5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

Případ tunel

Také mimopražští čtenáři snad snesou úvodník o – ne jenom – pražské záležitosti. Jde o tunel Blanka. Firma Metrostav nabídla magistrátu převzetí kompletní odpovědnosti za Blanku. Ať to dopadne jakkoli, jeví se to jako projev převahy liberalismu nad socialismem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Sartori 17.3.2015 17:44

Otázka č.3) ... nemám otázku !!!

Tu-ááá.

Tu-ááá.

J. Láníček 17.3.2015 17:42

Žijeme v dezinformační společnosti,

kde jsou pravda a lež postaveny naroveň. O faktech už nerozhoduje to, jak se udála, ale to, co si o nich lidé mají myslet. Veřejné mínění, které je v takové společnosti modelováno tokem nepravd a polopravd, je zpětně vydáváno za arbitra pravdy. Že by to měl tak vymakané jenom Putin a z Američanů a Západu obecně vypadávají jen krystalicky čisté pravdy?

Ť. Mráček 17.3.2015 17:49

Re: Žijeme v dezinformační společnosti,

Keď sa to zoberie, kolem a kolem, Jozef, tak umenie nenie piť, keď chutí. Umenie je piť, keď nechutí.

J. Jílek 17.3.2015 17:50

Re: Žijeme v dezinformační společnosti,

nikdo vás žít v Rusku nenutil...

R. Brzák 17.3.2015 17:51

Re: Žijeme v dezinformační společnosti,

tohle podepisuji

abych se ubránil manipulaci, mohu se připravovat jen tak, že budu ke konkrétní věci shánět co nejvíce informací. Jenže těch může být nekonečně. Navíc moje strachy mne budou směřovat jen k určitému okruhu informací (opoziční názory ve strachu odmítáme rychleji než ty, které našemu strachu odpovídají).

Opakem strachu je láska.

On to ten Ježíš vůbec neřekl špatně - "miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO"...

M. Prokop 17.3.2015 17:56

Re: Žijeme v dezinformační společnosti,

Co nejvíce informací vypouštějí Rusáci, aby se v tom pak prase vyznalo.

Čili, ne co nejvíce, ale co nejspolehlivější.

"Opakem strachu je láska." - to celkem vyřešila antikoncepce. :-P

No a ten Ježíš, to je něco jako Keynes. Každý si z něj bere to, co se mu momentálně hodí (jen Rybílek je z toho pak zmaten).

J. Jílek 17.3.2015 18:01

Re: Žijeme v dezinformační společnosti,

dokážu si tipnout, z jakých zdrojů těch "co nejvíce informací" lovíte....

R. Brzák 17.3.2015 18:09

Re: Žijeme v dezinformační společnosti,

To by mě asi mělo zajímat, že?

Ne, nebudu zlý a přiznám se, že jedním z nejvýznamnějších zdrojů je pro mne diskuze na NP.

Ale tím zcela nejvýznamnějším je debata s mými přáteli, v sedě u stolu, nebo na lavičce po tenisu, nebo při práci ve vinici...

J. Jílek 17.3.2015 18:30

Re: Žijeme v dezinformační společnosti,

já dám spíš na info ověřené ze dvou spolehlivých zdrojů

R. Brzák 17.3.2015 18:39

Re: Žijeme v dezinformační společnosti,

Nemusíte přede mnou nic hájit - o Vaší pracovitosti zde jsem přesvědčen...byť spolehlivost je pro mne závažná kategorie...

Ale ano, já taky - svoji důvěru však nedávám zadarmo. Takže mám-li nejlepší přátele, které znám a a na jejichž úsudek jsem si zvykl občas spoléhat, je pro mne ve většině věcí snazší důvěřovat jejich názoru, než novináři v jakékoliv televizi.

Zde na psu zase poměrně velmi pročítám názory z "obou " stran konkrétní diskuze (mnohem častěji, než se nějaké pak zúčastňuji). Používám vybrané diskutéry jako určitý filtr, neb věřím, že své zdroje pročítají intenzívně a já se pak někdy přikláním k tomu, co čtu, nebo a to obvykleji, zjišťuji, že můj pohled se neslučuje v mnoha rysech s nikým zde. Ale to je možná mým základním "filtrem", který zjednodušeně nazvu filtrem od Ježíška...

M. Prokop 17.3.2015 17:51

Re: Žijeme v dezinformační společnosti,

Řekněme to takhle, možná by i jiní chtěli lhát jako Rusové obecně a Putin konkrétně, mají ale, s vyjímkou Kima a Lukašenka, k tomu pramalé možnosti, protože by se na to přišlo a byla by ostuda. Tak se musí buďto krotit, nebo to dělat hodně šikovně, že je odhalí jen jaroušek, VPNovák a Varadinková. Heusinger už jen papouškuje.

M. Prokop 17.3.2015 17:58

Re: Žijeme v dezinformační společnosti,

JPNovák, aby se Slováci neurazili.

R. Brzák 17.3.2015 18:00

Re: Žijeme v dezinformační společnosti,

Ano, proto je v množství informací přece jen důvěryhodnější spíše převažující západní pohled, než ten Ruský.

Ale také proto je naše propaganda nutně méně funkční, než Ruská.

