14.6.2024 | Svátek má Roland


Diskuse k článku

Prodavači nadějí

Takže Radek John je nejpopulárnější politik. Na výsluní se hřáli svého času i Stanislav Gross a Petra Buzková a mnozí další, kdepak je jim konec?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Tesařík 11.7.2010 19:31

Re: Ano, kapitalismus je ekonomický systém,

vy všeobjímající široká duše a monumentální dobráku, už jste dnes někoho zachránil?

J. Kulheim 11.7.2010 17:56

Re: Ano, kapitalismus je ekonomický systém,

Zatím se "polidštění" člověka  nedaří. Polidšťovací metody mají pouze krátkodobou účinnost a mnohdy se zatím skrývá odstraňování protivníků.  V přírodě zvířata zabíjejí proto, aby nezahynula. Člověk je schopný zabíjet pro potěšení nebo proto, že někdo má jiný názor na fungování světa. Zabíjí zákeřně tím, že odpálí bombu mezi nic netušícími spoluiobčany.  Zatím se u člověka objevuje spíš bezohlednost než solidarita.

 Přece jenom lidi něco od zvířat odlišuje. .  Člověk krade, ničí zabíjí  podle zákonů, které si sám napsal a schválil. V tomto překonává zvířata určitě. 

Pokud máte pravdu, tak lidstvo čeká ještě dlouhá cesta. Já si myslím, ta cesta nikde nekončí.

J. Láníček 11.7.2010 17:33

Re: Ano, kapitalismus je ekonomický systém,

Naši dávní předkové na cestě k "polidštění" se v podstatě vymaňovali z nelítostného souboje všech ostatních živočišných druhů kolem. Tenhle proces byl a zůstává i dnes pouze jedním ze dvou hlavních proudů, kterými je lidstvo v řečišti času unášeno. Druhý proud plyne přesně obráceným směrem a s velikou prudkostí se snaží lidskou solidaritu ničit ve prospěch vypjatého bezohledného egoismu, a tím časem vrací lidstvo zpátky do lůna přírody, která je sice pestrá, nádherná, zajímavá, ale naprosto bezcitná.

Úspěchem lidstva je únik z této bezcitné krutosti, jeho neúspěchem návrat do ní. Souboj obou antagonismů je pro lidstvo osudový a prožíváme jej i dnes. V současné době má toto klání podobu postupného, ale přesto již velice rychlého odbourávání sociálních jistot většiny obyvatel planety.

J. Slanina 11.7.2010 14:42

Re: Ano, kapitalismus je ekonomický systém,

Zapomněl jste, pane Kulheime, že komunisti stvořili ještě i lidi třetího řádu, otroky, které, na rozdíl od toho dávného skutečného otrokářství, ani pořádně nenasytili a neošatili.

J. Slanina 11.7.2010 14:39

Re: "...jak jej známe z románů Dickense..."

Ale no tak, jaroušku, nezaměňuj Dickense za Komunistický manifest. Že tys napsal doslov k jeho 21. vydání?

J. Slanina 11.7.2010 14:35

Re: Zajímavá informace.

Schválně si dosaďte do této daňové kalkulačky ( http://www.finance.cz/dane-a-mzda/financni-kalkulacky/dan-z-nemovitosti/ ) třeba třípatrový barák o zastavěné ploše 500m2 a vyjde Vám, proč se šestkrát evidovaný v archivech StB soudruh stanislav maršálek tak rozhořčuje nad tou státní "zlodějnou".

J. Kulheim 11.7.2010 14:34

Re: Ano, kapitalismus je ekonomický systém,

Solidní sociální zabezpečení může poskytnout bohatá společnost svobodných lidí. Levicové myšlení vychází z něčeho co neexistuje. Vychází z toho, že člověk je v podstatě dobrý, pracovitý, přeje svému bližnímu to co sám sobě, atd. Pokud někteří jedinci takoví nejsou, tak se dají převychovat. V přírodě nic takového nenajdete a z lidí něco takového neuděláte. Socialismus má špatné základy a proto dříve nebo později takový systém nevyhnutně musí padnout. Je jenom otázka  jak dlouho takový systém přežívá.V takto řízené společnosti jsou lidé prvního řádu, například si mohou říkat komunisté, kteří si odhlasují, že mají navěky vedoucí úlohu společnost řídit.. Potom jsou lidé druhého řádu, kteří pracují a dostávají za odveenou práci takovou  odměnu jakou jim určí ti, co mají vedoucí úlohu ve společnosti.

