Pátek 19. července 2024, svátek má Čeněk
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

Spadli z višně?

Čeština má mnohá krásná úsloví typu toho z titulku. K vyjádření téhož nepochopitelna nad čísi prostotou mysli lze například spadnout i z kaštanu. Toto nepochopitelno, s jakým zíráme na děti čistého živého se mne zmocňuje, když tak pročítám (či naslouchám) těm tak strašně překvapivým objevům, že lidé v té a té funkci, například ředitele pobočky Živnobanky v Londýně, měli jakýsi závazek k StB.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

brouk

14. 2. 2007 10:08
prijemne dopoledni preji,vazeni pratele

pokud vam take prinesli zrovna kavu,tak at vam chutna,-) Pokud me chcete napsat ze si ji nosite sami, tak v pripade ze nemate nikoho kdo by vam ji dones, to shledavam jako prirozene reseni;-)

Pozraveni mistnimu folklornimu klubu "pepku Vyskoc" nesmim opomenout.

....Hezky jste  to napsal, pane Benesi.

Jen si nejsem jistej ze je nejaky skutecne velky a uprimny zajem tuto Pandorinu skrinku otvirat;-) Je prece prirozene ze lepe se udrzuje legenda o hrdem narodu ve stredu Evropy,a s tim i jakesi moralni pravo radit, a hodnotit zbytek sveta, nez otevrit tuhle popelnici;-) ....a narod neinformovanej je lepe riditelnej.

Navic jeden si nejni po tech letech docela jistej co tam vlastne odhodil, a co kdyby na nej vybafly vlastni odpadky,ze?;-)

0 0
možnosti

Antonín Hrbek

14. 2. 2007 9:47
Pan Beneš si pamatuje dobře

Řada lidí není v Seznamech z toho prostého důvodu, že nomenklaturní kádry, ač byly v pravidelném styku s STB a měly povinnost vše hlásit, se do seznamů zapisovat nesměly. Kde jsou dnes ty statisíce bývalých vedoucích pracovníků, kádrováků, předsedů stranických organizací všech typů, vyšších důstojníků armády a vnitra atd. Po každém výjezdu do zahraničí (a často i soukromě) musela být napsána cestovní zpráva s podrobnými údaji, případně se doplňovala ústně. Dokonce i styk s cizincem z kapitalistických států musel být hlášen. Na stáže byli vysíláni jen kádrově nejlepší pracovníci a to se zcela konkrétními úkoly. Dokonce i výběr studentů na některé vysoké školy (např. ekonomie, práva) byl podřízen přísným kádrovým kritériím. Takže za absolventy těchto škol rozhodně nelze dávat ruku do ohně. Podobně to bylo i s řadou pracovišť, třeby i výzkumného charakteru. A dobrovolných udavačů bylo skutečně vela.

Co to dalo práce, než se všechny kompromitující materiály současných VIP zlikvidovaly, případně přesunuly do neznáma. Ale časem se snad přece jen něco objeví. Třeba i některé diplomové nebo kadidátské práce, zprávy ze stáží i krátkodobých pobytů v cizině, o jiných informacích nemluvě. Ale to bude již dost pozdě a s křížkem po funusu.

0 0
možnosti

www racek

14. 2. 2007 10:19
Re: Pan Beneš si pamatuje dobře

pane hrbku, pravdu díte. mimochodem, nebyl jistý v. klaus na několika stážích? ale jinak musím dát za pravdu sprostému žakovi. kdo chtěl za kopečky, ten se dostal. stačilo být vytrvalý .... neby když nedostal příslib, tak se odvolat k šéfovi čnb. velké tajemství tehdy bylo, že kdo se odvolal, dostal. jo a na pracovišti? holt těch pár brigád a bomboniéra čumbabě v uličce to spravila.

bylo to šílené, kdo nezažil nepochopí ale dalo se.

no a ti agenti? nohavica jasnej ... ale stejně ho budu rád poslouchat. víte, von braun a ferdinand porsche taky měli plno vyznamenání od hitlera a braun i profesuru, ale oba tvořili báječné věci a von braun dostal usa a tedy i lidstvo na měsíc. společně se svými kumpány z pennemünde.  máme je odsuzovat?  odpracovali si to.

případ tošovský je celý nesmysl. na těhle místech spolupracují s rozvědkou všechny státy na světě. konec konců, rozbory snad nejsou zločin, nebo jo?  a myslím že docela vydělává ve svém švýcarském útočišti. přejme mu to. tam prachy zdarma nedávají,

0 0
možnosti

NoName

14. 2. 2007 9:40
V každém případě,

není dobré, že se takhle selektivně objevují informace, že Nohavica byl, a že Tošovský byl (bude se řešit IPB a tohle je dělostřelecká příprava?) .... Buď zveřejnit vše a nebo udělat tlustou čáru...

