8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

Proč Španělé a Slováci?

Španělé a Slováci se odmítli připojit k nesmyslnému a protiprávnímu uznání separatistické provincie Kosovo samostatným státem. Není to proto, že by u nich vládla větší úcta k právu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 26.2.2008 9:58

Re: Korsika

Korsičané jsou na svůj jazyk sakramentsky hrdí. A to tak, že občas rozstřílí ukazatele ve francouzštině a ponechají jen ty "svoje". Prodloužili mi tak vyjížďku na kole o 50 km....

inspektor Trachta 26.2.2008 9:28

Já teda taky nejsem nadšen z Kosova

Nějak příliš často zrovna na Balkáně začínají války...

Samozřejmě neznám situaci v Kosovu tak dobře jako kosovský specialista Aston, který zná "...lačná ústka kosovských učitýlků a advokátíků..." Zřejmě to budou nějací dobrodruzi, se kterými jsme tady u nás v Rakousku-Uhersku měli před sto lety tolik problémů...připomenu jen namátkou: Masaryk, Štefánik, Beneš...;-)

Předloni jsem na Sardinii viděl takové pěkné propagační nálepky o Katalánsku, které nechce ani Španělsko, ani Itálii - to bude taky pěkný stát, od Barcelony přes Malorku až po Alghero...

No ale zpátky k tomu Kosovu. Jestli oni si za to ty Srbové taky trochu nemůžou sami, co myslíte?

Mirek F. 26.2.2008 9:44

Re: Já teda taky nejsem nadšen z Kosova

Na Balkáně není nevinný nikdo. Ale k vašim dole uváděným důvodům. Autonomie Kosova byla využívána k potlačování a vyhánění nealbánského obyvatelstva, proto byla zrušena. A nešlo anitak o zachování celé jugoslávie, nýbrž o území obývaná Srby. Na Balkáně vcelku obvyklý postup a upřímně řečeno, po jejich zkušenostech z WW2 se chorvatským as bosenským Srbům nedivím.

inspektor Trachta 26.2.2008 9:51

Re: Re: Já teda taky nejsem nadšen z Kosova

Souhlasím naprosto s první větou. Na Balkáně není nevinný nikdo. nepochybuji o tom, že Albánci autonomii zneužívali. Stejně tak Srbové vzali ochranu Srbů mimo Srbska jako záminku k represi. S tím nic nenaděláme.

Tuhle horkou bramboračku navařil kdysi Tito.

Mirek F. 26.2.2008 9:57

Re: Re: Re: Já teda taky nejsem nadšen z Kosova

Měl byste recht, kdyby se Srbové opravdu snažili silou zachovat celou Jugoslávii.

inspektor Trachta 26.2.2008 10:18

Re: Re: Re: Re: Já teda taky nejsem nadšen z Kosova

Pravda je, že s Černou Horou to neudělali. Hájili si území, kde žijí Srbové...je to tak lepší? Ale ten způsob jakým to dělali vede přímo k dnešku...bohužel :-/

Mirek F. 26.2.2008 10:21

Re: Re: Re: Re: Re: Já teda taky nejsem nadšen z Kosova

Srbové nechtěli získat Slovinsko ani celé Chorvatsko. Každá válka je krutá a v té postjugo páchaly zločiny všechny strany.

Kajan 26.2.2008 9:28

Je mi zle z toho, jak metodologicky nesprávně, u příležitosti zločinného 25.února, komentátoři a politikové používají slovo společnost !

Jakoby to byla jednotně myslící a jednající osoba, jakoby lidé byli jeden jako druhý, jakoby tady bylo odjakživa namísto lidí komunistické chovné stádo !   Slovo společnost lze používat jedině ve smyslu malé skupiny lidí nebo obchodující či podnikající skupiny, která má jeden nebo velmi omezezný počet účelů své existence a nebo jeden či velmi omezený počet cílů !  Lidský svět, kterým se snaží levicoví podvodníci společností nazvat, je neodvolatelně neustále se rozšiřujícím spontánním řádem lidské interakce a  má bezpočet různých, navzájem rozbíhavých cílů a účelů jednání! Proboha, doučte se to a nedělejte v hlavách obyčejných blbounů ještě větší bordel !!! Dzp.

Historik 26.2.2008 9:37

Re: Je mi zle z toho, jak metodologicky nesprávně, u příležitosti zločinného 25.února, komentátoři a politikové používají slovo společnost !

Dosaďte si místo "společnost" pojem "armáda" a hned Vám to bude jasnější. Dwight D. Eisenhower napsal, že existence americké individualistické společnosti je podmíněna ochotou Američanů tuto společnost v případě potřeby bránit se zbraní v ruce.

Kajan 26.2.2008 9:44

Re: Re: Je mi zle z toho, jak metodologicky nesprávně, u příležitosti zločinného 25.února, komentátoři a politikové používají slovo společnost !

Historiku, přesně takovou pitomost jsem od Vás očekával ! Tzv. společnost je jednotně jednající osobou jen v případě ohrožení a války !!! Dzp.

Haf 26.2.2008 9:51

Re: Je mi zle z toho, jak metodologicky nesprávně, u příležitosti zločinného 25.února, komentátoři a politikové používají slovo společnost !

