1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

Spadli z višně?

Čeština má mnohá krásná úsloví typu toho z titulku. K vyjádření téhož nepochopitelna nad čísi prostotou mysli lze například spadnout i z kaštanu. Toto nepochopitelno, s jakým zíráme na děti čistého živého se mne zmocňuje, když tak pročítám (či naslouchám) těm tak strašně překvapivým objevům, že lidé v té a té funkci, například ředitele pobočky Živnobanky v Londýně, měli jakýsi závazek k StB.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Zachar 14.2.2007 9:17

Blba nalada

Velky souhlas, pane beneši, ale přece:

Clenstvi v lidovych milicich bylo taky nekdy jen formalni - vzpominam na ty strejce, co si vzdycky rano nafasovali basy piv a jeli na strelnici, jinak to byli uzvaneny dedkove, kteri nikomu neublizili. A proti tomu stavim funkcionare KSC, cleny mocenskych skupin (iniciativni snazivce typu Tosovskeho), kteri za ziskani benefitu byli schopni praskat i vlastni rodice. Inu - hosi, co jsou nahore, si to vzdycky umeli zaridit. Havlova blahosklonnost (mozna umyslna) se nam nebude jeste dlouho vyplacet a "blba nalada" - to je vlastne jeji dusledek, ze, hmm.

Lea 14.2.2007 9:22

Re: Blba nalada

milice nebyla banda strejců.

Pavel41 14.2.2007 9:50

Re: Re: Blba nalada

R^!!Všichni, co chtějí idylicky přirovnávat milicionáře k Burianovým ostrostřelcům - proboha, když ne dál do minulosti (třeba 1969?), copak si nepamatujete na Palachův týden v lednu 1989? Vždyť těch milicí tam bylo zrovna tolik (nebo víc?), co SNB! I za volanty OT se s nimi střídali... kde jsou asi dnes, ti hodní strejci? Jak vzpomínají, co vyprávějí mládežnickému dorostu i malým dětem, ze kterých znovu vychovávají "mládí světa" - tihle hodní strejci??!

motýlek 14.2.2007 10:01

Re: Re: Re: Blba nalada

sranda byla, když můj soused o mně roznášel, že jsem byl členem KSČ (;-D) a pak, když se vysílaly v ČT po deseti letech záběry z manšestrovky, tak se na dvou záběrech coby milicionář objevil véééélmi zřetelně :-) ... ale beru ho jako prosťáčka - každý dělá jen to na co má ...

www racek 14.2.2007 10:24

Re: Re: Re: Blba nalada

no, zásah milicí v tom listopadu byl vskutku razantní ... :-D naprostá demoralizace a nechuť za režim dělat cokoliv. což je myslím naprosto jasné.

Lea 14.2.2007 9:15

vyrovnání se s minulostí

k očekávanému 40 výročí od r.1968?

proč tak pozdě?Všechno,co Aston říká,je pravda.Proč se ODS nepostarala o otevření archivů v devadesátých létech,když byla u kormidla?Proč se VK pozastavuje nad Tošovským,když sám prognosťák byl úklován Stb? Mimo jiné,k těm všem analýzám využíval také zdrojů od Tošovského,od pracovníků zahraničního obchodu donášejících sborem rozvědce a dalších! S vyrovnáním se s minulostí se čekalo jednu generaci.Pravdu se dozvíme,zároveň z toho bude MV Langer a jeho prostřednictvím ODS vytloukat politický kapitál,že se o tu pravdu národu konečně postarali.A při té naší radosti z pravdy,kterou nám sděloval Cibulka od začátku a nebyl nikdy puštěn do sdělovacích prostředků,zapomeneme na to,že se majetek  přelil zásluhou privatizace do kapes pár vyvolených.  Dnešní snahu ODS bych ocenila v devadesátých létech.Když se začalo privatizovat,všichni ti porevolučně vyměnění ředitelé / taktéž s vazbou na Stb/ nikomu nevadili?V Cibulkových seznamech byli a stačilo nahlédnot! Pravda je velice důležitá,nic ale  nezmění  na tom,že se zde uspořádaly společenské třídy nestandartně-zlodějským způsobem. Jejich pravá legalizace nastane vyrovnáním se občanů s minulostí .

vendelín 14.2.2007 9:18

Re: vyrovnání se s minulostí

Vaše nenávist k VK a ODS je známá. Máte částečně pravdu, ale tehdy byla doba trochu více hektická, ale proč se nezmíníte o dalším období? Období relativního klidu - 8 let vlád ČSSD?

