1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Sirotci na scéně

Na českou politickou scénu vtrhla kohorta padesáti syrských sirotků. S nápadem přišla europoslankyně za lidovce Michaela Šojdrová. Nápad to byl racionálně podložený – proč se máme nechat (jakožto Česko) okopávat kvůli nedostatku solidarity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Šimek 18.9.2018 14:15

prej inženýr-nevěřím !

https://www.mojevideo.sk/video/2de99/troska_afriky_v_nemecku.html

J. Matuška 18.9.2018 14:06

Podle serveru euro.cz před volbami do Evropského parlamentu

Poche tleská, opozice pochybuje

... Podle serveru euro.cz před volbami do Evropského parlamentu v roce 2014 daroval ČSSD "více peněz než sám jeho šéf a pozdější europoslanec Poche". Petříček dle euro.cz poskytl celkem 310 tisíc, částku rozepsal na čtyři menší dary.

https://zpravy.tiscali.cz/kandidatem-na-sefa-diplomacie-je-namestek-petricek-poche-tleska-opozice-pochybuje-318322?

Lepšího kandidáta ČSSD asi nemá. Umí tři jazyky, uči na vysoké škole, je snad integrovanou osobností, aby ze sebe nedělal pouhého maňáska podle toho jak Poche hýbe rukou. Zahraniční politika se dělá na základě souhlasu vlády /premiér se pohybuje v zahraniční politice jako ryba ve vodě/... Osobně bych dával přednost Janu Kohoutovi, ale Jarda Franke by mi ho neschválil...

J. Matuška 18.9.2018 14:09

Kandidátem na šéfa diplomaci je náměstek Petříček.

Omlouvám se, pomotal jsem to - tohle je správný nadpis.

M. Varadinková 18.9.2018 14:04

Financuje Soros převraty s vědomím americké vlády?

...Erik Best začíná odkazem na Českou televizi, která odvysílala, že miliardář maďarského původu Soros sponzoroval opozici, která nakonec svrhla režimy v Gruzii a na Ukrajině. "Jeho peníze byly i na straně opozice, která přivedla k pádu autoritativní režimy v Gruzii a na Ukrajině," zaznělo v reportáži. Podle ČT se nyní Soros, kterému chybí tři roky do kulaté devadesátky, chystá použít velkou sumu svých peněz na boj s premiérem Orbánem, který se svou neláskou k miliardáři rozhodně netají. Dle Událostí, komentářů dostane Sorosova nadace Open Society dalších 18 miliard dolarů. Otázka pro diváka, píše Erik Best, je, zda Soros uspěje se svým plánem svrhnout vládu v cizí zemi.

Ať už máme názor na Sorosovu politiku jakýkoli,“ píše dále Erik Best, „mělo by nám přijít zvláštní, že jeden člověk je schopen mít takový vliv na cizí vlády.“ Zákon o neutralitě USA totiž výslovně zapovídá, aby se občan USA zapojoval, ať už finančně nebo fyzicky, do jakékoliv vojenské nebo námořní výpravy nebo podniku, které by byly namířeny proti zemi, se kterou je USA v míru. Takový převrat by totiž mohl jít proti zájmům zahraniční politiky USA.

Plánovat, sponzorovat a zúčastňovat se nenásilného převratu nelegální není, ale pokud by Washington věřil, že Sorosovy zájmy jsou v rozporu se zahraniční politikou USA, pak Erik Best věří, že by si Washington jistě našel cestu, jak miliardáři naznačit, že zde pšenka nekvete. Co z toho plyne, nechává Erik Best na čtenáři....

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Toto-zpusobil-George-Soros-priznalo-vysilani-CT-A-Erik-Best-varuje-551904

J. Svoboda 18.9.2018 14:21

Re: Financuje Soros převraty s vědomím americké vlády?

Tím jsou sirotci vyřízeni ...

Pěkný den.

J. Matuška 18.9.2018 14:28

Re: Financuje Soros převraty s vědomím americké vlády?

ČT odpálila „bombu“. Oficiálně potvrdila, že Soros sponzoroval opozici, která nakonec svrhla režimy v Gruzii a na Ukrajině. , Tonyho, 18. 9. 2018 14:00:31

Podle ČT se nyní Soros, chystá použít velkou sumu svých peněz na boj s premiérem Orbánem. Dle Událostí, komentářů dostane Sorosova nadace Open Society dalších 18 miliard dolarů. Otázka pro občana je, zda stejně Soros nepostupuje i u nás, zda nefinancuje ty různé demonstrace, které také vystupují proti vládě a proti prezidentu Zemanovi? Ale kdo to vše platí a proč? Rusko označujeme za ohrožením demokracie, a co provádí Soros, to je „demokracie“?

