4.7.2024 | Svátek má Prokop


Diskuse k článku

Propusťte Sagana

Od července loňského roku se čas od času objeví zpráva o případu českého řidiče Jiřího Sagana. Pracuje pro španělského dopravce a ve Francii mu vlezli do chladicího kamionu migranti. Využili přestávky, kdy řidič spal. Výsledek? Migranti někde na svobodě, český řidič ve vězení, odsouzený na dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Moravcová 6.2.2019 8:54

Re: Dnes celkem souhlas.

zalez ováde

V. Hájková 6.2.2019 9:15

Re: Dnes celkem souhlas.

Také přeji hezký den :-)))))))))))))))))))))))

J. Roškota 6.2.2019 8:32

dojmy a pojmy

neznám podrobnosti Saganova případu, ale domnívám se, že je nezná ani Aston. Je samozřejmě možné, že pan Sagan je nevinný, o tom ale rozhoduje soud.

Často při podobných příležitostech vzpomínám na causu zámku Budišov, kdy všem pod dojmem mediální masírky bylo jasné, že paní Jourová je korupční bestie a patří do vězení.

Názor bez znalosti detailů případu. Můžeme mít objektivní vhled do případu projednávaného ve Francii? Myslím, že posuzovat orgán jako je soudnictví lze pouze na celkové statistice velkého počtu případů. Nezaznamenal jsem velké výtky k soudnictví Francouzské republiky.

V. Hájková 6.2.2019 8:36

Re: dojmy a pojmy

Přesně tak!!!!

M. Zima 6.2.2019 8:38

U EU to není ani s pí Joura jednoznačné.

Ne, že bych ty české tajtrlíky sledoval, ale podle prohlášení EU u madam došlo k zastavení kvůli nějakým více méně formáliím.

S. Lazárek 6.2.2019 8:49

Re: U EU to není ani s pí Joura jednoznačné.

Neděláte nic jiného quaziněmeckej tajtrlíku, to je z nějakého důvodu náplň Vaší nebohé existence.

J. Schořík 6.2.2019 9:39

Re: U EU to není ani s pí Joura jednoznačné.

Zemřel korunní svědek..

M. Malovec 6.2.2019 8:23

Jen tak dál

Evropo. Děláš nám euroskeptikům jen radost.

J. Jelínek 6.2.2019 8:25

Re: Jen tak dál

A čímpak, smím-li to vědět?

V. Hájková 6.2.2019 8:37

Re: Jen tak dál

Doufám , že jste spokojen s vyčerpávající odpovědí :-)))))))))))

I. Kellner 6.2.2019 8:28

Re: Jen tak dál

Nádherná přihrávka napříč obranným pásmem, brankář na zemi.... jen to trošku zvednout..

P. Kučera 6.2.2019 8:17

Několik nelogičností pana Astona

1) Pan Aston píše, že volný pohyb osob byl nařízen shora. Nezaznamenal jsem dosud, že by nějaký relevantní a silný hlas u nás protestoval proti volnému pohybu osob v EU. Z 99% jsme to uvítali - zdola. 2) Pan Aston je nezlomně přesvědčen, že panu Saganovi naskákali migranti do kamionu když spal. To asi migranti porušili plomby na plachtě a po "naskákání" je zase perfektně (úředně) zvenku zaplombovali. Nebo pan Aston četl spis a rozsudek? Není náhodou řidič povinen kontrolovat plomby na vozidle pokaždé, když je jeho vůz nějaký čas bez dozoru? 3) Jakou souvislost má volný pohyb našeho řidiče ve Francii s brexitem, tedy se snahou Británie zrušit volný pohyb? Není to oslí můstek? 4) Pan Aston píše, že "prosazovaná agenda je levičácká, sociálně inženýrská, nerealistická a nepružná". Co jako? Ten volný pohyb? Nebo snad to, že by si A. přál, aby měl český řidič ve španělských službách český plat? 5) Pan A. se rozčiluje, jakoby EU byla nějaký 100% levičácký projekt, zaměnitelný s bývalou RVHP. V závěru ovšem dost nelogicky píše, že jednotná Unie je jediná naše budoucnost.

