6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

První prezidentská debata

Nepozvali Hilšera ani Baštu. Hilšer by neměl propást příležitost odstoupit, Bašta je případ pro psychiatra, ale svoji roli odsávače hlasů Babišovi plní. Blesk to vysvětlil, že pozval kandidáty podle preferencí, jenže Bašta má víc preferencí než Středula a Hilšer je si s Fischerem buď narovno, nebo dokonce někdy líp.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 5.1.2023 18:54

R^

D. Laurencikova 5.1.2023 18:30

Pani Lukesova ma co sdelit a reaguje adekvatne. To je pak radost, vest debaty. ;-)

D. Laurencikova 5.1.2023 18:26

Nerekla jsem "hodna". Rekla jsem, ze ji to pali. Jinak, pane Andel, vite jak to je. V mladi je clovek hodny, leccos si necha libit, ale casem se otrka.

J. Anděl 5.1.2023 15:15

Hodná = vhodná k vysávání.

J. Anděl 5.1.2023 15:14

Zrovna jsem si říkal, s kým dalším vedete takovéhle dlouhé debaty. S paní Lukešovou, to sedí. Ta je hodná.

D. Laurencikova 5.1.2023 14:36

Ja si nepisu bodiky, verte mi. Ani se nesnazim pichat do vasi jesitnosti, jenom jsem prijala vasi vyzvu a rozpatlavam s vama cosi, co mne je uplne jasne. Jestli vam moje argumentace nepripada atraktivni, to jeste neznamena, ze je nelogicka. Ja se spis znovu a znovu divim, jak uporne se musi nekomu vysvetlovat zcela jednoduche veci... Proto mam rada pani Lukesovou. Te to proste pali!;-)

J. Anděl 5.1.2023 14:31

:-)

D. Laurencikova 5.1.2023 14:29

Ja vam sdelim, ze vas primer neni vhodne vybrany a vy se citite celit utoku demagoga? Emancipace od logiky asi nebude vasim jedinym problemem, pane Andel.

J. Anděl 5.1.2023 14:29

Samozřejmě že když se vám podaří úspěšně píchnout do mé ješitnosti, že mě to podráždí, v tomto smyslu si můžete připsat bodík.

Ale zároveň je pro mě uklidňující vidět, že opravdu neumíte nijak argumentačně zdůvodnit svůj pohled na věc tak, aby mi připadal atraktivní.

J. Anděl 5.1.2023 14:20

Jako obvykle v diskuzi s demagogem, kterému došly argumenty, začne demagog útočit na oponenta.

D. Laurencikova 5.1.2023 14:18

Pane Andel, pane Andel, vy mi tak nahravate na smec.... Proc to delate? Nebavime se o skolach, ktere maji vsude na svete vice ci mene stejnou strukturu. Nebo o schodech do sklepa, ty jsou take vsude stejne, bavime se o dvou zcela odlisnych systemech! O demokracii a o socialismu. O trznim a planovanem hospodarstvi. Jestlize pro vas je prijatelne to, ze mocensky aparat je stejne koncipovany v nasi ach tak demokraticke EU, jak byl koncipovan v opovrzenihodnem Sovetskem svazu, tak bychom mohli tuto debatu timto ukoncit. U vas to proste vzdycky ztroskota na logickem mysleni, ackoliv verim, ze si davate hodne prace s tim, vypadat jako logicky myslici analytik. Ja myslim, ze logickemu mysleni se naucit nelze, to pro vas ale nesmi byt duvod, nezkouset to znovu a znovu. :-)

J. Anděl 5.1.2023 14:13

Aha, vy myslíte poslat, nikoliv poslat :-). Jen obrazně, nikoliv doslova.

Pak máte pravdu, je to totéž. A na Astonově poslání Bašty k psychiatrovi nevidím nic zvráceného, v politické debatě je takové obrazné posílání se do různých hájů zelených naprosto běžné.

D. Laurencikova 5.1.2023 14:09

No nemaji zas tak jiny vyznam, ty dve vety. Jestlize vam sdelim: Vy jste pripad pro psychiatra", nebo: "Bezte k psychiatrovi", pak to bezi na jedno a totez hinaus. Zbytecne moc to analyzujete, to je nekde na miste, jinde ne.;-)

J. Anděl 5.1.2023 14:01

Jo, a Aston Baštu k psychiatrovi neposlal. Aston napsal, že je Bašta případ pro psychiatra. Ty dvě věty mají jiný význam. Baštu může k psychiatrovi poslat třeba policie, nebo jeho ošetřující lékař, případně soud, nebo tak někdo, nikoliv Aston.

J. Anděl 5.1.2023 14:00

Výborně, konečně zase k věci.

Pochopitelně máte na věc zcela jiný subjektivní pohled, nežli já.

I já vidím (subjektivně) některé podobnosti, které jsou podle mého názoru dané formou. Tak například školy vypadají všude možně na planetě dost podobně. Ono prostě pokud máte na jedné straně učitele, na druhé straně děti, tak to bude nevyhnutelně v jistém smyslu podobné. Přesto však není všude stejná úroveň kvality vzdělání. Navíc i tu samotnou kvalitu vzdělání můžete subjektivně hodnotit různě - podle toho, jestli preferujete filozofy, zemědělce, hudebníky nebo vojáky.

Se srovnáváním Sovětského svazu a EU je to podobné.

