1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Prezidentova silná slova

Prezident Miloš Zeman překvapil, když shodně s dalšími představiteli státu odmítl návrh předložený ruské dumě, aby účastníci přepadení Československa v roce 1968 byli uznáni za válečné veterány, neboť pomohli odvrátit státní převrat. Na čtvrtek pak prezident předvolal ruského velvyslance, aby po něm požadoval vysvětlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fialová 14.6.2019 7:42

Re: Kotas má recht

Sovětským soudruhům se určitě také chtělo, ale kdo dal impuls?

Americký historik a vojenský analytik Edward Luttwak píše:

"Vůdci v Bulharsku, NDR a Polsku si přáli invazi. Lidé jako Erich Honecker se obrátili na Kreml a řekli: Pokud s Čechy něco neuděláte, nebudeme schopni kontrolovat populaci v našem státě."

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/srpen-68-byl-vojenskou-revoluci-v-nato-rika-historik/r~i:article:614414/

V. Čermák 14.6.2019 7:42

Pisálkovy spekulace jsou směšné.

Zeman je stále konzistentní. Sověti v roce 45 hrdinové, v roce 68 okupanti. Toš tak...

M. Hromadko 14.6.2019 7:37

Re: Pro paní Hájkovou

Pokud budete sprostý a hrubý, ano.

P. Hlosta 14.6.2019 7:32

Re: Válečný veterán je úplně každý účastník vojenské mise

Máte to hodně plošné s tím vyrovnáváním se s vlastní minulostí. Nejvyrovnanější s vlastní minulostí, podle toho vašeho náhledu, je Český občan(ka) narozený(á) po Sametovém převratu, případně ti, co byli za socialismu ještě dětmi. Zbývající občany Česka jste odsoudil, že nejsou vyrovnaní s vlastní minulostí. By mně zajímalo, jakou vy máte minulost, že se s jiných minulostmi nemůžete stále srovnat. ;-)

P. Kučera 14.6.2019 7:29

Re: Co Rusko, ale co od komunistů možné čekat!

Souhlasím - viz můj text.

P. Kučera 14.6.2019 7:26

Tři poznámky k tématu

1) Opravdu rázný krok Zemana by mohl být i sympatický, kdybychom ho ovšem neznali coby notorického lháře. Ale je to veliký cynik, nikoli hlupák. Počátkem 90. let např., když začal mít zájem o ČSSD, vedenou tehdy starými socdemáky včele s Horákem a Zeman se k této skupince matadorů přiblížil, tak jeden z nich mu (podle svědectví přímého účastníka) řekl, ať se do ČSSD nes.re, že přece není žádný socialista. A Zeman odpověděl: "Pánové, jako vysokoškolsky vzdělaní lidé byste měli vědět, že nejvíce idiotů, kteří se nechají opít rohlíkem, se v každé zemi najde mezi levicovými voliči!". No, měl bohužel pravdu - a má dodnes. Jestli stejně tak dnes chce získat popularitu tímto svým krokem, nebude to v první řadě jeho přesvědčení, ale snaha o posílení popularity.

2) Že Ukrajina udělila status veteránům, m.j. i agresorům ze srpna 1968, zatím nikdo kromě komunistů nevěděl a je třeba to ověřit. I když víme, že to nebyl žádný krok suverénní Ukrajiny (stejně jako dalších států Varšavského paktu, snad s výjimkou NDR), ale akt Brežněva a jeho vazalů. Proč se naši všeznalí komouši hned neozvali s protestem? No protože se po Listopadu vůbec nezměnili a dnes by opět mužiky z východu vítali. Ale zeptat bychom se nového prezidenta Ukrajiny na to mohli, to ano.

