30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Rozpaky nad atentátem

Když v pátek nad ránem zabila americká raketa na bagdádském letišti íránského generála Solejmáního, část světa propukla v jásot, část v zuřivý řev a v další části zavládly pochyby a rozpačité mlčení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 6.1.2020 15:56

to, že máme stejný (s drobnými výhradami, ale budiž) strach - to nerozporuji. Ale podléhají mu více, než my. To je moje tvrzení.

Důkazem je, že jsme již dávno nevymazali některé tamní režimy z mapy, ani se k tomu nechystáme. Na rozdíl od rétoriky i příprav či dokonce snah našich civilizač. oponentů.

Vysvětlením je, že Islám v jejich hlavách je ke strachu předurčuje - neb Islám je sama indoktrinace strachem.

M. Varadinková 6.1.2020 16:35

Proč si lžete do kapsy? Vymazali jsme přece, a to velmi nedávno, režimy v Afghánistánu, v Iráku a v Libyi. Pokusili jsme se vymazat režim v Sýrii. Dodnes okupujeme Afghánistán i Irák, do Sýrie si Američané chodí pro ropu jako domů a působí tam jejich vojáci.

Jaký západní režim vymazali z mapy oni? Pravda, pokoušejí se o to skrze migraci a "dělohy svých žen", ale to je naše chyba, že jim to dovolujeme.

R. Brzák 6.1.2020 14:41

Výjimečně (v této věci) souhlas.

Ovšem takový jejich postoj se nezmění tím, že budeme my ze svého postoje ustupovat... To je jaksi empiricky dokázáno...

M. Varadinková 6.1.2020 15:00

Každý se urputně drží svého strachu z toho druhého, že?

Jenže my okupujeme jejich země, ne oni naše (když nepočítám migranty, ale to je zase naše chyba a slabost, že si je sem vpouštíme).

To Irák, Sýrie či Libye nedostaly příliš na vybranou, jestli si tam vpustí Američany (nebo aspoň jejich bomby a rakety, resp. zástupné jimi cvičené a vyzbrojované džihádisty, nazývané námi pokrytecky "umírněná opozice"), nebo nevpustí. Prostě jsme jim tam násilím vtrhli.

F. Sojka 6.1.2020 15:11

V souladu s nepsanými pravidly našeho kulturního okruhu. ;-D

Muhehe

R. Brzák 6.1.2020 15:38

Irán jsme neokupovali, Sýrii jsme neokupovali, Palestinu jsem neokupovali, Libyi jsem neokupovali - naopak, všechny tyto země jsme jim po opuštění konceptu kolonií vrátili (což se ukazuje jako chybný postup). V těchot zemích ale je řada různorodých zájmů - a není divu, že jsem podle našeho výběru podpořili takový, který nám konvenuje (anebo konvenovat měl - což ale byl často mylný předpoklad).

Pro mne je svět Islámu otrockým systémem s miliardou a půl obětí přímých (to jsou sami muslimové) a stamiliony nepřímých (to jsou oběti zabité či zotročené muslimy), o kulturních a civilizačních škodách ani nemluvě. A máme-li už někde armádu (Irák), měli bychom být důslední - učinit z té země součást naší civilizace - zavedením našeho modelu v ní.

Ale souhlasím, že lepší postup je nechat to tam vyhnít - a jen obchodovat. Se všemi, pro nás výhodně.

M. Varadinková 6.1.2020 16:50

Libyi jsme rozbombardovali, pomohli násilně svrhnout tamní režim a doteď se tam válčí, v Sýrii jakbysmet (tam jsme navíc cvičili a vyzbrojovali džihádistické skupiny, terorizující tamní obyvatelstvo). Irán zatím ještě ne, ale zrovna teď k tomu bylo silně nakročeno. Afghánistán a Irán jsme dobyli, okupujeme je už dlouhá léta až desetiletí a pořád to nemá konce, spíš je to horší a horší. Jako okupanti jsme tam nenáviděni.

Jakým právem chceme vnucovat náš model jiným? Pak se bojíme toho, že oni naoplátku chtějí vnucovat svůj model nám (a to skrze migranty a teroristy).

