27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

Prasata sobě

Prasata sobě, nebo také Pomník neznámému praseti - to je dvojí název akce pražské části Praha 5. Jde o protest proti lidem, kteří vyhazují mimo popelnice na černé skládky 1200 tun ročně všelijakého smetí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr Kunetka, zlocinec 28.4.2006 13:54

Re: Ivane

Takhle ne, Jardo... Kdyz tak, v Michli jsou velke pekarny a na Smichove pivovar... Ale Vase ekonomicke teze, to je navrat k fyziokratismu ;)

Jarda Musil 28.4.2006 14:00

Petře

Ale rozhodně se mnou budete souhlasit, že zboží se musí vyrobit - z toho PC to fakt nevypadne ... vždyť se tím pětadvacet let živím ;-P, a zatím furt nic :-) ... a z parlamentu také ty rohlíky do zbytku Prahy moc často nevozí - leda tak ty neprodané na prézle ... ;-D

Ivan Nový 28.4.2006 14:18

Jardo Musile,

ČSSD nevládne, ČSSD hrabe. Je možné, že to dopadne tak jak říkáte, ale těch rohlíků nebude více, spíše naopak, právě proto, že socialismus nefunguje.

Jarda Musil 28.4.2006 14:22

Ivane

Až se trefíte do tématu, budu reagovat, zatím spěte sladce ;-)

jepice 28.4.2006 13:23

Zajímavé

Hezký článek. Je to jasné, kam kdo patří:: já a hoši, co spolu mluvíme, jsme nekomunisté, tj. ta pravá hráz proti komunismu. Ti ostatní, ať si proti komunismu namítají co jim libo, jsou antikomunisté,  nelíbí se mi a proto tvrdím, že mají podivnou motivaci, podezřelou minulost a žádnou budoucnost. Jsou to lidé typu Rumla /to je ten, co chtěl ovládnout veřejnoprávnou televizi a znárodnit soukromé stanice/. ;-D;-D;-D;-D

Zajímalo by mě, co si pan prezident myslí o Hučínovi.

Ale abych byla spravedlivá, na konci je myšlenka, která stojí za zamyšlení, a to, že za přetrvávání minulostních návyků a vzorců chování nenese odpovědnost dnešní KSČM:               "Na to nikdy od listopadu 1989 neměla sílu a to, že se u nás tyto věci udržely, zajistili jiní. "

Béda 28.4.2006 13:33

Re: Zajímavé

"To, že nesdílím (a nikdy jsem nesdílel) komunistickou ideologii v její jakékoli variantě..."

Jasně, takže přihlášku za kandidáta KSČ na Prognosťáku podával ne z přesvědčení, ale čistého pragmatizmu. Pardon, prospěchářství... 

soudruh Petr Kunetka, zlocinec 28.4.2006 14:11

Re: Re: Zajímavé

A je to s tou prihlaskou potvrzene? Po Inetu chodil kdysi podvrh, ale jestli si ji skutecne daval, nebo ne... Ne, ze by mi to nebylo v zasade jedno ;)

AeroKarel 28.4.2006 14:25

Re: Re: Zajímavé

Pro Bédu fáma stačí .......

Sch.glosátor 28.4.2006 11:44

Ne pomník. Ale dvacet ran holí.

To je jediná osvědčená a historicky prověřená metoda k udržení pořádku. Někde i funguje a lidé odtamtud neprchají, třebaže hranice jsou pro ně otevřené. Pokud jsou hlídány,  tak před některými, kteří by chtěli dovnitř. Pomníky a podobné kratochvilné "performance" jsou k ničemu. Pořádek má zajišťovat policajt a biřic s rákoskou. Protože, a to je rovněž historicky prověřené, jinak to nejde. A protože u nás to "nejde" tak máme nejen nepořádek, ale stát nabádá bez´honné občany aby se vyhýbali temným uličkám a v noci nechodili do parku, protože tam řádí zločinci. A když se tam občan přesto odváží a ubrání se zločinci, stát mu hrozí trestem, protože se bránil tuze moc a že zločinec má nějaká lidská zločinecká práva. A vůbec, co má  občan co dělat v parku, má čučet na televizi, cpát se tím co mu ukáží v reklamě nebo  přičinlivě vyrábět další perspektivní daňové poplatníky, čili poddané. Protože stát tu není pro něho, ale naopak, on je tu pro stát, aby naplňoval jeho ideu určovanou služebníky, kteří si stát přivlastňují. Je mu  tak souzeno aby byl sluhou ve svém domě. Ostatně lepší osud si nezaslouží, protože není schopný ani ochotný si vládnout sám. Je pohodlný a chce být veden. Pak není divu, že je veden tak jak se mu to nelíbí a kam se mu to nelíbí. Ale může si postavit pomník....