3) No, a že se v poslední době už podruhé objevuje ruská pravda o zabránění státnímu převratu u nás v r. 1968, tak to přece bylo tak!, ten režim se tu přinejmenším výrazně měnil a vedl by kdoví kam, možná přirozeným vývojem i normální demokracii. A to, že to Rus stále vidí jako pomoc bratrům v nebezpečí (víc než 80% populace!), je další důkaz o tom, že Rusko se sice změnilo ze stalinského státu v otevřenou oligarchii, ale v základech, které jsou imperiálně mesianistické, se nezměnilo vůbec. Každý, kdo říká, že Rusko už je něco ZCELA jiného než byl SSSR, lže, ale naši komunisté, i když to občas říkají, to dobře vědí. Rusko se mění, když, tak v řádech staletí. Zatím se tak neděje a hned tak dít nebude.

Dobrý den.

M. Němec 14.6.2019 7:24

Re: Pro paní Hájkovou

Hromádko, právě píšu zvací dopis bulharský armádě, aby nás obsadila. Podepíšete mi to, 4 podpisy už mám, takže ještě jeden a Bulhaři můžou v souladu s mezinárodním právem a tradicemi vyjet.

Budete ministrem kultury, slibuju.

Nebo mě taky udáte ?

V. Kotas 14.6.2019 7:23

Re: Pro paní Hájkovou

1*

J. Anděl 14.6.2019 7:22

Re: Nečekaný obrat?

Taky v paměti zasutý tuším minimálně jeden další takový případ, i když si teď nevybavují konkrétní detaily.

I. Kellner 14.6.2019 7:22

Válečný veterán je úplně každý účastník vojenské mise

..tedy i velitel SS-Sonderkomanda, Američan vraždící v MyLai malé děti... a také ruský okupant.

Kdybychom byli vyrovnaní s vlastní minulostí, vůbec bychom se nad tím nepozastavovali a bylo by nám to fuk.

Zeman se rozhodl vylepšit si kýdrový profil, a zdá se, že vcelku úspěšně. Taková je halt politika.

R. Gramblička 14.6.2019 7:21

Re:

já měl za to, Homare, že mimo jste v každou denní dobu :-P

M. Němec 14.6.2019 7:21

Kotas má recht

Okupaci ČSSR v roce 68 zpunktovali Maďaři a dederoni. Sovětským soudruhům se vůbec nechtělo. Až na základě trojčení Todora Živkova, dalšího spiklence, se nechali sovětší mírumilovní generálové přemluvit a dali pokyn k pohybu armád.

A Maďaři,Poláci, dederoni ( co tu vůbec nebyli ) a Poláci po tejdnu vysmrádli a chudáci sovětší váleční veteráni, co tady mnozí z nich viděli poprvé splachovací hajzl a cukr, tady museli zůstat, i když se jim vůbec, ale vůbec nechtělo, a byli schovaní ve svých , čili cizích ukradených , prostorách.

Chachachachacha.

J. Anděl 14.6.2019 7:19

Re: Nabíhání na vidle

S principem veteránů souhlas, problém je spíš s hodnocením oprávněnosti invaze (a vděku lidu za ní), které v souvislosti s tím zazněly.

Ano, nejde o návrh vlády, ovšem zazněl v parlamentu, nikoliv v hospodě, tak jsou na něj reakce. Přiznám se, že co jsem k tématu četl, nepřišlo mi, že by tam podsouvali, že jde o návrh vlády. Špatné jsou akorát, jako u všech témat, titulky článků. To je ale fakt vždycky. Vadí mi to tedy u všech témat a zároveň je únavné to pořád komentovat.

P. Hlosta 14.6.2019 7:18

Re:

Fascinuje vás to proto, že v socialismu byla propaganda o sudetenlandsmanschavtu přesně taková, jak to dodnes vnímáte. Odůvodňoval se občanovi tvrdý, až prasácký způsob pomsty německé části obyvatelstva a omlouvalo se v ní naprosto nelidské vyhnání rodin s minimálními k životu nejnutnějšími prostředky, což byla vlastně státní krádež obřího rozsahu. V propagandě se záměrně zamlčovaly excesy lynčů a rabování v pohraničí. Dost možná právě touto propagandou se v osmašedesátém a pozdějších letech komunistům povedlo vlastní národy zlomit. Přeci by nemohl osvoboditel jim okupovat stát a že to byl komunistický prasácký systém, tak nějak se nesmělo tehdy říkat.

