18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

Prezidentova silná slova

Prezident Miloš Zeman překvapil, když shodně s dalšími představiteli státu odmítl návrh předložený ruské dumě, aby účastníci přepadení Československa v roce 1968 byli uznáni za válečné veterány, neboť pomohli odvrátit státní převrat. Na čtvrtek pak prezident předvolal ruského velvyslance, aby po něm požadoval vysvětlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Derat 14.6.2019 13:52

Re:

Jo, např. bratři Kličkové by mohli vyprávět, i Avakov junior jak jim bylo v ČSSR v kasárnách v Mimoni dobře.

M. Varadinková 14.6.2019 13:49

Re: Jakou roli budou hrát v budoucnu trpasličí státní útvary

Nemluvím o USA, protože tam se to dlouhou dobu dařilo celkem přirozenou cestou homogenizovat. Původní obyvatelé byli vytlačeni do rezervací a všichni ostatní byli v první fázi pouhými přistěhovalci, kteří se - i díky větší míře svobody (nebo chcete-li anarchie - viz "Divoký západ") dokázali přirozenou cestou v nějaké rozumné míře zhomogenizovat a stát v prvé řadě Američany, zkrátka identifikovat se s novým domovem, který našli USA. Ale i tam se situace mění, tavicí kotlík už přestává fungovat. Proto se Trump tak brání přílivu dalších migrantů.

V Evropě byl ale historický vývoj diametrálně odlišný, žádný tavící kotlík zde nikdy nebyl, jednotlivé národy jsou zvyklé žít po staletí na svém historickém území a identifikovat se se svým národním státem, jehož nezávislost byla mnohdy těžce vybojována. A ti, kteří svůj stát ještě nemají (třeba Katalánci), se i dnes bouří.

V. Novák 14.6.2019 13:44

Re: Pane jo

Ano, nemusíte se tak projevovat neustále, SLINTavko.

M. Jandáková 14.6.2019 13:44

Re: Jádro migračního sporu vidím v tom, že

Tím myslím "globalizátora ekonomiky".

Pak je ještě vyšší globalizátor a ten nás všechny miluje . )

V. Liptovský 14.6.2019 13:42

Re: Celá záležitosť má nanajvýš cenu...

No, hádam by ste si mali prečítať svoj vlastný predchádzajúci príspevok, kým začnete o cudzom prahu...

M. Jandáková 14.6.2019 13:42

Jádro migračního sporu vidím v tom, že

Evropané a jejich zástupci chtějí zachránit co nejvíce z evropské civilizovanosti.

x

Globalizátor tento zájem logicky nemá.

V. Novák 14.6.2019 13:40

Re:

Pan president je k srpnu 68 konzistentní a byl k němu konzistentní už v dobách, kdy se za takový postoj vyhazovalo. Na 20 let měl po kariéře.

Nebyl tehdy zbabělý - nemusí být teď "statečný".

To jenom Aston se marně pokouší dostat realitu do souladu se svými předsudky.

J. Schořík 14.6.2019 13:38

Re: Jakou roli budou hrát v budoucnu trpasličí státní útvary

Můžete uvést příklad kdy něco vyřešily malé jednotky vybavené moderními zbraněmi.

Dle mého se naopak ukazuje že v pozemním boji není technologický náskok nějakou zásadní výhodou..

O. Uživatel 14.6.2019 13:37

Uživatel požádal o vymazání
J. Schořík 14.6.2019 13:36

Re: hradní lumík to zas tak vážně nemyslel

Na takovou blbost? Ne, odpovídalo by to významu té "věci"..

O. Uživatel 14.6.2019 13:36

Uživatel požádal o vymazání
J. Chaloupka 14.6.2019 13:36

Autor považuje více než 100 000 hlasů za "těsnou většinu"?

Kdyby tak zvítězil Drahoš to by považoval za vítězství.

M. Varadinková 14.6.2019 13:36

Re: Jakou roli budou hrát v budoucnu trpasličí státní útvary

Jenže v tom nehomogenním státě se ty nuly nesčítají všechny stejně, takže některé nuly jsou opravdu nuly, zatímco nuly z jiné skupiny je po sečtení mohou převálcovat. Prostě to nefunguje a nikde to nikdy nefungovalo. Není to slučitelné s demokracií a svobodou. Nefungovalo to v Československu, nefunguje to v dnešním Španělsku a už vůbec to nefunguje v EU. "Fungovat" (ve smyslu vydržet, nerozsypat se) může stát jako nehomogenní slepenec různých entit leda tam, kde vládne pevnou rukou nějaký diktátor.

