2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Slučuj a panuj

"Slučuj a panuj," to bylo jedno z hesel na pražské demonstraci před ministerstvem zdravotnictví. Rozčilení je veliké, jde o sloučení Ústavu hematologie se Všeobecnou fakultní nemocnicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ota 16.11.2007 9:06

Re: Nešťastný Vízku !

Ten váš "komentátor" to je jen Paroubkův propagandistický šmok z Rudého práva. :-D

Slezan 16.11.2007 9:08

Re: Re: Nešťastný Vízku !

A co myslíte že je Vízek;-P

F.VÍZEK 88.100.57 16.11.2007 9:41

Kdo jsem?

Inu: jsem člověk, kterého komunisté považovali za svého úhlavního nepřítele, aspoň podle toho, že si mě sami zařadili na seznam 6335 úhlavních nepřátel režimu... a podle toho se ke mně a k mé rodině samozřejmě chovali...  Byl jsem a jsem dosud prostě NORMÁLNÍ.  V dnešní době to není málo, jako to nebylo málo za totality.

Bubik 16.11.2007 10:02

Re: Kdo jsem?

houby, nepřítel.....;-D

prostě jste byl garniturou přišedší k moci po roce 1968 sesazen. Takových ovšem bylo mezi komunisty hafo.

Nic víc. Tečka.

Bubik 16.11.2007 9:47

Re: Problém je vážnější, poukazuje na to komentátor Pavel Verner:

......Skončí spotřebitelská selanka a život začne být drahý, především pro dvě třetiny populace, jež nedosáhnou ani k průměrnému výdělku a kterým se rozplyne sen o tlusté peněžence.......

To se tak někdy stává, že se člověk po mejdanu, kde se rozšoupl nad své možnosti, pak ráno probudí s bolavou hlavou a zjistí, že musí další desítky dnů poněkud spořit.

Tenhle mejdan, kdy se každý rok půjčovalo na spotřebu víc a víc, až se půjčilo za bilion, nám tady za předchozích pár let zajistili přátelé hesla "zdroje jsou". Jenže je moc nezajímalo, že se za půčky musí platit úroky a že sousedi v EU po nás chtějí, abychom tolik neřádili, chceme-li do Euro klubu.

Takže to holt jednou přijít muselo. Bez ohledu na to, která vláda je u moci.

Možná měl ten pověstný druhý vítěz voleb vládu fakt získat. Nebo aspoň místo ve vládě. Chtěl bych vědět, jak  by nám tu pak jeho skalní přiznivci typu pana Vízka úsporné kroky vysvětlovali....;-D

mpu 16.11.2007 8:47

Odvolani reditele neni to podstatne,

Dulezitejsi je, proc se to vlastne cele dela a jake to prinese dusledky.

Zamerem pana ministra je nepochybne zruseni zdravotnickych vyzkumnych ustavu jako samostatnych instituci. Ustav hematologie a krevni transfuze byl a stale je jednim z nejvyznamnejsich ceskych pracovist aplikovaneho medicinskeho vyzkumu a vysoce specializovane lecebne pece. Byl jim dlouho pred prichodem profesora Klenera i za jeho pusobeni.  Prispevkova organizace, ktera penize na lecbu nemocnych ziskava z plateb zdravotnich pojistoven. Penize na vyzkum z grantu ve verejnych soutezich. Velmi silne zazemi laboratori je vyuzivano ke spickove diagnostice predevsim u nemocnych s leukemiemi. Je pravda, ze leukemie se leci na vice pracovistich v Ceske republice, nicmene jedinecnost Ustavu hematologie a krevni transfuze spociva predevsim v koncentraci  mediciny, vyvoje a vyzkumu, tedy vysoce kvalifikovanych lidi, na jednom miste. Ustav poskytuje specializovanou hematologickou peci. K zajisteni kompletni lekarske pece musi spolupracovat a take trvale spolupracuje s Vseobecnou fakultni nemocnici. Pokud pan ministr rika, ze funkci ustavu nebude menit, tak neni jasne, proc tak vehementne prosazuje zruseni jeho samostatnosti. Slouceni uctaren a zruseni reditelskeho mista pravdepodobne uspori mene, nez budou naklady spojene s reorganizaci. I v nesamostatnem ustavu je treba vest ucetnictvi a utvar musi take nekdo ridit.  Prejmenovani funkci a presmerovani pravomoci mnoho uspor neprinese. Duvody tlaku na zruseni ustavu pravdepodobne ekonomicke pozadi maji, ale asi ne takove, jak predklada pan ministr. Idealnim stavem by byla maximalni spoluprace lekarske fakulty, fakultni nemocnice a ustavu. Samostatna pravni subjektivita partneru nemusi byt prekazkou, ale naopak vyhodou.

