9.6.2024 | Svátek má Stanislava


Diskuse k článku

S Humlem sto pade

Kde kdo asi kroutil hlavou nad zvěstí, že se naše dálniční síť prudce rozšíří prostě tím, že se ty silnice, jež dálnicemi nejsou, úředním výnosem na dálnice popasují. Daly by se čekat komentáře typu Oni se pomátli anebo Oni si chtějí udělat zásluhy. Jenže oni se ani nepomátli, ani si nechtějí udělat zásluhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. John 1.5.2015 9:01

A je to ten "De luxe" ?

s tím chromovaným znáčkem a potah sedáků je z dederonu ?  Prej to teď dělaj dvouapůltaktní , kdepak, pokrok nezastavíš....   :-)

F. Kusák 1.5.2015 8:59

Já mám takovou osobní zkušenost,

že rychlá jízda, je bezpečnější, než jízda pomalá. Vyžaduje totiž maximální soustředěnost, kdežto vždy, když jsem jel pomaleji, zabýval jsem se i jinými věcmi. Zdůrazňuji však tu soustředěnost a také pokoru k rychlosti. Rychlá jízda se nesmí stát hazardem. Jenže ono to vše vyžaduje kvalitní auto, dobré silnice, chování i ostatních řidičů a také přeci jen nižší provoz. Pamatuji se, jak mě jeden Němec dokládal, že německá auta jsou nejlepší na světě a dokazoval to právě tím, že na jejich dálnicích je neomezená rychlost a tak každá součástka musí této rychlosti odpovídat. Myslím, že na tom je kus pravdy. Také jsem přesvědčen, že současná rychlost na dálnicích v Německu už není zdaleka tak vysoká, jako dřív. Má to asi mnoho důvodů. Shrnu-li vše, co jsem řekl, je všeobecné povolení vyšší rychlosti na našich silnicích a dálnicích docela nezodpovědným krokem.

P. Hlosta 1.5.2015 8:59

Re: Je fakt ,

Já budu asi ve věku vašeho otce, protož stovku Škodovku jsem měl taky a to už jsem byl dvojnásobný tatík.

Nehodovost u stopadesáti se skutečně zvýší! Ne proto, že stopadesát je víc nebezpečná, než stotřicet, ale proto, že méně výkonná auta nedokáží řidiči udržet mimo vymezený nejrychlejší pruh. Situace u nás běžné, jako předjíždění s hodně dlouhou trasou a omezující ty podstatně silnější, bude při stopadesátce smrtící. Nehodovast naroste raketově! A navíc, z takové havárky zůstanou jen roztrhané kousíčky těl a rozházená kupa totálního šrotu.

Myslím neznáte ani brzdné dráhy při rychlostech auta!

J. Franke 1.5.2015 8:59

Dobře děláte!

Také mám oblíbené sako s temně rudou podšívkou. Je to úžasný babolap! kam se hrabou vyhrnuté rukávy "podnikatelů" z 90. let, aby byla vidět pruhovaná podšívka a bílé ponožky v černých polobotkách... ;-)

S. Lazárek 1.5.2015 8:57

Píše pořád o respektu před naší policií

ale ten nějak vzniká, že? Na otázku, proč český řidič jede po D1 jako prase a po A1 jako beránek, by měl hledat odpověď hlavně ředitel naší dálniční policie. Než jsem nedávno dojel z Brna do Bratislavy, potkal jsem tři policejní gripeny. Ty naše tu vidím tak jednou do měsíce a o tom to všechno je.....

T. Kohout 1.5.2015 8:57

Re: taková boží hovádka jsme si zvolili...

A viděl jste cykl. stezku Na příkopě? To je teprve zrůdnost. Naštěstí to snad chápou i ti cyklisté a prakticky jsem tam viděl tak 1 cyklistu za půl roku. To je opravdu stezka smrti. Kdo tohle vymýšlí, povoluje, nad tím zůstává rozum stát. To je daleko děsivější než 150 na dálnici.

V. Kříž 1.5.2015 8:57

Re: taková boží hovádka jsme si zvolili...

podělí se, samozřejmě

R. John 1.5.2015 8:56

Kde jsou ty časy....

když jsem to "hulákal" s octávkou z Prahy do Frantovek 5 hodin.....   když jsem tedy nemusel po cesě drátovat výfuk , to bylo zdržení ..... :-))

T. Kohout 1.5.2015 8:53

pro i proti

Je několik protichůdných faktů, např

1) Někteří mluví o 150 km/h jako by to bylo 250 km/h.

