15.6.2024 | Svátek má Vít


Diskuse k článku

Škola pro diktátora

Předseda komunistické strany Vojtěch Filip komentoval současnou krizi kolem ministra kultury slovy, že je to věc dohadování premiéra Babiše a prezidenta Zemana. Je kupodivu, že takový nesmysl může říci právník, a je to ilustrace teze, že komunistický advokát není právník, ale bezprávník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Hájková 29.6.2019 7:28

Re: DNES

Vaše hloupé poštěkávání- mně nehne ani palečkem u moji nožky :-)))))))))))

P. Kučera 29.6.2019 7:08

Velký objev

Ze včerejška na dnešek o půlnoci učinil Aston náramný objev, který je těm bystřejším znám už velmi dlouho: Zeman se nechová podle zákonů, pohrdá jimi. Kdyby se jimi řídili (což je první princip demokracie, ne volby, i ty se musí řídit ústavou), opravdu by se "neměl o čem s Babišem dohadovat". Oba mají svoje kompetence, do kterých ten druhý zasahovat nesmí. Tečka. Zemanova hra na panovníka ale pokračuje. A protože není u nás vůbec jednoduché mu to rázně připomenout a vše nepravit, není prakticky cesty ven. Je to úkol pro zákonodárce-ústavodárce (což je věcně špatný termín, jsou povinni pravidla po zevrubné diskusi ustavovat a jimi se pak, podobně jako celá společnost bez výjimky, řídit. Zákony nejsou jejich osobní majetek, který by mohli (či dokonce nemuseli?) občanům darovat).

A že se nemá Babiš se Zemanem o čem dohadovat? No, neměli by. Ale už jste někdy slyšeli o dvou kohoutech na jednom hnojišti?

Dobrý den.

V. Hájková 29.6.2019 7:26

Re: Velký objev

Dobrý den. Já si dnešní situaci vysvětluji jediným FAKTEM ! BABIŠ- BUREŠ - je trestně stíhaný - navíc se čeká nejen jeho postavení před soud ale i konečná zpráva auditu o jeho dalších podvodech a tak potřebuje mít v prezidentovy - nějaké zastání! Ničím jiným si tuto situaci - kdy sám ze sebe udělal ubohého hlupáka vysvětlit neumím!

R. Meišner 29.6.2019 8:23

Re: Velký objev

píše se "mít v prezidentovi" ---ne v prezidentovy...až se naučíte pravopis, budou vaše příspěvky ještě o něco lepší :-))))))

A. Trick 29.6.2019 6:55

Příliš mnoho hysterie

Příliš mnoho nenávisti.

J. Vobr 29.6.2019 6:56

Příliš mnoho not,řekl by Josef II !!!

:-)))

P. Kučera 29.6.2019 7:20

Re: Příliš mnoho not,řekl by Josef II !!!

"Příliš mnoho not" řekl ve filmu Amadeus Josef II. po nápovědě. A řekl to Mozartovi, jednomu ze tří největších hudebních géniů historie. Not napsal Mozart vždycky tak akorát, moc se jich zdálo (a dodneška zdá) jen ignorantům.

M. Rejewski 29.6.2019 7:37

Re: Příliš mnoho not,řekl by Josef II !!!

Vobr má inteligenci Ovčáčka. Tak proto.

P. Kučera 29.6.2019 7:18

Re: Příliš mnoho hysterie

Souhlasím. Příliš mnoho nenávisti u pana Zemana ke každému, kdo jej nevolil.

V. Kotas 29.6.2019 7:25

Re: Příliš mnoho hysterie

I naopak.

M. Rejewski 29.6.2019 7:35

Re: Příliš mnoho hysterie

A co fyzika, cviklístku.

Zákon akce a reakce.

A. Trick 29.6.2019 8:03

Re: Příliš mnoho hysterie

Věnujte se procentům, Vócne.

K. Ignacio 29.6.2019 7:51

NO asi by jsme měli nastavit druhou tvář

R. Vacek 29.6.2019 6:53

A kdopak chce Staňka odvolat?

Prezident zajisté ne. Premiér taky nemá důvod - ten návrh odvolání dal proto, že to slíbil ČSSD. Staněk odejít také nechce - demisi podal, protože je věrný straník a dostal to befelem. A sama ČSSD? Ta možná, i když spíš se jenom zalekla ohlasů na Staňkovy kroky a zkusila zalovit (marně) v uměleckých kruzích.

J. Vobr 29.6.2019 6:55

Re: A kdopak chce Staňka odvolat?

Souhlas !!!

V. Hájková 29.6.2019 6:57

Re: A kdopak chce Staňka odvolat?

Vaše drzost VACKU - nemá dno! Kdo jste , že dovolíte posuzovat práci p. STAŇKA!

V. Kotas 29.6.2019 6:59

Tvoje drzost osobo,

přesahuje vše.

