26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

S Humlem sto pade

Kde kdo asi kroutil hlavou nad zvěstí, že se naše dálniční síť prudce rozšíří prostě tím, že se ty silnice, jež dálnicemi nejsou, úředním výnosem na dálnice popasují. Daly by se čekat komentáře typu Oni se pomátli anebo Oni si chtějí udělat zásluhy. Jenže oni se ani nepomátli, ani si nechtějí udělat zásluhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Franke 1.5.2015 9:08

Kdo říká, že bych chtěl??? ;-)

;-)

P. Hlosta 1.5.2015 8:26

"Já na to mám!" ?

Český řidič je pověstný svou neukázněností doma a opatrností v zahraničí. Dost lidí má natolik výkonné auto, že 150km/h pro ně není problém, ani velmi silná akcelerace při vysokých rychlostech. Jenže háček spočívá v sebekázni řidiče na Českých cestách.

Kdo jel Německem, ten ví, že na dálnici použít třetí pruh k předjetí v rychlosti stotřicet, je otázkou, zda na to auto má výkon. Předjížděním v třetím pruhu může ohrozit podstatně výkonnější auta, v tom pruhu jedoucí. Nelze si říct, že mají počkat, až jim uhnu zpátky do druhého pruhu. A to je právě pro Česko problém zatím neřešitelný.

Nerespektování pravidel silničního provozu a pohrdavý postoj k dopravní policii, dává v součtu s pocitem "já na to mám" stav, pro vysoké rychlosti naprosto nepříznivý. Kdyby šlo jen o život toho, kdo pojede riskantně, nedodrží pravidla, pak by to nebylo snad ani na diskuzi. Ono ale jde především o životy těch, co by v tom byli nevinně.

Takže Páni Poslanci! Vaše hodně silná auta i vaše pohrdání pravidly všeho druhu, s pocitem nedotknutelnosti od té chátry občanské, jsou hlavním důvodem, proč odmítat povolení rychlosti vyšší, než stotřicet a zvednutí devadesátky na vymlácených okreskách na stodeset. I tak se, zvláště poslanci, dopouští Český řidič neustálého porušování silničních pravidel. "Já na to mám!" je přesně ten důvod, proč takové magory na silnici radši ani nevpustit!

S. Lazárek 1.5.2015 8:28

Re: "Já na to mám!" ?

Pane Hlosto, kolik průměrně najedete za měsíc?

R. John 1.5.2015 8:39

Je fakt ,

že né každé auto a každý řidič je schopen to smažit...

J. Franke 1.5.2015 8:43

Já radši smažím řízky...

;-)

R. John 1.5.2015 8:50

Rozplakal jste mě dojetím.... .-))

S. Lazárek 1.5.2015 8:44

Re: Je fakt ,

Ale právě o tom to je. Můj táta měl škodu 100 a jako malej kluk si pamatuju na úsek kousek od Vrchotových Janovic, kde byla silnice jako pravítko a táta měl nakonci na tachometru 120 a auto se celý klepalo. To vše v době, kdy byla maximálka na tehdejší dálnici 110km/h, to znamená, že tehdejší ma.x rychlost byla téměř na hranici konstrukčních možností tehdejších aut a tedy mnohem nebezpečnější, než dnes oněch 150. Jen o čísle na tachometru to není, to je blbost. Mnohem nebezpečnější je strejda v klobouku, který projede ve třicítce stopku, než někdo jedoucí třeba těch 150, přestože svojí jízdou nikoho neohrožuje.

Splácnout procento nehodovosti jen na rychlost, je účelová pitomost.

R. John 1.5.2015 8:56

Kde jsou ty časy....

když jsem to "hulákal" s octávkou z Prahy do Frantovek 5 hodin.....   když jsem tedy nemusel po cesě drátovat výfuk , to bylo zdržení ..... :-))

P. Hlosta 1.5.2015 8:59

Re: Je fakt ,

Já budu asi ve věku vašeho otce, protož stovku Škodovku jsem měl taky a to už jsem byl dvojnásobný tatík.

Nehodovost u stopadesáti se skutečně zvýší! Ne proto, že stopadesát je víc nebezpečná, než stotřicet, ale proto, že méně výkonná auta nedokáží řidiči udržet mimo vymezený nejrychlejší pruh. Situace u nás běžné, jako předjíždění s hodně dlouhou trasou a omezující ty podstatně silnější, bude při stopadesátce smrtící. Nehodovast naroste raketově! A navíc, z takové havárky zůstanou jen roztrhané kousíčky těl a rozházená kupa totálního šrotu.

Myslím neznáte ani brzdné dráhy při rychlostech auta!

S. Lazárek 1.5.2015 9:02

Re: Je fakt ,

Brzdnou dráhu s mým autem ze 150 se škodověnkou ze 110 bych si rád porovnal, ale vsadil bych se, že ta moje bude kratší.

Tvrdíte, že tu každý už těch 150 dávno jezdí, ale jedním dechem dodáváte, že zvýšení max. na 150 se raketově zvýší nehodovost. Není na té úvaze něco špatně?

P. Hlosta 1.5.2015 8:43

Re: "Já na to mám!" ?

To je irelevantní. Jinak jezdím čtyřicet let, z toho dvacet profesionálně. S přibývajícím věkem si uvědomuji stále víc, jak významná je sebekázeň, které nikdo nevyučuje. Nejsme v Německu, aby bylo na řidiče spolehnutí, že udrží na uzdě své emoce, protože zároveň respektuje policii a ta ho určitě při přestupcích srovná do latě.

