Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Rusko je teroristický stát
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
M. Tuma 24.11.2022 14:48Hele, a kdyz bombardovalo NATO Srbsko, aby ho donutilo k politickym zmenam vcetne elektraren a dalsi infrastruktury - je to tim padem taky teroristicka organizace? Nebo kdyz USA + GB napadly Irak a pouzili stejne prostredky - jsou to tez teroristicke staty? Provokuju, vim, ale je potreba se zamyslet. |
![]() |
P. Diviš 24.11.2022 14:49A to zamyšlení, zkusil jste? |
![]() |
J. Polesny 24.11.2022 14:50On? Jen papouškuje.... |
![]() |
M. Tuma 24.11.2022 14:52argumenty proti by nebyly? |
![]() |
J. Polesny 24.11.2022 14:53Tyto "vaše" nápady tu byly diskutovány už x-krát. Zkuste dohledat, je to celkem snadné.... |
![]() |
M. Tuma 24.11.2022 14:57co jsem nasel diskuze, bylo to plne oznacovani za ruske svaby a podobneho nalepkovani a argumentu tam bylo mene nez poctivych politiku u nas. |
![]() |
J. Polesny 24.11.2022 15:02Musíte hledat líp. Zkuste, to dáte... |
![]() |
M. Tuma 24.11.2022 15:03A co treba nejaky odkaz, cely stredovek hledal cely Zapad svaty gral a houby, houby, tolik casu a prostredku nemam |
![]() |
M. Ilsner 24.11.2022 15:10tak proč melete kraviny |
![]() |
M. Tuma 24.11.2022 15:14Protoze rad provokuji zabednene hlavy s cernobilym videnim sveta, jiny duvod k tomu nemam, snad jeste ze mne to bavi |
![]() |
M. Ilsner 24.11.2022 15:17wiki/válka v jugoslávii tam se dovíte, co ještě nechcete vědět |
![]() |
P. Diviš 24.11.2022 14:56Je trochu rozdíl, když je bombardování poslední prostředek, jak ukončit vraždění v Kosovu (následující po Slovinsku, Chorvatsku a BiH, všechno Srbové), nebo umravnění státu, napadajícího své sousedy. Ukrajinci nenapadali, sami byli napadeni. |
![]() |
M. Tuma 24.11.2022 15:00Za mne v tom rozdil neni. Vrazdeni mohlo byt zastaveno nasazenim jednotek NATO primo na kosovskem uzemi a bojem se Srby. Bomardovani Srbska byl terorismus, protoze NATO nechce bojovat F2F. Jinak napadeni UA samozrejme souhlasim a tez souhlasim s tim, ze Rusko je teroristicky stat, nicmene podle meritek EP neni jedine. |
![]() |
M. Tuma 24.11.2022 15:01Hm, chtel jsem napsat ze souhlasim s tim, ze napadeni UA Ruskem je akt statniho terorismu, nejak mi to z predchoziho prispevku vypadlo |
![]() |
J. Polesny 24.11.2022 15:02Ne nemohlo. Nikdo z NATO do toho nechtěl s vojáky jít.... |
![]() |
M. Tuma 24.11.2022 15:10Tak si polozme otazku - jsou zivoty vojaku NATO cennejsi nez zivoty jinych lidi (Srbu) a ospravedlnuje jejich ochrana napadeni civilni infrastruktury suverenniho statu a s tim souvisejici utrpeni obcanu Srbska? Rusove v tomhle maji jasno, proto se chovaji, jak se chovaji, ovsem nase povysennost mne irituje. A take to, ze kazdy podobne argumenty smahem odmitne jako Ruskoy propagandu. Za sebe po pravde dodam, ze jsem dane bombardovani tez podporoval a ted s tim musim zit. |
![]() |
P. Diviš 24.11.2022 15:26Popořádku. 1. Problém byl, srbské řádění v Kosovu (vynechávám podíl Kosovanů, to by pak bylo na několik stránek). Bylo potřeba to nějak zastavit, po předchozím řádění Srbů v tom Slovinsku, Chorvatsku a BiH nebyli Srbové zrovna populární. 2. Řešení problému bylo závislé na ochotě řešitelů a dostupných prostředcích. Vysílat další vojska do prakticky občanské války se nikomu nechtělo (dost to chápu). Je otázka, zda by stačilo vytlačit srbské polovojenské jednotky i armádu a policii z Kosova a zastavit se na hranicích. Možná by bylo nutné pokračovat dál do Srbska a to už by byl hodně velký konflikt. Proto bylo zvoleno řešení letectvem a Srbům trvalo zbytečně dlouho, než jim došlo, že je to vážné. IMHo bylo zvoleno nejméně špatné řešení. Dobré řešení, jako u mnoha podobných tahanic (včetně Ukrajiny), nebylo. |
![]() |