....Zkrátka něco jiného, než ono polidštění živočišné říše, které znamenalo vytvoření takových vztahů mezi lidmi, aby většina členů společenství mohla přežít !........  Nic takového nikdy existovat nebude. Pokud byste skutečně studoval chování zvířat a srovnal to s chováním člověka, tak v zakladech není zásadní rozdíl.

J. Slanina 11.7.2010 14:26

Re: Pane Maršálek

V pořádku, pane Trhlíku, samozřejmě obecně s Vámi souhlasím. Ale všimněte si, že já si s těmi životopisy nezačal.

BTW: Opravdu se domníváte, že odborový funkcionář je tím pravým ořechovým pro řešení sociálních problémů?

J. Matuška 11.7.2010 13:52

Re: Zajímavá informace.

Pane J. Slanino, dobrá práce. To, co Vy jste zjistil, jenom potvrdilo moje úvahy, vycházející z té částky. Někdo se tady chtěl vytáhnout, ale obrátilo se to proti němu. Stejně tak řada levicových umělců na západě mluví o sociální spravedlnosti, ale sami mají stamilióny na kontech... Jenom se potvrdilo, že sociální cítění není výsadou socialistů. Hubou ano...

M. Trhlík 11.7.2010 13:33

Re: Pane Maršálek

Pane Slanino,nemusíte nás odkazovat na životopisy,protože při podrobném zjištění,uvidíte,jaké posty zastávají lidé nejen ve vládě,ale i v dalších orgánech a jaké k tomu mají předpoklady.Nejsem zastáncem politiky ČSSD ,ani pana Škromacha,ale jeho  zkušenosti životní a hlavně pracovní mu dávají rozhodně více předpokladů zabývat se sociálními problémy,než v poslední době jmenovaní ninistři obrany,zemědělství,ale i financií.Podotýkám,že ne vždy se jednalo o politiky z řad pravice.I když si řada našich politiků uvědomila,že šance za Lidovou stranu jsou minimální,tak rychle pryč a nová strana jim zase místa zajistila.

J. Láníček 11.7.2010 13:17

Ano, kapitalismus je ekonomický systém,

který nevidí člověka, ale jen pracovní sílu a lidský zdroj. Oligarchie, která se poučila z dějin dělnického hnutí a rozvinula heslo: "Miliardáři všech zemí, spojte se!", velice dovedně využila kolapsu sovětského modelu socialismu a nasadila psí hlavu všemu sociálnímu, levicovému, solidárnímu, empatickému, kolektivistickému, komplexnímu, přemýšlivému. Zkrátka pryč s levicovými intelektuály a jejich nepřirozeným skleníkovým světem, ve kterém přežívají i slabí. A na jejich místo dosadila úplně jiný ideál: Pružný, jako na gumě poskakující, rychlý, flexibilní, sublimující, zdravý, dravý, soutěživý, o následcích nepřemýšlející, moderní, progresívní, televizí informovaný, kvalifikovaný leč nevzdělaný vzor člověka hotového vrhat se neustále do boje s každým o svou kost. Vzteklý pes s vyceněnými zuby a vyholenou srstí je vržen do posledního stádia vývoje lidstva. Zkrátka něco jiného, než ono polidštění živočišné říše, které znamenalo vytvoření takových vztahů mezi lidmi, aby většina členů společenství mohla přežít !

J. Slanina 11.7.2010 13:13

Re: Ale rozkrade, pane Bílý, rozkrade....