2) V cizině se ale cítím na silnici vesměs bezpečněji než v ČR.

Tady je nějaká všeobecná nervosita, event. snaha předjet někoho aspoň na té silnici.

V. Kříž 1.5.2015 8:53

taková boží hovádka jsme si zvolili...

... a tak nám to patří. onehdá jsem četl na internetu, že rychleji než 130 jezdí 2% lidí. tak to se dělá kvůli nim? stejná blbost, jako cyklistická stezka v Praze na Vinohradské, tam nejezdí ani jedno promile lidí. ale někdo vydělá na červeném asfalrtu a se mnou se posdělí. proč bych to měl považovat za nesmysl? a ještě se mohu chlubit tím, jak pečuju o zdraví občanů!!!

P. Hofman 1.5.2015 8:53

Re: To je ten co jezdí na dřevoplyn ?

Celý život jsem na něj šetřil a teď, díky dědovi (zakladateli strany) jsem dostal přednostní poukaz. Tak jsme prodali barák a se ženou si udělali radost !!!

S. Lazárek 1.5.2015 8:53

Re: Problém není v absolutní rychlosti, ale v rozdílech

Peníze, peníze a peníze, pořád dokola......:-)

P. Hlosta 1.5.2015 8:51

Re: Problém není v absolutní rychlosti, ale v rozdílech

Jsou auta vysoce výkonná a mnozí na to mají. Problém ale není ani v těch, co na to mají a budou rychle jezdit v třetím pruhu. Problém by byl v těch, co budou lézt do cesty těm rychlejším. K neomezené rychlosti je potřeba silná kázeň všech v provozu. U nás ale není ani respekt před dopravní policií, natož nějaká kázeň mimo dohled policie.

R. John 1.5.2015 8:50

Rozplakal jste mě dojetím.... .-))

R. John 1.5.2015 8:48

Jste nějací cimprliši... se mi zdá...

A také se nedostanete tak lehce k fajnovým věcičkám.....  já mám třeba dvoje hodinky, dámský klobouk, krásné polobotky, černou a hnědou , aktovku z kůže a zánovní sako, sice trošku od krve , ale nosím ho obráceně, podšívkou nahoru....     :-)

M. Varadinková 1.5.2015 8:46

Problém není v absolutní rychlosti, ale v rozdílech

Kdyby všichni jeli 150, bude to bezpečné. Problém je, že mnozí pojedou rychleji (když dnes je limit 130, tak většina jezdí 140-150, když bude limit 150, tak většina pojede 160-170) a jiní (kamióny) jedou pomalu, protože to rychleji nezvládnou. Když se pak kamion jedoucí rychlostí 85 km/h rozhodne předjíždět kolegu jedoucího rychlostí 80 km/h a zablokují tak oba pruhy, nastává už teď dost nebezpečná situace pro ty, co se za nimi řítí "normální" rychlostí (tedy těch 140-150). Čím rychleji se pojede, tím nebezpečnější taková situace bude.

S. Lazárek 1.5.2015 8:46

Re: "Já na to mám!" ?

Takže kolik? To je zcela relevantní dotaz, když tu udáváte a pohoršujete nad věcmi, které já na silnicích běžně nevidím a to tu najezdím 4-5 tisíc měsíčně. Asi jezdíte jinde nebo si tak trošku vymejšlíte......

F. Lesniak 1.5.2015 8:45

Re: "Já na to mám!" ?

A jak byste prováděl selekci, koho vpustit a koho nevpustit? A co má společného rychlost na dálnicích s nekázni řidičů? A když tady řešíte, jestli v Německu má auto výkon na to, aby předjelo vozidlo jedoucí stotřicítkou, tak vám klidně odpovím. Téměř každé auto na to má. Čímpak jezdíte vy? Je to stále Trabant nebo už dokonce Fabia Junior? Jezdím po dálnici poměrně často a tu stotřicítku opravdu dodržuje málokdo. Problém je ale s řidiči, pro které je kdejaká rychlost nepřiměřená. S těmi se nic nedá dělat.

