12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

Prostor pro chytráctví

Čteme titulek: Vláda chce tajně vyslat komando pro rukojmí. V podtextu: Vláda chce zase něco udělat mimo vůli a dohled občanské společnosti. Podívejme se na věc z druhé strany. Dejme tomu, že nějací spasitelé světa ve jménu Alláha nebo trvale udržitelného rozvoje nebo práv patnáctého pohlaví zadrží rukojmí a pohrozí uříznutí hlavy, když… Vše si domyslete. Pak asi by bylo dobré, kdyby vláda na místo vyslala vycvičené specialisty, kteří by dotyčné spasitele nakopali do zadku a rukojmí osvobodili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 31.7.2019 8:28

Re: Komando vycvičených je potřebné.

Tak úplně přesná ta analogie není. Lze to popsat i jinak. "Češi uniknuvší z okupované vlasti zasahovali na území obsazeném nepřítelem. " :-):-):-)

J. Holíček 31.7.2019 8:40

Re: Komando vycvičených je potřebné.

Nechci snižovat jejich zásah, ani to hrotit. To, že se jednalo o Protektorát nijak neoslabuje fakt, že byli doma a interakce s domorodci byla snazší, než někde v Nigerii nebo Pakistánu. :-))

P. Vandas 31.7.2019 8:47

Re: Komando vycvičených je potřebné.

Myslím, že hrocení nehrozí, neb Vám rozumím, Jenom s úsměvem zlehčím Vaše tvrzení, že "byla snazší než někde v Nigerii, nebo Pakistánu". Nejsem si tím jist. :-):-):-)

J. Holíček 31.7.2019 8:50

Re: Komando vycvičených je potřebné.

Jasně, kdyby potkali třeba takovou "Hájkovou", tak by se mohli hned oběsit na padákové šňůře. :-))))))))))))))))))

V. Hájková 31.7.2019 8:57

Re: Komando vycvičených je potřebné.

HOVADO

J. Holíček 31.7.2019 9:24

Re: Komando vycvičených je potřebné.

Přeji hezký den, brosKvičko. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P. Čech 31.7.2019 7:44

Jak to vidím já.

Nejvyšší zákon země není třeba měnit. Ten je třeba zahodit a vypracovat a schválit (občany v referendu) zcela jiný, nový, nesocialistický, neanarchistický. Zákon, jehož jednotlivé články si navzájem neodporují, nelžou, zákon, jehož jednotlivé články je možno obecně plnit aniž by přitom byly porušovány články jiné. Zákon, jehož jednotlivé články jsou zcela jednoznačné, nepotřebující chytrolínských výkladů. Čeština je jedním z nejbohatších jazyků na světě a takto formulovat text dokáže. Jen chtít! Ústava má jednoznačně říkat, co orgány jednotlivých demokratických moci musí a co nesmí.. Vše ostatní totiž mohou. Pokud někdo něco musí a nebo nesmí, musí být uveden termín splnění tohoto požadavku.Není to nic nového, v některých případech to stanoví již ústava dnešní. Pouze to není jevem obecným. Pokud bychom totiž měli takovouto ústavu, bylo by jednoduše možno vynucovat její obecné plnění, bez čekání na potřebné výklady zejména ze strany garanta ústavnosti ve státě - Ústavního soudu, který hraje v případě porušování ústavnosti mrtvého brouka a čeká na nějaké podněty. A ještě jednu věc je třeba. Poslat návrh ústavy k vyjádření Ústavu pro jazyk český, aby nebyla opět zaplevelena jazykem právnickým (nečeským). Ústav pro jazyk český musí mít statut neopomenutelného účastníka, jehož návrhy musí být akceptovány. Tak to vidím já.

F. Navrátil 31.7.2019 7:23

Jdi tam, nevím kam

Kdo dá povel, aby bojový výsadek zasáhl v cizí zemi? Bude podmínkou souhlas dotyčného státu? Bude povel vydávat premiér bez vědomí a souhlasu přímo voleného prezidenta, případně proti jeho vůli? Bude omezena velikost zasahující jednotky nebo se do akce může poslat celá brigáda? Bez zodpovězení celé řady otázek nelze změnu ústavy předem hodnotit pozitivně nebo negativně. A už vůbec ne podle toho, kdo takovou ústavní změnu navrhuje, schvaluje nebo zavrhuje.

