21.10.2019 | Svátek má Brigita


Diskuse k článku

Rozhodli jsme se odložit to

Na výzvu Miroslava Pocheho, aby mu sociální demokracie konečně řekla rozhodné slovo stran jeho nominace na ministra zahraničních věcí, odpověděl Jan Hamáček v pátek ráno, že na Pocheho nominaci trvá, a odpoledne rázně a jednoznačně prohlásil, že věc není tak žhavá, aby nepočkala po volbách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 2.9.2018 22:38

Re: Teď jsem si procházel

To jo, ale na ty obvykle taky nereaguji. Pokud je zde něco zajímavého, reaguji. Pokud ne, večer si čtu. Během dne, jak je čas a nálada.

R. Neveselý 2.9.2018 22:37

Už chrní...

.

I. Semrád 2.9.2018 22:34

Re: Kompozitivní teorie

Ano.

A. Čepek 2.9.2018 22:30

Re: Teď jsem si procházel

Já vím, ale jsou zde mnohem horší.

M. Prokop 2.9.2018 22:28

Re: Teď jsem si procházel

Osobně nevidím rozdíl. Bez Kajana je glos méně, ale já ty jeho stejně nečtu a reakce většinou také ne.

A. Čepek 2.9.2018 22:27

Re: Kompozitivní teorie

A narozdíl od některých jiných ve světlých chvilkách občas mluví i rozumně.

A. Čepek 2.9.2018 22:26

Re: Kompozitivní teorie

Pěkné!

I. Semrád 2.9.2018 22:23

Re: Kompozitivní teorie

Ano, podle onoho vynálezu "i naprostý nevzdělanec, může za málo peněz a s nepatrnou tělesnou námahou psát knihy o filosofii, básnictví, státovědě, právnictví, matematice a teologii, aniž na to potřebuje nadání nebo studia".

Ale Kajan je svérázný myslitel a je to můj oblíbený debatér, i když obvykle spamuje, proto by mohl ubrat (objemem příspěvků) tak na desetinu, nebo aspoň na pětinu.

I. Semrád 2.9.2018 22:14

Re: Kompozitivní teorie

Nevím co Hayek, ale jiný Fridrich, tedy Carl Friedrich Gauss (viz třeba Gaussova křivka) prohlásil:

Když filosof říká pravdu, pak jde o samozřejmou pravdu, pokud říká něco, co není samozřejmé, není to pravda.

A. Čepek 2.9.2018 22:12

Re: Kompozitivní teorie

Něco jako Kajanův šuplík (ovšem rafinovanější), popisuje Jonathan Swift v Gulliverových cestách (vědci z létajícího ostrova Laputa). Swift ovšem věděl, že je to pitomost, narozdíl od Kajana.

I. Semrád 2.9.2018 22:09

Re: Kompozitivní teorie

Ano, bude-li například kostek 5, na nich písmena "V", "O", "O", "H", "N" tak po čase se možná dobéře k zajímavému výsledku a poznání.

A. Čepek 2.9.2018 22:08

Re: Kompozitivní teorie

https://en.wikipedia.org/wiki/Hard_and_soft_science .... co na to říká Hayek?

A. Čepek 2.9.2018 22:04

Re: Teď jsem si procházel

Je to neuvěřitelné, ale když čas od času Kajana admin dočasně vykopne, je tu pak nuda.

I. Semrád 2.9.2018 22:03

Re: Kompozitivní teorie

V originále: This fallacy is related to "the inability, caused by the lack of a compositive theory of social phenomena, to grasp how the independent action of many men can produce coherent wholes, persistent structures of relationships which serve important human purposes without having been designed for that end."

A. Čepek 2.9.2018 22:03

Re: Kompozitivní teorie

Jednou se mu povede to správné pohrkání šuplíkem a kostky se seřadí v důkaz kompozitivní teorie (není ovšem jasné, jestli Kajan postoupil ve vědeckém poznání a popsal své kostky písmeny, aby bylo možné výsledek opsat).

I. Semrád 2.9.2018 22:00

Re: Kompozitivní teorie

...ten Hayekův citát v uvozovkách jsem už psal Kajanovi před 10ti lety (to to letí), tehdy vygůglovanej, až později jsem zjistil, odkud přesně je.

I. Semrád 2.9.2018 21:56

Kompozitivní teorie

Ne tak docela, v Kontrarevoluci vědy, na začátku 8.kapitoly - "Smysluplné" sociální útvary, ("Purposive" social formations), Hayek píše, že "sociální jevy" jsou vykládány špatně a vysvětluje, že tyto (chybné výklady) jsou "přímým důsledkem neschopnosti postihnout, jak nezávislé činnosti mnoha lidí mohou produkovat soudržné celky, trvalé struktury vztahů, které slouží důležitým lidským cílům, aniž by byly za tímto účelem někým vědomě vytvořeny; tato neschopnost je způsobena absencí kompozitivní teorie (compositive theory) společenských jevů".

Tím vlastně vytyčil obrovský prostor pro sebe a své následovníky, speciálně bych zmínil pana Janyšku. Hayek už s tím mnoho nepohnul, ale pan Janyška..., kdo ví.

J. Holíček 2.9.2018 21:54

Re: Hájek

Chtěl, to jste trefil. :-))

M. Kolář 2.9.2018 21:50

Re: Hájek

Nechtěl jste spíše napsat extrapoluje místo interpoluje ? No nic, vy jste tu profík ... ::::))))

P. Szirotný 2.9.2018 21:48

Teď jsem si procházel

diskusi a z 99% procent tam píše troll K.Janyška. Samozřejmě propaguje kompozitní teorii, které zřejmě rozumí jen on sám. Je to prostě pacient pro docenta Chocholouška. Ostatním přeji příjemný zbytek neděle a krásné babí léto.

R. Neveselý 2.9.2018 21:44

Re: Co je to kompozitivní teorie?

Kecáš, nenašel vole.

R. Neveselý 2.9.2018 21:43

Re: Co je to kompozitivní teorie?

Žádná kompozitivní teorie neexistuje. Jen kolem hlavy Janyšky bzučí moucha.

R. Neveselý 2.9.2018 21:42

Re: Pane Janyško, již jste

Vynalezl leda rouno.

P. Szirotný 2.9.2018 21:41

Re: Co je to kompozitivní teorie?

Je to teorie, kterou v každém druhém blogu prosazuje troll K.Janyška. Nic víc za tím nehledejte.

A. Čepek 2.9.2018 21:41

Re: Co je to kompozitivní teorie?

{}

A. Čepek 2.9.2018 21:40

Re: Co je to Janyškova mysl?

Chtěl jsem naznačit, že se kostky srovnají, aniž bych se jich dotkl, samy podle pravidel chování, které jim určil jejich tvar v řád, tedy ve srovnaný útvar.

J. Holíček 2.9.2018 21:39

Re: Hájek

Koláři, Koláři, tolik emocí? To si snad ani nezasloužím. Na psychiatra je to slabé, ten by se takhle neodkopal. Amatér interpoluje svoje mindráky. :-))

K. Janyška 2.9.2018 21:37

Re: Co je to kompozitivní teorie?

Já vím, já vím.

MM to tu už jednou však také vysvětloval. Ten termín našel u Hayeka... Dzp.

K. Janyška 2.9.2018 21:36

Re: Co je to Janyškova mysl?

Koukám, že si skutečně nevíte rady. Pozor na zdraví. Takovou zodpovědnost já nemohu převzít. To musíte sám... Dzp.

A. Čepek 2.9.2018 21:36

Co je to kompozitivní teorie?