21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

Rána do vazu evropskému průmyslu

Zatím to ale vypadá na vítězství fanatismu. Ale pozor, dohoda – teď cituji – vyjednaná v závěru českého předsednictví na konci loňského roku, cituji ČTK ještě podléhá „formálnímu schválení‟ (opět cituji) Rady EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Hančar 15.2.2023 7:43

Poslední odstavec shodil celý článek do vod hlavního brčálového proudu. Ledaže by uran byl nefosilního, božského původu?

O. Vorálek 15.2.2023 7:45

Fosilní paliva jsou látky organického původu. Uran není.

L. Hančar 15.2.2023 8:10

Přiznám se, nad zmínkou o fosiliích jsem absolutně nepřemýšlel a vaše výtka mě dost rozšlapala kyblíček sebevědomí. V rámci vlastní resustitace mého ega jsem za 10 minut zjistil toto:

Termín fosilní znamená zkamenělý, zachován z dávné geologické minulosti. Slovo pochází z latinského fodere ( kopat ). V užším slova smyslu je fosílie pozůstatek nějakého pravěkého organismu. Stejný pramen ale říká toto: Fosiliemi nejsou například fosilní horniny a minerály jako je ropa, uhlí, fosilní pryskyřice (jantar). A to proto, že nepodávají žádnou představu o tvaru a stavbě organismu, přestože ony samotné mohou fosilie obsahovat. Zkamenělinou nemůžeme také nazývat zkamenělý organismus ze současnosti (mladší 10 000 let). O původu uhlí není sporu ( zejména ty nejmladší ročníky s otisky listů, kmenů kapradin), ale o původu ropy a zemního plynu nemáme jasno, prostě tolik tučných brontosaurů nacpaných hrachem tady nebylo. O původu uranu na zemi rovněž hovoří různé teorie, snad supernovu bych bral, ale s objevem temných hmot a energií je celá astronomická teorie opět v plenkách. Díky za rozšíření obzorů.

L. Novák 15.2.2023 8:19

Podstatné je, a mohl jste ušetřit zybtečně zaplácnutý prostor, že pojmem FOSILNÍ PALIVA jso dnes jasně pojmenována paliva organického původu vzniklá před řádově stovkou milionů let. Kamenné uhlí je samozřejmě anorganické palivo, na rozdíl od ropy a plynu. !!

O. Vorálek 15.2.2023 8:25

Uhlí je organického původu - mega přesličky, megaplavuně, to ses neučil na ZŠ?

L. Novák 15.2.2023 7:42

Podvodníci s dotacemi?

Bublina se solárním elektromobilem praská. Lightyear 0 skončil dříve, než začal

Teprve koncem loňského listopadu začala ve Finsku výroba solárního elektromobilu Lightyear 0, který za čtvrt milionu euro, tedy zhruba šest milionů korun, sliboval dojezd přes 600 kilometrů a při vhodném počasí výrazně nižší potřebu dobíjet auto z elektrické sítě. Ani ne o dva měsíce později ale produkce prvního solárního elektromobilu skončila.

Přesný důvod ukončení výroby nizozemský start-up Lightyear ve svém tiskovém prohlášení neuvedl. Stojí v něm, že aby výrobce "dostál své vizi" (vzletně ji popisuje jako nabídku čisté mobility všem a všude), rozhodl se veškeré prostředky a pozornost upřít na vývoj a výrobu modelu Lightyear 2. To je už dříve oznámený solární elektromobil, který by měl stát zlomek toho, co pilotní model 0 - mluví se o částce menší než 40 tisíc eur, tedy zhruba milionu korun -, čímž by se měl stát masovější záležitostí. Jeho produkce má začít koncem roku 2025. ...

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/nad-solarnim-elektromobilem-se-stahuji-mracna-lightyear-0-sk/r~5a9ab684a16711ed8c6f0cc47ab5f122/

L. Hančar 15.2.2023 7:48

K masitosti by u nás tento solarkrám potřeboval inflaci kolem 300%, ovšem při zachování původní ceny. A toto náš Fiala umí! Signály o inflaci už máme a cenu solarkrámu stačí zastropovat! Vyrábět by se mohl v opuštěných halách u Kolína, Mladé Boleslavi a Nošovic.