Ota 16.11.2007 8:56

Re: Profesor Klener nepřipouští žádné změny a tím ministra k jeho odvolání vlastně donutil.

Prof. Klener je jistě vynikající odborník a vážím si ho. V této kauze se ale trochu chová jako uražené dítě, které chce jen a jen medvídka a hotovo!  Žádnou jinou hračku!

antiaston 16.11.2007 8:45

řeč autorova

1. neumím si představit, jak se do konfliktu leje benzín 2. i kdyby se to snad nějak vymyslelo a udělalo, asi se nestane vůbec nic, protože konflikt asi není hořlavina. Halt metafory autora sci-fi, velmi originální

huhu 16.11.2007 8:42

zdravotní systém privatizovat a pro pacientům nabídnou konkurenci zdravotních pojišťoven

tyhle reorganizace socialistických molochů se neosvedčili ani za totality. Dokud nebude změněn systém je to jen cesta pokusů a omylů.

Jediná cesta vem je zdravotní služby (nemocnice, lékaře) plně privatizovat, totéž zdravotní pojišťovny. Pacient by si platil zdravotní pojištění, pojistný program u pojišťovny dle svého výběru. Pojišťovny by objednávali služby u soukromých nemocnic/lékařů na svobodném konkurenčním trhu.

Ekonomicky je to totéž jako např. pojištění aut. Povinné ručení+kdo chce navíc, smluvní servisy atd.

Jednoduché ale spoustu mocných v nemocnicích, dodavatelů atd. by připravili o "státní zakázky" , státem garantované nesmyslé ceny atd. Pacient by jen vydělal.

Kajan 16.11.2007 8:50

Re: zdravotní systém privatizovat a pro pacientům nabídnou konkurenci zdravotních pojišťoven

Huhu, ano, já tomu říkám pro efekt jinak, ale souhlasím s Vámi ! Jiná cesta není ! Dzp.

loula 16.11.2007 8:57

Re: zdravotní systém privatizovat a pro pacientům nabídnou konkurenci zdravotních pojišťoven

HUHU, napsal jsem to níže. Povinné ručení (sazbu určuje pojištovna), stat garantuje, že majitel auta ze zákona musí určenou sazbu platit, může si vybrat pojištovnu vedl k tomu, že se pojistné sazby postupně zvyšovaly tak, až se usadily na situaci, že se ročně vybere asi 24 mld a pojistovna vyplatí zhruba 50%.

Ve zdravotnictví se ročně vybere na 200 mld, ze zákona se do zdravotnictví vrací 95%. Při přechodu na vámi zmíněný model lze oprávněně předpokládat, že se pojištovny nespokojí s dnešními 5%, ale po vzoru povinného ručení budou chtít 50%. To dělá zhruba 85 mld, na které by si pojištovny činily nárok. Kde se tyto peníze vezmou. Jsou pouze dvě cesty: Do zdravotnictví poteče o to méně nebo o to se zvednou pojistné částky. Jak toto předpokládáte řešit? Podotýkám, že nemám námitky proti vašemu modelu, ale rád bych slyšel odpověd na tuto otázku. Pojištovny v povinném ručení postupují tak, že jejich agent posoudí výši škody, stáří auta a podle toho doporučí velikost platby. Někdy doporučí hodit auto do starého železa, protože náklady na opravu pojištovna prostě podle pravidel nezaplatí. jak by to bylo ve zdravotnictví. Posudkový doktor prohlédne babičku a řekne, že je to neperspektivní a doporučí ji hodit do starého železa? Na tyto otázky bych opravdu rád slyšel odpověd.

