26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

S Humlem sto pade

Kde kdo asi kroutil hlavou nad zvěstí, že se naše dálniční síť prudce rozšíří prostě tím, že se ty silnice, jež dálnicemi nejsou, úředním výnosem na dálnice popasují. Daly by se čekat komentáře typu Oni se pomátli anebo Oni si chtějí udělat zásluhy. Jenže oni se ani nepomátli, ani si nechtějí udělat zásluhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Sartori 1.5.2015 9:24

PÝŠETE TO DOBŘE !!!

SOUHLAS !!!

K. Drobková 1.5.2015 9:31

Re: PÝŠETE TO DOBŘE !!!

Jakto, že nejste v Prvomájovém průvodu, nemáváte mávátkem .... ? Nóóóó  !!

F. Kusák 1.5.2015 8:59

Já mám takovou osobní zkušenost,

že rychlá jízda, je bezpečnější, než jízda pomalá. Vyžaduje totiž maximální soustředěnost, kdežto vždy, když jsem jel pomaleji, zabýval jsem se i jinými věcmi. Zdůrazňuji však tu soustředěnost a také pokoru k rychlosti. Rychlá jízda se nesmí stát hazardem. Jenže ono to vše vyžaduje kvalitní auto, dobré silnice, chování i ostatních řidičů a také přeci jen nižší provoz. Pamatuji se, jak mě jeden Němec dokládal, že německá auta jsou nejlepší na světě a dokazoval to právě tím, že na jejich dálnicích je neomezená rychlost a tak každá součástka musí této rychlosti odpovídat. Myslím, že na tom je kus pravdy. Také jsem přesvědčen, že současná rychlost na dálnicích v Německu už není zdaleka tak vysoká, jako dřív. Má to asi mnoho důvodů. Shrnu-li vše, co jsem řekl, je všeobecné povolení vyšší rychlosti na našich silnicích a dálnicích docela nezodpovědným krokem.

R. John 1.5.2015 9:03

Ono té neomezené rychlosti v němcích ubývá....

Od Mnichova dolu na jih je omezení ...   Jen na severu německa se to dá rozjet , z Hamburku na Berlín ....   dost to regulují ....

J. Franke 1.5.2015 9:05

Jen pro zajímavost, čímpak se zabýváte za jízdy?

Pokud máte jako šofér hlavu v klíně sličné stopařky, může to být opravdu nebezpečné... ;-)

R. John 1.5.2015 9:06

Mělo by být více parkovišť ....:-)

J. Franke 1.5.2015 9:09

Ve stopadesátce to má větší rajc!

;-)

F. Lesniak 1.5.2015 9:10

Re: Já mám takovou osobní zkušenost,

Konstrukce automobilů nemá nic společného s rychlostmi na dálnicích. Konstrukce se odvíjí od maximální rychlosti daného vozidla. A tvrzení, že německá auta jsou nejlepší na světě už dávno neplatí a je to jen hloupé plácání. Sám jsem vlastníkem německého vozidla, se kterým jsem nadmíru spokojen, ale tvrdit, že je nejlepší na světě bych si opravdu netroufl. A tvrzení že rychlá jízda je bezpečnější je rovněž blábol. Viděl jste někdy, jak vypadá auto po srážce při 150 km rychlosti? Rychlost je pro každého individuální. Osobně znám lidi, pro které je i ta padesátka v obcích hodně.

J. Slanina 1.5.2015 9:18

Re: Já mám takovou osobní zkušenost,

A jakpak dlouho jsi, rudý šmejde, čekal, až ti z Mototechny zavolali, že si pro to německé auto můžeš konečně přijít?

P. Spáčil 1.5.2015 10:13

Re: Já mám takovou osobní zkušenost,

Slanina, vy máte asi nějaký osobní problém.

Když se objeví někdo koho nemáte rád, startujete hned jak magor.

Možná se to dá léčit.

J. Slanina 1.5.2015 10:45

Re: Já mám takovou osobní zkušenost,

Nedá se to léčit. Na komouše mám vyvinutou chronickou alergii.