P. Boublíková 15.2.2023 7:40

https://echo24.cz/a/Hd7tN/zpravy-domaci-rozhovor-europoslanec-alexandr-vondra-elektromobil-zakaz-vyroby-spalovacich-motoru-2035

Opravdu vřele doporučuji přečíst.

L. Novák 15.2.2023 7:51

:-) R^

"... Pokud se začíná probouzet byznys, museli se začít probouzet i politici. Třeba kolega Gieseke, který bude spolu se mnou zpravodajem u normy Euro 7 a který na rozdíl ode mě byl zpravodajem i u této legislativy, se také probudil. Dokonce na plénu křičel „Zastavte to šílenství!“. ..." 8-o

P. Dvořák 15.2.2023 8:00

Obávám se, že mezi suitou, která teplo a energii vyrábí pletením svetrů, je to hlas na poušti.

M. Matura 15.2.2023 8:07

Tak podle pana Vondry jde o „brutální útok na lidskou svobodu“. Vzhledem k tomu, že schválenou dohodu předjednalo české předsednictví v čele s ODS , jde ze strany Vondry pouze o trapný pokus, jak se na poslední chvili vyvynit aspoň před českými voliči.

D. Mach 15.2.2023 7:35

Pan Neff stále řeší katastrofické scénáře, kterých se málokdo ze zdejších diskutujících dožije, zatímco ten Kolaja vzhledem ke svému věku třeba ano. Ale stále kladu stejnou otázku : Jaký pohon měla auta ve vašich sci-fi románech?

Jinak co je vlastně předmětem nové normy Euro VII? Stanovuje stejné limity pro auta s pohonem na benzín i naftu (tedy sjednocuje je), ale zpřísňuje jen požadavky na levná auta, protože musí tyto limity plnit déle než bylo požadováno v Euro VI a to na dobu ujetí 200000 km nebo na 10 let. To ukazuje jen na to, že producenti levných aut často jejich životnost předpokládali na kratší dobu. Zbytek opatření má dopad na nákladní auta a autobusy. Takže hořekování nad tím, jak Euro VII zničí evropskou výrobu osobních aut, je úplně mimo. Tam měla velký dopad norma Euro VI.

https://www.busportal.cz/clanek/navrh-emisni-normy-euro-vii-miri-ke-schvaleni-do-evropskeho-parlamentu-a-rady-18734

J. Černý 15.2.2023 7:39

Mach se konečně odkopal.

D. Mach 15.2.2023 9:09

Ne, vaše vlhké sny směřujte na jiné.

L. Novák 15.2.2023 7:56

Machu, že jsi zelený magor, který nechápe, že elektromobily stejně budou jezdit na elektřinu z fosilních paliv, už víme dávno. Normy, které v EU/EK vytvořili ZELENÍ IDIOTI tak, aby se auta nedala vyrobit, si strč do (_,_)! Rv !!

O. Vorálek 15.2.2023 7:57

Elektromobil má výfuk v komínu elektrárny.

VKML

V. Mokrý 15.2.2023 8:17

200m vysoký a daleko od velkoměsta

O. Vorálek 15.2.2023 8:26

Cirkulace atmosféry dokáže věci...

J. Černý 15.2.2023 7:59

R^R^

D. Mach 15.2.2023 9:11

Nováku, hezky se budete mezi ostatními místními soudruhy vyjímat. Inspiruje vás Zpíčil, Černý nebo Čermák?

J. Fráňa 15.2.2023 8:21

Prostudujte si normu Euro 7 ještě jednou.;-D

P. Kučera 15.2.2023 7:31

Umění zbavit se závislosti.