huhu 16.11.2007 9:19

Re: Re: zdravotní systém privatizovat a pro pacientům nabídnou konkurenci zdravotních pojišťoven

- především pojištění aut funguje. Kdo má jaký zisk je jeho věc, zisk je tou motivací, aby služby fungovaly a byl získán zákazník. K těm 50% se nemohu vyjádřit nevím ,ale prostě to pojištění funguje, to je podstatné. Kdyby byl v téhle branži běžný takový zisk jak uvádíte, tak by tady bylo pojišťoven ještě více. Naopak pokud vím , některé pojišťovny tenhle trh opustily (myslím Zurich a další - takže asi zas takový vejvar to nebyl).

- k té babičce - jak ji posuzují doktoři dnes ?? proč lidé shánějí (podobně jako za totáče) protekční/uplacenou péči, nemocnici, doktora, léky ?

A k těm službám - každý dodavatel má nějakou pověst - ostatně to i ty pojišťovny u aut - a zákaznící mají svá kriteria podle kterých se rozhodují, kde pojistit

loula 16.11.2007 10:00

Re: Re: Re: zdravotní systém privatizovat a pro pacientům nabídnou konkurenci zdravotních pojišťoven

Ano, těch 50% opravdu nemusí pro některé pojištovny být takový vejvar. Ale pořád uhýbáte z toho podstatného. Tedy znova. Na přechod zdravotnického pojištění na model havarijního pojištění je třeba někde sebrat 85 mld ročně. Kde se vezmou?

Kajan 16.11.2007 8:36

Loulo, princip "tržními lvy na tržní vlky" jak si ho schválně provokativně a zapamatovatelně nazývám, počítá i nadále s povinným zdravotním pojištěním !!!

Jde však o podstatně efektivnější distrubuci těchto peněz a to prostřednictvím sympatií občanů České republiky k budoucím soukromým, a opravdu jen soukromým, zdravotním pojišťovnám, jako odborných nástrojů právě občanů ČR pro věc zdraví !!! Dzp.

Poklop 16.11.2007 8:41

Re: Loulo, princip "tržními lvy na tržní vlky" jak si ho schválně provokativně a zapamatovatelně nazývám, počítá i nadále s povinným zdravotním pojištěním !!!

Kde berete jistotu,že pojišťovny někdo nevykrade,pardon nevytunuluje?Kdo by za ně ručil?Stát?

Kajan 16.11.2007 8:45

Re: Re: Loulo, princip "tržními lvy na tržní vlky" jak si ho schválně provokativně a zapamatovatelně nazývám, počítá i nadále s povinným zdravotním pojištěním !!!

Podružná otázka.  Jejich klienti rotiž budou mít možnost odejít od pojišťovny okamžitě a zbylé  budou povinny klienta vzít ! A kromě toho příslušným dohledem nad pojišťovnami bude pověřen příslušný státní orgán !!! Dzp.

huhu 16.11.2007 8:47

Re: Re: Loulo, princip "tržními lvy na tržní vlky" jak si ho schválně provokativně a zapamatovatelně nazývám, počítá i nadále s povinným zdravotním pojištěním !!!

dnes již je spolehlivých pojišťoven dost. Hlavně -  existují pojišťovny pojišťoven - tzv. zajišťovny, u kterých jsou pojišťovny zajištěny. Zajišťovny jsou také soukromé a umějí si své klienty (ty pojišťovny) ohlídat určitě lépe nežli dozor ČNB nebo min.Financí ČR...

Poklop 16.11.2007 8:51

Re: Re: Re: Loulo, princip "tržními lvy na tržní vlky" jak si ho schválně provokativně a zapamatovatelně nazývám, počítá i nadále s povinným zdravotním pojištěním !!!

To se týká malých,ale VZP je kolos a věřím,že české mozky by dokázaly vytunelovat pojišťovny v mezích zákona.

Kajan 16.11.2007 8:55

Re: Re: Re: Re: Loulo, princip "tržními lvy na tržní vlky" jak si ho schválně provokativně a zapamatovatelně nazývám, počítá i nadále s povinným zdravotním pojištěním !!!