Z diskuze pod článkem. Ani se mi nechce věřit, že to ČT vysílala - není to celé hoax? Soros je přeci "filantrop, ŽE. /I když libra díky němu byla trop.../

J. Svoboda 18.9.2018 14:33

Re: Financuje Soros převraty s vědomím americké vlády?

To bude od ČT fáma, je to přece novinářská žumpa, to snad víte, ne? Teda minimálně Zeman to ví a to je náš prezident :o)

Pěkný den.

J. Matuška 18.9.2018 14:38

Re: Financuje Soros převraty s vědomím americké vlády?

Od novináře kvality Erika Besta bych očekával, že do článku vpasíruje odkaz na Události. Přesné znění se mi hledat nechce.

M. Varadinková 18.9.2018 14:50

Re: Financuje Soros převraty s vědomím americké vlády?

Ten odkaz je na PL.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/218411000370917/

J. Matuška 18.9.2018 15:08

Re: Financuje Soros převraty s vědomím americké vlády?

Paní Varadinková, asi jsem to "přejel", ale na tom odkazu jsem TO nenašel.

M. Varadinková 18.9.2018 15:16

Re: Financuje Soros převraty s vědomím americké vlády?

Zhruba od minuty 29:30

J. Matuška 18.9.2018 16:38

Re: Financuje Soros převraty s vědomím americké vlády?

Máte pravdu, omlouvám se především novináři Eriku Bestovi, ale i Vám, paní Varadinková.

M. Moravcová 18.9.2018 14:03

Občane plať, ať

my můžeme mlaskat.

https://www.lidovky.cz/byznys/statni-pokladna/opet-26-miliard-stat-nechava-pro-pristi-rok-stejnou-castku-na-podporovane-zdroje-energie.A180918_084746_statni-pokladna_mber

M. Rastislav 18.9.2018 13:59

Smekám před Nicolasem Wintonem

Když čtu některé ostudné příspěvky k „pomoci sirotkům ze Sýrie“, smekám před Nicolasem Wintonem, který za protektorátu převezl 669 židovských dětí z Česka a umístil je v rodinách protestanské Anglie.

R. Sorge 18.9.2018 14:05

Re: Smekám před Nicolasem Wintonem

Řecko není Protektorát.

J. Svoboda 18.9.2018 14:24

Re: Smekám před Nicolasem Wintonem

To není, ale pro děti v detenci to taky není žádný ozdravný pobyt.

Pěkný den.

R. Brzák 18.9.2018 14:33

Re: Smekám před Nicolasem Wintonem

To nepochybně není.

Avšak stále to neznamená, že jim tam jde o život - jako šlo dětem Izraelitů. Dále byli ty děti odváženy do stejného kulturního prostředí - takže jejich případné státní zaopatřování bylo menším zásahem do jejich dosavadního vývoje. Ovšem pokud se nemýlím, navíc byli tyto děti dávány do péče pěstounům - a u těch pak žili jako rodinní příslušníci, stali se prostě Angličany.

Stát se o ně nestaral - a to je dobře, protože státní péče rodinu nikdy nenahradí.

J. Svoboda 18.9.2018 14:35

Re: Smekám před Nicolasem Wintonem

Židi v protestantských rodinách je pod vaši rozlišovací schopnost, no potěš koště :o)

Pěkný den.

R. Brzák 18.9.2018 14:42

Re: Smekám před Nicolasem Wintonem

Pro Vás je rozdíl mezi kulturou Židů žijících po staletí mezi katolíky i protestanty, Židů kteří dokonce podstatnou část například České nebo obecně středoevropské kultury sami vytvářeli, kteří se dokonce sami považovali za Němce, nebo Čechy, nebo Maďary, a kulturou, v níž žili například v Sýrii nebo Afgánu diskutovaní sirotci, zřejmě nepostřehnutelný...

Židé žijící v Evropě jsou součástí kulturního prostředí Evropy - nebo snad spolu s nacisty vidíte nějaké zásadní rozdíly?!!

J. Kombercová 18.9.2018 14:45

Re: Smekám před Nicolasem Wintonem

Po nějaké době vegetace pod články objevil úvodník. Tak ho tu budete mít. Tedy, budeme.

R. Sorge 18.9.2018 14:48

Re: Smekám před Nicolasem Wintonem

169-tce brzo dojdou baterky ...

M. Varadinková 18.9.2018 15:03

Re: Smekám před Nicolasem Wintonem

Sir Winton je převezl legálně (vyřídili jim papíry), se souhlasem jejich rodičů, a z území, kde by je čekal jistý odsun do vyhlazovacích táborů.

"Sirotci" v Řecku vesměs nejsou žádní sirotci, nečeká je žádný vyhlazovací tábor, a mnozí z nich nejsou ani dětmi, jen se za děti vydávají. Takže hezky repatriovat do Sýrie, zpátky k jejich rodičům nebo k tamní charitě, která jim rodiče či jiné příbuzné či pěstouny pomůže najít v jejich kulturním prostředí.