Měli bychom pokud možno tuto naši nevýhodu změnit ve výhodu, lépe ji využívat, stavět na ní a namísto propagandy s běžnými Rusy komunikovat co nejvíce přímo. Měli bychom co nejvíce vysvětlovat běžnému Rusovi, že strach, jehož moc nad ním využívá k vládě nad ním, je přehnaný.

H. Balzám 17.3.2015 18:11

Re: Žijeme v dezinformační společnosti,

A vidíte, přestože vím, že žijeme v informačním věku, myslím, že informací i "informací" máme někdy zbytečně moc, naopak nám chybí vědění, správný postup, jak ty informace vyhodnotit. Některé věci jsou až legračně prosté, jenže propagandisté jsou něco jako právníci. A to z obou stran. Takže namísto, abychom řešili, že a+b rovná se c, musíme vědět i milion nepodstatných, rozmělňujících a často záměrně zavádějících detailů. Normální člověk koukne a vidí - například - rusáci se neoprávněně zapojili do občanských nepokojů na Ukrajině, napadli suverenní stát a rozrušili jeho územní integritu, aby získali kus jeho území. Dezinformátoři (pěkně nazývaní kremrole, ale lžou samozřejmě i ti ze strany americké, ukrajinské a unijní) nás ale už rok krmí "informacemi, že někteří z vojáků mají červené trenýrky, jiní slipy, že jeden nosí cigarety v levé kapse a druhý propisku v pravé. Cílem tohoto přebujelého informačního toku je samozřejmě podlá a zbabělá taktika, aby zapadlo gró myšlenky.

M. Prokop 17.3.2015 18:12

Re: Žijeme v dezinformační společnosti,

"Měli bychom co nejvíce vysvětlovat běžnému Rusovi, že strach, jehož moc nad ním využívá k vládě nad ním, je přehnaný."

Schválně, jestli to někdo vysvětlil namátkou Němcovovi, Magnickému, Politkovské .....

R. Brzák 17.3.2015 18:20

Re: Žijeme v dezinformační společnosti,

Ach jo,

Hovořím o strachu z nás, strachu, který Putin (tedy moc v Rusku) zneužívá k posilování své moci nad obyčejným Rusem...

Ale dobře, že jste zmínil disidenty či opozičníky v Rusku. Ty totiž my ovlivňovat nemusíme, mají podobný náhled, jako my. Je to díky tomu, že se s námi obvykle fyzicky v životě potkávají, takže z našeho světa a moci strach nemají.

jenže v Rusku je opozice velmi slabá. A naše propaganda obyčejného Rusa spíše popudí či zastraší - a toho Putin využije k podpoře té své.

Nehovoříc o dopadech naší propagandy a rétoriky na samotné naše lidi...

R. Brzák 17.3.2015 18:13

Re: Žijeme v dezinformační společnosti,

pardon

strach, jenž moc nad ním...

P. Adler 17.3.2015 17:34

pane lanicku, vy jste zesilel

soudim podle toho, ze se ohanite pozvanim rusu na krym ... na zvacim dopisu ze srpence 1968 bylo pul tuctu podpisu ... co vam to rika?

I. Tellner 17.3.2015 17:36

TADY UŽ DÁVNO ZEŠÍLELI VŠICHNI !! -)

P. Rajman 17.3.2015 17:46

Re: TADY UŽ DÁVNO ZEŠÍLELI VŠICHNI !! -)

To neříkejte, protože se dostanete k logickému záveru: Šílenec Tellner tvrdí, že všichni zešíleli. Lže nebo má pravdu.

J. Jílek 17.3.2015 17:51

Re: TADY UŽ DÁVNO ZEŠÍLELI VŠICHNI !! -)

mluvte za sebe...

J. Láníček 17.3.2015 17:36

Re: pane lanicku, vy jste zesilel

Pane soudruhu, vy nevidíte jistý rozdíl mezi Českem a Krymem?

V. Novák 17.3.2015 17:38

Vidíte jistý rozdíl mezi půltuctem bafuňářů

a 90% obyvatelsva?

I. Tellner 17.3.2015 17:40

Re: Vidíte jistý rozdíl mezi půltuctem bafuňářů

Ty pitomé pokusy o analogie by se snad měly začít trestat.. alespoň podmíněně..

J. Jílek 17.3.2015 17:53

Re: Vidíte jistý rozdíl mezi půltuctem bafuňářů

jak to víte? Ze zfalšovaného treperenda? Z ještě podivnějšího průzkumu vzorku 800 lidí?

S. Netzer 17.3.2015 17:39

Re: pane lanicku, vy jste zesilel

Tvar "srpenec" vidím poprvé. Zajímavé.

J. Láníček 17.3.2015 17:44

Re: pane lanicku, vy jste zesilel

Velmi se mi líbí ta srovnávání, nesmí se ovšem připomenout třeba Kosovo ap. To hned vypukne kvikot, že to je nesrovnatelné, že to je něco úplně jiného.

J. Jílek 17.3.2015 17:55

Re: pane lanicku, vy jste zesilel

Kosovo si žádný agresor nepřisvojil, fištróne

M. Prokop 17.3.2015 17:57

Re: pane lanicku, vy jste zesilel

No a není?

K. Janyška 17.3.2015 17:28

Kurwa, vykejte si hovada. Je to hezké a nic to nestojí.

A byl by to důkaz vaší civilizovanosti. Vlastně ve vašem tykacím případě je to důkaz vaší necivilizovanosti a nesebekontroly, naivní a jednoduší lidé... Dzp.