Jsme nepřáteli sami sobě!

M. Němec 14.6.2019 7:15

Re: Einfach ist es

Jo, tak já si sepíšu zvací dopis, aby sem přišli Australský vojska, dám to podepsat 4 dalším občanům a už je to důvod k okupaci.

Dobrý Hromádko.

H. Omar 14.6.2019 7:13

Re:

Po ránu a už takhle mimo?

M. Němec 14.6.2019 7:12

Re: Nic než slova,Kreml si stejně udělá co bude chtít....

Je krásný, trubičko, že taky uvažuješ.

Ty, co dělá tvůj bratr ? ještě je v šupliku ?

M. Hromadko 14.6.2019 7:08

Pro paní Hájkovou

Paní Hájková, já s Vámi mluví slušně a neurážím Vás. Totéž očekávám od Vás. Pokud s těmi invektivami nepřestanete, požádám administrátora diskuse o Váš ban. Je mi úplně jedno, jestli to tady někdo bude považovat za udavačství. Takhle se ke mně chovat nebudete.

P. Dvořák 14.6.2019 7:07

Re: Nic než slova,Kreml si stejně udělá co bude chtít....

Kdybych nevěděl, že jseš úplně blbej, začal bych uvažovat o tom, jestli náhodou nejseš blbej.

Fakt si to aspoň pětkrát všechno přečti a pokus se dát do souvislostí.

Jednou popleteš přehlašování na Hájková 383.

J. Poživil 14.6.2019 7:07

Mě fascinuje jiná věc. A to ta, že se v téhle zemi najde skupina lidí, kteří by klidně chtěli 21.srpen spojeny s výročím okupace udělat pomalu státním svátkem a zároveň se ti samí lidé nebrání udělat v naší zemi sjezd sudetenlandsmanschaftu.

M. Hromadko 14.6.2019 7:05

Re: Einfach ist es

Zvací dopis Vám nic neříká?

M. Němec 14.6.2019 7:04

Re: Einfach ist es

Hromadko je poslední mohykán z 99 Pragováků.

Jo, Hromádo, a naši vojáci v misích jsou tam na pozvání místních vlád a se souhlasem OSN.

M. Němec 14.6.2019 7:01

Re: Nic než slova,Kreml si stejně udělá co bude chtít....

Tak se podívej znovu a ty chemický zbraně v uvozovnách nemáš, buratino.

A na to, kdo a kdy na koho zaútočil na základě skladů luků a šípů, které nikdy neexistovaly, se musim zeptat v konzumu.

Jinak máš pravdu, buratino, když někdo neví, kdo a kdy na koho zaútočil na základě skladů chemických zbraní, které se nikdy nenašly, ten by neměl vůbec vycházet z bytu.

Ten by měl doma schovanej čekat, až mu zavolá nějakej Dvořák a řekne mu to.

Dostal ś z Moskvy výplatu včas ? Snad jo, vezmou připravených prachy pro "válečný veterány" , co okupovali ČSSR, a pošlkou to svejm dvořákům do Čech.

V. Hájková 14.6.2019 7:01

Re: Einfach ist es

Kdo si je pozval - vy tele neskutečné? Co to píšete za PRASÁRNU?

V. Kotas 14.6.2019 7:01

Re: Co je dovoleno bohovi...

Tak jest.

P. Hlosta 14.6.2019 7:00

Co Rusko, ale co od komunistů možné čekat!