J. Schořík 14.6.2019 13:35

Re: Pane Čepku,

Však taky azyl nedostane. Proto je tam institut první bezpečné země. Problém je jak ho účinně vrátit a kam. Původní ženevská konvence nepočítala s globalizací..

O. Uživatel 14.6.2019 13:35

Uživatel požádal o vymazání
V. Novák 14.6.2019 13:35

Re: hradní lumík to zas tak vážně nemyslel

Svůj k svému.

R. Brzák 14.6.2019 13:35

Re: Pane Čepku,

ehm, Pakistán a Indie? To jako přišel ze západního směru?...

V. Novák 14.6.2019 13:34

Re: hradní lumík to zas tak vážně nemyslel

Kdyby nereagoval, bylo by to zase špatně.

R. Brzák 14.6.2019 13:33

Re: Jakou roli budou hrát v budoucnu trpasličí státní útvary

inspirován paní Jandákovou dávám přehnanou reakci - trpasličí celky budou v budoucnosti zásadní, protože díky své pružnosti (na konkrétní situaci, která se jich týká) a díky dostupnosti moderních technologií (kdy i malé jednotky vybavené moderními zbraněmi dosahují vysoké efektivity) budou schopny řešit vznikající problémy daleko rychleji, než velké celky, tedy molochy. Vzdálenější budoucnost je pak v naprosté decentralizaci, možná ve frančízstánech kombinovaných či prolínajících společností zcela bez státní moci.

O. Uživatel 14.6.2019 13:33

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 14.6.2019 13:30

Uživatel požádal o vymazání
J. Kombercová 14.6.2019 13:29

Re:

Sovětští vojáci celou dobu okupace vykonávali svou základní vojenskou službu, jen na cizím území. Neválčili. A důstojnictvo se, myslím, mělo u nás jak prasata v žitě.

J. Schořík 14.6.2019 13:29

Re: hradní lumík to zas tak vážně nemyslel

Jo, je to trochu přitažené za vlasy. Ale to že toho využil k bodům u méně intelektuálně disponovaných je zjevné. I to "objednání" bych nevylučoval tak kategoricky. Objevilo se to ve správný čas a už tuším podruhé..

M. Jandáková 14.6.2019 13:29

Re: Pane Čepku,

Vzhledem ke skutečné podstatě děje, kterým je globalizace, nikoliv azyl, jsou azylové zákony logicky porušovány.

J. Schořík 14.6.2019 13:28

Re: Pane Čepku,

Azyl nedostane z migrantů skoro nikdo. Problém je nemožnost je účinně vrátit. Holt se nám svět zmenšil natolik, že tady třeba teď máme žadatele z Venezuely..

R. Brzák 14.6.2019 13:27

Re: hradní lumík to zas tak vážně nemyslel

Nevím to jistě, ale Zeman reagoval již dříve - ten akt s velvyslancem je až jeho druhá reakce.

Ale to máte jedno, v tomto případě se dá vždy fabulovat, jako například pan Rajman nebo včera pan Hofman, pro které je Zemanovic reakce vypočítaným a s Ruskem předem připraveným efektem...dokonce by se dalo nahlížet, že Zeman si ten blbý výrok u poslance Dumy objednal (i takové náznaky jsem už četl)...když ho miluješ, nic není nemožné (toyota)...

M. Varadinková 14.6.2019 13:27

Re: Jakou roli budou hrát v budoucnu trpasličí státní útvary

Velká říše, má-li fungovat, musí v sobě mít totalitní prvky. Svobodný může být jen přiměřeně homogenní a přiměřeně velký (tedy malý) stát. Tak velký a tak homogenní, aby byl soudržný přirozeným způsobem, bez nutnosti zavádět totalitu a potlačovat nespokojenost jednotlivých entit, ze kterých se každý nehomogenní stát skládá.

O. Uživatel 14.6.2019 13:26

Uživatel požádal o vymazání
P. Schuster 14.6.2019 13:26

Re:

Podle mne okupace a status veterána jsou dvě různé věci. Když se například zeptáme Afghánce na naše vojáky tak taky z jejich pohledu jsme okupanti.

M. Jandáková 14.6.2019 13:26

Re: Pane Čepku,

A PROTOŽE MAJÍ PŮVODNÍ OBYVATELÉ (správný) POCIT, ŽE NA TO, ABY JEJICH PROBLÉMY NĚKOHO ZAJÍMALY, MUSELI BY BÝT TAKY NĚJAKÝM KOLEKTIVEM, TAK SE (od svého individualismu, většinou ateistického) VRACÍ K MYŠLENCE NÁRODNí.

.

Je to důsledek politiky, vydávaný za zlou vůli lidí. Je to velice unfair děj.