26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Překročené meze

Na palubě Titaniku se tančilo, na palubě koaličního korábu se fackuje a nadává. Ministr financí Kalousek teď padá do nemilosti. Jak by ne!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 27.9.2011 12:40

Re: Mám čím dál větší pocit, že tento svět

Mýlíte se, jako vždy.. Dzp.

A. Fritscher 27.9.2011 12:42

Re: Mám čím dál větší pocit, že tento svět

Od vás to sedí Karle :o))

P. Vandas 27.9.2011 12:47

Re: Mám čím dál větší pocit, že tento svět

On se nyní přejmenoval na Khárl. To z úcty k našemu Knížeti.

K. Janyška 27.9.2011 13:09

Re: Mám čím dál větší pocit, že tento svět

Fašouny neberu... Dzp.

A. Fritscher 27.9.2011 13:14

Re: Mám čím dál větší pocit, že tento svět

Karle kurnik, proč vy sjte si taky neudělal ty práva v Plzni, když to má od váz z ODS kdejakej trumpeta........................vy by jste to jistě zvládl i dřív jak oni, že jo.........................aha ona k tomu musel být povinná maturita ................. tak to jo to by bylo blbý mít vyuční list a práva :o))

P. Vandas 27.9.2011 13:16

Re: Mám čím dál větší pocit, že tento svět

 Tak proč ten Khárl, Khárle?

A. Fritscher 27.9.2011 13:24

Re: Mám čím dál větší pocit, že tento svět

Mýlím se v tom, že lidstvo procitne.........................možná máte pravdu Karle, pokud ho povedou tací jako vy tak neprocitne, a nebo možná právě naopak :o)) ...... tak šup šup do vlády a do médií a jen houšť a větší kapky karle, jen ať už se s tím proboha něco stane :o))

K. Janyška 27.9.2011 13:33

Re: Mám čím dál větší pocit, že tento svět

Lidstvo nikdo nevede, vojáku. To jen armády... Dzp.

A. Fritscher 27.9.2011 13:41

Re: Mám čím dál větší pocit, že tento svět

Néééééé a vidíte já si myslel, že ho vedou ti, co dokonale znají SŘLI, a umějí dělat kvalifikované zákazy, navzdory třem velkým negativům, to znamená vy a václav  :o))

I. stihelova 27.9.2011 12:02

Male srovnani

Dobry den,

mnoho myslenek v dnesni diskusi ma platnost, ale ja osobne budu zit tady a ne ve velkem state, kde dva lidi ovladli stovky milionu obcanu a vzajemne, podle nalady, prechazuji funkci.Tady alespon parlament obcas schvali i dobrou vec....

P. Hejl 27.9.2011 12:30

Re: Male srovnani

Třicátýho února každýho druhýho přestuonýho roku.

M. Vondráček 27.9.2011 12:37

Re: Male srovnani

jo , to socialistický parlament, to bylo jiné kafe :-))

J. Láníček 27.9.2011 12:38

Re: Male srovnani

A není ta občas dobrá věc trochu málo, nehodilo by se spíš občas se jim něco nepodaří ? Ale  také jde o to, jestli se to něco nepodaří náhodou, nebo schválně !

R. Sedláček 27.9.2011 13:34

Re: Male srovnani

 No vida, že to jde i bez rad sousedek ze samošky. Takhle je to lepší a správně.

J. Kadeřábek 27.9.2011 11:57

Pokud Kalousek řekl, že Nečase dosadili kmotři z ODS

mohl by stejně mluvit o některých kmotrech starostech co dosadili jeho nebo kmotrech co dosadili Paroubka. Nic z toho není lživé tvrzení. Také pár facek uštědřených tomu kdo ho urazil vidím jako naprosto normální. Ovšem říct o Fajmonovi, že je idiot je prozrazení státního tajemství. Četl jsem tady pár Fajmonových agitek a s názorem Kalouska se shoduji. Takže nevím co momu vadí. Mě by se líbilo, kdyby to fungovalo jako v Jižní Korei a poslanci si dali občas do držky. Takovému Ráthovi to vyloženě chybí.

J. Kanioková 27.9.2011 12:20

.))))))))