Copak je na tom pravdy, že Topolánek jel vyjednat do US vyhlášení Moravy samostatným státem ? Protože Polívka je valašskej král, tak von bude císař ?

Hnyk 26.2.2008 9:08

Astone

Separatistická rakouská provincie Böhmen.. Češi jsou ti poslední co mají morální právo rozčilovat se kvůli odštěpení Kosova.;-€

dr Turnovský 26.2.2008 9:10

Re: Astone

no, ale to přeci úplně něco jinýho..... :-)))))

Mirek F. 26.2.2008 9:12

Re: Astone

Vy už se přibližujete přeměně na  totální mešuge;-D. x-krát tady byly prezentovány zřetelné rozdíly mezi českými zeměmi a Kosovem, ale pangermánský záchvat je příliš lákavý, co?

dr Turnovský 26.2.2008 9:14

Re: Re: Astone

ale vždyť je to pravda....není potřeba hledat jiné souvislosti, než "národ si vyhlásil a obhájil svůj stát" další konotace opravdu nejsou podstatné

Mirek F. 26.2.2008 9:22

Re: Re: Re: Astone

Asi tak nepodstatné jako kupříkladu tvrzení "dokázal získat a udržet si peníze". V jednom případě mohlo jít o seriozní práci, v případě druhém o loupež.

Mislead 26.2.2008 9:36

Re: Re: Re: Astone

ona neexistuje Albánie?:-O

jarda 26.2.2008 9:50

Re: Re: Re: Re: Astone

spojí se až v dalším kroku :-))

Historik 26.2.2008 9:27

Není to tak jednoduché

Rakouští Němci se přimkli k Německu a spolu s ním šli do války za velkoněmecké cíle. To vyvolalo odpor ostatních národů v monarchii. Rozbuškou byly konflikty na Balkáně.

Pokud by Franz Josef 1 zemřel dříve, a v čele státu stanul jeho syn Rudolf nebo i Ferdinand d´Este k tomuto vývoji by patrně nedošlo. Zejména Rudolf patřil mezi odpůrce balkánského dobrodružství, které začalo už za jeho života.

inspektor Trachta 26.2.2008 9:32

Re: Není to tak jednoduché

Naprostý souhlas. Ale ono by k tomu co se děje teď asi taky nedošlo, kdyby se Srbové nesnažili zachovat Jugoslávii silou a pan Miloševič před lety drasticky neokrouhal kosovskou autonomii...

Ovšem kdyby a pokud v historii přece neplatí ;-)

www racek 26.2.2008 9:55

Re: Re: Není to tak jednoduché

kdby neokrouhal, došlo by k tomu už dřív. on ji okrouhal hlavně kvůli vyhánění a genocidě srbů ... ktero kosovské úřady bezostyšně praktikovali už desítky let.

Rudý element 26.2.2008 9:29

Re: Astone

České země nebyly rakouskou provincií a vlastně se dá říct, že se osamostatnily právě proto, že z nich Habsburk provincii dělal. Srovnávat to s Kosovem může jen ignorant.

inspektor Trachta 26.2.2008 9:43

Re: Re: Astone

Srovnávat můžete cokoliv. Zkuste si připomenout politiku Srbska od rozpadu Jugoslávie. Bohužel příliš často používali tanky a samopaly jako argument...proto se od nich odtrhlo úplně všechno, co se odtrhnout mohlo.

Nijak zvlášť to Srbům nepřeju, Kosovští Albánci mi nejsou nijak sympatičtí, ale přehlížet tyto souvislosti je taky ignorace...

Rudý element 26.2.2008 10:03

Re: Re: Re: Astone

Srovnávat se dají i hrušky s jabkama, to je pravda. Hlavně se ale v těch řečech o Kosovu zapomíná na USA, přestože ony tam byly a jsou rozhodujícím faktorem.

Jf 26.2.2008 10:01

Re: Astone

Čechy byly a i pod Habsburky zůstaly královstvím. Jeden z titulů habsburských panovníků byl Rex Bohemiae. I to zadávalo možnost jejich osamostatnění.

kapitán 26.2.2008 9:12

Re: zase jiná situace :-)))

Na pouliční produkci jsou vyhlášky. Z Karlova mostu by je také vyhnali i teď s Oskarem.

jarda 26.2.2008 9:21

Re: Re: zase jiná situace :-)))

no, to si nejsem tak jist - vyhlášky se interpretují různě podle interpreta vyhlášky a interpreta písně :-((  ... podobně se různě interpretují jiné situace při povolování demonstrací ... ale je fajn, že institut jiné situace máme - jinak bychom ty hovadiny neobhájili :-)))

Pavla B. 26.2.2008 9:32

Re: zase jiná situace :-)))

Úplně nejhezčí "jiné situace" jsou ale ty, které se týkají přeběhlíků resp. tzv. podpory vlády napříč politickým spektrem. Jestlipak víte, kdo je v tomto případě největším mistrem "jiných situací"?

whocares 26.2.2008 9:43

Re: Re: zase jiná situace :-)))

Ten, který místo přeběhlíků vyrábí "odběhlíky" ?? ;-)