S. Lazárek 1.5.2015 8:57

Píše pořád o respektu před naší policií

ale ten nějak vzniká, že? Na otázku, proč český řidič jede po D1 jako prase a po A1 jako beránek, by měl hledat odpověď hlavně ředitel naší dálniční policie. Než jsem nedávno dojel z Brna do Bratislavy, potkal jsem tři policejní gripeny. Ty naše tu vidím tak jednou do měsíce a o tom to všechno je.....

J. Franke 1.5.2015 9:03

Možná to bude i výší pokut v Německu či Rakousku...

Sám jezdím pomalu jako s hnojem, protože mě auta na dálnici předjíždějí, i když mám na tachometru 140 (v reále je to podle radarů i navigace cca 135)...

S. Lazárek 1.5.2015 9:07

Re: Možná to bude i výší pokut v Německu či Rakousku...

Bude vším tím dohromady. Já se přiznávám, že svůj tempomat zapichuji těsně nad číslo 150, což mi podle navigace ukazuje cca 140. Tohle je moje "cestovní" dálniční rychlost. Jednou jsem ale vezl takovou věcičku, na kterou čekal pacient na stole a to jsem jel opravdu jako čuně a kdyby mě tehdy hoši zastavili, tal bych jim asi zrovna řidičák a jel domu vlakem. Tohle se mi ale za ta léta stalo jen dvakrát. Rychleji nejezdím, ale těch 150 někde bych já osobně uvítal.

P. Hlosta 1.5.2015 9:14

Re: Možná to bude i výší pokut v Německu či Rakousku...

Pokud jste saniťák, přpravce krve a tělních orgánů, potom máte majáček a práva přednosti. Jestli vozíte ovšem civilně ony orgány, potom porušujete předpis, což nepředpokládám.

Máte tedy přednost a povolenou vysokou rychlost. nevím, proč by vás se zapnutým majáčkem policajt zastavoval. ;-((

S. Lazárek 1.5.2015 9:18

Re: Možná to bude i výší pokut v Německu či Rakousku...

Tak to tedy nejsem pane Hlosto, ti mají proti ztrátě řidičáku velmi účinné blikací sérum na střechám svých aut. Myslel jsem si, že by Vám to mohlo dojít......

P. Hlosta 1.5.2015 9:10

Re: Píše pořád o respektu před naší policií

Český řidič si především neuvědomuje, že v kritické situaci musí nějak reagovat  a otázka je jak? Jak když ani nezná brzdnou dráhu, kterou mu jeho auto při určité rychlosti dovolí. Jak eliminovat z vysokorychlostního pruhu ty, kteří na to nebudou mít ani technicky, natož duševně?

Policie není všude, jak by měla. Kdo ale potřebuje ke kázni policii, ten by neměl jezdit vůbec. S pantáty v klobouku na cestách musí počítat i svižný mladík, který taky jednou bude starý, když se na cestách nezabije. Rozhodně starého dědka nepřevychová trestním vybržďováním a holt musí mít i trpělivost s dědkem. Jinak je houno a ne šofér!

T. Kohout 1.5.2015 8:53

pro i proti

Je několik protichůdných faktů, např

1) Někteří mluví o 150 km/h jako by to bylo 250 km/h.

2) V cizině se ale cítím na silnici vesměs bezpečněji než v ČR.

Tady je nějaká všeobecná nervosita, event. snaha předjet někoho aspoň na té silnici.

V. Kříž 1.5.2015 8:53

taková boží hovádka jsme si zvolili...

... a tak nám to patří. onehdá jsem četl na internetu, že rychleji než 130 jezdí 2% lidí. tak to se dělá kvůli nim? stejná blbost, jako cyklistická stezka v Praze na Vinohradské, tam nejezdí ani jedno promile lidí. ale někdo vydělá na červeném asfalrtu a se mnou se posdělí. proč bych to měl považovat za nesmysl? a ještě se mohu chlubit tím, jak pečuju o zdraví občanů!!!

