28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

Přílepek, úpadek a kultura

Říká se tomu přílepek. To se vezme zákon - dejme tomu zákon o dutosti komínů. A šikovný poslanec chce prosadit paragraf o nesmrtelnosti chrousta, takže jako pozměňovací návrh přilepí paragraf o nesmrtelnosti chrousta k zákonu o dutosti komínů. Že je to pitomost? Ovšem, ale zároveň je to běžná praxe v našem parlamentě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
onlooker 17.3.2006 8:40

Re: Může mi někdo vysvětlit?

Agentura má seznam oslovovaných tak, že z něj vybírá po dejme tomu 30-40 reprezentatech různých pohlaví, povolání, vzdělání atd. Kdežto tady hlasuje ten, kdo na tom má určitý zájem - tedy může hlasovat 2000 členů strany, protože si to řeknou na schůzi den předem. Ti co si řeknou, že pořad je blábol, tak nehlasují, ale k volbám třeba půjdou. Jasné?
Jarda C. 17.3.2006 8:54

Re: Re: Může mi někdo vysvětlit?

Ona ta agentura má zajisté již vyzkoušeno, jak kdo ze seznamu hlasoval minule. Není proto jistě problém namixovat "vzorek" přesně dle ctěného přání zadavatele. A vůbec nevadí, že výsledky nekorespondují se skutečným míněním lidí. Vždyť se podívejte na včera publikovaný průzkum Factum Invenio - to je naprosto neuvěřitelná manipulace s čísly.
 
Abych nebyl podezírán, že patřím k tvrdému jádru ODS, sděluji, že dosud jsem vždy volil ČSSD (taková rodinná tradice).  Ale dokud budou v jejím čele ti dnešní či chystaní "talenti" - tak za žádnou cenu!!
I-Worm 17.3.2006 9:31

Je to prosté, milý doktore Watsone

v internetové anketě o poslední knize Miloše Zemana téměř nikdo nehlasoval pro to, že si ji přečte, či snad dokonce koupí. Ale ve skutečnosti patřila k nejprodávanějším knihám. Co je směrodatnější ?
Ivan Nový 17.3.2006 9:48

I-Worme,

nevěřím že se tak dobře prodává, jak to nakladatelé tvrdí. Zatímco tu první knihu bych si možná koupil, tu druhou už ne.
I-Worm 17.3.2006 9:53

Re: I-Worme,

netvrdí to nakladatelé, ale knihkupci. To je dost rozdíl.
Jarda Musil 17.3.2006 10:06

Re: Re: I-Worme,

Ivana nepřesvědčíte žádným argumentem - kdysi se s ním dalo diskutovat, ale s blížícími se volbami má modrý zákal - jeho kolečko bude vždycky modré
Ivan Nový 17.3.2006 10:24

I-Worme,

není to rozdíl, mají ji skladem, neodhadli její prodej, tak ji potřebují prodat.
Jarda Musil 17.3.2006 10:34

Ivane

Zase děláte reprezentativní vzorek z jednoho případu (ze svého postoje) ... fakt už ztrácíte glanc ...
Ivan Nový 17.3.2006 10:39

Jardo Musile,

každý má k dispozici reprezentativní vzorek, sám sebe, záleží na tom, jak zná své názorové ukotvení vzhledem k ostatním. Mohu se v tomto případě mýlit, ale to, že něco je na prvním místě na žebříčku prodejnosti, neznamená, že se to vždy dobře prodává, ale vždy to znamená, že toho zboží jsou plné sklady. Zákon ironie.
Jarda Musil 17.3.2006 11:24

Ivane

Jste (podobně jako já) obklopen lidmi, které ovlivňujete ... to fakt má k reprezentativnímu vzorku hodně daleko, že? Ono je to spíše přání ...
S tou druhou částí se dá aj tak trochu souhlasit - i když oba určitě víme, že je to poněkud složitější  a že ani slavní ČT analytici nedokáží říct, co bude zítra , ale vědí přesně, co bude za dvacet pět let - zejména ta soudružka Šichtařová ...
I-Worm 17.3.2006 10:43

Re: I-Worme,

Patrně budete ještě tvrdit, že Topolánkova autogramiáda v Brně měla obrovský úspěch...
Ivan Nový 17.3.2006 11:00

I-Worme,

to netuším, já tam nebyl. Tvrdí někdo, že měla a nebo, že se ta kniha dobře prodává?  I-Worme uspět na trhu není snadné a nikdy nic není dopředu zaručeno, proto se oceňují úpěchy, a neúspěchy jsou stranou pozornosti. Svět je dokonalý.
Ivan Nový 17.3.2006 9:45

onlookere,

hlasování je ale markerem trendů. To, že se 2000 lidí na něčem domluví, hovoří o trendu. Dělají to, protože se cítí osobně ohroženi, ne proto aby něčeho konkrétního pro sebe dosáhli.
Karel 17.3.2006 8:49

Re: Může mi někdo vysvětlit?

