1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Renegátův hlas

Povolební slepá ulička žádné brejle nedostala po čtvrtečním pokusu o volbu předsedy sněmovny. Kandidátka ODS Miroslava Němcová neprošla ani v prvním, ani v druhém kole. A možná,že jste slyšeli něco jako hodně silnou bouřku: to se smál Jiří Paroubek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N. :-))) 30.6.2006 16:45

Re: a budeme platit dluhy po sekere zatle vladou KSCSSD, z ktere mam h...o.

Transformační dluhy už jsou dávno zaplacené... ;-)

Teď přijdou dluhy pozůstalé za vládami ČSSD, ale nejdřiv je nutné zarazit zvyšování zadlužení tempem 100 mld Kč ročně...

Béda, medvěd transformátor 30.6.2006 16:54

Re: Re: a budeme platit dluhy po sekere zatle vladou KSCSSD...

Kdyby byly transformační dluhy zaplacené, byla by dávno zrušena Konsolidační agentura a její dceřinné společnosti. Jen bilanční suma KA je cca 300 mld Kč...

Jiří K. 30.6.2006 16:38

Jo, Vy nechytrolíne.

Tak ještě jednou a polopatě:

Nezaleží vůbec na tom, jak dopadlo Vaše, moje, číkoli konto po prodeji za kupóny získaných akcií. Záleží totiž na tom, jak dopadly ty kupónově zprivatizované podniky případně i jejich financující banky.

Výsledky s drtivými dopady na státní finance se projevily např. v krizi v letech 97/98 a při sanaci bank. Na tom jsme opravdu prodělali všichni coby daňoví poplatníci.

Béda, medvět pamětník 30.6.2006 16:41

Re: Jo, Vy nechytrolíne.

Stručné, jasné, výstižné, pravdivé.

Ladislav N. 30.6.2006 16:47

Už zase třesky-plesky Jiří K.

Jak dopadly? Máte nějaká čísla, z nichž by se to dalo posoudit?

Jiří K. 30.6.2006 17:00

Vy to nevíte?

Tak si to vyhledejte, já nejsem ČTK, ČT, ČRo ani nic takového.

Podkladů všude dost, kdo hledá najde.

Béda, medvět pamětník 30.6.2006 16:19

Re: K diskusím o kupónové privatizaci.

Ještě bych dodal, že ti DIKové, investoři do fondů často ani na valné hromady fondů jít nemohli, jelikož povinné oznámení o konání VH fond zveřejnil třeba někde v okresním plátku na severu a místo konání VH bylo třeba v Dolních Kotěhulkách. A na těch VH, co tam byli jen zástupci majoritních akcionářů (například bank) se děly věci. Vím o čem píšu.

hodne neRath 30.6.2006 16:21

Re: Re: K diskusím o kupónové privatizaci.

Bedo, jako obvykle platilo a plati stare vojenske heslo "vojak se stara, vojak me".

Proto socani kuponovku hani.... kdo se nestaral, nema....

Béda, medvět pamětník 30.6.2006 16:26

Re: Re: Re: K diskusím o kupónové privatizaci.

No, já se za socana nepovažuju. Ale jaksi jsem byl u zdroje informací. Nejlépe se hodnotí tomu, co moc informací nemá. Co z toho, že v průměru DIK vydělal pár desítek tisíc, když daleko větší částku bude muset splatit v daních. Navíc, já se staral a dopadlo to, i když ne moc, nadprůměrně.

hodne neRath 30.6.2006 16:30

Re: Re: Re: Re: K diskusím o kupónové privatizaci.

KSCSSD mi soli dane kuponovka nekuponovka.... ja Vas za socana povazuji.

Tvrdite totiz, ze vite lepe nez co je pro mne dobre. A to je vyzkouseny indikator.

Béda, medvět pamětník 30.6.2006 16:33

Re: Re: Re: Re: Re: K diskusím o kupónové privatizaci.

No, ale pak je socan i například Tlustý nebo Topolánek co trvrdí, že pro mne je nejlepší křivá rovná daň, o čemž já přesvědčen nejsem. 