A vaše TVRZENÍ, že něco je objektivní a prokazatelná realita, není DŮKAZ, že něco je objektivní a prokazatelná realita.

D. Laurencikova 5.1.2023 13:54

Ne. EU se zcela objektivne a prokazatelne svoji strukturou velmi podoba Sovetskemu svazu, to je objektivni - nikoliv subjektívni pohled na vec. Poslat za to nekoho k psychiatrovi, ze vidi realitu takovou jaka je, je proste duch doby. Duch nasi na hlavu postavene doby, pane Andel.

J. Anděl 5.1.2023 13:49

Nikoliv, bavíme se o tom, jestli je Bašta mimo, nebo naopak v obraze. A realitu nezná ani jeden z nás. Ale oba na to máme svůj individuální soukromý pohled.

Kolečko a čtvereček už jsou vaše matefory.

D. Laurencikova 5.1.2023 13:39

Neni tomu tak, trochu vic smyslu pro preciznost, bitte, kdyz uz se tak vytrvale chcete zabyvat spaltovanim vlasu, coz me fascinuje. Napsal jste: "Ale jistě, že něco je fakt. Já jsem přesvědčený, že ten fakt vidím já a vy vidíte nějakou fatu morganu. A vy tvrdíte opak." Vysvetleni pro pripad, ze uz jste zapomnel, o co slo: Jedna se porad o to cervene kolecko, ktere vy vidite jako zeleny ctverec. Tedy fakt je cervene kolecko. Fatu morganu vidite vy. Nenapsala jsem, nekdo namaluje neco, co by mohlo byt cervene kolecko, nebo take zeleny ctverec, podle toho, jak se srdci zda... Jeste nesvita?

J. Anděl 5.1.2023 13:30

Píšu: 1+1=2. A vy na to nene Anděli, jsi úplně mimo, 1+1=2.

Je nějaká realita. Objektivní, na pozorovateli nezávislá.

Vedle je nějaké vnímání té reality. Subjektivní, na pozorovateli závislé.

To přesně tvrdím od samotného počátku.

D. Laurencikova 5.1.2023 13:26

Zbytecne se snazite, pane Andel. Jestlize nekdo namaluje cervene kolecko a vy vidite zeleny ctverec, pak cosi proste nesedi s vasim vnimanim reality. Neznamena to, ze to cervene kolecko muze klidne byt i zeleny ctverec. Kdybyste byl schopen tyhle veci chapat, tahle diskuze by vubec nevznikla ;-)

J. Anděl 5.1.2023 12:29

Ano, tvrzení - a subjektivní vnímání reality - je něco jiného, než fakt. Tak trochu tvrdím celou dobu právě toto. Blahopřeji, že vám to konečně došlo a dokonce máte vítězoslavný pocit, že jste na to přišla sama a můžete to použít proti mně. Neuvěřitelné.

J. Anděl 5.1.2023 12:29

Ano, tvrzení - a subjektivní vnímání reality - je něco jiného, než fakt. Tak trochu tvrdím celou dobu právě toto. Blahopřeji, že vám to konečně došlo a dokonce máte vítězoslavný pocit, že jste na to přišla sama a můžete to použít proti mně. Neuvěřitelné.

D. Laurencikova 5.1.2023 12:23

Tvrzeni je neco jineho nez fakt. Asi to nepochopite, pane Andel.

I. Polák 5.1.2023 11:22

Vaše sebereflexe nemá chybu.

I. Polák 5.1.2023 11:16

Když s nimi pohovoříte, zjistíte, že na konferencích nejraději mluví anglicky, třebaže lépe hovoří německy. Jestli u nás Němce stále ještě moc nemusíme, Holanďané jsou na tom naprosto stejně.

J. Anděl 5.1.2023 9:31

Ale jistě, že něco je fakt.

Já jsem přesvědčený, že ten fakt vidím já a vy vidíte nějakou fatu morganu. A vy tvrdíte opak.

Tvrzení ani jednoho z nás není důkazem.

D. Laurencikova 5.1.2023 8:59

Neni tomu tak. Budto je to cervene kolecko, nebo zeleny ctverec, bez ohledu na to, jak to kdo vidi. Nektere veci jsou proste FAKT a ne otazka interpretace. Je to jasne, pane Andel. Vy patrite k tem, kteri se ptaji, co to vubec je, ten "zdravy selsky rozum", a kdo o tom rozhoduje. Ujistuji vas, ze ti, kteri zdravy selsky rozum maji, nikdy na takovou otazku neprijdou.

J. Anděl 5.1.2023 6:36

To asi nedá, ale co když ho doopravdy vidím a jsme jenom dva a není tam nikdo, kdo by nás rozsoudil, s takovou autoritou, abychom ho oba respektovali?

No, co by. Prostě se neshodneme a rozejdeme se s tím, že vy tvrdíte, že to je červené kolečko, a já, že zelený čtverec. Oba přesvědčení, že máme pravdu.

J. Václavíková 5.1.2023 0:20

Jen házení perel sviním. A to ještě takovým, kteří o podvodu za 50 mega u Babiše zároveň tvrdí, že taková malá domů nestojí za pozornost a šla k soudu jen proto, aby Babiše dostali z politiky :-)

J. Václavíková 5.1.2023 0:14

Šmarjápano! Neprdí. Metan z bachoru vychází předkem.