A. Fritscher 27.9.2011 11:41

Trestní odpovědnost firem je to stejné

jako zavřít do basy AUTO, zodpovědné za dopravní nehodu :o))

P. Vandas 27.9.2011 11:47

Re: Trestní odpovědnost firem je to stejné

 Tento zákon má průhledný cíl. Pokud nemůže, z různých důvodů stát firmy zdanit, tak je zdaní prostřednictvím pokut. Důvod se vždy najde. Stačí pár udavačů a o ty není v 4echách nikdy nouze. Je to nově vymyšlený způsob vymáhání výpalného, za potlesku lůzy.

A. Fritscher 27.9.2011 12:39

Re: Trestní odpovědnost firem je to stejné

A nebo nový způsob jak "beztrestně" vytunelovat firmu :o(

P. Vandas 27.9.2011 13:18

Re: Trestní odpovědnost firem je to stejné

 Tak, tak. S pomocí kámošů, co spolu mluví.

O. Kadlec 27.9.2011 12:06

Re: Trestní odpovědnost firem je to stejné

Auto nemá právní subjektivitu.

To je zajimavý, kolik lidí nechápe základní věci - jako třeba co je to právnická OSOBA.

Copak jste nikdy neslyšeli, že se někdo soudí se státem?

A. Fritscher 27.9.2011 12:16

Re: Trestní odpovědnost firem je to stejné

Pane kadleci já nejsem až tak "úplný trotl", i když nejsem právník a vězte, že VÍM co znamená právnická osoba...................... je to jenom kamufláž, člověk se soudí se státem, místo aby se soudil s personou úředníka který třeba pochybil, a nebo aby se dohledala skupina lidí, která může za idiotský zákon. Pro zjednodušení je terminus technikus právnické osoby fajn, ale v praxi to pak znamená, že se za ní schová kdejaký "všivák". A doku se budeme schovávat za "právnické osoby" a trestat firmy bez konkrétního viníka, pořád tu bude bordel nad bordel :o(

J. Anděl 27.9.2011 12:28

Re: Trestní odpovědnost firem je to stejné

Já Vám nevím, pane Fritschere... Ono já nad tím doteď nepřemýšlel... Mně přijde, že pro člověka je mnohdy výhodné soudit se s firmou, protože z té jde třeba snáze něco dostat než z člověka, který třeba oficiálně nic nevlastní, ale všechno vlastní ta firma. To by se musely změnit i pravidla vlastnění a de facto bychom museli asi zrušit právnické osoby, protože by vlastně nemohly nic vlastnit. Dále pro majitele firmy a také pro zaměstnance je asi výhodné, když jde zodpovědnost na firmu, protože když Váš zaměstnanec v pracovní době a ve služebním autě někde třeba nabourá nějaké auto, posuzuje se jeho osobní zavinění, ale možná má na firmu nějaké pojištění, ze kterého to jde a na které by jako osoba neměl - a navíc by třeba měl strach nějakou práci dělat na sebe... co já vím, třeba mít zodpovědnost za celou tramvaj například... kdo by pak tu tramvaj byl ochoten řídit? A nebo kdo by byl ochoten uzavírat transakce na několik miliónů, když je to zaměstnanec s platem a těmi milióny ve skutečnosti nedisponuje (třeba vedoucí odboru v bance při nákupu bankomatů)....

Text výše doufám jasně ukazuje, že se v tom nevyznám, jen chci ukázat, proč mi to nepřipadá z principu tak špatné nebo jednoznačné. Co Vy na to?

Chápu pocit potřeby zodpovědnosti nějakého úředníka. Ale co si vezmu na jednom úředníkovi s čistým platem patnáct či dvacet tisíc, když mi udělá škodu za půl mega nějakým úředním rozhodnutím? Pocit zadostiučinění, že si dají bacha, aby to znova neudělali? A úřad či stát bude v pohodě, protože to odskáče pěkně ten úředníček a jeho nadřízení, kteří spoluvytvářejí to prostředí, a zákonodárci, kteří přijímají příslušné zákony, mohou točit palci (oni teda mohou stejně, že?).

Takže já Vám nevím.

A. Fritscher 27.9.2011 12:38

Re: Trestní odpovědnost firem je to stejné

Nic není tak jak člověk píše ve "spravedlivém hněvu"....................ale na druhou stranu kolega konstruktér je třeba sám pojištěnej asi na půl mega, protože kdyby chybou svou zavinil škodu, bude ji na něm zaměstnavatel vymáhat. TAKŽE JSOU SOUKROMÉ FIRMY, KDE TO MAJÍ OŠETŘENO TAKHLE............ ale jinak ta "pohodlnost" soudit se s právní osobou je jasná. Další věc je právě ta možnost právnické osoby soudit se s jinou právnickou osobou ............ já myslím, že jde o "legalizaci tunelování" ve skryté formě.