TipTop 30.6.2006 16:50

Re: Re: Re: Re: Re: K diskusím o kupónové privatizaci.

a kolik myslite ze by vydelal prumernej DIK, kdyby vsichni byli takovi nadstandardni experti jako vy? Nebo by se celkova suma nejak nafoukla, aby se dostalo nakazdeho?

Ten ftip neni v tom, ze z celkove sumy si nekdo ukousl vic a nekdo min, jak si myslite, ze vam kuli tomu zavidi, prdlacky. Pruser je v tom kam to privedlo ekonomiku jednotlivych podniku, bank a potazmo i statu ... ale to vy chapat nechcete a radsi se prsite s plnou portmonkou ... nejste o nic lepsi nez paroubek ... hlavne ze vam se zadarilo. tak good luck Rv

AeroKarel 30.6.2006 16:33

"No, já se za socana nepovažuju"

To tedy za vás píše často komentáře někdo jiný ........

Béda, medvět pamětník 30.6.2006 16:35

Re: "No, já se za socana nepovažuju"

Jo, občas to svěřím svému hafanu. To když je úvodník pod psa. :-)

Béda, medvět pamětník 30.6.2006 16:22

Re: Re: K diskusím o kupónové privatizaci.

Tedy, ti zástupci bank nebyli zástupci majoritních akcionářů, ale výše uvedeným způsobem se tak v reálu stalo.

grr 30.6.2006 16:21

Re: milej pane

Kdyby se burzovní dozor, centrální bankéři a dohled nad kampeličkami zabýval prací a nikoliv např. školením dlouhonohých blondýn po maturitě, tak k těm podvodům došlo jen sporadicky. Na druhé straně: pokud někdo investoval 1000,- a chtěl za to získat celou továrnu na auta a nepodařilo, to je jeho problém IQ a ne kupónovky. Lidi nepovažují za úspěšnou investici, když za 1000,- dostali 2000,-. Sorry. S blbcema nelze diskutovat.

AeroKarel 30.6.2006 16:26

Re: Re: milej pane

Kdyby ....... Kdyby v něm byli ti praví odborníci - kde je vzít ......, kdo je najde, kdo je jmenuje,     

když všichni vědí prd. A nejen zde, tohle moc neuměl nikdo ve světě .....

Andy 30.6.2006 16:24

Re: totálně propadla. Nepřivedla do firem skutečné vlastníky

jen krátce. Je to pravda a poukazuji na to již roky- marně. Ovšem, kde měla ty skutečné vlastníky sebrat, to neví vůbec nikdo. Počet bývalých dosazených ředitelů a jejich náměstků, kteří převzali podniky a přivedli je na buben, aniž by měli cokoli společného s nějakými fondy, kromě snad fondu ROH, se limitně blíží 100%

AeroKarel 30.6.2006 16:28

Re: Re: totálně propadla. Nepřivedla do firem skutečné vlastníky

"kde měla ty skutečné vlastníky sebrat, "

A kdo je měl vybrat, prověřit , rozumět tomu a nenechat se podmazat. Beznadějné!

Jiří K. 30.6.2006 16:55

Kde rychle vzít ty dobré vlastníky opravdu tehdy nemohl vědět nikdo.

Protože to bylo hledání odpovědi na nesprávně položenou otázku.

Celé státem vlastněné hospodářství prostě nešlo zprivatizovat rychle a zároveň dobře, ono totiž nešlo zprivatizovat ani rychle a špatně - i ty 2 vlny trvaly několik let.

Strategickou chybou bylo spolehnutí se jenom na privatizaci, s tím že to uděláme rychle a nic jiného už nebudemevlastně řešit.

Podle mne se měl se vytvořit přijatelný způsob řízení a existence firem do té doby, než se je podaří zprivatizovat dobře - a tedy počítat s tím, že to v mnohých případech může a bude trvat dlouho.

Dobře hlídat co tam management podniká, motivovat ho a pokud by si vedl dobře, umožnit třeba manažerský buy out. Počítat s tím, že pro řadu firem bude třeba hledat zahraniční partnery ale nemusí se objevit hned.

Evelýna 30.6.2006 19:58

Re: Kde rychle vzít ty dobré vlastníky opravdu tehdy nemohl vědět nikdo.