Reprezentativní vzorek má určité procento středoškoláků, vysokoškoláků, bydlících na vesnici, v malém městě, ve velkém městě apod. To vše může splnit i vzorek 600 správně vybraných lidí. Náhodně volajících 20 000 lidí tato podmínky nemusí (není jak ověřit) splnit. Proto výsledky nemohou být považovány za věrohodné. K
Béda 17.3.2006 10:02

Re: Re: Může mi někdo vysvětlit?

Karele, s tím řízeně vybraným reprezentativním vzorkem máte zajisté pravdu. I když těch 600 se mi zdá hodně málo. Tedy, 6 lidí pak reprezentuje vlastně 1 procento ppopulace. Je zde však problém daleko závažnější, a to, kde a kdy se ptají a kdo a jak pokládá dotazy. Není skoro ani fórem, když se tvrdí, že většina průzkumů se dělá na Václaváku u "koně", tedy když neprší. Když prší tak v Metru. Navíc ti študáci, co se ptají, to klidně taky mohou vyplnit za respondenty v hospodě.
Karel 17.3.2006 11:45

Re: Re: Re: Může mi někdo vysvětlit?

Béďo, není nic jednoduššího, než se přihlásit jako "sběrač dat" u nějaké renomované firmy a zkusit si to. Bude te se divit. K
Aleš 17.3.2006 9:54

Re: Může mi někdo vysvětlit?

 Server Novinky uvádí, sledovanost televize podle peoplemeterů a odpovědi internetové o sledování pořadů, rozdíly jako nebe a noc.
 Hlasování SMS  určitě zahrne větší podíl mladších lidí, vzdělanějších.
K volbám chodí spíše starší lidé,  berou to jako svou občanskou povinnost.
Jsem přesvědčen, že korelace voleb  SMS a výsledků voleb být nemůže.
Vlali 17.3.2006 8:24

Aston odborobijce

No k zákonům a jejich přílepkům nic nemám, slouží-li dobré věci ať lepí. Co se týče odborů chudák komentátor zná jen ROH a nic víc. O to méně by měl komentovat něco v čem se vůbec ale vůbec (kruci už jsem jak VK) nyvyzná. Tenhle paragraf je náhodou jedno z mála co je dobré na té patlanině jménem zákoník práce. Současná norma neumožňovala podepsat kolektivní smlouvu dokud s ní nevyjádřil souhlas celý součet odborových organizací bez ohledu na velikost té organizace. Příležitost pro vydírání jako hrom. Nová norma říká, že společnost může uzavřít kolektivní smlouvu, když s jejím zněním souhlasí odbory jež sdružují více než 50% odborářů. Obdoba s akcionáři je zde nasnadě, taky se nikdo nerozčiluje že rozhoduje ten kdo mí většinu. Malé vyděračské organizace holt už nemůžou vydírat (kruci kdyby to šlo v politice to by černoprdelníci šli řvát na klády) a musí se dohodnout. 
Kajan 17.3.2006 8:34

Re: Aston odborobijce

Vlali je vůbec možné, abyste něco takového, jako jste vypustil teď z klávesnice, si i myslel ? Vy si vážně spolu s některými pomotanými poslanci myslíte, že žijeme podle toho, co ti šílenci do zákonů vlepí ? Kolik jste tedy těch zákonů nastudoval, abyste mohl vůbec existivat? Vy vážně máte zato, že každý z nás nejprve přečte zíkon a pak jde na to ? Ach bože bože. Dzp.
Kajane 17.3.2006 8:49

Re: Re: Aston odborobijce

Nerozlišujete, kdy a jak reagovat, urážíte bezhlavě, aniž byste měl povědomí o tom, kdo je vaším sparingpartnerem. Vůbec, že urážíte, je chyba.
Stanislav 17.3.2006 9:22

