovat jiní, neb k tomu má puvoir pouze ten ÚS.

Astone, Astone. To není dobrý úvodník.

J. Stejskal 19.8.2010 1:56

Moc tomu taky nerozumím.

Státní maturity mi připadají správné, není to nic nového a výšku laťky parametrů maturity by měli nastavovat vysoké školy. Které to tedy bohužel nezajímá více. O statních maturiát se jedná léta, stejně jako o kariérním řádu, který je nutný minimálně stejně. Jenže každej jouda, co by nevymyslel trakař k tomu má co říct a není nic. A teď i Aston.

A co se týká Křečka, kterému Aston neustále nepochopitelně závidí regulované nájemné, (které už je takřka stejné jako tržní), sám majíc za tatínkova práva a privatizaci MF domy, tak ten se pozastavuje nad tím, že se ÚS hrabe ve výkalech a měl by se bez ohledu na závažnost sporu mezi psem a motorkou věnovat věcem, kterým se bohužel nemohou věnovat jiní, neb k tomu má puvoir pouze ten ÚS.

Astone, Astone. To není dobrý úvodník.

J. Stejskal 19.8.2010 1:55

Moc tomu taky nerozumím.

Státní maturity mi připadají správné, není to nic nového a výšku laťky parametrů maturity by měli nastavovat vysoké školy. Které to tedy bohužel nezajímá více. O statních maturiát se jedná léta, stejně jako o kariérním řádu, který je nutný minimálně stejně. Jenže každej jouda, co by nevymyslel trakař k tomu má co říct a není nic. A teď i Aston.

A co se týká Křečka, kterému Aston neustále nepochopitelně závidí regulované nájemné, (které už je takřka stejné jako tržní), sám majíc za tatínkova práva a privatizaci MF domy, tak ten se pozastavuje nad tím, že se ÚS hrabe v h***vnech a měl by se bez ohledu na závažnost sporu mezi psem a motorkou, věnovat věcem, kterým se bohužel nemohou věnovat jiní, neb k tomu má puvoir pouze ten ÚS.

Astone, Astone. To není dobrý úvodník.

R. Langer 19.8.2010 14:04

Re: Moc tomu taky nerozumím.

Vážně už je to nájemné takřka stejné jako tržní? Zrovna mi to kolega říkal - u bytu 3+1 120 m2 v Prostějově je regulovaný nájem 1200,-Kč měsíčně. Hádejte, kolik stojí nájem 3+1 neregulovaný. Schválně si tipněte. Ať vidím, jakou máte představu (spíše asi "sen").

J. Stejskal 19.8.2010 22:10

Re: Moc tomu taky nerozumím.

Nevím jak v Prostějově. Asi je to záležitost poptávky. Bydlím v Praze, platím 120 Kč za metr regulovaného nájemného. Stometrové byty za 12.000 - 14.000 Kč jsou k mání a není jich málo. Nedávno jsem poptával pro syna. Takže jsem vycházel z osobní zkušenosti.

V. Bok 19.8.2010 0:26

No, ne že bych tzv. státním maturitám rozuměl, nějak zvlášť. na tom jsme asi s autorem stejně

Ale nechápu, co je špatného na jednotné matice nebo češtině. Nebo na několika povinných předmětech. Ovšem stejně jako on nechápu, proč tohle stálo tolik peněz. nebo chápu, že jo.

S tím psem, autor je jak motorkář, tak pejskař.  Pejska má zjevně raději. Jinak by se nezastával tolik dámy, která nechá volně pobíhat psa. Ovšem, ten motorkář jel jako prase. O 30 kiláků, no prosím, to se občas na motorce  stane, ale v obci, to by se nemělo stát, nikdy a nikomu. Na místě psa mohlo být dítě.

Já bych potrestal oba.

Ovšem nejzajímavější na tom je to, že několik soudů po sobě rozhodne opačně a má taky své znalce. Ústavní soud poslední dobou nějak ty nižší soudy nerespektuje. To víte, bůh dal funkci, bůh dal rozum.