V. Kříž 1.5.2015 8:57

Re: taková boží hovádka jsme si zvolili...

podělí se, samozřejmě

T. Kohout 1.5.2015 8:57

Re: taková boží hovádka jsme si zvolili...

A viděl jste cykl. stezku Na příkopě? To je teprve zrůdnost. Naštěstí to snad chápou i ti cyklisté a prakticky jsem tam viděl tak 1 cyklistu za půl roku. To je opravdu stezka smrti. Kdo tohle vymýšlí, povoluje, nad tím zůstává rozum stát. To je daleko děsivější než 150 na dálnici.

R. John 1.5.2015 9:11

Na Příkopech v Praze ?

Tam jezdím dost často, do Hybernské a nahoru na Žižkov a Vinohrady přes Rigrák....

M. Varadinková 1.5.2015 9:02

Re: taková boží hovádka jsme si zvolili...

Když jedu po dálnici 130, tak mne naprostá většina předjíždí a zahání do pomalého pruhu mezi kamióny. Což je nepříjemné, protože pak musím kolikrát za kamiónem zpomalit až na jeho rychlost a může pak být (při hustém provozu) problém se zařadit zpět do rychlejšího pruhu. Když jedu 140-150, tak se spíš udržím v rychlejším pruhu a jedu tím pádem mnohem plynuleji a bezpečněji.

M. Varadinková 1.5.2015 8:46

Problém není v absolutní rychlosti, ale v rozdílech

Kdyby všichni jeli 150, bude to bezpečné. Problém je, že mnozí pojedou rychleji (když dnes je limit 130, tak většina jezdí 140-150, když bude limit 150, tak většina pojede 160-170) a jiní (kamióny) jedou pomalu, protože to rychleji nezvládnou. Když se pak kamion jedoucí rychlostí 85 km/h rozhodne předjíždět kolegu jedoucího rychlostí 80 km/h a zablokují tak oba pruhy, nastává už teď dost nebezpečná situace pro ty, co se za nimi řítí "normální" rychlostí (tedy těch 140-150). Čím rychleji se pojede, tím nebezpečnější taková situace bude.

P. Hlosta 1.5.2015 8:51

Re: Problém není v absolutní rychlosti, ale v rozdílech

Jsou auta vysoce výkonná a mnozí na to mají. Problém ale není ani v těch, co na to mají a budou rychle jezdit v třetím pruhu. Problém by byl v těch, co budou lézt do cesty těm rychlejším. K neomezené rychlosti je potřeba silná kázeň všech v provozu. U nás ale není ani respekt před dopravní policií, natož nějaká kázeň mimo dohled policie.

S. Lazárek 1.5.2015 8:53

Re: Problém není v absolutní rychlosti, ale v rozdílech

Peníze, peníze a peníze, pořád dokola......:-)

J. Franke 1.5.2015 8:42

Dobré ráno z mlhavé Svobodné Republiky Králický Sněžník

Místo přísahy prohlašuji, že vláda SRKS na svém území stopadesátku nikdy nepovolila a nepovolí! Zabíjejte se doma, kdo to má potom uklízet.

Howgh.

R. John 1.5.2015 8:48

Jste nějací cimprliši... se mi zdá...

A také se nedostanete tak lehce k fajnovým věcičkám.....  já mám třeba dvoje hodinky, dámský klobouk, krásné polobotky, černou a hnědou , aktovku z kůže a zánovní sako, sice trošku od krve , ale nosím ho obráceně, podšívkou nahoru....     :-)

J. Franke 1.5.2015 8:59

Dobře děláte!

Také mám oblíbené sako s temně rudou podšívkou. Je to úžasný babolap! kam se hrabou vyhrnuté rukávy "podnikatelů" z 90. let, aby byla vidět pruhovaná podšívka a bílé ponožky v černých polobotkách... ;-)

F. Lesniak 1.5.2015 9:01

Re: Dobré ráno z mlhavé Svobodné Republiky Králický Sněžník

A kde byste chtěl u Vás tou stopadesátkou jezdit?