R. Vacek 29.6.2019 7:15

Re: A kdopak chce Staňka odvolat?

O práci p. Staňka jsem nenapsal ani slovo, protože o ní nic nevím. Jen vím, že některá jeho rozhodnutí (na která měl právo) vzbudila mezi umělci značný rozruch.

V. Kotas 29.6.2019 7:26

Re: A kdopak chce Staňka odvolat?

A k tomu - je umělec a " umělec ".

M. Rejewski 29.6.2019 7:41

Re: A kdopak chce Staňka odvolat?

Kotas počítá hlasy v Českém slavíkovi (nemyslím Vobra).

Prej ho vemou i do komis pro Česko hledá superstar.

V. Heidlerová 29.6.2019 7:47

Re: A kdopak chce Staňka odvolat?

Pokud se velkoryse čeká na moment, kdy se vyřeší a po několika letech snad i soudně ujasní kauzy špinavého premiéra, měli by stejnou možnost dostat i ze dne na den odvolaní ředitelé galerie a muzea. Až jim bude soudně prokázáno! Jak to, že pro někoho platí presumpce neviny a pro jiné nikoliv? Jak to, že je někomu dána možnost čekat na očistu svého jména ve významném postu a jiným nikoli? Ministr Staněk byl ve funkci velmi krátce na to, aby mohl činit takové razantní kroky, spíše to bylo jen splnění zadaného úkolu, a jeho nekompetentnost a neznalost oboru, který má řídit, byla víc než trapná a šokující.

R. Vacek 29.6.2019 8:20

Re: A kdopak chce Staňka odvolat?

Staněk měl kompetenci odvolat jím podřízené úředníky a kompetence využil - na tom není nic špatného, ani nezákonného. Může se nám to maximálně líbit, nebo nelíbit.

Premiérovi (vládě) může vyslovit nedůvěru parlament, což neučinil. A opět - na tom není nic špatného ani nezákonného. Může se nám to maximálně líbit, nebo nelíbit.

Parlament je pravděpodobně tolerantnější, než ministr Staněk. Můžeme s tím udělat to, že si příště do parlamentu navolíme ty, kteří budou sekáči a nebudou tolerantní.

K. Salajka 29.6.2019 6:33

Kde jsou

ti hlasatelé odvolání Staňka ? Zvláštní je, že když Babiš vyslyšel jejich volání, nevyšli do ulic proti Zemanovi, který věc blokuje.

Řešení bych volil fait acompli . Prostě Staňka nezvat na schůze vlády /na dobu do ukončení trestního stíhání, čehož se dovolává Zeman/ a dávat mu úkoly směřující k předání agendy.

Stačilo by na vládě dohodnout, že ministerstvo kultury převezme Hamáček a bude mít na vládě dva hlasy. K tomu prezidenta netřeba.

Stojí za to připomenout, že Babiš ve srovnatelné situaci ze Sobotkovy vlády odešel.

M. Rejewski 29.6.2019 6:37

Re: Kde jsou

To je řešení přímo taktické.

Hradní právník?

K. Salajka 29.6.2019 6:54

Re: Kde jsou

Změnil bych pravidlo -nejsme jako oni - na jsme jako on. Co Ústava nezakazuje, to dovoluje.

Staněk zatím nevyletěl jednoduše proto, že se otevřeně hlásil ke Grebeníčkovi a jeho pozici upevnili geniální stratégové, kteří 17 hodin mleli o vyslovení nedůvěry. Tím vynikla potřebnost komunistů pro udržení vlády - Babiš si skutečně nemůže dovolit další kroky k odvolání Staňka, měl by ho nechat smažit.

M. Rejewski 29.6.2019 7:43

Re: Kde jsou

:) Měl :)

Leda by mu to nařídil jeho řídící v Kremlu.

D. Polanský 29.6.2019 6:10

Problém je, že ČSSD navrhlo odvolat Staňka,

který dal přes prsty neomezenému vládnutí prostředky příspěvkových organizací dvěma galeristům. Zeman jenom čeká, zda právem nebo neprávem. Již to mohlo být dávno vyšetřeno. Proč se ještě tak nestalo? Tvrdit, že za vše může Zeman je minimálně zjednodušený pohled na věc.

V. Kotas 29.6.2019 6:17

Re: Problém je, že ČSSD navrhlo odvolat Staňka,

1*

M. Němec 29.6.2019 6:20

Re: Problém je, že ČSSD navrhlo odvolat Staňka,

Ano, pan řídící Kotas v.v. už zase známkuje.

M. Rejewski 29.6.2019 6:27

Re: Problém je, že ČSSD navrhlo odvolat Staňka,

Se známkováním tady začal Slavík/Vobr. Včera jsem ho tipoval na Ovčáčka. Ale to je větší retard.

Takže Kotas bude Ovce...