4.7.2024 | Svátek má Prokop


Diskuse k článku

Spekulace a logika

Prezident Klaus by nový zákoník práce nejspíš vetoval, i kdyby nebylo před volbami. Jelikož před volbami je, každý akt tohoto druhu se v souvislosti s volbami posuzuje. Takže první, co nás může napadnout, je to, že Klaus opět vhání sociální demokraty do náruče komunistů, aby jim – před volbami – strhl masku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dana 12.5.2006 23:50

Re: Re: ibne,

někdy se Brunďování stane vývěsním štítem ideologie..

STEM 12.5.2006 22:57

Re: Re: ibne,

no jestli to nebyli pohůnci ODS

pV. 12.5.2006 22:55

Je to zvláštní čtení.

Když k tomu člověk přidá osobní zkušenosti předků, které dokreslí pozadí doby a lidské osudy, stane se až přízračně děsivým...

ibn 12.5.2006 23:00

Re: Je to zvláštní čtení.

priznacne desive, presne, uz jenom proto, ze z nekterych serii zapisku prosvita smesice dojemne touhy po lepsim, do ktere jsou uz zakousnuty ostre zuby selmy. Jako by komunisti (tehdy) ani nebyli lide, ale nejaka fatalni osudova sila.

pV. 12.5.2006 23:03

Vždycky, když o tomto období slyším,

první, co mne napadne je: obrovské množství podvedených lidí, kteří v historickém kontextu stejně neměli na výběr...

ibn 12.5.2006 23:08

Re: Vždycky, když o tomto období slyším,

Ano, je-li zlocinec, ktery na nas utoci, zjevne silnejsi, byva obvyklou taktikou se k nemu primknout. Nastesti to nenabralo ruske parametry, znarodnovani nekde na Ukrajine si vubec ani nedovedu predstavit.

pV. 12.5.2006 23:13

Každý z nás je tady jenom díky tomu,

že nějaký předek dokázal v historii dávné či nedávné uhnout, utéct, zradit, zapřít či sklonit hřbet. Stejně jako se někdy zvednout, bojovat nebo zemřít. Život není teorie pro dívčí gymnazia :-)

ibn 12.5.2006 23:17

Re: Každý z nás je tady jenom díky tomu,

Mozna bychom nasli u tech predku spolecneho jmenovate. dotycny byl zrejme pomerne sebestredny, dal na sve zdrave instinkty a nehledel na potencialni ostudu, plynouci z jeho neobvykleho jednani. Sebestrednost spolecne s obcasnou chuzi s davem nevylucuji :-).

raptor 12.5.2006 23:21

Oni si nemysleli,

že na výběr mají (čerpáno z babiček a otců a pratet, dokonce nedávno jsem na pohřbu dostal lekci praktické minulosti, až záblo), vůbec je nenapadlo tak uvažovat, alespoň ne v mé rodové linii. Oni si mysleli, že mají pravidla, která se vocaď pocaď obcházejí a votamtaď dotamtaď plní. Zejména jednu generaci jsem vnímal, že berou jako za nutné bez keců vzít nástupy, evidence, hlášení a vcelku nerozlišovali.

Výmluvnější představitel té generace, kterou bych nechtěl sdílet, mi, když ještě žil, řekl: "A dyk je to furt stejný divadlo - hrr, všichni jsme vlastně Němci, hrrr - všichni jsme Rusáci, a teď se chováš jako že hrrr - všichni jsme Američani." (Počátek  90. let.)

A jeho oblíbená podotázka: "A bude levnější uhlí?"                                                         

Tím víc je mi jich líto. Vím, nepatřičná a snadno napadnutelná poznámka, ale nemohu se jí zdržet. Získal jsem již ve svém dětství dojem, že předci mívali dětství ještě jakž takž, ale život pak na dvě věci, možná pro samé připomínání mi výhod, kterých požívám. Ale dodnes se mi ten pocit nezměnil. Furt je mi líto, že se všichni někdy nejdýl v sedmnácti přestali smát. Jestli mi někdo rozumí... jistěže mívali RADOST...                   ale.

ibn 12.5.2006 23:27

Re: Oni si nemysleli,

To je ma zkusenost s vychovou deti: Slovani davaji detem, co mohou, protoze v sobe maji zakodovany presne ten pocit, ktery jste tak dobre popsal: uzij si detstvi, kdo vi, co te ceka...

To Germanska vychova deti je naopak na hranici tyrani, byt kultivovaneho. Pokud se chces mit v zivote dobre, musis si ted odrict.

Ja v sobe Slovana nezapru, lepsi vrabec (detstvi) v hrsti, nezli holub na strese, i kdyz racionalni zhodnoceni okolnich pripadu mluvi jasne proti memu pocitu.

raptor 12.5.2006 23:42

Jsem dnes využil cesty

na mítink ODS a stavil se na jednom hřbitově. :-)) Proto jsem zřejmě zádumčivější. :-)

Stále mne jímá nechuť, nevíra, a nejvíc ten odporný soucit, který je tak průhledný. Je v něm úleva, že nejsem ročník 30 nebo 10 nebo natož ještě do devatenáctého století spadající. Někdy dumám nad tím, zda bych tam přežil, a vím, že ne.                 

pV. 13.5.2006 0:04

Nevím, kolik Vám je let...

...ale vím, že když jsem se smířil s vlastní smrtelností (ve smyslu přestalo mi vadit, že zemřu, ať již je to bude zítra nebo někdy v budoucnu), stal jsem se svobodným.

Lucifer 12.5.2006 22:23

záhada rypošího sexu

Jednu z drobných záhad, které evolučním biologům klade sexualita, popisuje velmi zajímavý článek Stanislava Mihulky „Rypoší sex zárukou dlouhého žití“, který vyšel ve Vesmíru 4/2006, na webu Vesmíru se však nachází v části přístupné pouze předplatitelům.

Článek popisuje výzkum, který ukázal, že doba dožití rypošů koresponduje s tím, nakolik se tito věnují sexu. Na tom samo o sobě není nic divného – je logické předpokládat, že rypoši si kvůli maximalizace životaschopnosti svých potomků partnery k páření vybírají nějak selektivně a upřednostňují zdatnější partnery před všemožnými chcípáky. Rypoši, ač savci, navíc žijí jakýmsi až „hmyzím“ (respektive tzv. eusociálním) způsobem života, no a také není nic překvapivého na tom, že sexuálně aktivní mravenčí královna žije déle nežli dělnice.

Zajímavé to celé začíná být až ve chvíli, kdy se v článku praví, že všechny vlivy spočívající v různých vnitřních biologických kvalitách byly ale z pokusu eliminovány (a rypoši jsou taktéž pořád savci, takže u nich nehrají roli různé triky, jimiž budoucí kastu určují blanokřídlí). Za různou délku dožití byl pak podle závěru autorů studie odpovědný opravdu jen sex.

Jak tento jev vysvětlit a jaké paradoxy vysvětlení přináší? (Pokud je to tedy pravda – po pravdě řečeno je trochu nejasné, že by člověk poznal vnitřní biologickou kvalitu rypoše natolik, aby mohl říci, že se od sebe neliší.)

http://www.scienceworld.cz/sw.nsf/ID/278CCB1FE08E32A4C125715A001E594D?OpenDocument&cast=1

raptor 12.5.2006 22:49

Mravenčí královna

zejména URČUJE, kdo bude dělnice, je-li jí třeba dělnic. Nevhodná a nevyvinutá vejce sežere.

ibn 12.5.2006 22:55

Re: Mravenčí královna

A co kdyz sama delnice URCUJE, zda si ji kralovna vybere, nebo ne? Nevhodna a nevyvinuta vejce vyhazuje i pani Vosahlova z Alberta, co mame za rohem, a to neni zadna kralovna.

raptor 12.5.2006 22:58

To je pochopitelně možné,

my mravencům příliš nerozumíme. Jen víme, že nejdřív vyrábí dělnice a bojovnice a až nakonec královny.

raptor 12.5.2006 23:00

Páárdon. Namísto 'vyrábí' jsem měl použít snad výraz 'plodí'.

Kdybych napsal, že tvoří, debata by se sakra rozvlekla. :-)

raptor 12.5.2006 23:05

Když to tak uchňápnu,

tak vlastně jestliže ve chvíli, kdy se královna rozhodne snést vejce dělnice, se dělnice (vejce) rozhodne, čím chce být, nastává anarchie. Šmarjá , děsně složitostí na necelou tunu hlíny a jehličí.