P. Vandas 31.7.2019 7:52

Re: Jdi tam, nevím kam

Podle mne povel k zásahu musí dát Prezident, jako vrchní velitel AČR a se souhlasem předsedy vlády. Další rozšíření pravomocí jiných ústavních činitelů by bylo nesprávným rozmělněním zodpovědnosti. :-):-):-)

P. Čech 31.7.2019 7:56

Re: Jdi tam, nevím kam

V době míru, panujícího na většině planety, nemají jakákoliv vojska kteréhokoliv státu co dělat na území jiného státu. Každý stát si má své vnitřní problémy řešit doma a hlavně sám. Jiným státům do toho nic není. Občané každého státu musí být schopni a hlavně ochotni bránit svou svobodu a nezávislost sami. Ten stát, jehož občané nejsou ochotni bránit svou svobodu, nestojí za to, aby ji vůbec měl. Je obecně nepřijatelné, aby kterýkoliv stát rozdmychával nenávist svou vojenskou přítomností na území státu jiného. Pokud by tomu tak totiž bylo, možná by mezistátní konflikty vůbec nevznikaly. Zejména je nutno obecně odmítat vytváření t.zv. sfér zájmů některých států, které samy sebe vyhlašují za velmoci ( USA, Rusko, Čína, Indie, Německo, Francie, Velká Británie, Itálie a pod.) není třeba totiž vůbec chodit tam, kde mne většina občanů nechce.

J. Mikeska 31.7.2019 7:19

Budeme mít svého Jamese Bonda?

Pan Neff v sobě nezapře spisovatele sci-fi. Ovšem představa, jak AČR/PČR někde v daleké cizině osvobozuje rukojmí, to už není ani sci-fi, to je nějaký vyšší level, něco jako Harry Potter nebo Saxana. V minulosti pár takových akcí proběhlo, nebylo jich moc (nebo jsme se o některých možná ani nedověděli) a co si pamatuji, úspěšnost byla vždycky tak 50/50. A to byly většinou akce zvláštních sil US nebo Izraele, kterým by naši borci, při vší úctě k nim (možná jediná opravdu bojeschopná složka naší armády), mohli tak nanejvýš cídit boty na přehlídku. Určitě bych naší vládě dopřál větší pravomoci, pokud jde o územní řízení při stavbě dálnic, přehrad etc., ale pokud jde o vojenské/policejní akce, myslím, že má pravomocí ažaž. Spíš by se vláda měla zaměřit na to, aby naši armádu dobudovala minimálně natolik, aby byla schopná ubránít aspoň třeba Prahu. Ta dnešní by neubránila ani Hodonín. A když vidím tu zoufalou bezbřehou bezkoncepčnost při nákupu výzbroje, možná by bylo úplně nejlepší naši armádu zcela zrušit.

P. Hlosta 31.7.2019 7:36

Re: Budeme mít svého Jamese Bonda?

Ono jde spíše o náklady spojené s logistikou v případě takových osvobozovacích akcích. Nemáme letadlovou loď, odkud by startovala ta jednotka, ani podpůrné vrtulníkové letky, co by do takových dálav dopravila ta loď, ani spojení přes satelity v utajení bez pomoci NATO. No a jsme u toho, že NATO by muselo naše rozhodnutí o osvobozování rukojmí akceptovat i jako svou akci a nést za ni odpovědnost. My totiž nemáme svou a jen svou armádu. My máme armádu jako součást NATO. Policejní jednotku schopnou boje s teroristy a osvobozovat rukojmí, tak takovou rozhodně mít ani nemůžeme. Naše policie v cizích státech by bylo nebezpečné vměšování se s možnými mezinárodními následky.

Naše armáda, jako součást NATO, je schopná bránit nejen Prahu. Jen a pouze jako součást NATO, ovšem. To už tak prostě bývá, že musí být malý a hlavně chudý stát spojencem, potažmo vazalem nějakého hegemona. Od Ruska jsme odešli(bohudík) a jsme fixovaní na USA. Zatím! Jestli tedy záchranné operace rukojmích, pak jedině s konzultací naším hegemonem. Nejsme ti, kteří by si mohli dovolovat na cizích územích bez podpory a přání našeho ochránce - hegemona!

P. Vandas 31.7.2019 7:55

Re: Budeme mít svého Jamese Bonda?

Izrael ani Německo neměli také základny a letadlové lodě pro skvěle provedené akce v Entebe a Mogadišu a uspěli skvěle. :-):-):-)

J. Mikeska 31.7.2019 8:02

Re: Budeme mít svého Jamese Bonda?