"Já nejsem svatoušek, to v žádném případě, ale jsou věci - veřejné peníze, když už si z toho někdo něco bere, tak tam musí zůstat ta většina pro ty lidi, pro ty občany." Věta, kterou řekl Vladimír Dryml a která má šanci zlidovět.

http://www.podnikatel.cz/clanky/vite-on-pan-dryml-neni-zadny-svatousek/

R. Tesařík 11.7.2010 13:04

Re: Zajímavá informace.

jenom to, že vy tu pořád lžete a teď jste se malinko, ale jenom opravdu malinko neovládl.

J. Slanina 11.7.2010 13:03

Re: Pane Maršálek

A to jim, soudruhu Nováku, závidíš těch 25 000 Kč nebo že si ještě sem tam šoupnou? Ta Nesmrtelná teta, to je ale sviňa, což?

J. Slanina 11.7.2010 13:01

Re: Pane Maršálek

Není třeba se omlouvat, pane Kulheim. Je to úplně stejně vymaštěný mozeček.

R. Tesařík 11.7.2010 12:59

Re: Nemyslíš, zaplatíš !

díky kapitalismu můžete kvákat ty své poučky na internetu, Jaroušku inženýre.

J. Slanina 11.7.2010 12:58

Re: Pane Maršálek

Správně, šestkrát evidovaný soudruhu standíku-vladimíre. Nejlepším "sociálním odborníkem je přece vyučený dráteník. http://www.skromach.cz/item/zivotopis-ing-zdenek-skromach

Škromach se všemi svými náměstky: http://www.mpsv.cz/files/clanky/716/jizni_cechy23.jpg

J. Slanina 11.7.2010 12:47

Re: Zajímavá informace.

BTW: Daň z nemovitosti v okresních městech (modelový příklad = průměr)

http://finance.idnes.cz/specialni-priloha.asp?y=p_dane/dan-z-nemovitosti-v-okresnich-mestech.htm

J. Slanina 11.7.2010 12:38

Re: Zajímavá informace.

Právě jsem si pod tíhou tvých argumentů, šestkrát evidovaný soudruhu standíku-vladimíre, lehnul na záda.

J. Kulheim 11.7.2010 12:28

Re: Pane Maršálek

Pane Maršáleku, omlouvám se. Je to reakce na pana Z, Nováka. 

J. Kulheim 11.7.2010 12:25

Re: Nemyslíš, zaplatíš !

Kapitalismus není politický systém. Je to systém ekonomický, který se vyznačuje tím, že cenu práce, surovin, služeb a zboží určuje trh. Kdo jiný by měl cenu stanovovat?

Socialismus je vůči dělníkům nejméně spravedlivý. Chudobnějším bere a bohatším dává ve formě dotací, pobídek, grantů, šrotovného a podobně. Takový systém je asociální. Nepleťte si socialismus a SOCIÁLNÍ SYSTÉM. Sociální systém zabezpečuje důstojný život pro lidi, kteří se dostanou do životních problémů a nejsou schopni sami situaci řešit.

J. Kulheim 11.7.2010 12:18

Re: Pane Maršálek

...........Oni jsou 2 důchodci berou 25000 a ještě si sem tam šo....ou, barák opravili, v cizině již byli- to jsou ti důchodci s modrou zadelí..........

Pane Maršálku Vy jste důchodce? Pokud ano, tak mluvte o sobě a nemluvte za ostatní. Zajímavé, že o chudácích důchodcích mluví zejména sociální inženýři, kteří mají v popisu práce dělat dobro nech to stojí co to stojí. Zatím na na NPnečetl příspěvky důchodců, kteří by si stěžovali. Určitě víc bylo těch, kteří si nestěžují a dokážou žít z toho co mají. Oceňují to co jim tento systém přináší. Určitě to není systém bez chyb, ale má ménš chy a je spravedlivější než ten před rokem 1989.

Třeba babka sotva leze o holi .... kolik je takových babek o holi? Požádala o pomoc svoje děti, vnuky nebo sociální zařízení?

 

J. Láníček 11.7.2010 11:59

Nemyslíš, zaplatíš !