Znaje naše soudruhy ředitele závodů, obávám se velmi, že pokud by proces privatizace trval déle, už by nebylo co privatizovat. Takto se zprivatizovalo  sice se ztrátou, ale přeci. Ostatně největší ztráty našich podniků způsobil rozpad Sovětského svazu a následkem toho zhroucení východního trhu . Po bitvě je každý generál, ale tenkrát se do boje nikdo nehrnul; tím více je dnes kritiků. ČSSD a KSČM tenkrát nejvíce protestovaly proti výprodeji našeho (československého) majetku do zahraničí a volali po české cestě. Přitom dobře věděly, že u nás prostě investoři nejsou ,bohatci tu po 40 letech socializmu prostě nebyli.  A dnes ti samí se odvažují pořvávat něco o nepovedené privatizaci. Řeklo by se chucpe.

AeroKarel 30.6.2006 16:24

Re: K diskusím o kupónové privatizaci.

Takřka se vším lze souhlasit, ale nadále tvrdím, že alternativy byly buď horší (Zemanova a KOmárkova tedy určitě) nebo politicky neprůchodné, případně obé. Za lepší by bylo možno považovat jen přímý a rychlý prodej renomovaným zahraničním zájemcům. To bylo ve větším měřítku také obtížné, úřednictvo by se taktéž nakapsovalo a řed o výprodeji národních zájmů by se linul zprava, zleva ba i z prostředka. Smiřme už se s tím, že v dané chvíli a sdanými lidmi to lépe nešlo! Hůře ano, podstatně hůře!

Kantor 30.6.2006 16:27

Re: Re: K diskusím o kupónové privatizaci.

Možná stačilo privatizovat pár fabrik jako Škodovku MB:-(

AeroKarel 30.6.2006 16:31

Re: Re: Re: K diskusím o kupónové privatizaci.

Možná. Ale nestalo se a i proti té Škodivce bylo dost řečí! Němcům!:-D

Béda, medvět pamětník 30.6.2006 16:31

Re: Re: K diskusím o kupónové privatizaci.

Opakuji, šlo to bez fondů. Souhlas s politickou neprůchodností "výprodeje rodinného stříbra", jak se tomu tehdá říkalo.

AeroKarel 30.6.2006 16:37

Re: Re: Re: K diskusím o kupónové privatizaci.

Šlo by to i bez fondů, souhlasím. Co nevím, je jak to měli tehdy zařídit/nařídit.

Veteran 30.6.2006 16:34

Re: K diskusím o kupónové privatizaci.

Cílem kuponové privatizace byla stratifikace společnosti na kapitalistsické kopyto. Bylo potřeba co nejrychleji rozdělit společnost na chudé střední stav a bohaté (za každou cenu). A to se plně podařilo - takže to splnilo svůj účel. Kdo tohle nepochopi,l tak po roce 1989 nepochopil vůbec nic! 

AeroKarel 30.6.2006 16:40

Re: Re: K diskusím o kupónové privatizaci.

No, já bych to měl spíš za následek. Ale já nemám to správné třídní myšlení .......

JJ 30.6.2006 16:41

Problem kuponovky byl take v tom, ze neprinesla novy kapital podnikum

ani nove know how. Nicmene, pokud se odvolavate na Zemana, tak zrovna ten rval o vyprodeji rodinneho stribra a prime prodeje do zahranici by navic byly zatizeny podezrenim z korupce (ci primo korupci).

Kuponovka byla patrne v pohode, co nebylo zvladnuto byla regulace fondu (hlavne kontrola hospodareni fondu, ochrana podilniku a vymahani pravidel).

grr 30.6.2006 16:13

časový sled Bursíkova náhlého prozření

14:27 - Policie nehodlá vyšetřovat předsedu Strany zelených Martina Bursíka. Trestní oznámení na něj v dubnu podal bývalý člen zelených Jaroslav Novák. Podezíral ho z podvodu a korupce při koupi domu na pražské Malé Straně.

15:52 - Předseda Strany zelených Martin Bursík zrušil večerní schůzku se šéfem ČSSD Jiřím Paroubkem, na které se měly řešit podmínky tolerance koaliční vlády ze strany soc. dem. Bursík schůzku odvolal kvůli Paroubkově vyjádření, že zahajuje vlastní jednání o vládě.