Lea 14.2.2007 9:25

Re: Re: vyrovnání se s minulostí

máte pravdu. Nicméně ti pokračovali,naskočili do rozjetého vlaku.Švejnarův návrh na ekonomickou reformu byl shozen ze stolu,nic se nedbalo / a to právě ODS ODA/ na výtky,že to jinak,než blbě dopadnout nemůže.Právě zásluhou nevyměněných struktur a zákonů šitých pro tyhle zloděje.

Lea 14.2.2007 9:21

Re: vyrovnání se s minulostí

pardon,p.Beneš.

;-) 14.2.2007 9:32

!!! Re: Re: vyrovnání se s minulostí

No proto.

Mislead 14.2.2007 9:36

Re: vyrovnání se s minulostí

první lord byl taky lupič nebo pirát

dulcibelka 14.2.2007 9:10

Jo žakouši, angažovali se rodiče u StB nebo byli jen u rudejch? A pustili vás celou rodinu hned nebo jste museli naprášit pár sousedů?

vendelín 14.2.2007 9:14

Re: Jo žakouši, angažovali se rodiče u StB nebo byli jen u rudejch? A pustili vás celou rodinu hned nebo jste museli naprášit pár sousedů?

Normálně nikoho nepustili. Tedy ani toho pomatence....

J - a - c - q - u - e - s 14.2.2007 9:18

Re: Jo žakouši, angažovali se rodiče u StB nebo byli jen u rudejch? A pustili vás celou rodinu hned nebo jste museli naprášit pár sousedů?

Ulev si pitscho. Zrejme ten radarek nejde ven a zacina ti z toho je*at. Navic, zavist je priserna vec zejo

Neni divu ze v CR jsou politicke problemy kdyz je tahle zeme populovana svinemi jako ty.

dulcibelka 14.2.2007 9:31

Gdák - gdák - kikirýýýýýýýýýýýýk!

Pablo 14.2.2007 9:35

Re: Gdák - gdák - kikirýýýýýýýýýýýýk!

Co je to za skreky? Prave jsi dosahle orgasmu ci co?

Zvire k nevire 14.2.2007 10:15

Re: Re: Gdák - gdák - kikirýýýýýýýýýýýýk!

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

vendelín 14.2.2007 9:10

Pro mladé je to usměvné, ale pro nás starší poučením, které bychom měli předávat právě mladé generaci.

Vzpomínám si na jednu loňskou letní oslavu, kde se po nějakém šňapsu rozvázaly jazyky a začalo se vzpomínat. Tehdy jsem vyprávěl své story s tím, jak jsem chtěl vycestovat na dovolenou (bez plánovaného návratu) a co jsem vše musel oběhat a koho požádat o potvrzení, abych měl šanci. Od vojenské správy, přes závodní výbor KSČ a později přes okresní výbor KSČ..... doložit to bylo třeba od místního národního výboru, že jsem v bydlišti svědomitý občan, který žije spořádaně a vychovává děti v duchu socilaistického zřízení. Ze školy (děti jsme chtěli sebou) že se chovají slušně, nezameškávají výuku, nosí bylinky a sběr a my rodiče, že občas pomůžeme nějakou brigádou.

Tím jsme jaksi splnili podmínky pro to, aby nás soudruzi považpvali za normální občany. Jenže jsme stejně nic nedostali. Tak jsme museli použít fintu a koupit si zájezd od Čedoku. Ale to znamenalo celou noc spát ve spacáku před jejich kaceláří.......

Kdo to zná, ten ví své. Tehdy, když jsme se takto bavili, tak naši mládežníci čučeli s otevřenou pusou, o čem že se to bavíme. Nikdo jim tuto historii nepřipomíná a to je škoda.....

Lea 14.2.2007 9:30

Re: Pro mladé je to usměvné, ale pro nás starší poučením, které bychom měli předávat právě mladé generaci.

já zase vzpomínám,že jsme měli tvrvalé bydliště u manželovy matky z důvodu,že vlastnila byt IV.kategorie,ale bydleli jsme u našich rodičů.Žádná sláva 5 lidí v 1:2.Při vyřizování novomanželské půjčky,která nám byla poskytnuta v místě trvalého bydliště jsem pro banku potřebovala z přechodného posudek od uličního důvěrníka.