0 0
možnosti

Lea

14. 2. 2007 9:43
Re: V každém případě,

na tu IPB jsem poukázala už včera. Tyhle úniky - jedno jméno,druhé jméno,jsou účelové.Nic nemám proti zvěřejnění pravdy,nesmí to být ale využíváno k politickým účelům.

0 0
možnosti

Martin Š.

14. 2. 2007 9:34
Text pana Beneše

ukazuje především, že jsme velice oslizlej a hnusnej (post)komunistickej stát. Teď po letech se vytahuje komunistická minulost šmejdů, proč pravdoláskovci amodří ptáci neposlouchali Cibulku? (Mlčení socanů bylo samozřejmě velmi pochopitelné.) Všeobecnou entropii dokresluje i drobný, ale otřesný fakt, že vrah, co zabil dítě na přechodu u Břevnovského kláštera, si na motorce dodnes legálně jezdí. Ve všeobecném marasmu ční jeden hezký příběh: Taxikář drží hladovku, protože má potíže s cenou 99 Kč za kilometr jízdy.  

0 0
možnosti

fox

14. 2. 2007 9:40
Re: Text pana Beneše

Plný souhlas.Jen dodám Pitr je stále na svobodě.Gross taky.Tak co chcete.

0 0
možnosti

Patrick

14. 2. 2007 9:29
Historie CR a media

Astone, diky za ty clanky, lide u nas mnoho nevedi o tom, co se delo, nevedi o spojitostech a souvislostech. Musi se o tom psat pro vsechny generace a byla chyba, ze vladnouci strany ze zrejmych duvodu tuto oblast skryvaly. I exprezident Havel, soucasny se k tomu priznal. Velky deficit maji sdelovaci prostredky, ktere nedokazaly napsat o tom ani slovo. Podstatna vina je na nich a mely by dohnat, co zameskaly.

Cesky narod se potrebuje vyrovnat s minulosti, mluvit o ni, analyzovat ji, otevrene mluvit o kolaboraci lidi v padesatych letech a rocich po Prazskerm jaru. Vzdyt cesky narod jeste neni vyrovnan ani povalecnymi lety. To je nutnosti, aby jsme mohli mit vedomi, ze jsme narodem s Evropskou kulturou, nikoliv nekdo z vychodu.

0 0
možnosti

Zachar

14. 2. 2007 9:17
Blba nalada

Velky souhlas, pane beneši, ale přece:

Clenstvi v lidovych milicich bylo taky nekdy jen formalni - vzpominam na ty strejce, co si vzdycky rano nafasovali basy piv a jeli na strelnici, jinak to byli uzvaneny dedkove, kteri nikomu neublizili. A proti tomu stavim funkcionare KSC, cleny mocenskych skupin (iniciativni snazivce typu Tosovskeho), kteri za ziskani benefitu byli schopni praskat i vlastni rodice. Inu - hosi, co jsou nahore, si to vzdycky umeli zaridit. Havlova blahosklonnost (mozna umyslna) se nam nebude jeste dlouho vyplacet a "blba nalada" - to je vlastne jeji dusledek, ze, hmm.

0 0
možnosti

Lea

14. 2. 2007 9:22
Re: Blba nalada

milice nebyla banda strejců.

0 0
možnosti

Lea

14. 2. 2007 9:15
vyrovnání se s minulostí

k očekávanému 40 výročí od r.1968?

proč tak pozdě?Všechno,co Aston říká,je pravda.Proč se ODS nepostarala o otevření archivů v devadesátých létech,když byla u kormidla?Proč se VK pozastavuje nad Tošovským,když sám prognosťák byl úklován Stb? Mimo jiné,k těm všem analýzám využíval také zdrojů od Tošovského,od pracovníků zahraničního obchodu donášejících sborem rozvědce a dalších! S vyrovnáním se s minulostí se čekalo jednu generaci.Pravdu se dozvíme,zároveň z toho bude MV Langer a jeho prostřednictvím ODS vytloukat politický kapitál,že se o tu pravdu národu konečně postarali.A při té naší radosti z pravdy,kterou nám sděloval Cibulka od začátku a nebyl nikdy puštěn do sdělovacích prostředků,zapomeneme na to,že se majetek  přelil zásluhou privatizace do kapes pár vyvolených.  Dnešní snahu ODS bych ocenila v devadesátých létech.Když se začalo privatizovat,všichni ti porevolučně vyměnění ředitelé / taktéž s vazbou na Stb/ nikomu nevadili?V Cibulkových seznamech byli a stačilo nahlédnot! Pravda je velice důležitá,nic ale  nezmění  na tom,že se zde uspořádaly společenské třídy nestandartně-zlodějským způsobem. Jejich pravá legalizace nastane vyrovnáním se občanů s minulostí .