Kdosi vzdělaný to popsal tak: Jedním z historických důvodů, pro které zmizela starověká forma otroctví, bylo údajně zjištění otrokářů, že otrok vlastně není nejlevnější silou, ale skoro naopak. Za otroka se muselo zaplatit na trhu na trhu často dost peněz. A pak bylo třeba otroka živit a šatit. Teprve kapitalismus 18. a 19. století vynalezl skutečně nejlevnější pracovní sílu, jakou si lze představit. Otroka na druhou, tedy zaměstnance. Starověký otrok, pokud neměl mimořádnou smůlu na pána, by z pracovních podmínek a délky pracovní doby v továrně 19. století zešílel. Kapitalismus, jak jej známe z románů Dickense, se nekultivoval dobrovolně, jak se to snaží dnešní mládeži vštípit do paměti usměvaví ideologové milující štědré oligarchie. Na žádné viktoriánské sídlo se nesnesla holubička nesoucí v zobáčku ratolest lásky k dělnictvu, jež se šestnáct hodin denně mordovalo s tekutým železem, bez nároku na důchod, na nemocenskou, na sebemenší ohledy ze strany zaměstnavatelů !

M. Bílý 11.7.2010 11:58

Dobré jitro! To, že je to jinde jsem napsal dnes v 11:48 sub 10.07.10 v 15:58

M. Bílý 11.7.2010 11:48

Doufám. s. Maršálku (10.07.10 20:54)...

...že jste si přečetl co Vám napsal p. Slanina (11.07.10  09:04).

A problém nezaměstnanosti, který Vás tak "trápí" a viníte z něho ty odporné modráky má příčinu v neustále se rozvíjející vědě a technice. Předpokládá se, že po roce 2030, právě z tohoto důvodu, začne nezaměstnanost prudce narůstat a lidé přestanou být postupně pro chod naší zeměkoule potřební. Naplní se tak jedna z představ proč jsme tu. Ta říká, že úkolem lidí je vytvořit strojovou civilizaci, která převezme vládu nad zemí a bude snadno cestovat vesmírem a přetvářet ho. Lidstvo tím splní svůj úkol a vymře. Nezdá se mi, posuzuju-li exponenciálně se rozvíjející svět, že by to byla extrapolace nad rozumné meze. Je tam však ještě velmi pravděpodobný mezistupeň, že totiž lidé vědoucí a proto i bohatí vytvoří svou vlastní společnost a od zbytku lidí se odseparují (ono už to začíná - viz třetí kultura). Padne zdravotnicví "zadarmo", protože v něm převládne náhrada vadných orgánů, které však budou nesmírně drahé a právě jen ti bohatí si je budou moci dovolit.  Naskýtá se tak možnost lidstvo na zeměkouli ještě nějaký (delší) čas udržet.

Předpokládám Váš výpad, že mne to postihne též. No, já se časů po roce 2030 nedožiji, ale moje vnoučata (a hlavně jejich potomci) by přežít mohli, protože patří mezi těch 25% (kvalitních) na vrcholu Laplace-Gaussova rozdělení.

S. Maršálek 11.7.2010 11:38

Re: Tak mi s. Maršálku 1(17:29 sub 12:09) řekněte, ...

Vy jste se zase rozemlela. Podle vás volič levice = komouš? Jste popleta a nebo ruplo v bedně? Už byste měla po 20 letech slézt z barikády.

S. Maršálek 11.7.2010 11:31

Re: Pane Maršálek

Pracuji a proto mám! Na vysedávání u klávesnice není čas.

S. Maršálek 11.7.2010 11:28

Re: Pane Maršálek

To zavedl Vodička z ODS! Jinak námořník (odborník).

S. Maršálek 11.7.2010 11:25

Re: Zajímavá informace.

Co ti je po tom závistivče. Vymytý mozek.

K. Janyška 11.7.2010 11:06

Re: Češi jsou prý skuhralové

Francouzi jsou socialističtí ubožáci ! Právě tam má socialismus hnízdo ! Dzp.