A to mohou i dnes, ne ? Dzp.

Poklop 16.11.2007 8:59

Re: Re: Re: Re: Re: Loulo, princip "tržními lvy na tržní vlky" jak si ho schválně provokativně a zapamatovatelně nazývám, počítá i nadále s povinným zdravotním pojištěním !!!

Mohou i dnes,ale dnes za to ručí stát.

huhu 16.11.2007 8:55

Re: Re: Re: Re: Loulo, princip "tržními lvy na tržní vlky" jak si ho schválně provokativně a zapamatovatelně nazývám, počítá i nadále s povinným zdravotním pojištěním !!!

dnešní pojišťovny jsou z velké části nadnárodní. Třeba auta či byt - každý se i dnes může pojistit u které chce, je to každého rozhodnutí...

Kajda 16.11.2007 9:05

Re: Re: Re: Re: Loulo, princip "tržními lvy na tržní vlky" jak si ho schválně provokativně a zapamatovatelně nazývám, počítá i nadále s povinným zdravotním pojištěním !!!

Nevím, jak je to se zajištěním zdravotních pojišťoven u nás, ale všeobecně platí, že každá pojišťovna musí mít svoji zajišťovnu. I takové kolosy jako je u nás např. Česká pojišťovna, Kooperativa, Allians a další. 

huhu 16.11.2007 9:24

Re: Re: Re: Re: Re: Loulo, princip "tržními lvy na tržní vlky" jak si ho schválně provokativně a zapamatovatelně nazývám, počítá i nadále s povinným zdravotním pojištěním !!!

zajišťovnou VZP je stát. Ta nejhorší zajišťovna pro daňové poplatníky.

loula 16.11.2007 9:06

Re: Loulo, princip "tržními lvy na tržní vlky" jak si ho schválně provokativně a zapamatovatelně nazývám, počítá i nadále s povinným zdravotním pojištěním !!!

Kajane, v segmentu povinného ručení platí přesně to samé. Je povinné, sazbu ale určují pojistovny, které ji nastavily tak, aby 50% vybrané částky zůstalo v pojištovně. V segmentu zdravotnictví dneska pojištovně zůstává ne 50% ale 5%. Privátní pojištovny budou nárokovat ( nedivil bych se) svých 50%. To dělá nějakých 85 mld. jak se tento rozpor bude řešit. Na nic jiného se neptám. Podotýkám, že privátní pojištovny v sektoru povinného ručení teto rozpor prostě vyřešily postupným navýšením pojistek. Budou se privátní zdravotní pojištovny chovat jinak?

Apea 16.11.2007 8:34

Nic se nezmění?

Astone,

neslyšel jste ještě nikdy to tvrzení, že "se vlastně nic nezmění". Ja už parkrát ono. Znamenálo vždy, že se změn všecko a nebude to k lepšímu. Slýchala jsem v práci, ale co tak pozoruju okolí, ono to dost čato je slyšet i v manželství - a překlad je stejný:-)

Kajan 16.11.2007 8:37

Re: Nic se nezmění?

Nikdy v historii nežil český národ na vyšší všeobecné úrovni, než dnes !!! Takže nemáte pravdu !!! Dzp.

Von 16.11.2007 8:40

Re: Nic se nezmění?

Je to možná NAOPAK. Znáte tvrzení - co všechno se musií změnit, aby nakonec zůstalo vše při starém? /Omlouvám se, napsal jsem to už včera, ale ono se to prostě hodí!/

Kajan 16.11.2007 8:26

Co je a zůstane státní a je slučitelné, je dobré z efektivnostních důvodů sloučit !!!! Dzp.

mol 16.11.2007 8:33

Re: Co je a zůstane státní a je slučitelné, je dobré z efektivnostních důvodů sloučit !!!! Dzp.

Blbost, nejdřív musí být opravdu jasné, že to efektivnější bude, jinak je to naprostý nesmysl, protože každá změna něco stojí.

IMHO je často efektivnější mít více malých, úžeji zaměřených, ale také snadněji spravovatelných a kontrolovatelných útvarů než několik málo mamutích krav.