5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Diskuse k článku

Sluší se mudrovat, tedy na 17. listopadu mudruji

Na Filosofické fakultě právě v těchto dnech stávkují údajně za klima, což je dnes snadno prokouknutelný maskovací plášť pro „změnu současného společenského uspořádání‟.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 17.11.2023 11:52

Něco k věci, Oslíku? ;-D

L. Novák 17.11.2023 11:57

Tak už je vás víc... :-/

S. San 17.11.2023 12:35

Šoupni mě na svůj Rédlovsko-Rakušanův seznam Stbácký idiote;-D;-D;-D

L. Novák 17.11.2023 12:47

Na seznamu Putinovy páté kolony už dávno jsi, rudý K;-OKOTE!!!

S. San 17.11.2023 13:33

;-D;-D;-Dgestapácké h.ovadoRv

J. Jurax 17.11.2023 11:52

Jojo, a i takoví jako Vy jsou formálně svéprávní a mají volební právo ... :-(

P. Brich 17.11.2023 11:57

Nic jednoduššího, než to argumenty vyvrátit!!:-)

V. Čermák 17.11.2023 11:59

No jde do detailů, a pak má většinou pravdu. Zejména s tou zásluhou Gorbačova a "jeho" SSSR na zhroucení Komoušského režimu v ČSSR a nejen tam. Ty národnosti bych tak neprožíval, ale s tou okupační partou složenou převážně z Ukrajinců má také pravdu...

P. Jirkovský 17.11.2023 12:10

Zase lžete, komoušský zmetku? Dneska vlastně můžete, dnešek je připomínkou toho, jak jste to slavně prosrali.

J. Drobný 17.11.2023 12:35

Už vaše reakce dokazuje intelektuální insuficienci provázenou stařeckou infantilitou.:-(

K. Filip 17.11.2023 13:56

Napsal člen LM.

A. Renjascu 17.11.2023 11:57

Rok 1948 bych moc nezmiňoval, protože tam jsme si je zvolili sami. I když chápu, že to bylo způsobeno zklamáním ze zrady západních mocností, tak to byla naivita. Je to paradox, že odstranění tohoto režimu teď oslavuje komunistickej funkcionář, který tento režim pomáhal budovat a udržovat v chodu a ještě k tomu schvaloval onu následnou okupaci...

P. Brich 17.11.2023 12:06

Ano, naši předci si je zvolili, neb se naivně domnívali, že pokud se neosvědčí, v příštích volbách zvolí jiné. Příště však bylo až po 40 letech.

Něco podobného se odehrává nyní. Pětičlenná novodobá Národní fronta nám to ještě předvede ...Rv:-/

L. Novák 17.11.2023 12:19

Tvoje účast jako Putinova poskoka a užitečného idiota Páté kolony je pochopitelná... :-P

A. Renjascu 17.11.2023 12:27

Můj děda musel pár měsíců poté jít na dva roky do basy, protože na MNV kvůli kolektivizaci seřezal několik takových komančů jako jsi ty Nováku...

L. Novák 17.11.2023 12:50

A tak se z tebe stal Putinův lhář a vytrubovač, že, pohádkáři?! ?;-D

A. Renjascu 17.11.2023 14:22

Kde jsem nějak podporoval Putina ty lháři

P. Diviš 17.11.2023 12:06

Brežněv byl na Ukrajině narozený Rusák.

A Rusko je právním i mentálním nástupcem SSSR.

Okupaci neprovedly͇ Ukrajinky.

P. Brich 17.11.2023 12:09

Možná nějaká matka pluku mezi těmi většinovými Ukrajinci asi také byla.;-)

A. Renjascu 17.11.2023 12:11

Brežněv uváděl obojí národnost, tak jak se mu hodilo. Jsou dochovány jeho průkazy se střídajícími se národnostmi. Původní stát: Sovětský svaz

Nástupnické státy:

Arménie, Ázerbájdžán, Bělorusko, Estonsko, Gruzie, Kazachstán, Kyrgyzstán, Litva, Lotyšsko, Moldavsko, Ruská federace, Tádžikistán, Turkmenistán, Ukrajina, Uzbekistán.

Okupaci neprováděly Ukrajinky, ale že tam byli většinově Ukrajinci není věc neznámá. Nejznámějšími představiteli byla rodina Kličků...