S. Lazárek 1.5.2015 8:44

Re: Je fakt ,

Ale právě o tom to je. Můj táta měl škodu 100 a jako malej kluk si pamatuju na úsek kousek od Vrchotových Janovic, kde byla silnice jako pravítko a táta měl nakonci na tachometru 120 a auto se celý klepalo. To vše v době, kdy byla maximálka na tehdejší dálnici 110km/h, to znamená, že tehdejší ma.x rychlost byla téměř na hranici konstrukčních možností tehdejších aut a tedy mnohem nebezpečnější, než dnes oněch 150. Jen o čísle na tachometru to není, to je blbost. Mnohem nebezpečnější je strejda v klobouku, který projede ve třicítce stopku, než někdo jedoucí třeba těch 150, přestože svojí jízdou nikoho neohrožuje.

Splácnout procento nehodovosti jen na rychlost, je účelová pitomost.

J. Franke 1.5.2015 8:43

Já radši smažím řízky...

;-)

R. John 1.5.2015 8:43

To je ten co jezdí na dřevoplyn ?

Po něm jsem toužil, ale je to nad mé finanční možnosti....nehledě na to, že jsou na ně pořadníky....    :-)

P. Hlosta 1.5.2015 8:43

Re: "Já na to mám!" ?

To je irelevantní. Jinak jezdím čtyřicet let, z toho dvacet profesionálně. S přibývajícím věkem si uvědomuji stále víc, jak významná je sebekázeň, které nikdo nevyučuje. Nejsme v Německu, aby bylo na řidiče spolehnutí, že udrží na uzdě své emoce, protože zároveň respektuje policii a ta ho určitě při přestupcích srovná do latě.

Zkuste zajet do Británie zašoférovat si. Jejich 112km/h vás naučí, co je to kázeň na silnici. Povcolená uzda v Německu je ošidná. Při vysokých rychlostech musí být i vysoká kázeň v pravidlech.

Celoživotně jsem nějaký ten milion Km najezdil. Pomalu i rychle. Ve staré káře i ve výkonném autě, kde nebyl problém ve stotřiceti vystartovat k předjetí. Ten turbodiesel už nemám. Odešel věkem. Dnes jsem rád za skromného Opela Corsu. Z bodu A do bodu B mně spolehlivě přepraví. V ohrožení jsem ale neustále tupci, co musí mermomocí "vyhrát" nějaký závod. Jejich ego asi ničí neschopnost sexuální a proto blbnou za volantem ve snaze se ukázat.

J. Franke 1.5.2015 8:42

Dobré ráno z mlhavé Svobodné Republiky Králický Sněžník

Místo přísahy prohlašuji, že vláda SRKS na svém území stopadesátku nikdy nepovolila a nepovolí! Zabíjejte se doma, kdo to má potom uklízet.

Howgh.

S. Lazárek 1.5.2015 8:40

Re: Jako obvykle hloupá námitka.

Když je známá, tak odkud kam by se mohlo jet 150? V celém úseku to není, že?

R. John 1.5.2015 8:39

Je fakt ,

že né každé auto a každý řidič je schopen to smažit...

S. Lazárek 1.5.2015 8:39

Re: Jako obvykle hloupá námitka.

To se domnívejte, co uznáte za vhodné. Pokud máte strach, že auto ve 150ti nezvládnete, jeďte si klidně dál svých 130. Znovu říkám, Vaše volba.

O tom, že to NENÍ povinnost, to právě celé je, kloboučníku Oulíku.

P. Hofman 1.5.2015 8:39

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Já mám e-trabant !!!

E. Heusinger 1.5.2015 8:38

Re: Jako obvykle hloupá námitka.

Kromě toho jsem se zmínil o D11. Takže tam je délka úseků známa.

J. Slanina 1.5.2015 8:38

Re: Astone, kazdej se nemuze jmenovat Neff,

Nerozčilujte se pane Humle. Ten váš jmenovec z PS je natolik profláknutý svou debilitou, že rozhodně nehrozí, aby si vás kdokoliv s ním spletl.

E. Heusinger 1.5.2015 8:37

Re: Jako obvykle hloupá námitka.

Domnívám se, že Vy jako vyznavač vysokých rychlostí budete vědět na kolika km se budete moci vyřádit.

Nenapsal jsem nic o povinnosti jet max. rychlostí, podsouvači, tak si to strčte za klobouk.