29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

Soudy a soudnost

Případ sbormistra Kulínského má jen jeden pozitivní rys: stal se výmluvnou připomínkou každému, kdo se profesně dostává do kontaktu s nezletilci, že se pohybuje po horké půdě a musí být opatrný asi tak, jako pyrotechnik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A.S. Pergill 30.8.2006 7:40

Souhlas s fafou

Mělo by se to opravdu posuzovat v kontextu doby. Já jezdil jako zdravotník na pionýrské tábory před rokem 1989 a bylo zcela běžné, že vedoucí ženského pohlaví, pokud vyfasovala chlapecký oddíl, je i sprchovala a vedoucí mužského pohlaví, pokud vyfasoval oddíl dívčí, tak dělal totéž. (A mj. nesli zodpovědnost za zo, že děcka budou opravdu čistá.) Tenkrát nám tu ještě neza*rali morálku křesťané s tou svou zvrácenou sexuální prudérností.

Johannus 30.8.2006 7:56

Re: Souhlas s fafou

Pergile, sam nejsem verici, ale nekecejte a nechte krestany na pokoji.

Taky jsem coby dite nejaky ten pionyrak absolvoval a co si kdy pamatuji tak vedouci (natoz opacneho pohlavi) nas "sprchoval" asi tak, ze nas dovedl do patricne mistnosti a nechal nas byt, my uz tak nejak z domova vedeli, co asi mame v koupelne delat. 

Namydlil jste ty holcicky a chlapecky pekne v rozkroku, aby vas nikdo nehnal k odpovednosti, ze mate spinava ditka?

Jari 30.8.2006 8:00

Re: Re: Souhlas s fafou

;-)R^

Honza™ 30.8.2006 7:58

Re: Souhlas s fafou

Sakra to jste dělal zdravotníka na pionýrských táborech nomenklaturních harantů ?Sprcha na pionýrském táboře?;-DNa takové "tábory" jako vedoucí určitě jezdili jen prověření a stranou zocelení soudruzi,na normální jezdili pedofilové i tenkrát,jen se o tom nepsalo;-D

A.S. Pergill 30.8.2006 8:13

Re: Re: Souhlas s fafou

Podle tehdy platných předpisů se každý tábor musel min. 1x týdně sprchovat teplou vodou. Nebyla-li dostupná ve vybavení tábora, musely se děcka naložit a odvézt do veřejných lázní. Tábor, kam jsem jezdil, byl mírně podstandardním (co do vybavení) táborem ROH.

fialová oběť 30.8.2006 8:40

Re: Souhlas s fafou

A jistý Váš kolega si ze sprchování dívčích oddílů nese následky dodneška;-D

Jura Jurax 30.8.2006 8:58

Re: Souhlas s fafou

No, ono je trošku rozdíl přes dveře občas juknout, zda si ve sprše dítka z bujnosti neubližují, a umývat třináctky ručně od hlavy k patě. Obé se schová pod pedagogický dozor a péči o hygienu svěřených nezletilců.

A pokud se pamatuji na pionýráky, u malých dětí - tak do deseti let - pečoval o hygienu oddílový vedoucí, byť by byl opačného pohlaví než jeho svěřenci. U větších pak zásadně vedoucí pohlaví stejného - a to šlo stejně jen o to jukání přes dveře ...

A křesťany bych do toho tentokrát nepletl - ono slušní lidé některé věci prostě nedělají, i když nejsou vyznavači jakýchkoliv bohů, případně vyznávají bohy jiné než křesťanské.

luba 30.8.2006 10:04

Re: Re: Souhlas s fafou

pánové a dámy jak píše jura na táboře byly vždy ženy /vedoucí instruktorky/ a muži /vedoucí instruktoři/ včetně lékaře a bylo to tak vždy ,že pokud jeli na výlet kluci i holky tak jeli i vedoucí jako muž a žena právě proto aby žádné z dětí nemuselo prožít trapný pocit. S kulínským musela na každý zájezd jet minimálně jedna a spíše více žen a ty měly jít s nimi do sauny a on jako vedoucí měl být především vedoucím tj plnit své povinnosti a pokud chtěl jít do sauny měl jít sám nebo se ženou či ženami sobě rovnými co na tom proboha hledáte. jezdil jsem na tábory turistické pod stan a děcka jsme hnali pod sprchu pokud to jen šlo do místní školy nebo na bazén kluci zvlášť, holky zvlášť a s malou holkou šla na wc instruktorka tandém byl vždy duální a měl jsem dokonce pocit že na to bylo nařízení tož tak

.. 30.8.2006 7:25

Jo holky dovedou

Astn má pravdu a ale co po letech s tím ten či onen nadělá nic nic.Proč v tomto jednání nepokračoval dál?

Jari 30.8.2006 7:54

Re: Jo holky dovedou

Ať holky dovedou,...mužský -ruce pryč,dokud neuvidí občanku!

Mablung 30.8.2006 8:59

Jak to zpíval Jahelka?

Ňadra nejsou věku důkaz, žádej občanský průkaz ... ;-D

Jari 30.8.2006 9:06

Re: Jak to zpíval Jahelka?

R^:-D

jozka 30.8.2006 7:14

To se lehko rekne

ale kdyby rekl: "Do sauny dneska muzou jenom holky nad 15 let", bude to za a) napadne, b) ty mladsi budou zavidet

martin tamtaky 30.8.2006 7:13

Už zase

vědí komentátoři o procesu jen to, co napsaly noviny a už se z toho vyvozují závěry.

malstoka 30.8.2006 6:19

jak to opravdu bylo?