Dana 12.5.2006 23:06

Re: Páárdon. Namísto 'vyrábí' jsem měl použít snad výraz 'plodí'.

:-D:-D:-D:-D A rozkošatila!

Dana 12.5.2006 22:21

Hezký májový pozdní večer...

i když není první a hrdličky neslyšet..leč na Psovi konečně zavládl klid a mír. :-):-)

Dnes, při pročítání diskuze, jsem si tak nějak vzpomněla na jedno dávné  páteční odpoledne, kdy se na Psovi básnilo. Nikoli jako Zírálek, ale psaly se skutečné literární perly (Zírálku pardon, ale do klasiky ještě něco chybí...asi tak 5 m na výšku, 125 let praxe a hlavně ......:-)))))

STEM 12.5.2006 22:24

Re: Hezký májový pozdní večer...

..do rána neusne, a to jste si vzala na svědomí;-D

Dana 12.5.2006 22:27

Re: Re: Hezký májový pozdní večer...

:-)8-o Já myslím, že už spí! :-D

Lucifer 12.5.2006 22:17

láska je jako jing a jang

láska je jako večernice plující noční oblohou

náš život hoří jako svíce a mrtví milovat nemohou

Láska je jako psychický blud. Pokud blud definujeme jako iracionální přesvědčení, které není přístupné rozumové argumentaci, pak láska tuto definici zřejmě opravdu splňuje. Například je zde průvodní neotřesitelné přesvědčení, že vztah bude trvat navěky, i když mnoho důkazů svědčí pro opak (zkušenost z vlastního života, sledování okolí atd.). Dalším asociaovaným bludem má být zcela nekritické hodnocení milované osoby. Někdy se připojuje i naprosto špatný pohled na vlastní možnosti (přecenění sil, optimismus neodpovídající situaci apod.), občas lásku provází také paranoia či patologická žárlivost.

Námitka proti celé koncepci zněla, že v případě lásky je šílenství pouze omezené ve vztahu k určitému objektu a další mentální funkce nejsou narušeny. Yougson však uvádí, že celá řada bludů je podobně jednoúčelových. Lidé jsou třeba přesvědčeni o únosu mimozemšťany, ale ve všech dalších ohledech se chovají normálně.

Yougson svůj pohled na věc zakončuje nadějným konstatováním, že ačkoliv popisovaná psychóza vykazuje i v případě úspěšného vyléčení tendence k recidivě, řadě lidí se přece jen podaří postupně získat jistou imunitu a zbytek života dokáží přečkat v relativním poklidu, neobtěžováni dalším atakem choroby. http://www.scienceworld.cz/sw.nsf/ID/69E553D674D25867C1256E970048C1D8?OpenDocument&cast=1;-)(Y)

Dana 12.5.2006 22:31

Re: láska je jako jing a jang

Vyrostla mi láska, Bůh ví,kde se vzala, na srdci mi leží, těžká jako skála

Zahodit ji nelze, rozbít nemám síly.

Zlom ji ty, můj Bože, jsi-li víc, než milý.

;-D:-D:-D:-D:-D:-D

Lucifer 12.5.2006 22:39

Re: Re: láska je jako jing a jang

vyrostla na mezi

umřela na zápraží

ta láska, které každý hloupě věří, když zrovna neprší a slunce září, jako den v kalendáří, jak zapomenutá píseň, jako tíseň

která tolik měří

která tolik váží

Dana 12.5.2006 22:57

Re: Re: Re: láska je jako jing a jang

Po hřbitově chodí, ruce zalamuje:  Kdyby rostla láska,jako smutná túje,

já bych ji vytrhla se všemi kořeny.  Už k nám milý nechoď,

dveře jsou zavřeny.

;-)

Pavel Kořenský 12.5.2006 22:07

Tohle je fakt dobré

http://www.volby1946.cz/

ibn 12.5.2006 22:09

jo, to jsou lisaci

Doba byla pohnuta a nejaka zmatkovita:

http://www.blisty.cz/2006/5/11/art28350.html

halladin 12.5.2006 22:33

Re: jo, to jsou lisaci

Vsadil bych se , že podobný dopis napsal taky britskému premiérovia a US prezidentovi.

Ovšem, to by odpadla pointa.

STEM 12.5.2006 22:13

Re: Tohle je fakt dobré

Rudoši ihned odvedou pozornost jiným směrem, vsaďte se:-)