P. Staronový 6.1.2020 14:39

S tou Koreou je mi to taky divné. Žádnou dohodu ještě Kimové nedodrželi, takže kdyby Trump trochu zagooglil, tak mu muselo být jasné, že nedodrží, nebo vůbec neuzavřou dohodu s ním. Proč do toho vůbec lezl, to je mi tajné.

F. Sojka 6.1.2020 15:25

To je celej on. Jak mu v řadě věcí držím palce, tak nemůžu přehlédnou že je to chaot, který jedná jako chaot.

Nakonec to vypadá, že si ho Kim vodí na provázku. On to přiznat nemůže, tak to (a nejen to) překrejvá dalšíma gestama.

R. Brzák 6.1.2020 15:43

Nevím, pro mne, když si uvědomím, že Trump si zakládá na obchodnickém vyjednávání, přijde jeho postup s N.Koreou celkem srozumitelný...i když přiznávám, že přesně nejsem schopen vyhodnotit, jaký zisk z této transakce měl či mít chce...

F. Sojka 6.1.2020 15:58

Nemám rád plané diskuze, proto je obvykle nerozvíjím, už proto, že nepředpokládám změnu názoru oponenta. Vám přijde jeho postup srozumitelný, mně ne a do hlavy mu nevidím. Můžeme zůstat při tom.

R. Brzák 6.1.2020 16:02

okej - jen si povšimněte, že jste v rozporu se svou druhou větou v předchozím příspěvku, na který reaguji...

M. Němec 6.1.2020 15:26

Proč ta sojka tolik houkala,

hú a hú a hú.

J. Havelka 6.1.2020 13:23

K + M + B na vratech, "byly to tři ženský" hlásili sousedi, Kombercová, Moravcová, Břízová, lek jsem se. "Mladý holky,dorostenky," upřesnili sousedi. UFF!

J. Kombercová 6.1.2020 13:31

Vy, nebýt těch osobních útoků, si tady ani neprdnete.

J. Kombercová 6.1.2020 13:32

...dodám, že naštěstí, i tak jste výživný.

Proč vám paní Dědečková zavřela Virtually? Když tak čtu vás a Forejta, tak se ani nedivím.

J. Havelka 6.1.2020 13:36

Asi nevíte, co je osobní útok. To je jen laskavé škádlení. Však víte, co se škádlívá...

F. Doušek 6.1.2020 13:52

Kombercová, zamyslete se nad sebou. Občas.

. Kombercová 6.1.2020 12:44

Medoušek je Doušek se sympatiemi k medu.

R. Tesařík 6.1.2020 14:06

Ale to není útok...Jste dnes špatně naložen?

F. Doušek 6.1.2020 14:23

K tématu to nebylo, tak co to bylo?

R. Tesařík 6.1.2020 14:25

Ale pan Doušku, prosím nééé.

R. Brzák 6.1.2020 14:33

samozřejmě že to bylo lehce infantilní - čistě z hlediska diskuze nijak prospěšné. Ovšem aby se jednalo o osobní útok, muselo by být zjevné, která konkrétní osoba je tak napadána. A zde vidím dva možné cíle - pan Medoušek a pan Doušek.... Z tohoto hlediska je Vaše tvrzení projevem vztahovačnosti...

J. Kombercová 6.1.2020 14:59

Slovní hříčka... a najednou je to důvod k válce. Jak málo stačí, že.

I. Břízová 6.1.2020 13:36

Můžete být v naprostém klidu. Vám bych na vrata nic nepsala.Jste pro mě cizí a nezajímavý člověk

F. Šimek 6.1.2020 14:21

nebudeš věřit....u nás děti bejvalejch komunistů-dneska kapitáálisti mají na chalupách M+B+K....co dodat ?;-D[>-]EU

M. Moravcová 6.1.2020 13:43

Copak, copak, zase výron vlastní blbosti? Chudáčku starej.

J. Havelka 6.1.2020 13:49

Slet o půlnoci u Čertových kamenů...;-O

J. Franke 6.1.2020 14:02

Petrovy kameny...

J. Havelka 6.1.2020 14:13

Nakonec Petrofovy..

I. Kellner 6.1.2020 14:16

Ehehehe.