Malý Aston 14.2.2007 9:34

Re: Pro mladé je to usměvné, ale pro nás starší poučením, které bychom měli předávat právě mladé generaci.

Souhlasím s Vámi.Doma to mám stejné.Zdůvodů vzdálených příbuzných v zahraničí,jsem nikdy nedostal devizový příslib ani do té blbé Jugoslavie.Jen nevím,zda všechny občany postihla ztráta paměti.Nikdo si na nic nevzpomíná,všechno bylo výborné,všeho bylo dostatek a že jsme stáli fronty na toaletní papír,nebo se kradli gumičky u aut a pokud něbyl nějaký známý někde s něčím nic jsi nesehnal.Jen někteří,kteří měli také kulové ale měli moc psát posudky,evidovat brigádnické hodiny,rozhodovali o prémiové složce k platu dle kritérií,angažovaný,odebírá Rudé Právo ale musíš donést doklad že jsi předplatitel,se najednou probudili a ta moc nad jinými najednou není.Takže chybí jim to rozhodování a manipulace a to plazení se nás všech před nimi,když jsi něco potřeboval.Nemám rád komanče,nemám rád socany,kteří zase chtějí vládnout a Paroubek předvádí celému národu jak bude zacházet se všemi pokud nebudou jeho geniální myšlenky podporovat.

kopec 14.2.2007 9:57

Re: Re: Pro mladé je to usměvné, ale pro nás starší poučením, které bychom měli předávat právě mladé generaci.

nechapu, proc cenzor predchazejici prispevky nevyradi, vzdyt nemji evidentne nic spolecneho s tematem.

herdekbabka 14.2.2007 9:59

Re: che - odebírá rudé právo - živě vzpomínám na ten rambajs, když se tam objevilo Svobodné slovo, které jsme brali od nepaměti

a které jinak k dostání nebylo - chacha;-DR^

J - a - c - q - u - e - s 14.2.2007 9:02

Dulcikravo - timto te prohlasuji za smrdutou kchundu

Fisci se treba po*erte. Byli jste proste pos*ani az za usima. To vase fnukani je priserne. Fnuk fnuk funk - voni me nechtej dat pas. Fnuk fnuk fnuk

Nevim o NIKOM kdo by nebyl schopen emigrovat pokud skutecne chtel. Pamatuji si ale na spoustu lidi kteri vecer u piva zvatlali o tom jak prasknou do bot a rano hezky mazali k pichackam do fabriky.

Cim vic budete zvanit o tom CO JSTE VSECHNO NEMOHLI, tim vic ze sebe budete delat vesti pitomce. ;-D

Jste MODRY SCHROT!

dulcibelka 14.2.2007 9:08

Kvok kvok gdák kikirýýýýýýýý!

;-) 14.2.2007 10:45

a ty jsi v parlamentě ?

   _ _ | _ _  VV

Buvol 14.2.2007 8:55

Máme tomu snad rozumnět tak, že autor byl také agent STB?

H.nzik 14.2.2007 9:18

Re: Máme tomu snad rozumnět tak, že autor byl také agent STB?

Ne, ale pamatuje - a já taky - že od takové třetí funkce, počítáno odzdola, už bylo hlášení čehokoliv povinné, rozumělo se samo sebou a bylo součástí té funkce.

Takže pokud byl někdo za komančů vedoucí dílny, nebo oddělení, tak to mohlo být i tehdy, když byl JENOM schopný. Ale pokud byl náměstek, ředitel (a v centrálních orgánech i nižší funkce), tak musel být VŠEHO schopný, ve jménu komunizmu. A když nehlásil = neměl politické předpoklady pro tuto funkci = vyletěl. Docela prosté. Rozdíl mezi těmi "nepolitickými odborníky" a těmi ostatními bych nechtěl posuzovat, netroufl bych si hodnotit. Někdo hlásil, co musel a bylo tak jako tak známo, jiný hlásil rád, často, a kolikrát ani nemusel být registrovaný. Měli jsme pána v domě, který soustavně udával antisocialistické živly a hodně lidem pokazil život (naší rodinu v to počítám taky). Dělal to pro svatou víru rudou a byl by uražen, kdyby mu za to nabídli peníze. Co s ním? Nikde zapsán nebyl, je čistý!