Zkuste zajet do Británie zašoférovat si. Jejich 112km/h vás naučí, co je to kázeň na silnici. Povcolená uzda v Německu je ošidná. Při vysokých rychlostech musí být i vysoká kázeň v pravidlech.

Celoživotně jsem nějaký ten milion Km najezdil. Pomalu i rychle. Ve staré káře i ve výkonném autě, kde nebyl problém ve stotřiceti vystartovat k předjetí. Ten turbodiesel už nemám. Odešel věkem. Dnes jsem rád za skromného Opela Corsu. Z bodu A do bodu B mně spolehlivě přepraví. V ohrožení jsem ale neustále tupci, co musí mermomocí "vyhrát" nějaký závod. Jejich ego asi ničí neschopnost sexuální a proto blbnou za volantem ve snaze se ukázat.

S. Lazárek 1.5.2015 8:46

Re: "Já na to mám!" ?

Takže kolik? To je zcela relevantní dotaz, když tu udáváte a pohoršujete nad věcmi, které já na silnicích běžně nevidím a to tu najezdím 4-5 tisíc měsíčně. Asi jezdíte jinde nebo si tak trošku vymejšlíte......

F. Lesniak 1.5.2015 8:45

Re: "Já na to mám!" ?

A jak byste prováděl selekci, koho vpustit a koho nevpustit? A co má společného rychlost na dálnicích s nekázni řidičů? A když tady řešíte, jestli v Německu má auto výkon na to, aby předjelo vozidlo jedoucí stotřicítkou, tak vám klidně odpovím. Téměř každé auto na to má. Čímpak jezdíte vy? Je to stále Trabant nebo už dokonce Fabia Junior? Jezdím po dálnici poměrně často a tu stotřicítku opravdu dodržuje málokdo. Problém je ale s řidiči, pro které je kdejaká rychlost nepřiměřená. S těmi se nic nedá dělat.

P. Kmoníček 1.5.2015 9:04

Re: "Já na to mám!" ?

Hlosto jedno,tady nejde o zvyšování rychlosti na vymlácených okreskách!Tady jde opravdu o zodpovědné chování VŠECH řidičů a to může zajistit pouze důsledná a citelná kontrola policie.

P. Dvořák 1.5.2015 9:32

Re: "Já na to mám!" ?

Kmoníček jako obvykle co slovo, to perla.

Přečtěte si po sobě tu hovadinu ještě jednou. Jak chcete důsledně a citelně kontrolovat VŠECHNY řidiče?

P. Kmoníček 1.5.2015 9:52

Re: "Já na to mám!" ?

A proč to jde v zemích nepolíbených vaší filozofií?

K. Berka 1.5.2015 8:26

Pěkný den

Když už mají "zákonodárci" moc odsouhlasit si každou pitchovinu, tak ať si pro sebe uzákoní, že mohou jezdit neomezenou rychlostí.

P. Hofman 1.5.2015 8:06

Good morning Böhmen und Mähren

Já jen doufám, že těch 150 nebude povinných, neb ten můj trabant víc než 90 nevymáčkne !!!

P. Hlosta 1.5.2015 8:29

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Já myslel, že Trabant kvůli exhalacím už na silnice nesmí.

P. Hofman 1.5.2015 8:39

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Já mám e-trabant !!!

R. John 1.5.2015 8:43

To je ten co jezdí na dřevoplyn ?

Po něm jsem toužil, ale je to nad mé finanční možnosti....nehledě na to, že jsou na ně pořadníky....    :-)

P. Hofman 1.5.2015 8:53

Re: To je ten co jezdí na dřevoplyn ?

Celý život jsem na něj šetřil a teď, díky dědovi (zakladateli strany) jsem dostal přednostní poukaz. Tak jsme prodali barák a se ženou si udělali radost !!!

R. John 1.5.2015 9:01

A je to ten "De luxe" ?

s tím chromovaným znáčkem a potah sedáků je z dederonu ?  Prej to teď dělaj dvouapůltaktní , kdepak, pokrok nezastavíš....   :-)

P. Hofman 1.5.2015 9:08

Re: A je to ten "De luxe" ?

Buďte ke mně alespoň půltaktní. Já to tady prozradím a všichni mi pak budou závidět !!!

R. John 1.5.2015 9:26

Myslíte pane Hofmane....

že nám zdejší budou věřit , že nechlastáme ....  :-)))

M. Mýval 1.5.2015 9:42

každé auto může na silnici

Musí ale mít standartní povinné vybavení dle současné vyhlášky (klopené ne tlumené potkávačky, oranžové blinkry ne plácačky...) jinak stačí, když splňuje technické parametry dle techničáku. Podle toho může na příslušné silnice. Například na dálnici musí mít v techničáku rychlost nad 80, takže prdochodka, která má 65 tam nesmí, i když za mých mladých let z ní frajeři vyždímali 85 ( je pravda že pak po ujetí 20000 plivala výfukem kousky pístních kroužků).

Takže trabant s moderními oleji to splní bez problémů na rozdíl od vyšolichané stodvácy, která si lokne oleje pět na tisíc

R. Sartori 1.5.2015 9:13

DOBŘE DISKUTUJETE !!!

:-)))

:-)))

E. Heusinger 1.5.2015 7:50

O kolik vteřin

bude motorista v cíli dříve když na krátkém úseku bude moci jet rychlostí 150 km/hod?

S. Lazárek 1.5.2015 8:15

Re: O kolik vteřin

On ho ale nikdo jet 150km/h nenutí. Nebo ano?

E. Heusinger 1.5.2015 8:30

Jako obvykle hloupá námitka.

Zkuste odpovědět na to kolik vteřin ušetříte Vy nebo páni poslanci na D11 pojedou-li rychlostí 150 km/hod.