29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

Příležitost pro havloida

Kongres ODS přinesl drobná překvapení. Nepatřilo k nim znovuzvolení profesora Fialy do čela strany. Je mu přičítáno k dobru, že zabránil definitivnímu propadu ODS a má zásluhu na tom, že se procento po procentu strana mátoří a se střídavými úspěchy zápolí s Piráty o hrdý titul dvojky na politické scéně, přičemž jednička má takovou podporu, jako dvojka a trojka dohromady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 20.1.2020 16:56

Spíše je zde otázka, proč by měl stát shromažďovat taková data o občanech. Když jednodušší je nechat průkazní povinnost o zaplacení dálniční známky na řidiči. :-):-):-)

R. Sorge 20.1.2020 17:01

... komu daná SPZ patří ... to už teď evidováno je a pro koupi dálničního poplatku to není třeba.

M. Varadinková 20.1.2020 17:13

Ale když si kupujete cokoliv v jakémkoliv eshopu, tak tam minimálně musí přijít Vaše platba. Z Vaší karty nebo bankovního konta. Pokud to tedy neplatíte jako dobírku (pak tam ovšem musí být Vaše adresa), ale to není tento případ.

Být majitelem eshopu, tak bych rozhodně nezadávala informační systém nějaké hordě iniciativních dobrovolných anonymních hackerů.

R. Sorge 20.1.2020 17:21

Souhlasím, to je naprostý nesmysl, že to někdo udělá za víkend včetně mobilní aplikace a evidence (párování) plateb a zabezpečím přístupu do nějaké centrální databáze.

Ale zdá se mi to předražené, zajímalo by mne srovnání s tiskem a prodejem samolepek.

P. Vandas 20.1.2020 17:14

Přesně. Přece stačí prokázat, že daná SPZ má zaplacenou známku a komu patři není třeba zjišťovat. :-):-):-)

P. Staronový 20.1.2020 16:39

Legrace taky je, proč je to tajný. Auta rozvědky a podobných institucí nemají dálniční kupon a systém je musí nějak rozeznat. IMHO by se vyplatilo jim ten kupon koupit, než zamáznout takový obnos za systém, o němž nějak čuju v kostech, že bude fungovat jako jiné státní předražené systémy, tedy blbě.

J. Franke 20.1.2020 17:34

Proč řešíme vyřešené? Už je to funkční u sousedů...

R. Sorge 20.1.2020 16:44

Kupony už nebudou, vše bude elektronicky. Takže vytváření prodejní sítě - pro lidi co nemají doma počítač - za půl miliardy je úplně absurdní. Případě by to stačilo dát České poště.

P. Vandas 20.1.2020 16:53

Nakonec to bude jako aplikace v mobilu, podobně jako doklad zaplacení jízdného v MHD. :-):-):-)

R. Sorge 20.1.2020 16:59

Mobilní aplikace by také měla vzniknout současně s e-shopem. Potřeba nějak "vyřešit" turisty, ale ti to snad také zvládnou předem elektronicky.

P. Vandas 20.1.2020 17:04

Předpokládám, že kamery na branách sejmou a přečtou registrační značku a v systému se pokusí spárovat platbu přes mobilní aplikaci či jiný způsob platby s registrační značkou. Pokud ji nenajde, tak dá signál policii k silniční kontrole.:-):-):-)

R. Sorge 20.1.2020 17:11

Na branách asi ne. Psalo se cosi o nákupu vozidel s kamerovým systémem, který umí rozeznávat registrační značky. Pak stačí vyhodnocení po mobilním internetu, zda auto má zaplaceno nebo ne a hned můžou někoho zkasírovat.

M. Varadinková 20.1.2020 17:20

A když tam nebudou evidovat majitele toho auta (nesáhnou si ani do příslušné databáze pro kontrolu té SPZ), tak může docházet třeba k tomu, že se uklepnete a zadáte jinou SPZ nebo neexistující SPZ a za tu zaplatíte. Kde to pak budete reklamovat, když ten e-shop žádné Vaše osobní údaje evidovat nebude?

R. Sorge 20.1.2020 17:27

Teď se také žádné osobní údaje při koupi nevidují. Reklamovat se asi bude dle čísla objednávky.

SPZ či spíše RZ zřejmě bude ten e-shop kontrolovat oproti Registru vozidel. U zahraničních turistů asi ne, co si zadají, to tam budou mít.

M. Varadinková 20.1.2020 17:43

Teď se osobní údaje neevidují, protože dokladem o zaplacení je to, že máte na autě nalepený ten kupon plus kontrolní ústřižek. Takže je šumák, kdo Vám ho koupil (třeba za hotové na benzince) nebo daroval a kde ho on koupil.

Jinak já tomu elektronickému systému fandím, už kvůli tomu, že nebude potřeba každý rok odlepovat starou známku, což jde neobyčejně blbě.

Ale neměli by to dělat diletanti jako hurá akci. Prý to na Slovensku už funguje, tak proč to nepřevzít od nich? Pak už by se dořešila jen návaznost na české databáze.

R. Sorge 20.1.2020 18:01

Tak určitě by to bylo mnohem levnější, kdyby se to zakoupilo již hotové ze Slovenska. Ale nevím, zda ten slovenský systém splňuje všechny zdejší požadavky (což může být záměr).

Dle mého názoru je to předražené, zase si někdo dělá ze státu dojnou krávu.

M. Krčmář 20.1.2020 17:28

Že je to složitější je nasnadě,ale stejně tak je nasnadě,že tyto zakázky jsou u nás dlouhodobě předražovány,a dle mého názoru pod různými záminkami zadávány netransparentně.

