23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

Referendum zase na přetřesu

Ústavně-právní výbor se bude nadále zabývat sociálnědemokratickým návrhem zákona o obecném referendu. Existuje ještě návrh komunistický a okamurovský, ty otevřeně cílí na vyvolání hysterie a následného referenda o vystoupení z Evropské unie a NATO. Obecné referendum je populistická úlitba pošetileému názoru, že referendum je jakási vyšší forma demokracie, protože „rozhodují přímo lidi“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Pohlová 10.1.2019 13:34

Re: Nazdááár...kde seš ...?

Hele Bobe. Na tulení bych dával majzla. Znáš to. Voni se k sobě tujej, tulej, tulej. Aby to nakonec nevzal Ondráček někjaým přílepkem, jako Dubček zákonným opatřením.

R. John 10.1.2019 13:38

Jó... to byly časy...

... však ještě dnes je zde vidět... komu to šlo k duhu...

J. Matuška 10.1.2019 13:34

Re: KE KLINICE MÍŘÍ PANDURY

Líbí se mi postup exekutora Luhana. Je sice rozhodný, ale nechce situaci zbytečně hrotit.

R. John 10.1.2019 13:41

Tedy Jardo ...

...od kdy jsi našel zalíbení v exekutorech ?... co tak najednou...? jestli si přešel na "druhou stranu".... pro prachy a zradil naše revoluční ideály... tak to je s námi konec... :-)

V. Pohlová 10.1.2019 13:43

Re: Tedy Jardo ...

S námi je konec už dávno. Ty máš kolo a karambol. Já už jen jen pěsti a trenirovku.

D. Green 10.1.2019 13:07

Tarasovy tři zlaté zuby

Známý bloger Ladislav Větvička vyvinul zajímavou metodu politologického průzkumu a hodnocení politické situace v zemi, kterou právě navštívil. Zajde do nejbližší hospody, proto má jeho metoda pracovní název Tour de knajpa, naporoučí si, před konzumací si to vyfotí, aby měl materiální důkazy, pak to sežere a začne hodnotit místní politickou scénu. Jestliže si nacpal nácka ke své úplné spokojenosti, i jeho hodnocení země bývá příznivé. Protože výsledek takto pojaté politologické studie celkem odpovídá v destinaci panující realitě, je možné Větvičkovu metodu hodnotit jako úspěšnou, i když trochu připomíná prognózování charakteru nastávající zimy podle počtu slupek na cibuli.

https://goo.gl/yxfHAu

V. Pohlová 10.1.2019 13:12

Re: Tarasovy tři zlaté zuby

Větvička? Není to ten známý světoběžník. Nechte si od něj poradit, kdy těžit virtuální měnu.

H. Omar 10.1.2019 13:16

Re: Tarasovy tři zlaté zuby

To bude ovšem pak na větvi... :)))

I. Kellner 10.1.2019 13:16

Re: Tarasovy tři zlaté zuby

Skvělý!

P. Kučera 10.1.2019 12:53

Volba prezidenta jako referendum

Už dvakrát jsme si zkusili přímou volbu prezidenta, což je svým způsobem referendum. Zopakujme si tedy:

Při první volbě se ve finální besedě K. Sch. zmínil, že dnes by bylo vysídlení 3,5 milionů občanů právně nepředstavitelné, že by takový záměr řešil haagský tribunál. Toho se ihned chytl M.Z. a oživil sedmdesátileté trauma českého špatného svědomí a zcela "mimo mísu" odpověděl, že vyhnání sudetských Němců bylo naprosto v pořádku a nesmí se na tom změnit ani chlup. Což K. Sch. nijak nezpochybňoval, ale svým chabým uměním rychlé jednoduché reakce nedokázal pohotově argumentovat. (Vysídlení našich Němců bylo těsně po válce zcela pochopitelné, i když Z DNEŠNÍCH HLEDISEK neobhajitelné.) Když navíc v nejčtenějším deníku Blesk vyšel den před volbami lživý celostránkový inzerát (podal ho bývalý estébák), hlásající, že K. Sch. se dohodl s A. Merkelovou na vrácení majetku vysídleným Němcům, měl M. Zeman Hrad v kapse.

Při druhé volbě se po sociálních sítích masově rozšířila lživá informace, že J. Drahoš se domluvil s A. Merkelovou na přijetí milionu muslimských uprchlíků, a navíc, že je tento profesor v důchodovém věku a otec rodiny pedofil. Další lež tedy pomohla M.Zemanovi k úřadu prezidenta i podruhé.

Pouční? : V referendech u nás rozhodují dezinformace a na ně vázané emoce. Volí anonymně z ústavy suverénní, leč nezodpovědný lid de facto nezodpovědného prezidenta. Referendum má svůj význam v lokálních problémech, které se přímo týkají obyvatel a důvody pro i proti jsou vyrovnané. V celostátních záležitostech politického charakteru je referendum z uvedených důvodů velice riskantní hazard. Dnes s Astonem souhlasím.

Dobrý den.

I. Kellner 10.1.2019 12:55

Re: Volba prezidenta jako referendum

Lžete, jako když tiskne.

Špatný den vám.