Od dětství jsem fandil motorismu a moje řidičská kariéra (od získání do odevzdání ŘP) trvala 59 let, 3 měsíce a 1 den. Za tu dobu jsem vystřídal 4 vlastní vehikly. Už mě to ke konci bavit přestalo. Mizerné silnice, kolony ve městech i na dálnicích, které nebudou nikdy dokončeny, čím dál obtížnější parkování, vzrůstající agresivita mezi řidiči a v neposlední řadě stále rostoucí ceny aut a paliv včeteně elektřiny (které u nás nebude pro totální výměnu vozového parku nikdy dost).

A nejen to. celý život jsem hrál na housle a miloval je pro jejich ušlechtilou krásu a v rukou mistrů i krásný tón a nekonečné výrazové i technické možnosti. Ale protože mi k stáru tuhnou klouby, houslí jsem se zbavil k radosti jenoho mladého houslisty. Jsem milovník dýmek, doutníků i dobrého piva, vína či ušlechtilých destilátů, přesto na ničem z toho nejsem a nikdy nebyl chorobně závislý a mohu žit i bez těchto radostí. Měl jsem v životě dvě kvalifikace, z obojích jsem ale odešel, když jsem poznal, že v nich už ničím novým a zajímavým nedokážu pomoci, naopak, že se stávám brzdou.

Zůstala mi vlastně už jen jediná každodenní záliba - na knihách a nahrávkách klasické hudby. Obojího se mi nabízí téměř zadarmo: knihy z knihovny a hudba z rádia, LP a CD, občas i z koncertu.

Pan Neff je zřejmě závislý na svém autě. Jenže taky stárne a hlavně, svět se prostě mění. Otázka zní: je lepší na to nadávat, nebo spíš vzít na vědomí a smířit se s tím?

Přeji dobrý den.

P. Dvořák 15.2.2023 7:36

Jasně. Pastevci v Mongolsku také nemají auta. Ani hladoví v Biafře.

T. Kohout 15.2.2023 7:47

Jo, pamatuji, Biafra byla velké téma v cca 1967. A pak se vžil termín "Biafra ducha". Od té doby je "Biafra ducha" ještě horší. No a co...

P. Spáčil 15.2.2023 7:42

Jo, vždyť je to jednoduchý, vezmu pytel cementu přes rameno a pojedu MHD na barák, dobrý nápad.

P. Dvořák 15.2.2023 7:50

Přece nebudete pořád jezdit tam a zpátky? Čtyři pytle vezměte!

T. Kohout 15.2.2023 7:53

Odlehčené?

L. Frydryšek 15.2.2023 8:09

Závislost na automobilu? Může bejt, ale je tu i druhá možnost nutnost vlastnit automobil. A každého řidiče čeká, kdy místo u volantu bude jeho místo spolujezdce, či sedadlo v MHD, osobního vlaku či rychlíku, popřípadě sedadla letadla.

J. Fridrich 15.2.2023 7:26

Dnes Astonovi velká jednička s hvězdičkou a třikrát podtrženou. Skvěle a vtipně popsal to elektromobilní šílenství, které chce zlikvidovat naši Evropu po všech stránkách.. A také dnes nepoužil ani jednou jméno Babiš. Tento jeho popis je přesný a velmi vtipný :

"Zatím takzvaná elektromobilita nepůsobí vážné problémy. Je to hříčka pro milionáře a finančně úspěšné technické nadšence. Média podávají hrůzostrašné referáty o útrapách elektromobilisty. Připomínají mi, co mi vyprávěl tatínek o dědečkovi, který vlastnil tříkolku Walter, dvě kola vzadu, jedno v předu a řídilo se to pákou. Širší obec motoristů je více postižena takzvanými hybridy, to jsou auta se spalovacím motorem, které s sebou vozí půltunovou baterku plnou jedovatého lithia, která se nedá recyklovat a celé to monstrum údajně uspoří 1 litr paliva na 100 km provozu. Moje oblíbená značka Subaru nesmí do Evropy jiná auta dovážet, takže zůstávám u auta roku výroby 2016 a hodlám s ním vydržet... dokud nepadne auto nebo já."

R. Nešpůrek 15.2.2023 7:31

Jen bych dodal : VÍCE EVROPY ! ;-O