P. Vandas 20.1.2020 16:03

Jestli nakonec nezvolí toho Drahoše. Když je to taková osobnost. Asi ne. Ale divim se jim.:-):-):-)

V. Hájková 20.1.2020 15:36

to. pan DOUŠEK- a z jakého tisku jste kopíroval do svého příspěvku?

Mně se to zatím nestalo- z čehož jsem dost překvapená! Zkusím Vám poslat tento velmi zajímavý odkaz

https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/v-mediich/2012/2012-07-11-vmediich-4914-4914

M. Varadinková 20.1.2020 15:34

Kdo chválí Řeporyjce?

Venc se dotazoval, kdo prý chválí Řeporyjce, navážeje se přitom, jak má ve zvyku, do voličů Trikolóry a SPD.

Tak třeba zde je chválen Řeporyjec:

https://nazory.aktualne.cz/komentare/ods-je-nadrzena-na-vladnuti-neumi-se-prodat-jako-babis/r~21f4a51c3ad411eaa24cac1f6b220ee8/

J. Matuška 20.1.2020 16:03

Mě spíše zaujala tato slova Martina Fendrycha: ... Neuvěřitelně hloupé a krátkozraké bylo, když Udženija pravila o Pirátech, že jsou to "obyčejní progresivisti, kteří žijí ve své bublině falešné nadřazenosti", "velmi agresivně se snaží zničit hodnotový řád a kromě destrukce nic neumí". S kým by tedy ODS vládla, kdyby ve volbách uspěla? S Marťany? Jedině kombinace Pirátů a ODS může porazit ANO, komunisty a SPD. Urážet Piráty je to samé jako tvrdit, že strana zůstane i po volbách v opozici. !!

M. Varadinková 20.1.2020 16:19

Ti, co nejvíc plivali na opoziční smlouvu, teď budou ODS nejvíc tlačit, aby šla do holportu s ultralevičáckými Piráty.

Já už jsem nad ODS zlomila hůl dávno. Naposledy jsem ji volila v roce 2006. Pak jsme čekala, jestli se třeba ještě nezmátoří, ale je to definitivní. Poslední z ODS, kdo měl odvahu se veřejně nahlas přihlásit k jejím původním ideám, bohužel včera zemřel.

ODS je dnes odpudivá strana plná zbabělců, kteří každý náznak pokusu nějakého jednotlivce o renesanci původních idejí zadusí v zárodku, protože se bojí, že by jim za to média mohla nadávat.

P. Staronový 20.1.2020 16:42

To se ovšem Udženija trefila dokonale. A pokud by ODS vládla spolu s Piráty, tak to ať se raději rovnou rozpustí.

Mimo to, takových keců ještě do voleb bude kýbl a po volbách zase půjde o prachy, tak budou kecy zapomenuty.

J. Matuška 20.1.2020 16:48

R^

M. Krčmář 20.1.2020 17:23

To s panem Fendrychem souhlasím,jen společně mohou Babiše vyšachovat,leč to obě partaje,a nejen ony, budou muset ještě dost zabrat. Když se jim to podaří, mohou se poté ve vládě vzájemně "hlídat", což není na škodu.

J. Venc 20.1.2020 16:56

Našla jste jeden odkaz a v celkem dlouhém všeobjímajícím textu jsem nalezl cca dvě věty o Novotném - takže ano, uplést z toho domněnku, že "všechna média" chválí Novotného zvládají především Trikolorníci a SPD sympatizanti + voliči. I Vy.

:-)

J. Venc 20.1.2020 17:00

A neobtěžujte se (prosím) s hledáním podobně jurodivých textů - i v té každodenní záplavě stovek článků ve všech možných i nemožných médiích půjde o sotva jednoprocentní zastoupení - žádná "všechna média" , charakteristická a upocená trikolorní vsuvka.

:-)

M. Varadinková 20.1.2020 17:31

Vy jste si dělal nějakou statistiku? Nebo se jen upoceně a pro Vás charakteristicky navážíte do Trikolóry a jejích voličů?

J. Venc 20.1.2020 17:45

Pan Fendrych tam ocitoval jednu Novotného větu (vulgární větu) a označil ho za sebestředného "jájínka". Lichotivého vlastně nic. Tak až si mne (znovu) vezmete do ctěných a nevymáchaných úst, milostivá - zkuste lepší přípravu. Z tohoto může odvodit, že Novotného "chválí všechna média" jen člověk s mimořádnou fantasií. A to jsem rozporoval - že byl ten text od Trikolorníka není můj problém.

:-)

M. Varadinková 20.1.2020 18:24

Do svých nevymáchaných úst jste si Vy jako první vzal nejen toho Trikolórníka, ale především jeho voliče, Vy věčně pohrdající pozorovateli mraveniště. Tak nepodsouvejte nevymáchaná ústa mně. Proč bych já měla dělat přípravu na Vaše nevymáchanosti? K doložení toho, že nemáte pravdu a že existují lidé, kteří Novotného vítají, stačí přece i ten jeden příklad. Krom toho, i když zvolen nebyl, nějaké hlasy na tom sněmu dostal. Čili existuje víc lidí přímo v samotné ODS, kterým není proti mysli tento řeporyjský způsob "zviditelnění se". Tím spíš existují i mezi těmi, kdo nesnášejí Babiše, byli by rádi, kdyby ODS díky lepšímu "zviditelnění se" mu nějaké hlasy vzala, ale zase příliš nefandí ani ODS samotné, protože fandí třeba Pirátům nebo TOPce nebo STANu. Čili říkají si, ano, jen ať je Babiš oslaben jakýmkoliv způsobem (účel světí prostředky), ale ODS ať v tom následném uspořádání nehraje prim. A takových je mezi novináři spousta. Třeba všichni ti, co fandí TOPce, STANU, Pirátům, lidovcům.

Jiná věc ovšem je, co si o tom Novotném pomyslí voliči (jedno čí).