Béda 28.4.2006 11:54

Re: Ne pomník. Ale dvacet ran holí.

Podle tržního kapitalizmu bez přívlastků (Hayek) nemá stát do neviditelných rukou trhu zasahovat. Takže vlastně ty Topolánkovy výčitky na adresu Paroubka, že za ten bordel v Libčicích může vláda jsou mimo jeho vlastní Hejkalovu mísu.

Jarda Musil 28.4.2006 12:04

Bédo

to je klasický antagonistický rozpor - až skoro rozpolcení duše i těla rádoby pravičáků zejména z ODS (Toplo, Bendl ... zdejší na Psu nebudu jmenovat) ... nechtějí stát a zároveň ho chtějí silný - ;-D  nějak mi to připomíná definici touhy manželek: neví co chtějí a nepřestanou dokud to nedostanou :-)

Béda 28.4.2006 12:08

Re: Bédo

Ono těch schíz na druhou by se našlo povícero. Například to finanční perpetuum mobile s tím rozpočtem. "Až nasoupíme, tak HDP vzroste dvakrát, čímž na ta naše vydání bude." Univerzální odpověď, bude to tak,  p r o t o ž e  to tak bude...

Ivan Nový 28.4.2006 12:26

Jardo Musile,

žádný rozpor v tom není, omezený a tím silný stát. Kdežto socialisti chtějí silný stát, který mluví do všeho, ve výsledku získají jen stát rozředěný, který neplní žádnou svou funkci. Zákon ironie.

Jarda Musil 28.4.2006 12:33

ale Ivane

stát podle Vás nemá mít žádnou funkci - když nemá být žádný - což je cílem zdejší "pravice" - tedy alespoň to tak vždy včetně Vás deklarují ... musíte se opravdu rozmyslet zda stát ano či ne. Pokud chcete vymezit jak silný či slabý má být stát, tak porušujete jinou svoji zásadu - nerozhodovat ... prostě v té Vaší demagogii je to docela popletené a nemáte z toho propletence východisko Rv. A pokud si to nepřiznáte, bude tady opět vláda, kterou nechcete ...

Béda 28.4.2006 12:39

Re: ale Ivane

Jo, to je přesně to, co ten Hájek ve své stařecké /dejmupánbuvěčnouslávu/ demenci už nestačil domyslet. Že když je proti zásahům státu do klokotu hospodaření a skoro veškerého i jiného dění /včetně práva/, tak vlastně existenci státu popírá. Jelikož ten stát se skládá vlastně jenom výhradně z moci zákonodárné, výkonné a soudní...

Ivan Nový 28.4.2006 12:43

Jardo Musile,

to deklarujete Vy, že deklaruji já. Poněkud naivní demagogie. A v praxi, parlament stanoví pravidla a úředník se jimi řídí, občan pokud splní zákonem stanovené podmínky, tak mu úředník vydá osvědčení o tom, že ty podmínky splnil, tedy nikoli, že mu něco povolí, nebo nepovolí. Kontrolovat pak může jen dodržování těch zákonných podmínek. Ty podmínky musí být stanoveny jednoznačně, bez možnosti různých výkladů, kde to není možné, stát žádné podmínky nesmí stanovit. Tečka. Stát je tu pro mne a ne já pro stát.

Jarda Musil 28.4.2006 12:51

no, Ivane

... prostě z toho se nemůžete vymotat Rv - i když se snažíte mlžit - ale nepočítejte s tím, že co čtenář to blbec ...

AeroKarel 28.4.2006 14:21

Re: no, Ivane

No, ty reakce, že pravičáci a liberálové nechtějí žádný stát by tezi "co čtenář, to blbec" nasvědčovaly.........

Není to tak, a osobně si pamatuji za ta leta tak jednoho komentátora, propagujícího cosi podobného.

Sch.gloátor 28.4.2006 13:09

Stát je tu pro mne a ne já pro stát.

To je silné tvrzení. Huh, to bude kocovina.....

Ivan Nový 28.4.2006 13:34

Sch.glosátore,

proč kocovina. Stačí si to uvědomit a máte vždycky navrch. No, samozřejmě, mohou se vám takoví paroubci vysmívat do obličeje, ale Vy víte, že jsou nazí.

Ivan Nový 28.4.2006 12:47

Bédo, základní stanovení podmínek pro

nakládání s odpady není zasahování do trhu. Zasahování do trhu je určování firem, které to mají dělat, zasahováním do trhu je určování kdo to musí dělat, nebo kdo to nesmí dělat.

