4.7.2024 | Svátek má Prokop


Diskuse k článku

Smířlivý pan Hamáček

Naši politici se hádají o každou korunu v tom kterém resortu, jen o peněžních tocích v armádě je vždy podezřelé ticho. Semtam sice chce některá opoziční strana mimořádnou schůzi nebo poslaneckou vyšetřovací komisi, ale to je folklór, který nic neznamená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Doušek 14.9.2011 11:57

Re: K hlučným dětem

V dobách normalizace jsem tradičně vždy na 21. srpna vytáhl na balkon našeho panelákového bytu reprobedny od radia Prometheus (dodnes na ně hraji!), a pustil na plný pecky LP "Bratříčku...." Karla Kryla.

Již tenkrát se našli tací, kterým ten hluk vadil a stěžovali si na mně.

P. Hofman 14.9.2011 12:00

Re: K hlučným dětem

A to bylo na kterém rakouském sídlišti, prosím?

F. Doušek 14.9.2011 12:03

Re: K hlučným dětem

v České Lípě. A nastojte, v sousedním vchodu o patro níž bydlel předseda ZV KSČ z Uranových dolů Hamr (nyní DIAMO), který si na mně nikdy nestěžoval. Chudák, upil se k smrti.

P. Hofman 14.9.2011 12:07

Re: K hlučným dětem

Jó, tak teď to dává smysl. Voni tam ti vaši sousedi v baráku byli všichni sťatí jak pánbůh káže a tak nebyli schopni lokalizovat, odkud ten zvuk přichází. Jinak mně to připadalo pomalu jako příběh bří. Mašínů.

F. Doušek 14.9.2011 12:10

Re: K hlučným dětem

Možná, kdyby ještě soudruh žil, dosvědčil by mi aktivní účast v V. odboji.

P. Hofman 14.9.2011 12:19

Re: K hlučným dětem

Naopak, já si myslím, že právě toto byly akce, hodné uznání, které dodávali těm druhým pocit, že v té abnormalitě nezůstali sami.

J. Kombercová 14.9.2011 12:11

Re: K hlučným dětem

V tom legendárním 68. jsem sbírala všechny možné texty, do té doby tabu, a vázala jsem si je v rychlovazači, pak v srpnu jsem sbírala hesla psaná na kusu papíru, po zdech... až po letech mi syn řekl, že tenhle blok našel, vzal do školy a tam si děti ta hesla četla, protože jim přišla vtipná... a učitelka ruštiny se smála s nimi... jenže to byla už 80., tak možná že bych uvěřila io toho Bratříčka... i když...

P. Hofman 14.9.2011 12:17

Re: K hlučným dětem

Ale jistě, žil se jinak normální život a výjimka vždy potvrzuje pravidlo.

Na druhý straně se nesmí doba normalizace líčit jako selanka, viz. většina českých filmů. Ve skutečnosti to byla doba toho nejhoršího temna (jednoho z nejhorších) v dějinách této země.

R. Tesařík 14.9.2011 12:20

Re: K hlučným dětem

šukalo, chlastalo a jedlo se. to je fakt

J. Anděl 14.9.2011 12:38

Re: K hlučným dětem

Vzpomínáte? ;-)

J. Kombercová 14.9.2011 12:40

Re: K hlučným dětem

Ano. Jsme jen lidi. Ale to, co řekl pan Hofman, je pravda, alespoň já to tak vidím. Normalizace - ta nejhnusnější - to jsou první roky let sedmdesátých... pak už jsme si "zvykli"... a vy to víte, pane Tesaříku.

F. Doušek 14.9.2011 12:18

Re: K hlučným dětem

co jsem napsal mohu odpřisáhnout. To LP od Pantonu dodnes vlastním, reprobedny Prometheus i gramofon Dual také. Jen svědci - rodiče, již zemřeli.

J. Anděl 14.9.2011 12:52

Re: K hlučným dětem

Ono to bylo opravdu taky na různých místech různý. My hráli na táboře taky písničky od Kryla, dokonce i ve škole. Jenom každej věděl, že se nehrajou oficiálně, třeba ve škole. A věděl, že takovejch písniček je víc. To jsem jednou přestřelil, když jsem na nějaké soutěži měl zahrát nějakou písničku a místo toho jsem zahrál od Nohavici Když mě brali za vojáka. Udělal jsem to proto, že jsem dost mutoval a na tu původní jsem neměl funkční hlasivky. Musel jsem to pak jít vysvětlit paní ředitelce. Přitom během té soutěže jsme si v zákulisí taky hráli Kryla. Jako školák jsem tomu prd rozuměl - respektive rozuměl jsem tomu, že dospělí některý věci iracionálně zakazujou. Sprostý slova. Slova kritizující Stranu. Sex. A do toho byla hitovka o přechodu pro chodce, kde tatra provádí vylomeniny s tím, kdo má kalhoty roztřepené na vnitřní straně. A do kina jsme chodili na Evičku tričko, tváříc se, že nám je osmnáct. Mluvím tak nějak o letech 1987-1989.

Ano, byla to doba temna, jak píše pan Hofman, takové rozplizlo divné. Já jsem rád, že jsou osmdesátý pryč. Nezachrání to ani vzpomínka na rozmazaný video Samanthy Fox nebo voice over přes poskakující černobílý Hvězdný války.

J. Kombercová 14.9.2011 12:57

Re: K hlučným dětem

Tady je vidět, jak všichni bereme ty svoje hrozné roky podle věku, v kterém jsme je prožili. Ty vaše 87-89 jsou čajíček proti začátkům 70., kdy jsem byla mladá já a předtím moji rodiče, kteří prožili válku, okupaci, 5O. léta a před tím moji prarodiče, kteří prožili l. světovou, druhou světovou válku a ještě padesátá....