Tak nevím. Ale možná se pan Aston jen špatně vyspal, to se stává.

Dobrý den.

V. Hájková 6.2.2019 8:21

Re: Několik nelogičností pana Astona

Dnes se dá podepsat - každé vaše slovo.

M. Zima 6.2.2019 8:27

Až na tu skutečnost, že

to s tím volným pohybem a Shengenem nebylo v Česku tak jednoznačné. V. kLaus byl proti, on byl s tehdejším stavem spokojen, "S diplomatickým pasem neměl při cestách na lyžování do Alp problémy"

J. Schwarz 6.2.2019 17:52

Re: Až na tu skutečnost, že

Jediné problémy s pasy za komančů, které jsme měli bylo že je komunisti 1) každému nedali, 2) potřeboval jste výjezdní doložku. Pokud by volnému pohybu nebránil komanč a občana nebuzeroval vlastní stát se cly a devizami, pak vytažení pasu na hranici by byl ten poslední problém.

I. Spálený 6.2.2019 9:03

Když jsme v roce 2004 vstupovali, EU tvořila 22% světové ekonomiky. Dnes, po vystoupení Velké Británie, i přes přistoupení dalších států, dojde k poklesu pod 11%. A ten se zjevně nezastaví. V našem EU ráji je něco principiálně špatně. Vstoupili jsme do EU, ale vystupovat budeme zase z RVHP.

J. Zima 6.2.2019 9:07

Re: Několik nelogičností pana Astona

Než začnete s hlubokomyslnými úvahami, tak si přečtete tohle.

http://neviditelnypes.lidovky.cz/pravo-obet-migracniho-byznysu-de8-/p_zahranici.aspx?c=A190203_173453_p_zahranici_wag

Z. Lapil 6.2.2019 9:11

Re: Několik nelogičností pana Astona

Mňo... Ad 1/ Aston nepíše o hlase u nás, píše o hlasech v Británii a ve Francii.

Ad 2/ Řidič kontrolu plomba a zámku provedl, závady neshledali ani francouzští celníci. Viz včerejší článek pana Zdechovského zde na Psu. Ad 3/ Zaměstnání Čecha španělskou firmou na kamiónové trase přes Francii by bez volného obchodu nešlo. Francii (viz její námitky proti tomu, že čeští občané zaměstnaní u českých firem berou plat obvyklý v Česku) a Británii (východní gastarbeitři) se to nelíbí. Protože to nemůžou zakázat (že by ty státy byly v EU suverénnější, než kdyby v EU nebyly?) buzerují.

Nevím, jestli by si Aston přál, aby český řidič ve španělských službách měl český plat. Určitě ale vím, že požadavek, aby měl český řidič u české firmy francouzský plat jen proto, že jezdí ve Francii, je proklatě podobné požadavku, aby Francouz platil v muzeu francouzské ceny jen proto, že je Francouz. Což se před pár lety řešilo s tím, že je nutné to zakázat.

Ad 4/ Máte dojem, že prosazovaná agenda NENÍ levičácká a sociálně inženýrská? Nebo snad máte dojem, že je EU realistická nebo dokonce pružná? Moc-li se liší od RVHP, to je na delší debatu, na kterou si tady a teď netroufám.

Aston rozhodně nepíše, že by EU byla jediná naše budoucnost. Píše, že mimo EU bychom na tom ohledně například zacházení se řidiči byli hůř.

F. Navrátil 6.2.2019 8:14

Lump anebo hrdina?

Když se u nás někdo jen pokusí konzultovat justiční problematiku se soudci, spustí média a politici koordinovaný řev o ovlivňování soudů a omezování soudní nezávislosti. Je to prý porušování ústavy a velezrada. A stejní lidé nám fantazírují o tom, že česká diplomacie má vykonávat nátlak na francouzské soudy. Ty snad nejsou nezávislé a jsou politicky ovlivnitelné? Myslím, že stejné zásady platí pro Českou republiku, jako pro Francii.

M. Zima 6.2.2019 8:21

"Myslíte", jako ostatně většina Čechů, blbě.