Kdo se alespoň trochu pohyboval v uměleckém prostředí tak ví, že mnohá vyjádření náklonosti jsou pro neznalé pohoršující. Neobhajuji p. Kulínského. Udajně se to stalo před 15 lety. Kdyby ty dívky utrpěli nějaké trauma, měli to rodiče zaznamenat. Nic takového se nestalo. Udání po letech podal manžel bývalé Kulinského ženy. Není vtom tak trochu msta, za to že Kulínský měl úspěch a on zůstal malým červíčkem, a žena, která byla zvyklá na záři reflektorů trávila čas v nudě a u sporáku

Jirina 30.8.2006 7:03

Re: jak to opravdu bylo?

Msta to mohla byt ci nebyla, ale to nic nemeni na situaci, ze Kulinsky se k temto cinum sam priznal a zasluhuje si odsouzeni a ne omluv. Co ma co dospelej chlap pod perinou osahavat mezi nohama patnactilety (nebo mladsi)holky? Chlapi v tom asi vidi hrdinstvi, no jeho manzelka bych byt nechtela.

Jura Jurax 30.8.2006 8:49

Re: Re: jak to opravdu bylo?

Jak tak figura ukazuje, on ten Kulínský byl docela dívkař. I když je to složité, přece jen z toho, co proniklo do médií, lze soudit, že i když eventuálně nebude trestán soudně, přece jen to asi nebude gentleman. A slušný člověk. Ono některé věci se opravdu jaksi nedělají.

MLOK1 30.8.2006 7:24

Re: jak to opravdu bylo?

Malstoko, mohu-li radit, tak příště raději:

"...dívky utrpěly..."

jinak souhlas.

hejhula 30.8.2006 8:22

Re: Re: jak to opravdu bylo?

V tom to možná bylo - že to "utrpěli" s "měkkým"

?? 30.8.2006 8:48

Re: jak to opravdu bylo?

Bingo !  :-D!!Vypadá to opravdu na pozdní pomstu ;-O R^

Jap 30.8.2006 5:30

Ale nemusi byt jako pyrotechnik,

staci kdyz prestane nezletilym strkat ruku do kalhot.  A jenom opravdy  40 let stary pitomec ci uchylak se pujde saunovat s 15 letymi holkami, nad kterymi ma pedagogicky dozor, nad tim kazdy vysetrovatel povytahne oboci.  A take se mi zda, ze pokud se soud zabyval jen dvema stiznostmi,  potom je snad mozne otevrit dalsi pripady a velka vetsina by jich mela byt souzena v  Praze, protoze se v Praze udaly, anebo byly definitvne odhozeny.   Ja myslim, ze pokud neni soudem uznan nevinny ze zlocinu, potom to neni uzavreny pripad,Take samozrejme , holky ho mohou dotahnout k civilnimu soudu a zadat financni nahradu, kazda z nich.

Fredy 30.8.2006 6:56

Re: Ale nemusi byt jako pyrotechnik,

???

Vy to asi nesledujete, že?

49 žalob a z toho 2 v HK a tudíž byly projednány tam. Těch ostatních 47 bude projednáno v Praze. Tohle hlásí všechna média.

Co je to civilní soud? On je nyní soudí vojenský, nebo jaký?

Dana 30.8.2006 7:04

Re: Re: Ale nemusi byt jako pyrotechnik,

Fredy, to je soudcovská hantýrka. Soudci označují soudy na trestní a civilní. Trestní se zabývají potrestáním či osvobozením u trestných činů, civilní soudí třeba právě náhradu škod...:-)

Honza™ 30.8.2006 7:23

Re: Re: Re: Ale nemusi byt jako pyrotechnik,

A nemyslíte náhodou občanskoprávní soud ?

Jarda 30.8.2006 5:13

Kulinsky mozna nikoho neznasilnil,

ale je to nemoralni prznitel mladych dusi. Jedna se o typicky scenar, kdy trinactilete divenky jsou zamilovane do sveho telocvikare. ON je v te pozici autority, veku a dospelosti a je v JEHO RUKACH, zdali se zachova jako 99% vsech ostatnich kantoru a preda jim do zivota neco jineho nez vzpominky na sexualni zneuzivani.

Je mi zcela nepochopitelna ta az bodra shovivavost vuci nemu a temer jakasi nenavist vuci onem divkam/zenam, kdyz pritom vetsina zdejsich pantatu by se nejspise chopila sekery a sla si to vyridit s dospelakem, ktery jim osahaval jejich mladouckou dcerusku.

Jarmila 30.8.2006 7:59

Re: Kulinsky mozna nikoho neznasilnil,

Velmi moudrá slova, díky za ně.

Josef 30.8.2006 2:53

Propána! To tedy všichni kantoři

sociální pracovníci, lékaři, psychologové , psychiatři aby se dali vykleštit?

Celé to nestojí za ´úvodník, stará histtorie.

Důležitější je vyrovnávání se se zločiny všeho druhu.

Ladislav N. 30.8.2006 4:44

Re: Důležitější je vyrovnávání se se zločiny všeho druhu.

Hlavně s těmi komunistickými, že, Josef? ;-)

Fredy 30.8.2006 6:58

Re: Re: Důležitější je vyrovnávání se se zločiny všeho druhu.

Neotvírejte problém ČSSD;-D

Fafa 30.8.2006 2:28

Astone:

V mnohem souhlas. Ale hloupe je, ze to pouceni se odvozuje z veci, ktere se staly pred 15, ne-li 20 lety. Dovede si predstavit podobne zpetne uplatnovani "kulturnich norem" treba v oblasti sexualniho haraseni nebo diskriminace. Mnoho veci, ktere se v praci chapaly jako vtip, by jiste dneska stacily na prohru v civilnim sporu.