Máte samozřejmě téměř ve všem pravdu, ale obávám se, že NATO trochu přeceňujete. NATO, to jsou zase jen armády jednotlivých států, a když si připomenete rok 1938, tak obranné smlouvy žádný stát nedodržel a nepomohli ani nám, ani Polákům a Francie nakonec neubránila ani sama sebe. A Prahu by naše armáda ubránila tak nanejvýš kdyby nás napadlo Rakousko. Viděl jsem kdysi ve Vídni vojenskou přehlídku a byl to zoufalý pohled. Dvě F-šestnáctky by celou rakouskou armádu vyeliminovaly za 10 minut.

E. Pawlica 31.7.2019 7:19

Neff nabádá ke státnímu převratu?

Nebo o čem, u všech rohatých, ten článek je? Není třeba zabít Sekala? Nebo rovnou vyměnit minystra kultúry?

Hlavně ať vláda nic nepodniká, ještě by se o tom mohl dozvědět jakýsi ing. Zeman a bůhvíkomu by to ten agent s vyčichlými bonmoty ještě mohl vyslepičit ...

P. Hlosta 31.7.2019 7:26

Re: Neff nabádá ke státnímu převratu?

I vám doporučuji si to přečíst ;-) :

https://www.novinky.cz/komentare/511800-komentar-ustavni-zaloba-a-dvoji-metr-na-prezidenta-vaclav-klaus-ml.html

P. Hofman 31.7.2019 7:05

Jelikož jsou proruští šmějdi

jako komouš Filip a xenofob Okamura proti, a Aston to zesměšňuje, je navýsost jasné, že by to bylo dobré rozhodnutí. Jakmile předložíte jakoukoli tajnou věc parlamentu, okamžitě přestane být tajná.

Tuto změnu ústavy vítám.

P. Kučera 31.7.2019 6:58

Jednoduchá řešení jsou vždy složitá

Vezměme si dvě situace. Ta první byl únos, kdy byly dvě slečny - Češky - uneseny do Pákistánu. Oficiálně se o tom moc nemluvilo ale hodně tajně jednalo. Objevila se videa, na nichž vystresovaná rukojmí v muslimských šátcích prosí o "pomoc" - z kontextu bylo jasné, že jde o výkupné. To se nakonec různými tajnými (rozuměj zločinnými) kanály zaplatilo, probleskla informace, že to bylo sto milionů kaček. Dívky se po dvou letech vrátily, fyzicky starší tak o patnáct. Nebyly moc sdělné, a já se nedivím. Ale co se stalo? Jedna z nich (nebo snad už obě?) se po několika měsících dobrovolně vrátila zpět. Za svojí láskou? Nebo už rodinou? Ano, modelová situace Vančurovy Markéty Lazarové (a ta má taky reálný základ) se v různých verzích holt opakuje. Ale měl stát nedělat nic?

Druhá situace je také typická, naštěstí ne u nás. Po teroristickém činu jsou zajati vrazi a uvrženi do vězení. Jenže mají na svobodě většinou svoje zločinné zázemí či alespoň souvěrce. A ti pak páchají další zločiny, aby přiměli ten stát k propuštění soudruhů. V civilizované Evropě už byl trest smrti zrušen a já jsem v podstatě pro. Ale tady bych byl ochoten diskutovat o výjimce: nesporné teroristy po kratičkém procesu pověsit, aby tu nebyla další motivace, další mrtví. Pokud jde o muslimy, netouží snad právě po tom, po svém ráji s šedesáti pannami? Tak respektujme tu ústavní svobodu vyznání.

Dobrý den.

P. Hlosta 31.7.2019 7:23

Re: Jednoduchá řešení jsou vždy složitá

Trest smrti a terorismus? To jsou skutečně spojené nádoby. Terorista je rozhodnutý obětovat třeba i život, jen když ohrozí společnost, životy v ní. Společnost se cítí humánní? Pak nemá s terorismem šanci vyhrávat. Jde o sílu. Tu jedině terorista bude respektovat. A nejsou jen náboženští teroristé, ale i pro peníze, případně obojí. Ale i tito jsou teroristy se vším všudy. Ohrozí-li kdo klienty v bance na životech, jako rukojmí při loupeži, JE to terorista a silná společnost by ho měla popravit.

Otázka humanity je zapeklitá. Neumím si představit totiž, kdo by měl vykonávat rozsudek popravy, tedy kata. To je tolik o svědomí jednotlivého člověka, že musí být neúnosné. Jen psychopat dokáže cosi takové, jako pravidelně popravovat jemu neznámé lidi. Toto bylo určitě též součástí humánního vzdání se trestu smrti za zločin.