0 0
možnosti

vendelín

14. 2. 2007 9:18
Re: vyrovnání se s minulostí

Vaše nenávist k VK a ODS je známá. Máte částečně pravdu, ale tehdy byla doba trochu více hektická, ale proč se nezmíníte o dalším období? Období relativního klidu - 8 let vlád ČSSD?

0 0
možnosti

dulcibelka

14. 2. 2007 9:10
Jo žakouši, angažovali se rodiče u StB nebo byli jen u rudejch? A pustili vás celou rodinu hned nebo jste museli naprášit pár sousedů?

0 0
možnosti

vendelín

14. 2. 2007 9:14
Re: Jo žakouši, angažovali se rodiče u StB nebo byli jen u rudejch? A pustili vás celou rodinu hned nebo jste museli naprášit pár sousedů?

Normálně nikoho nepustili. Tedy ani toho pomatence....

0 0
možnosti

vendelín

14. 2. 2007 9:10
Pro mladé je to usměvné, ale pro nás starší poučením, které bychom měli předávat právě mladé generaci.

Vzpomínám si na jednu loňskou letní oslavu, kde se po nějakém šňapsu rozvázaly jazyky a začalo se vzpomínat. Tehdy jsem vyprávěl své story s tím, jak jsem chtěl vycestovat na dovolenou (bez plánovaného návratu) a co jsem vše musel oběhat a koho požádat o potvrzení, abych měl šanci. Od vojenské správy, přes závodní výbor KSČ a později přes okresní výbor KSČ..... doložit to bylo třeba od místního národního výboru, že jsem v bydlišti svědomitý občan, který žije spořádaně a vychovává děti v duchu socilaistického zřízení. Ze školy (děti jsme chtěli sebou) že se chovají slušně, nezameškávají výuku, nosí bylinky a sběr a my rodiče, že občas pomůžeme nějakou brigádou.

Tím jsme jaksi splnili podmínky pro to, aby nás soudruzi považpvali za normální občany. Jenže jsme stejně nic nedostali. Tak jsme museli použít fintu a koupit si zájezd od Čedoku. Ale to znamenalo celou noc spát ve spacáku před jejich kaceláří.......

Kdo to zná, ten ví své. Tehdy, když jsme se takto bavili, tak naši mládežníci čučeli s otevřenou pusou, o čem že se to bavíme. Nikdo jim tuto historii nepřipomíná a to je škoda.....

0 0
možnosti

Lea

14. 2. 2007 9:30
Re: Pro mladé je to usměvné, ale pro nás starší poučením, které bychom měli předávat právě mladé generaci.

já zase vzpomínám,že jsme měli tvrvalé bydliště u manželovy matky z důvodu,že vlastnila byt IV.kategorie,ale bydleli jsme u našich rodičů.Žádná sláva 5 lidí v 1:2.Při vyřizování novomanželské půjčky,která nám byla poskytnuta v místě trvalého bydliště jsem pro banku potřebovala z přechodného posudek od uličního důvěrníka.

0 0
možnosti

J - a - c - q - u - e - s

14. 2. 2007 9:02
Dulcikravo - timto te prohlasuji za smrdutou kchundu

Fisci se treba po*erte. Byli jste proste pos*ani az za usima. To vase fnukani je priserne. Fnuk fnuk funk - voni me nechtej dat pas. Fnuk fnuk fnuk

Nevim o NIKOM kdo by nebyl schopen emigrovat pokud skutecne chtel. Pamatuji si ale na spoustu lidi kteri vecer u piva zvatlali o tom jak prasknou do bot a rano hezky mazali k pichackam do fabriky.

Cim vic budete zvanit o tom CO JSTE VSECHNO NEMOHLI, tim vic ze sebe budete delat vesti pitomce. ;-D

Jste MODRY SCHROT!

0 0
možnosti

dulcibelka

14. 2. 2007 9:08
Kvok kvok gdák kikirýýýýýýýý!

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz