1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Šojdrová na pouti za sirotky

Europoslankyně Michaela Šojdrová se v pátek odpoledne setkala s premiérem Andrejem Babišem a jednala s ním o svém projektu přijmout padesát syrských bezprizorných dětí, které jsou v řeckých táborech. Výsledky schůzky jsou poněkud vágní a lze je různě interpretovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kolář 23.9.2018 16:55

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

Konzervativní je hlavně přežít.. O tom je ta konzervativní ekologie..

M. Prokop 23.9.2018 17:01

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

No jestli vám připadá, že k našemu přežití pomůže dotovaná fotovoltaika, fofrníky, MEŘO z řepky v naftě a špírák z kukuřice v benzinu, tak "potěš koště" nad takovou konzervativností.

A to už všichni vědí, že biopaliva spíš škodí, než pomáhají, ale jede to furt pryč.

M. Prokop 23.9.2018 16:26

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

Není. Národní státy jakž takž fungují, mají své politické národy, mají svou jakž takž fungující zpětnou vazbu mezi voliči a zvolenými. Ideální to není nikde, ale je to léta piplané a dost funkční. Pokud ne, zafungují ty zpětné vazby.

EU nic z toho nemá, ani ten politický národ, ani ty nezbytné zpětné vazby. Kočovný parlament je šaškárna bez vládní většiny a opoziční menšiny, celoEUnijní strany neexistují, celoEUnijní vláda také ne a jednotlivé blbiny typu žárovek a platů kamioňáků (příkladně) si poslanci handlují pod tlakem lobbistů, národních představitelů a komisařů.

R. Brzák 23.9.2018 16:34

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

Přesně.

M. Kolář 23.9.2018 16:37

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

Problémy EU plynou ze špatného řízení národních států ..Pokud se EU rozpadne, nezlepší se nic, právě naopak..

Zpětná vazba mezi vládami a voliči v národních státech je zdegenerovaná populismem.. EU je jen společenství ..

K. Janyška 23.9.2018 16:42

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

Jste socialista. S tím se nedá nic dělat, je to jako víra v Boha. Konstruktivistický, tedy naivní, racionalismus vás úplně požral... Dzp.

M. Kolář 23.9.2018 16:51

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

Vy jste notorický kolektivista . A nedá se s tím nic dělat .,

M. Prokop 23.9.2018 16:46

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

Problémy EU plynou z toho, že se dostala v integraci tak daleko, že tomu nestačí vlastní občanstvo. Proto nemůže mít fungující zpětné vazby (občani by hned většinu jejích nápadů zrušili). Bez zpětných vazeb ovšem NIC nemůže řádně fungovat a EU taky řádně nefunguje.

Na tom kecy o populismu, jímž je zřejmě vše, co nevyhovuje zeleným socialistům, nic nezmění, spíše vše zhorší.

J. Holíček 23.9.2018 17:06

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

Jo, Prokope, má to hlavu a patu, jenže to vychází z té prokleté demokracie a nutí nás to používat zavedené pojmy, z nichž se vytrácí původní obsah.

EU je prostě nepřirozený slepenec entit s nestejnými prioritami, který se tváří, že to tak není. Pokud nedojde k válce Severu a Jihu, tak to fungovat nebude. Řídit to jako CCCP bude mít konec jako CCCP. :-))

K. Janyška 23.9.2018 16:15

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

Já doufám, že si všichni pomalu a jistě uvědomují, že má-li EU být, a teoreticky může, musí stát na negativní, tedy zákazové, smlouvě, tedy na principu já pán - ty pán. Žádné většinové hlasování Portugalců o seveřenech, tedy vlastně Německa o celé EU. Oni si vždy potřebnou většinu najdou, a to pro cokoliv... Dzp.

M. Kolář 23.9.2018 16:15

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

Salvini " "nastavili jsme ekonomiku tak, že si mladí lidé nemohou dovolit zakládat rodiny" .. Hm.. Tak jakpak jí tedy nastaví teď ? A co pracovní trh. Macron se ve Francii aspoň snaží o reformy.. Tito šašci italští jako Liga a Pět hvězd nedělají nic. Jenom rozhazují a dál zadlužují ..

Problém je jinde... A téměř nesouvisí s EU ..

K. Janyška 23.9.2018 16:17

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

To je ale jejich věcí. Jsou zvoleni Italy, ne Francouzi nebo Němci... Dzp.

M. Kolář 23.9.2018 16:19

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

To je nesouvisející odpověď...

K. Janyška 23.9.2018 16:21

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

Naopak. To je nejpodstatnější věc... Dzp.

P. Vandas 23.9.2018 16:25

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

Vidím to naprosto opačně. Francie o reformách jen mluví a Salvini udělal to nejdůležitější, že přibouchl vrata pašerákům otroků. :-):-):-)

M. Kolář 23.9.2018 16:30

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

Utíkáte. Potlačovat kriminální činnost je povinností každého státu. To nezpochybňuji..

Mluvím o celkovém obrazu, hospodářském ,politickém. Macron provádí velmi potřebné hospodářské reformy, Italové nic... To je malér..

P. Vandas 23.9.2018 16:41

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

Pokud je Euro příčinou nulového růstu Itálie, tak potom nějaké kosmetické kecací reformy nepomohou ani Itálii. Rozumným reformním krokem naopak může být vystoupení z Eura. :-):-):-)

M. Prokop 23.9.2018 16:54

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

Jo, ale nestačí to. Mají problémy s vybíráním daní i totální sešněrování trhu práce.

J. Matuška 23.9.2018 16:38

Re: Nejlepší článek má včera a dnes milý Benjamin Kuras.

"... Za těmi sirotky už na migraci čeká tucet příbuzných.“

R. Brzák 23.9.2018 16:00

tak jsem prolétl diskuzi několik stran zpět - a musím se Vám

všem omluvit - za použití slova diskuze (to je totiž klam). Z devadesáti procent se totiž lze dočíst pouze utvrzování se v podstatě dvou táborů, jak jsou ti druzí "mimo" (uznejte, že jsem právě použil slušný výraz...) a pak ještě vzájemné potvrzování si příslušníků vždy jednoho z táborů o tom, že oni sami jsou v očích těch protivných těmi největšími odpady (jakoby jeden každý z nás zde měl schopnost sedět v hlavách svých názorových oponentů).

Tak přemýšlím, proč jsme všichni tak vystrašení - protože jiný důvod, proč se podobně cítit, nenacházím. Vždyť toto je virtuální realita, to, co zde používáme, jsou pouhá slova - a všichni se přitom cítíme osobně býti těmi, kterým záleží na demokracii (s výjimkou pana Janyšky, který odmítá demokracii jako systém - ale věřím, že nikoliv demokracii jako prostý nástroj společného rozhodování o společných věcech)a svobodě (byť někteří možná ji nespojují s odpovědností až tak důsledně)....

K. Janyška 23.9.2018 16:04

Re: tak jsem prolétl diskuzi několik stran zpět - a musím se Vám

Já jsem jeden tábor a vy ostatní ten druhý. Někdy mám dokonce pocit, že se samotné lidstvo dělí na dvě části, na mě a na ty ostatní... Dzp.

J. Jelínek 23.9.2018 16:10

Re: tak jsem prolétl diskuzi několik stran zpět - a musím se Vám

Vy jste úplnej Táborita. Nebo táborník? Caesar rozdělil Galii na tři části, vám na celé lidstvo stačí části dvě. Je na čase, abyste překročil Rubikovu kostku.

R. Brzák 23.9.2018 16:23

Re: tak jsem prolétl diskuzi několik stran zpět - a musím se Vám

Vy jste snad člověk bez ega? Ne,nejste - to byste byl mrtvý...

R. Neveselý 23.9.2018 16:11

Re: tak jsem prolétl diskuzi několik stran zpět - a musím se Vám

Ano, celé zástupy miliard lidí jsou tupci. Jen vy sám samojediný víte vše. Vole :-))

R. Brzák 23.9.2018 16:21

Re: tak jsem prolétl diskuzi několik stran zpět - a musím se Vám

Tento Váš pocit je zcela oprávněným vyjádřením bytostného individualismu. Ovšem člověk je tvor nejlépe prospívající v interakci s dalšími lidmi - a proto i přes svou osobní "středosvětovost" je každý individualista nucen hledat to, co má společného s druhými (namísto aby zohledňoval ty tisíce rozdílů mezi ním a druhými). A je výhodou skutečného individualisty, že nepodléhá kolektivistickým předsudkům o odlišnosti konkrétní skupiny od druhých skupin (přestože nějaké jistě existují), protože nepodléhá strachu a tak nejsou v jeho očích tyto případné rozdíly příliš zvětšeny... Aby toto individualista zvládal, musí mít proti strachu oporu - a to v lásce, v první řadě k sobě samému. A pak se může (a pro svou prosperitu i musí) naučit milovat i svého bližního...

K. Janyška 23.9.2018 16:29

Re: tak jsem prolétl diskuzi několik stran zpět - a musím se Vám

Byla to nadsázka a frk.

Ale je pravda, že vždy nejvyšší možné vědění lidstva, tedy kompozitivní teori, nikdo neovládá a Hayek je od roku 1992 mrtev, jen já. Aspoň tedy mi v této věci nedokáže nikdo sekundovat. A věc je velmi rozsáhlá a pokud ji člověk pochopí, skutečně musí uznat, že je pouhým popisem toho, co se v lidském světě skutečně děje. Všechno je realitou potvrzeno.

Mimochodem, narazil jsem tu na bývalého mistra školaství a ten mi potvrdil, že jsem vůl a že to co říkám, nikdy neslyšel. Ostatně, jako ostaní... Dzp.

P. Vandas 23.9.2018 15:52

Tož hezké a požehnané Nedělní odpoledne milí přátelé

... i odpůrci. Nakoukl jsem to posledních zpráv a zdá se mi, že velká hospodářská krize je za dveřmi. Krize z nadvýroby. Z nadvýroby aut. Hromadí se prý, jak Cimrmanovi horníci v dole. V Milovicích je už prý vyvážejí na hnůj a když to na ně prasklo, tak prý, že jim chybí nějaká gaylogace, či homologace, ale to jsou jen takové doktorské pindy. Jiní výrobci jsou ještě pitomější, a aby jim neklesla čísla prodejů, které zas kryjí jejich dluhy, tak si ta nadbytečná auta kupují sami v domění, že vynalezli perpetuum mobile. Jak dlouho to může takový obchod neobchod asi vydržet? Kodet by řekl: "Dávám bolševikovi nanejvýš rok!" No a já si myslím, že rok to nevydrží. Takže. Držme si klobouky a pojedeme vbrzku z kopce. Do trouby jsem ještě nekouknul, neb plynový kotel není to pravé médium. :-):-):-)

M. Prokop 23.9.2018 15:55

Re: Tož hezké a požehnané Nedělní odpoledne milí přátelé

Tu pitomost s hromadícími se auty fakt napáchala EU.

P. Vandas 23.9.2018 16:01

Re: Tož hezké a požehnané Nedělní odpoledne milí přátelé

Já to první neřeék! Abych nebyl za buřiče. Že EU už jenom škodí a pracuje na vlastní zkáze je nepochybné. :-):-):-) Do Syrie si zakázala vyvážet, do Iránu také, do Afriky není kam a do USA jí do toho hodil vidle Donald. Co s tím bude dělat? Nic. To je celý program EU. :-):-):-)

M. Kolář 23.9.2018 16:06

Re: Tož hezké a požehnané Nedělní odpoledne milí přátelé

Vývoj obchodního salda eurozony :

https://tradingeconomics.com/euro-area/balance-of-trade

Vývoj exportu eurozony :

https://tradingeconomics.com/euro-area/exports

(klepnout na záložku 10 let nebo MAX) ..