F. Šimek 14.9.2011 13:20

Re: K hlučným dětem

máte pravdu! Naše generace prožila 70 léta, který stály za howno. Janyška tu dobu tahal dřevěnýho kačera po Karlový studánce a Hájková ve vaně potápěla kačenku. Dneska milujou profesora, co se do něj vejde. Nepochopili, že ten člověk jimi pohrdá......

J. Anděl 14.9.2011 13:23

Re: K hlučným dětem

Samozřejmě, to je logické.

Ty moje "hrozné" roky také souvisejí s tím, že to byla doba mé puberty. Začátek sexuality a hledání "té pravé". A to tváří v tvář relativnímu vztahovému cynismu, jak mi to v té době připadalo (a to nemám to "štěstí", že bych byl z rozvedené rodiny, naopak). A i to slovo "hrozná" je relativní. Protože jsem zažil jako dítě dětskou šikanu a protože vím, jak těžce dneska snáším jen náznak něčeho takového, vím, že svoje zkušenosti nemohu ani náhodou srovnávat se šikanou nacistickou či s dobou padesátých let.

Pro mě třeba devadesátá léta byla léty naděje a hledání, naproti tomu pro mého tátu asi nic moc, ztratil práci a umřel. Všechno je subjektivní. A ani mně zpětně nepřipadají devadesátá léta tak báječná, když poslouchám některé další příběhy jiných lidí. A kdo ví, jaká těžká léta budou ve vzpomínkách pro dnešní děti.

Syrovost devadesátých let ovšem má své kořeny v lhostejnosti osmdesátých, ta v desiluzi sedmdesátých, to všechno je plodem falešných sociálních nadějí let poválečných či dokonce předválečných... atd. dále do historie.

F. Doušek 14.9.2011 13:10

Re: K hlučným dětem

v těch "vašich" letech byla již téměř pohodička. Mně napsal v roce 1972 soudruh vedoucí do posudku větu "Nejsou nám známy postoje dotyčného v krizových letech 68/69, kdy studoval v Praze", a já dělal následujících 6 let dělníka. Tu větu jsem si přečetl až v roce 1990, kdy nám vydávali kádrové materiály do ruky. Pak jsem měl u jména ještě červený puntík - prý protože jsem byl jednou při volbách za plentou (dalším volbám jsem se vyhýbal). 

J. Anděl 14.9.2011 13:30

Re: K hlučným dětem

Ano, to je pravda, to už se na věci kašlalo a pomalu se připravoval kapitalismus.

V mé "mladičké" zkušenosti to jsou nicméně asi nejtemnější roky, z toho, jak jsem vnímal společenskou náladu. V roce 72 jsem byl ještě na houbách a dlouho potom jsem byl ještě chráněn dětskou slepotou, spočívající sbíráním totalitních zkušeností po ozdravovnách a dalších láskyplných místech, díky nimž mám dodnes vřelý vztah k lékařské vědě a jejich lidskému přístupu k pacientům.

F. Šimek 14.9.2011 13:07

Re: K hlučným dětem

bedny od Reciveru Prometheus nemají chybu! Když si přikoupíte subwoofer aspoň 40W, tak poznáte, že Techniks za 50.000kč stojí za howno! Vím o čem mluvím! To samý platí o starý dobrý Tesle....

F. Doušek 14.9.2011 13:17

Re: K hlučným dětem

V bednách jsem musel vyměnit basáky, protože se rozsypaly membrány, nové jsem si dovezl z Maďarska, a skutečně hrají skvěle. Receiver mám Denon DRA 700. Je sice vyroben v Číně, ale zatím šlape.

F. Šimek 14.9.2011 13:38

Re: K hlučným dětem

ty bedny od Promethea, byly skvělý! Tesla taky vyráběla tří- pásmový bedny 30litrů. Byly taky perfektní. Určitě lepší, než Japonský....lepší dynamika a měkší basy. V každým případě je třeba použít subwoofer! Ještě Honza Vavera v Český Lípě dělá do fotbalu? Znáte ho?

E. Heusinger 14.9.2011 12:16

Re: K hlučným dětem

A už jste se přihlásil u tlustého Saši s nárokem na medaili?

P. Hofman 14.9.2011 12:23

Re: K hlučným dětem

Za opravdové hrdinné činy se v této zemi medaile nedávají. Hrdinové buď v akci zemřou nebo jsou právem zapomenuti.

F. Doušek 14.9.2011 11:47

Re: Však on si s nimi Petr Nečas poradí... Dzp.

vyděračským praktikám se ustupovat nemá.

V. Hajková 14.9.2011 11:30

Před chvilkou

měl  na  čt.24-   komentář   k  vývoji  stavu   EU - p.Robejšek.  Myslím,  že   Evropu  nečeká  nic  dobrého-  pokud  se  ti  dva  hlavní  aktéři   Merkel  a  Sarkozy   nevzpamatují!!   Prostě  opět   a  znovu  dochází   na  slova  p  prezidenta  Klause. 

K. Janyška 14.9.2011 11:33

Re: Před chvilkou

A mně, pozemského červa... Dzp.

A. Fritscher 14.9.2011 11:38

Re: Před chvilkou

a mně a spousty jinejch lidí ............... :o))

J. Kombercová 14.9.2011 11:40

Re: Před chvilkou

A já neříkám tak ani tak, ale na má slova dojde. :)

P. Hofman 14.9.2011 11:53

Re: Před chvilkou

Já to dávno vím, ale nesmím ani naznačovat.