Kdyby druhá světová válka skončila ve chvíli, kdy vlak s Wintonovými dětmi byl uvízl teprve někde "na cestě", taky bychom přece chtěli, aby se ty děti vrátily zpět do Česka ke svým rodinám a ne aby si je rozebraly nějaké "Šojdrové" třeba v Německu.

V. Hájková 18.9.2018 13:57

Před chvilkou

jsem doposlouchala skvělý rozhovor s p. ing SEDLÁČKEM - vysokoškolským učitelem ekonomie! Pokud sem dám odkaz - 99% zdejší ""INTELIGENCE ""- nebude zajímat OBSAH - ale ve své primitivitě bude slintat - POZOR - to je z Reflexu - přesto, že většina z vás tu hltá ŽUMPU PL - nebo proruských i ruských štvavých webu ! Prostě mimo NOVIN FÍZLA BUREŠE je všechno špatně že????? Ale snad se tu najde jeden - tři myslící lidé, kteří si to rádi poslechnou :-))))

https://www.reflex.cz/clanek/video/89930/prasarna-a-lidska-tupost-babisovo-chovani-je-cista-xenofobie-rika-tomas-sedlacek-o-odmitani-sirotku.html?utm_source=ww

A. Nový 18.9.2018 14:04

Re: Před chvilkou

Jestli pak Sedláček ví, co znamená slovo xenofobie, když ho používá? :-))

R. Brzák 18.9.2018 14:37

Re: Před chvilkou

Babišovo chování je čistý populismus - jakmile by "na sirotky" byly navázány jeho penězovody, okamžitě by změnil rétoriku.

Sedláček by měl zkusit nejdříve přemýšlet - tzv. xenofobové dle výzkumu nepodléhají svému strachu, když kritizují imigrační politiku (článek Cyrila Hoschla), takže v jejich případě nejde o xenofobii. Bylo by dosti zajímavé, jestli nemají centra strachu extrémně vytížené právě tzv. sluníčkáři...ten test se dá zopakovat...

M. Varadinková 18.9.2018 15:10

Re: Před chvilkou

Proč to Babišovi podsouváte? Ze strachu?:-))))

Já myslím, že Babišovi jde o něco jiného, než o penězovody. Peněz už má přece vyděláno více, než je schopen spotřebovat. Kdyby mu šlo čistě jen o prachy, tak by nesponzoroval různou charitu, kulturu apod.

Já myslím, že teď chce Babiš pro změnu "dokázat, že to dokáže" i v politice, nejen v podnikání.

M. Varadinková 18.9.2018 13:54

Pokud by šlo o skutečné sirotky, tak

....Kdyby napsala Šojdrová někomu v české sekci Rádia Vatican , také by ji poradili, nebo by stačilo hodit mailíka směrem na české velvyslanectví v Sýrii. Biskup Antoine Audo hlásí do světa, tedy i do Rádia Vatican: „Potřebujeme pomoc od mezinárodního společenství, abychom nemuseli utíkat ze svých domovů a mohli bezpečně žít ve své vlasti,“ zdůrazňuje aleppský biskup.

Křesťanské misie se starají v Sýrii také o sirotky. Dohodněte s Vatikánem, ať někdo nevagónuje hejno syrských sirotků v EU, pošlou je do Sýrie a zajistěme jim za české a moravské peníze u nich doma v Sýrii dlouhodobou péči...

...Vždyť jenom v oblasti Aleppa je na 3 000 sirotků, jde o nechtěné děti džihádu. Právě těchto se ujal projekt, nazvaný „Jméno a budoucnost“, který zorganizovali apoštolský vikář Aleppa a další křesťané a muslimové.

Suma sumarum, Šojdrová je hloupá husa. Místo, aby sehnala peníze na repatriaci sirotků domů do Sýrie, uspořádala padesátihlavou sirotčí českou kauzu...

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/rocek-sojdrova-je-hloupa-husa/

M. Moravcová 18.9.2018 13:56

Re: Pokud by šlo o skutečné sirotky, tak

ano, Šojdrová je husa. Souhlas.

J. Kombercová 18.9.2018 14:00

Re: Pokud by šlo o skutečné sirotky, tak

To se paní Šojdrové, ať mi ráčí prominout, opravdu, ale opravdu nepovedlo. Nepřipravená akce, víc emocí než faktů.

J. Svoboda 18.9.2018 14:31

Re: Pokud by šlo o skutečné sirotky, tak

Apoštolský vikář z Aleppa se o děti v detenci na Řeckých ostrovech nepostará ... takže pořád je pro ně lepší hloupá husa než nic.

Pěkný den.