Pochopitelně měl být spravedlivě odsouzen, a solidně konsulárně zastupován, a jestliže v tom je nevinně, jak píše autor, museli by ho z toho dostat.

P. Hlosta 6.2.2019 8:52

Re: "Myslíte", jako ostatně většina Čechů, blbě.

Proč by měl být vůbec zastupovaný konzulátem?! Jeho svoboda je v jeho rukách. Když nedokáže držet předpisy v práci, pak mu konzul nemá co pomáhat z průšvihu. Svobodně se rozhodl pracovat pro Španělskou firmu, ve Francii nedodržel předpisy z jeho povinností vyplývající, takže dojel na to. Míra trestu je věcí soudu. Ve Francii stejně nezávislého, jako u nás!

F. Navrátil 6.2.2019 10:05

Re: "Myslíte", jako ostatně většina Čechů, blbě.

Autor má všechny podklady k tomu, aby byl představen jako nevinný? Abych pravdu řekl, nemyslím si, že francouzské soudy jsou lepší než ty naše a připouštím, že se mohou mýlit. Ale konzul nemá právo se plést do jejich způsobu provádění spravedlnosti. Představte si, že by nějaký cizinec byl v České republice odsouzen a konzul příslušného státu by se začal prát s výrokem soudu. To je na vypovězení!

S. Lazárek 6.2.2019 8:12

Jak to bylo netušilm

Ale kdyby byl Sagan kapitálem lodi s třísta uprchlíky na palubě, tak za jejich (rozhodně vědomé) vysazení na francouzské půdě za tento svůj čin kriminál určitě nedostal. Jó řidič, ten těžkejj chleba má.....

J. Jelínek 6.2.2019 8:21

Re: Jak to bylo netušilm

No, problém je asi v tom, že pan Sagan nebyl tím kapitánem. Je mi ho líto, protože dva járy v krimu, jsou dva járy v krimu. Není to však žádná raketa a určitě nebude eskortován na Ďábelské ostrovy.

I. Mertl 6.2.2019 8:28

Re: Jak to bylo netušilm

Nevím, nevím, zda je to to správné přirovnání. Povinnosti a zodpovědnost kapitána na moři a šoféra na silnici ne jedno jsou. A hlavně, nic o tom případu nevíme, jak pravíte. A ostatně, být chudý český kamioňák, kdoví jak bych se zachoval, kdyby na parkovišti na dálnici přišel chlapík a nabízel štůsek Eur za odvoz naší partičky do Francie, že?

J. Fialová 6.2.2019 8:32

Re: Jak to bylo netušilm

Akorát že ten štůsek Eur se u něho nenašel :)

Europoslanec Zdechovský: "Nikde se nenašly žádné peníze či podezřelé transakce na účtech – a to kontrolovali i příbuzné Jiřího Sagana."

S. Donát 6.2.2019 8:37

Re: Jak to bylo netušilm

Ano. Vypada to, ze pouze nesplnil své povinnosti a nezkotroloval navěs před dalsi cestou.

M. Moravcová 6.2.2019 8:53

Re: Jak to bylo netušilm

ale podle Zdechovského, když pojal podezření, že s nákladem není něco v pořádku, zavolal polici. Kdyby o bubácích v návěsu věděl, volal by policajty?

S. Lazárek 6.2.2019 8:43

Re: Jak to bylo netušilm

Co víme je to, že oba dva do Francie přivezli uprchlíky a minimálně jeden z nich o tom věděl. Tři roky krimu je drsné. Mmch, co dělá francouzská policie pro ochranu řidičů, aby uprchlíci např v Calais nenanaskakovali za jízdy do aut? Možná i Sagan nakonec doplatil na jejich laxnost.

I. Mertl 6.2.2019 9:00

Re: Jak to bylo netušilm

Rozdíl v obou profesích je základní: kapitán na moři je za zákona povinen poskytnout pomoc (i naloděním) ohroženým osobám. Zatím tomu tak je. Máme něco proti tomu? U šoférů? A ten Sagan třeba měl jen smůlu. Prokáže-li to (či jeho právníci), nechme to na soud. Nechceme-li si kopnout do EU/Západu jako Aston a většina diskutujících.