J. Venc 10.1.2019 13:00

Re: Volba prezidenta jako referendum

Ano. Voliči Zemana volili Zemana navzdory Zemanovi.

Tak to bylo!

:-)

V. Čermák 10.1.2019 13:03

Re: Volba prezidenta jako referendum

Jestli navzdory nevím, ale rozhodně Velmi Dobře...

H. Omar 10.1.2019 13:16

Re: Volba prezidenta jako referendum

Pro vás, pussinko. :)))

I. Kellner 10.1.2019 13:06

Re: Volba prezidenta jako referendum

Svým způsobem... -)

BTW - Ten inzerát v Blesku nerozhodl vůbec o ničem, a pokud si to někdo dodnes myslí, nic nepochopil a je odsouzen si vše zopakovat..

J. Venc 10.1.2019 13:46

Re: Volba prezidenta jako referendum

Nerozhodl. Ovšem dodnes mi někteří voličové Zemanovi s vážnou tváří tvrdívají, že chtěl nás tenkrát zaprodat sudeťákům, ten Schwarzenberk (byť užívají různé zkomoleniny) To jsou pitomci, co?

V mysli i paměti to mnohým uvízlo.

:-)

P. Kučera 10.1.2019 13:08

Re: Volba prezidenta jako referendum

Pane Kellnere, obávám se, že naopak vy věříte prokazatelným lžím, díky nímž se už dvakrát stal prezidentem M.Z.

V. Čermák 10.1.2019 13:12

Re: Volba prezidenta jako referendum

MZ se stal prezidentem proto, že ho zvolila většina voličů. A to je celé a ostatní jsou pouhé fňukokecy navíc...

J. Anděl 10.1.2019 13:22

Re: Volba prezidenta jako referendum

Ano, je to tak. Jsem jeho nevolič a nemyslím, že Velmi Dobře, ale v tomto s vámi souhlasím. Toto je jediná příčina.

Ale - to ostatní nejsou jenom fňukokecy, pane Čermáku. To ostatní je součást průběžné volební kampaně před jakýmikoliv dalšími volbami ;-).

I. Kellner 10.1.2019 13:21

Re: Volba prezidenta jako referendum

Pane Kučero, nevěřím už raději ničemu, nejméně pak tomu, že něco ovlivnil inzerát v Blesku.

Prvních prezidentských voleb jsem se zezúčastnil, ale na Zemana si v klidu vsadil, jen co začal mluvit sám neskutečné hovadiny den po skončení prvního kola.

Máte zde na diskuzi rozhodně nejlepší grammatik a syntax..

I. Kellner 10.1.2019 13:28

Re: Volba prezidenta jako referendum

..s p. Andělem, samozřejmě.. -)

J. Holíček 10.1.2019 13:17

Re: Volba prezidenta jako referendum

To nic, normální metoda vědeckého zkoumání. Co nevím, to nepovím, co se nehodí zamlčím, co vím obrátím. :-))

K. Berka 10.1.2019 12:59

Re: Volba prezidenta jako referendum

Pořád se vzpomínají jen Benešovy dekrety, málokdo uvede, že jen byly dodrženy závěry konference z Postupimi (srpen 45), které podepsaly 4 vítězné mocnosti, Ámen.

J. Václavíková 10.1.2019 13:01

Re: Volba prezidenta jako referendum

Masakr na Švédských šancích (resp. Přerovský masakr) proběhl u Horní Moštěnice na návrší Švédské šance v noci z 18. na 19. června 1945.

J. Václavíková 10.1.2019 13:02

Re: Volba prezidenta jako referendum

Brněnský pochod smrti je vžité označení nejen pro vysídlení německého obyvatelstva z Brna ve dnech 30.–31. května 1945

J. Václavíková 10.1.2019 13:04

Re: Volba prezidenta jako referendum

Ještě před Postupimskou konferencí docházelo při “divokém” odsunu na principu kolektivní viny k násilí, krvavým excesům i vraždám civilních Němců, ale i k loupení a okrádání.[4] Jednalo se o promyšlenou politiku československé reprezentace, podle které mělo být ještě před jednáním tří poválečných velmocí vysídleno co největší množství Němců, vzhledem k tomu, že podpora předem odsouhlaseného vystěhování ze strany mocností ochabovala

J. Václavíková 10.1.2019 13:06

Re: Volba prezidenta jako referendum

V Moskvě představil Beneš v listopadu 1943 svoji myšlenku „započít hned po osvobození republiky s nuceným vysídlením vymezených skupin tak či onak provinilých Němců”.[4] Beneš zde vyslovil také přání, zbavit se přesídlením nejméně dvou milionů Němců, ale dodal, „že čím více jich bude pryč, tím lépe”.[4] V Moskvě se také dohodl na další poválečné spolupráci s exilovým vedením KSČ

A. Nový 10.1.2019 13:24

:-))

Druhá světová byla jen taková trapná epizoda před odsunem.

K. Berka 10.1.2019 13:06

Re: Volba prezidenta jako referendum

Za to mohlo konání data oné Postupimské konference. Co si budeme povídat, kvůli tomu vznikla II.WW!

J. Václavíková 10.1.2019 13:07

Re: Volba prezidenta jako referendum

Tak ony byly jen DODRŽENY ZÁVĚRY!!!!