Re: Aston odborobijce

Souhlasím s vámi, že paragraf o těch menších odborových organizacích je aspoň trochu pokrok. Zato s tím lepením -- podle mě by mělo být právo co nejsrozumitelnější a jestli vy to stíháte sledovat, já tedy určitě ne a navíc to podle mého názoru dává příležitost protlačit nejapný zákon díky nepozornosti hlasujích poslanců, takže s Astonem říkám, že každé by se mělo schvalovat zvlášť. Srovnání s lidofci trošku kulhá, protože oni jsou ti chybějící do padesáti procent, nikoli zákonem zvýhodňovaná menšina. P.S. Z Kajana si nic nedělejte, to ještě dneska nepřišel s Hayekem ... ;-)
Vlali 17.3.2006 15:59

existuje

No abych se přiznal (je to prý polehčující okolnost) tak když potřebuji nějaký zákon tak si vyhledám úplné znění včetně odkazů kde co je ještě přilepeno. Dle mého právního povědomí (a přiznávám velmi slabého) asi nelze vždy vzít ten správný zákon a včlenit ho do něj (myslím, že se tomu říká novela).
satan 17.3.2006 8:24

ZPÁTKY DO ŠKOLY!

oganizace museli....  to by se Astonovi stát nemělo...   (satan  666@peklo.org)
Kajan 17.3.2006 8:23

Raptore, neštvěte mně. Jestli já někomu řeknu, že je kráva, musel on nejprve napadnout podobným slovem mně ! A sledujte co píši a ne jak humorně to koncipuji.

Drtivá většina věcí, humor prostě nesnese ! Dzp.
Včera tady někdo psal 17.3.2006 8:27

Re: Raptore, neštvěte mně. Jestli já někomu řeknu, že je kráva, musel on nejprve napadnout podobným slovem mně ! A sledujte co píši a ne jak humorně to koncipuji.

ale Vy se dopouštíte jiné chyby a tou dehonestujete celou ODS v očích respondentů tohoto webu. Nerozlišujete, kdy a jak reagovat, urážíte bezhlavě, aniž byste měl povědomí o tom, kdo je vaším sparingpartnerem. Vůbec, že urážíte, je chyba.
Kajan 17.3.2006 8:39

Re: Re: Raptore, neštvěte mně. Jestli já někomu řeknu, že je kráva, musel on nejprve napadnout podobným slovem mně ! A sledujte co píši a ne jak humorně to koncipuji.

Prdlajs urážím, to že zde prezentuji něco, o čem lidí nemají ani potuchy, se sice může jako urážka někomu neznalému jevit, ale za to já nemohu. A ODS zde neprezentuji, přestože jsem autorem impulsu k jejímu  založení a jejím spoluzakladetelem. To by byo málo. Prezentuji kompozitivní teorii svérázným způsobem, který uznávám za vhodný. Tedy zapamatovatelným ! Dzp..
jepice 17.3.2006 11:16

Zapamatovatelný jste.

Což je pro ODS přitěžující, jak správně podotýká raptor.
Sch.glosátor 17.3.2006 10:27

Smysl pro humor a sebeironii bývá součásti intelektu, Kajane.

Zahořklí fundamentalisté a moralisté prskající ze svých doupat jsou protivní, ale i hloupí nebo přinejmenším omezení.
onlooker 17.3.2006 8:18

a co takhle zahraničí?

Cituji: "Obrovská ofenzíva leteckých i pozemních operací byla ve čtvrtek dopoledne zahájena proti povstalcům v oblasti na severovýchod od nestabilního města Samarra, 100 km severně od Bagdádu. A říkám si, jo pokrok - kdyby tak Němci zaútočili na Vychovatelnu a okolí letecky, když tam odpráskli Heydricha ...
odborar 17.3.2006 8:13

Všechny přílepkáře nekompromisně vyházet z parlamentu a senátu...

Zaplevelují náš právní řád a dělají z něj nepřehlednou džungli.Dejte lidem u voleb svobodu ať mohou zamíchat všemi místy na kandidátce a takové politické populistické či uplacené kreatury ať mohou vyházert z parlamentu či senátu. Přílepky by pouze měl povoli předseda senátu či parlamentu a to jedině v případě, že hrozí újma na majetku, na zdraví či při absence vymáhání spravedlnosti. Ostatní nekopromisně vymést z naší sněmovny.Nejen přílepky, ale i politiky s touto praxí.