P. Brich 17.11.2023 12:20

https://www.5plus2.cz/?e=XA-PRAHA&d=10.02.2017#strana=28 !![UA]

J. Kočvar 17.11.2023 14:38

Důležité - Rusko je považováno ne za nástupnický stát, ale přímo za pokračovatele SSSR, tzn. že má stejnou právní osobnost, a proto zasedá v Radě bezpečnosti OSN (a platilo sovětské dluhy). Je to sice nejspíš právní fikce - ale právě proto se na to pohlíží, jako by to byla pravda a jako by šlo klást rovnítko mezi Rusko a SSSR.

A. Renjascu 17.11.2023 14:56

Rusko není žádný pokračovatel SSSR a mimo části území s ním nemá společného vůbec nic. Je to jako kdybyste napsal, že Česká republika je pokračovatelem Velké Moravy. Rusko je jedním z patnácti nástupnických státu bývalého SSSR a po jeho zhroucení převzalo jakožto největší země jeho práva a povinnosti, ale není žádným ideovým pokračovatelem, protože tam nevládne KSSS a je to politicky i národnostně odlišná země než SSSR. Podobně jsou po rozpadu Československa nástupnickými státy ČR a Slovensko, ale práva a povinnosti převzala ČR, protože nějaká nástupnická země je převzít musí...

J. Kočvar 17.11.2023 16:58

Ne. Česká republika nepřevzala práva a povinnosti ČSFR, to se řešilo ústavním zákonem č. 541/1992 Sb., a práva a závazky se v principu dělily v poměru dva ku jedné, pokud se nevztahovaly pouze k českému nebo pouze ke slovenskému území. Ani jeden stát nepokračoval v členství ČSFR v OSN, oba státy musely být přijaty znovu.

Ruská federace je považována za zakládajícího člena OSN (jehož členem RSFSR na rozdíl od Ukrajinské SSR nebo Běloruské SSR nebyla). Je to tak proto, že si nárokuje, že je *pokračovatelem* Sovětského svazu, neboli že právní osobnost SSSR nezanikla.

https://www.un.org/en/about-us/member-states/russian-federation

Byla to sporná otázka, protože se původně sovětské republiky dohodly, že SSSR zanikl a nemá pokračovatele, ale Rusko přesvědčilo je a i zbytek světa, že je pokračovatelem SSSR a že má nárok zasedat v Radě bezpečnosti OSN. Proti byly zpočátku Ukrajina (kvůli dělení majetku) a Rakousko (nechtělo, aby Rusku dále příslušely práva, jež podle Státní smlouvy z roku 1955 příslušely SSSR), ale rozhodla vůle drtivé většiny mezinárodního společenství vyjít Rusku vstříc.

To, že je Rusko pokračovatelem SSSR, je často považováno za fikci, ale i ty v právu platí.

To, že Ruská federace má jinou ústavu a jinou ideologii než SSSR, je irelevantní. Již mezi válkami bylo uznáváno, že SSSR představuje z mezinárodněprávního hlediska stejný stát jako carské Rusko, protože změna vlády, změna státního zřízení ani změna názvu státu nemění nic na jeho právní osobnosti.

Příklad s Velkou Moravou je irelevantní ještě mnohem víc.

J. Havelka 17.11.2023 11:47

@ivk Moskva

Dnes je to přesně 34 let, co pan profesor vyhnal komunisty a nastolil demokracii. Nezapomeňte ho oslavit. ♥️

J. Černý 17.11.2023 11:49

Vyhnal je Petr Pavel a z Rakouska ho jistil Schwarzenberg.

P. Spáčil 17.11.2023 11:51

Jo, disidenti seděli na Hrádečku a nevěděli, že se něco děje.

L. Beneš 17.11.2023 11:56

Seděli? Že už by se byli probudili z rauše po včerejší pařbě?

P. Brich 17.11.2023 12:13

StB je záměrně neinformovala ...

V. Pavelka 17.11.2023 12:35

A za humny číhají Lichtenštejni !? Syn Pavla si vezme za ženu vnučku Lichtenštejna ! Právo veta bude převedeno do Bruselu s Pomocí pitomého a blbnoucího Fialy ![>-]EUEUEU