M. Tuma 24.11.2022 15:37V obou bodech s Vami spise az plne souhlasim vcetne volby nejmene spatneho reseni. Jenom nemam tu moralni silu jako EP, abych potom mohl jasne oznacit podobnou definici teroristicky stat, kdyz jsme v ramci nejmene spatneho reseni delali to same. Ale obavam se, ze to uz jsem moc hluboko v nastolovani proruskych narativu, jak pise Rakusan ;). Ja jenom chtel, aby se lidi zamysleli a nebyli tah blahosklonne nadrazeni, kdyz k tomu nemaji duvody. Obzvlaste lide tak zbytecni, jako jsou Europoslanci. Jestli chteji znicit Rusko, nikdo jim nebrani jit na frontu a ne jenom hloupe kecat a vydavat rezoluce. |
![]() |
P. Diviš 24.11.2022 15:46Co se EP týče, rezolucemi moc škody nenadělají. Což o některých jiných jejich nápadech či požadavcích říci nelze. Já to beru kus od kusu. Pokud z nich náhodou vyleze něco rozumného, dobrá. Pokud nerozumného, příslušně to kritizuji, přijde-li na to řeč. Mně ten kočovný spolek sympatický není a nic dobrého od něj neočekávám. |
![]() |
P. Diviš 24.11.2022 15:18A domníváte se, že nasazení pozemních jednotek NATO, podporovaných letectvem (to by bylo nevyhnutelné) by způsobilo menší ztráty i škody? Já to vidím přesně opačně. |
![]() |
M. Tuma 24.11.2022 15:31Bojovalo by se s Kosovu, urcite by byly vetsi skody na strane NATO, protoze v te dobe nemeli jeste tak vymakany boj ve meste jako je tomu dnes. Coz mne obloukem vraci k otazce, jestli jsou nase zivoty jakozto clenu NATO hodnotnejsi nebo nejakym jinym zpusobem dulezitejsi nez ty srbske. Schvalne mluvim o Srbsku, protoze tam by bylo nasazeni jednotek mozne a nevedlo by to k nezadouci eskalaci, jako je tomu pri zvazovani vetsi ucasti NATO na Ukrajine. Co se tyce skod na infrastrukture Kosova - muzeme to porovnat treba s taktikou, jakou meli vuci civilistum spojenci po invazi do Normandie, rekl bych, ze se to od te doby moc nezmenilo. |
![]() |
P. Diviš 24.11.2022 15:40Pro většinu politiků (s vyjímkou Ruska) jsou životy jejich vojclů důležitější či hodnotnější, než životy vojclů nepřítele. Taky je dost rozdíl v přístupu k hodnotě životů civilistů. U západních politiků celkem logicky, tamní občanstvo nevidí rádo umírání vlastních vojáků, takže pokud to překročí únosnou mez, politika to ohrožuje. Bohužel to také brání řešení problémů v zárodku. |
![]() |
M. Tuma 24.11.2022 15:46Vazeny pane P.Divisi, bylo mi potesenim s Vami diskutovat a po delsi dobe potkat nekoho, kdo nema cernobile videni. Bohuzel se musim take postarat o chleb nas vezdejsi a nemuzu vice psat. Jeste jednou diky a Vas cas a Vase odpovedi, i kdyz jsme se neshodli :). Hezky den P.S.: Rusove maji jedinou taktiku - je nas vice, nez mate naboju. Jediny zpusob, jak je porazit je vice naboju pro UA. |
![]() |
P. Diviš 24.11.2022 16:00Mějte se fajn a zase se někdy zastavte. |
![]() |
M. Tuma 24.11.2022 14:52Na rozdil od Vas ano, nemam tak prijemne cernobily svet jak nam rysuji nase media |
![]() |
P. Diviš 24.11.2022 14:57Nebo máte tu černou a bílou prohozeny, to spíš. |
![]() |
M. Tuma 24.11.2022 15:02Nemam cernou a bilou, ale spoustu odstinu mezi tim. Proste nejsem binarni :) |
![]() |
P. Diviš 24.11.2022 15:32To taky není tak jednoduché. Spousta odstínů nepochybně existuje, s oblibou to zde píšu panu Mařákovi, když spustí o národovcích. Ale některé věci v zásadě jsou ano/ne. Ten konflikt Rusko/Ukrajina určitě. Do alelujá se můžeme dohadovat, co všechno mohli Ukrajinci udělat jinak, případně proč to neudělali, jaká je na východ od Negrelliho viaduktu politická kultura, o spoustě věcí politiky, vojenství, ekonomiky či taktiky. Ale ta základní věc, kdo koho napadl, je ano/ne. |
![]() |
P. Jirkovský 24.11.2022 14:58ha - ha - ha |
![]() |
F. Doušek 24.11.2022 14:30Prigožin poslal do Bruselu kladivo. To bude to, kterým jeho vagnerovci utloukli zajatce. |
![](http://1gr.cz/u/IWEB30.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=u4PknGo0AvtGyRR&p=cN3adKw2%7chk4r6KnpGs%7cTvdGrONnrG%7c13ZfDd27ndTsK4XiAd%7cTnl9u8Mzr%7cdNQvc9_7Lc&x=EjXK-v)