Vojenské veteránství je věc Ruska a může nás to urazit nebo ne, Rusko si udělá co bude chtít. S okupací to už je jiná. Pochopitelně proběhla a počáteční reakce občanů Československa(spíš Čech a Moravy a Slezska, že Slovensko jsme nevnímali) byla emočně silná. V centru dění, jako Praha, dokonce šli lidé holýma rukama proti tankům. Armáda seděla v kasárnách a dělala mrtvého brouka, stejně tak policie. Podepisovaly se petice, které končily pravděpodobně přímo na STB. Po roce začal ne okupační, ale komunistický útlak vlastních spoluobčanů. Českoslovenští komunisté předvedli, jak se umlčuje národ "mírovou" cestou. Fungovalo to Husákovi náramně a dostal Československo do normalizované "pohody". Naprostá většina občanů ohnula hřbet, chodila makat i na schůze a prohlašovala oficiálně, že schvaluje okupaci Československa. Hrdinně pak mezi sebou špitali, jak je ten socialismus hnusně korupční.

Sovětský Svaz s vazalskými vojsky porušil mezinárodní právo obsazením Československa. Vzdát se bez boje a potom ohnout hřbet, to je práce komunistických soudruhů. Omyl občanů spočívá v tom, že si tak nějak optimisticky představovali, že všici jsou přeci Čechoslováky a tak se nebudeme vzájemně utlačovat. Tahle blbá naivita občanů se komunistům oplatila znovu při Sametu, že prý nejsme jako oni.

Co můžeme čekat od Ruska.... Co můžeme čekat od komunistů už máme vyzkoušené. I přes mnohé pravdy, které kdy vysloví, dočkáme se od nich vždy jen zrady na spoluobčanech. Budou nám bájit, až se jim od hub prášit bude, jaký že ráj tvoří a po jejich panování a všem stejně, pár nomenklaturních prasat bude opět držet moc nad námi. Je to totiž tvrdě zákonité. Nic jiného z idejí komunistů nemůže vzejít, že lidi jsou jen lidmi ač horší jak prasata se chovají!

M. Zikmund 14.6.2019 6:59

Nabíhání na vidle

Veteránem je voják, který slouží své zemi a získává za to určitý status. Politické hodnocení vojenské akce státu by na tomto postavení vojáka nemělo nic měnit. Má český voják v Afgánistánu přijít o status veterána jen proto, že se třeba za deset let změní politické hodnocení naší vojenské účasti na této misi? Má na postavení amerického veterána mít vliv pocit křivdy Vietnamců, Srbů, Iráčanů? Voják je posílán do akce na základě rozhodnutí politické reprezentace a není jeho vinou, pokud toto rozhodnutí je špatné. Jediné, co by mělo bránit uznání postavení vetrána je jeho vlastní slabošské či zločinné chování ve službě.

Tolik diskutovaný návrh přitom není akcí ruské vlády (tak, jak to je záměrně interpretováno našimi médii), ale návrhem opoziční ruské komunistické strany. Je to čirá provokace, nastavené vidle. Že tomu věnujeme takovou pozornost je jen odrazem naší ochoty či slepoty si na ně naběhnout.

V. Kotas 14.6.2019 6:58

Re: Einfach ist es

No, nebyli to Rusové, ale SSSR kde ve vedení státu byli další jeho národnosti ( Ukrajinci, Gruzínci, atd. ) vedle Rusů. A k tomu další státy VS.

J. Lukavsky 14.6.2019 6:57

Co je dovoleno bohovi...

"neprovedli nic víc a nic míň, než vykonali rozkaz" obyčejný voják měl, má a bude mít na vybranou poslechnout nebo jít před popravčí četu za nesplnění rozkazu. Navíc nějakému prosťáčkovi snadno namluvili, je je jenom na cvičení v SSSR nebo jsou v Československé sovětské socialistické republice... Ale papaláši nahoře by měli nést odpovědnost. Měli, ale obvykle se z toho vykroutí, nejlépe úmrtím a státním pohřbem. Co je dovoleno bohovi - není dovoleno volovi! Tak to na tom světě chodí odjakživa. J.L.

Z. Rychlý 14.6.2019 6:55

Nečekaný obrat?

Nevolil jsem ho, ale nejsem zaslepený. Zeman je v kritice takových blbostí docela konzistentní.