Je ale pravda, že do strany nikdo nemusel, ani když ho tam tlačili. Prostě jsem řekl že ne (a dodal jsem, já blbec, že to bych si nesrovnal se svědomím), tak mně nepovýšili, ale sesadili, nějakou dobu mně šikanovali a musel jsem změnit zaměstnání, ale nikdo mně nezastřelil ani nezavřel!

A tuhle volbu - kariéra nebo svědomí - má za sebou hodně lidí. A ti, kdo volili kariéru, vědomě přistoupili na to, že budou dělat, co se po nich chce. Berme to tak, že takoví jsou oporou každého režimu.

A nebuďme překvapeni, že kdyby se to otočilo do červena, jistě vyjde najevo, že celou kapitalistickou éru vyvíjeli odbojovou činnost a byli členy tajné rudé buňky...

Buvol 14.2.2007 9:39

Re: Re: Máme tomu snad rozumnět tak, že autor byl také agent STB?

Děkuji za reakci .... řekl bych, že máte bohužel pravdu .....

herdekbabka 14.2.2007 8:49

tak Vám nevím, zda Španělé byli tak chytří, nebo měli štěstí , nebo to bylo díky zkušenosti že bývávali velmoc- zkušenost

když po pádu Franka v r. 1977uzákonili tu proslulou čáru pod minulostí a budování budoucnosti. A jak tak díky netu a informací na něm sbírám informace, muselo to být podstatně horší než u nás. Pamatuji, na diskuze po 90tém , na odmítavá stanoviska, vč. odmítání německého způsobu - dát spisy volně k dispozici - prostě aby se to vyřešilo naráz. Mnohé mohlo být vyřešeno a možná jsme mohli být podstatně dál. Nevím jestli to byl pud sebezáchova či co že -  ex soudruzi z disentu, patrně dokonale znající své činy a také své spoluobčany zabránili tomu všemu a taky možností ke kterým se dají tyhlety "mimořádnosti " v bodoucnu použít. Vždycky když se objeví někdo schopný či nepohodlný - objeví se další a další skutečnost, a to kupodivu navzdory tomu, že VŠE bylo pracně - nezavíslými studenty - zapracováno do počítačové podoby. Vzhledem k možnostem využití počítačové techniky se  nabízí se otázka - kdo určoval co dát do počítače a co by se mohlo , omluvené lidskou chybou hodit k pozdějšímu použití - tedy pardon objevení. A taky vzhledem k tomu - jak se ukázalo, přestože  tyhleti, nově objevení - jak už čas ukázal - byli spoudem za nespolupracující - mezitím museli opustit místo na němž byli úspěšní, popř.další možný ostup  dopředu, protže kamarádi kamarádů co se na ta místa dostali - určitě, jak zkušenost ukázala , tak výkonní nejsou. A POKUD SE NEROZHODNEME - ODTRHNOUT SE OD RÁDCŮ Z BUDOVATELŮ KOMUNISTMU LET PADESÁTÝCH, AŤ TEĎ STOJÍ NA KRATÉKOLI STRANĚ A PARTAJI A NEUDĚLÁME POD MINULOSTÍ TU PROSLULOU TLUSTOU ČÁRU - BUDEME SE , TIOUJI TO DALŠÍCH 50 LET - ZMÍTAT V PODOBNÝCH ZDRŽOVAČKÁCH. pROTOŽE I JE MOŽNÉ  ŽE TO DOJDE DO EXTRÉMU, ŽE I BATOLATA ASI MOHLA SPOLUPRACOVAT, PROTŽE V TÉ DOBĚ UŽ ŽILA. Nemyslím, že bychom měli naše mladé tímhletím zatěžovat - kvůli.... vlastně kvůli čemu... pár jedincům nebo nějaké partaji, které je k tzv. vítězství i když pofiderního vhodné cokolic......jsme opravdu tak tupí?????

vita 14.2.2007 9:15

Re: tak Vám nevím, zda Španělé byli tak chytří, nebo měli štěstí , nebo to bylo díky zkušenosti že bývávali velmoc- zkušenost

No jo, herdekbabo - ale ten Franco byl vlastně Hrdina Západu, když povraždil tolik komunistů - to nechápete?

To byste tomu dala, kdybyste chtěla měřit všem stejným loktem - metrem ne, ten je danej, ale lokte se lišily i na Starým a Novým městě. Když dělá totalitu pravičák, tak to je řece (aspoň pro naše pravičáky) něco úúúplně jinýho, než totalitka levicová.

To musíte brát politicky!

A třídně!!!