Cosi jiné je splnění rozkazu u vojáka, že usmrtí jemu určené nepřátele. K tomu byl vycvičen a proto i trpí. Není to totiž tak, že by mu bylo jedno jím vykonání rozkazu. Odpovědnost za mrtvé, kteří po splnění rozkazu vojáka nakonec jsou, je na těch, co rozkaz vydali. Tam ovšem cítím jistý alibismus, neodpovědnost za své rozhodování. Přenesení odpovědnosti za smrt člověka je alibistické. V případě možného omylu vojáka při plnění rozkazu, nebo jeho řídících, pak za mrtvé omylem by měl mít odpovědnost vydavatel rozkazu a za to být i souzen a odsouzen. A to je hodně silná motivace mít raději humánní stát, nemít odpovědnost za zabité, popravené.

V. Kotas 31.7.2019 6:45

Koukám, to dneska bude

den/diskuse.

P. Hlosta 31.7.2019 6:58

Re: Koukám, to dneska bude

Den je jak vymalovaný u nás! Po dvoudenním deštivém čase je jasná ranní obloha, na teploměru mírných osmnáct stupňů. Hory jsou v oparu, tedy předpoklad krásného dne.

Diskuze?! Jak s kým. S Hájkovou se například diskutovat nedá a není taková jediná. ;-))

V. Hájková 31.7.2019 6:33

Opět jedna

neskutečná DEMAGOGIE - :) O Vládě - Agrofertu společně s proruskou bandou na hradě- podporovanou swinskými komunisty a tupým polonáckem OKAMUROU SE NEDÁ ŘÍCI - že nedokáže vyměnit ministra, když ty ministry měnil ŠÉF AGROFERTU jak na běžícím páse !

V případě socanu a podrazáka STAŇKA - jde o nikdy nekončící pomstu ČSSD- OD MSTIVÉHO OPILCE Z HRADU - podpořenou nekonáním fízla BUREŠE- který si ZEMANA nemuže rozlobit, když od něho bude čekat záchranu až by měl stanout před soudem , což se kvapem blíží!

A vaše starost p. Neff jak naše vláda by nemohla bez souhlasu parlamentu vyslat """nějaké""" záchranné komando mě doslova rozesmálo!

Česko snad disponuje něčím podobným jako je toto:??????

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=americk%C3%A9++speci%C3%A1ln%C3%AD++jednotky++-+pro++osvobozen%C3%AD++rukojm%C3%AD

P. Hlosta 31.7.2019 6:54

Re: Opět jedna

A tohle jste asi radši nečetla, tak to zkuste:

https://www.novinky.cz/komentare/511800-komentar-ustavni-zaloba-a-dvoji-metr-na-prezidenta-vaclav-klaus-ml.html

R. Langer 31.7.2019 7:04

Re: Opět jedna

:-D

R. Novotný 31.7.2019 20:42

Re: Opět jedna

Kolik máte nohou,Hájková,šest?

J. Vobr 31.7.2019 5:37

A POLSKÁ JABLKA JSOU JEDOVATÁ !!!

To si pamatujte !!!

_______________________________________

Jinak výmlat prázdné slámy pokračuje ... ani zrno nazmar !!!

:-)))

P. Rajman 31.7.2019 4:04

Trvale udržitelný rozvoj, muslimové a Aston

O jednoho z těch tří uvedených Astonovi nejde. A teď se ptám, které země ve světě nejsou schopny nabídnout svým občanům trvale udržitelný rozvoj buď tím, že žádný rozvoj nenabízejí nebo, že jej dosahují za cenou totlního vyčerpání zdrojů a devastace životního prostředí. K tomu pak jen na okraj, z kterých zemí lidé prchají (muslim, křesťan, voják nebo Žid) do kterých nebo jsou tam drženy pod pendrekem a slzným plynem totalitní ideologie? Aston se ve své fobii z ekologie definitivně pomátl. A propo, kdo lépe pečuje o udržitelný rozvoj Izrael nebo Čína?

I. Kellner 31.7.2019 4:47

Re: Trvale udržitelný rozvoj, muslimové a Aston

Máte pravdu, Židé prchají z EU.

V. Hájková 31.7.2019 5:39

Re: Trvale udržitelný rozvoj, muslimové a Aston

Já to vidím tak, že to vám komoušum dělá - tu nejmenší starost!

I. Kellner 31.7.2019 5:52

Re: Trvale udržitelný rozvoj, muslimové a Aston

Já to vidím tak, že to vám blbkám - dělá dobře!