Béda 28.4.2006 12:55

Re: Bédo, základní stanovení podmínek pro

Jo, odkazuji Vás na můj příspěvek, coby návrh na vyřešení situace povinností založit v. o. s.

Ivan Nový 28.4.2006 13:08

Bédo,

ten je rozumný, nikoho neomezuje a nezatěžuje skrytými vedlejšími náklady.

Jaroušek popáté 28.4.2006 11:28

Odpadky jako následek Klausovy "neviditelné ruky trhu"!

Je v prvé řadě lež, že skládka v Libčevsi je ilegální - byla řádně a s vědomím obce založena v bývalém kravíně JZD (privatizovaném soukromé osobě), zavezena "zbožím" dovezeným na základě řádných kupních smluv a zakoupeným v Německu jedním z řádných podnikatelů, opor to volného trhu. Obdobně jako sem byl řádně a v souladu se zákonem dovážen jiný odpad, nakoupený za naší západní hranicí a určený tentokrát nikoliv k likvidaci, ale k dalšímu prodeji (nákup za účelem dalšího prodeje se tomu na živnostenském listu říká) či dalšímu použití - dovoz textilu do různých second-handů, dovoz ojetin za účelem jejich zprovoznění na silnicích v Česku atd. Zatímco však tito naši podnikatelé na dovozech odpadu vydělali až jeho prodejem českým zákazníkům, podnikatelé na úseku komunálního odpadu na něm vydělali tím, že jej - v rozporu se smlouvou, bez níž by nebyl povolen jeho dovoz do ČR - nezlikvidovali v našich spalovnách (to taky něco stojí) - a raději svobodně zkrachovali a odpad nechali na bedrech společnosti jako ekologickou zátěž. Tedy problém je výsledkem příliš liberálního pojetí dodavatelsko-odběratelských vztahů, které - ve strachu před "kriminalizací podnikání" (Klausova slova) - nebylo regulováno a tak trestuhodně umožňuje podnikání a tvorbu zisku jedněm (tzv. šikovným podnikatelům) na úkor jiných (tzv. troubů občanů). Úkolem vlády pak není hasit hořící skládky, hlídat je policisty či likvidovat jejich zbytky, jak si myslí Aston, ale zákonnou úpravou zásadně omezit možnosti takového chování našich takypodnikatelů, stanovit závazná pravidla pro nákladání s odpadem všeho druhu a pomocí policie, státních zastupitelství a soudů nesmlouvavě a rychle postihovat jejich nedodržování. Pokud už konečně neopustíme neudržitelnou fikci o právu podnikat pro každého lumpa, čehož se politici ve strachu před křikem médií či podnikatelských lobby o politicky nepřípustné regulaci svobody a práva podnikatelů bojí, pak problémy s odpady budeme mít tak dlouho, dokud nedostaneme rozum!

Evropan(original) 28.4.2006 11:36

Re: Odpadky jako následek Klausovy "neviditelné ruky trhu"!

Takze v podstate je ta skladka Klausova a on by si to mel sam uklidit ;-D

BIS 28.4.2006 11:28

A ještě světová politika

Švédsko a Izrael se střetly v ostrém diplomatickém konfliktu. Švédové totiž zrušili účast na vojenském cvičení kvůli přítomnosti Izraelců.

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=141367&tro945_0_0

BIS 28.4.2006 11:31

Re: A ještě světová politika 2

Americká hymna má poprvé v historii španělskou verzi

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/clanek.phtml?id=141602&tro375_0_2

ibn 28.4.2006 12:10

Re: Re: A ještě světová politika 2

Od tohoto okamziku nejsou Hispanci problem.

jj 28.4.2006 10:58

proč

Proč neznámému praseti?  Snad pražským prasatům. A měli by si takové pomníky postavit po celé Praze, protože Pražáci jsou největší prasata a dělají ho všude. nejoblíbenější je jim odpadky z chat a chalup vyhovazovat u silnic a do lesů. Paka!!!

Béda 28.4.2006 11:10

Re: proč

JJ, brzděte. Co se týká složení pražského obyvatelstva, tak pouze 20 procent tak zvaných Pražanů se zde narodilo. To znamená, že 80 % pražáků jsou tak zvané náplavy. Například i já a spoustu kamarádů/dek i přátel, co znám. Navíc, dnes už obyvatele Prahy nelze poznat podle SPZ auta, jako dříve. Takže, ten Vámi zmiňovaný bordel pražáků dělají z 80 procent obyvatelé celé ČR. Ta nevraživost vůči pražákům je mimo mísu. Pláčete dobře, ale na špatném hrobě. Tož tak.