Příklad: založím firmu, naberu úvěry, vytuneluji majetek a nechám firmu potrestat tím, že její zbytek majetku vyvlastní a firmu zavřou ....................Já to pochopil takhle :o(

J. Anděl 27.9.2011 12:50

Re: Trestní odpovědnost firem je to stejné

Joaha. No to chápu. (a mimochodem díky za větu, že nic není tak, jak člověk píše ve spravedlivém hněvu, to znám lépe než dobře).

No já jsem v tomhle právě laik a myslel jsem si, že to, co uvádíte v příkladu, lze v pohodě udělat i dneska. A stejně tak si nedovedu představit, že by i při přijetí toho nového zákona opravdu mohl člověk jménem firmy zabíjet nebo zpronevěřit spoustu peněz a nebýt za to vůbec nijak zodpovědný. Pořád mám dojem, že někdo je osobně zodpovědný za to vytunelování, což není žádná právnická osoba. Ale že problém je v ochotě něco takového rozplétat.... joaha, možná teď bude snazší nesnažit se to rozplétat (uvažuji "nahlas").

Dovedu si představit, že šikovným zákonem lze některé lumpárny mírně zjednodušit, což může leckomu stát za to. Takové sotva postřehnutelné pohyby či změny na pozadí velkých kšeftů nejspíš mohou vygenerovat pěknou sumičku.

Ještě se zeptám, jestli nevíte - co je oficiálně výhodou takové změny zákona?

A. Fritscher 27.9.2011 13:01

Re: Trestní odpovědnost firem je to stejné

Nemám tušení, stejně jako vy jen "uvažuji nahlas".....................ale že půjde zase jen o prachy, si pište. A myslím, že o to "maskování" především.

A možná má pravdu i pan Vandas o pokutování místo zdanění,  kdo ví !? Ukáže to asi až čas :o))

O. Kadlec 27.9.2011 11:32

Heil,

když zjistil, že ho tu nikdo nebere, se rozhodl jít cestou páně Janyšky a začíná se vytahovat.

J. Láníček 27.9.2011 11:29

Tak jsem z toho všeho takový nějaký zpochybněný

Když všude čtu, jak si vedeme výborně a už všechny předstihujeme, dokonce máme našlápnuto státi se druhým Švýcarskem, kam ten ostatní vyspělý svět vlasně směřuje, když tam všichni brečí, že to tam jde valem na hubu ? My budeme oním hnacím motorem pozitivních změn, díky nejlepšímu prezidentovi a ekonomovi, nebo jak to je ? Něco by na tom mohlo být, protože jinde nikdo neví co bude za týden, naši špílmachři dokáží spočítat na hlavu a korunu, co tady bude za třicet roků, načež vypracovali ukázkovou penzijní reformu. Akorát mě nasral jakýsi diskusní analyzátor, který kdesi komentoval diskutéra a rétora Nečase - prý zlatý Topolánek. Tak mě to trochu znejistělo, do teď jsem neměl o kompetenci našich největších odborníků nejmenší pochyby !

Z. Rychlý 27.9.2011 12:09

Re: Tak jsem z toho všeho takový nějaký zpochybněný

Mě se zdáte úplně mimo v každém Vašem příspěvku. Bůhví kde žijete, nebo co to denně  hulíte ? Zřejmě bydlíte někde pod mostem a bezdomovci jsou Vaši poradci ! Jedině tak si dokážu Vaše vidění republiky vysvětlit.

Zkuste něco jiného a ihned uvidíte pozitivní změny. Ne, že by tu bylo vše v pořádku, ale tolik negativního slizu, co vyprodukujete, by zničilo i tu Emeriku (i když má na sebevraždu vlastní Láníčky).

J. Slanina 27.9.2011 13:18

Re: Tak jsem z toho všeho takový nějaký zpochybněný

To se Vám, pane Rychlý, ale vůbec nezdá. Tenhleten lampedusa (landys, madla, lžidimitrij - jeho "nicky" ještě v neregistrované diskusi) je jenom prachsprostý sosácký vychcánek, který se užírá závistí ke každému, kdo má víc baráků jako on.