26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Pochopitelná obezřetnost

Obezřetnost ministra vnitra Chovance stran přijetí uprchlíků je pochopitelná. Ministr se obává reakce veřejnosti a zde převládá taktéž opatrnost a nedůvěra. V mezinárodním kontextu ovšem vyznívá český postoj groteskně: přijmeme jenom křesťany a až se situace uklidní, pošleme je zpátky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Gabriel st. 15.1.2015 9:12

A co je na tom groteskního?

Autor tvrdí: "vyznívá český postoj groteskně: přijmeme jenom křesťany a až se situace uklidní, pošleme je zpátky". Co je na tom groteskního? ČR nabízí humanitární pomoc nejvíce pronásledovaným. To jsou nepochybně syrští křesťané, kteří, ač nejstarší trvale usedlou komunitou v Sýrii, jsou terčem útoků státního režimu, islamistických bojůvek různých směrů i teroristů od IS. Je navíc pravděpodobné, že křesťané se zde sžijí daleko lépe, než muslimové. A je nepochybné, že až pomine ohrožení, bude pro uprchlíky nejlepší, aby se vrátili tam, kde jsou doma a kam po tisíciletí patří. Nebo snad chceme pomoci islamistům islamizovat Sýrii, které ještě nedávno byla z jedné třetiny křesťanská? Tak jak je to s tou groteskností, pane Neffe? Nebo jste jenom zapomněl domyslet věci v souvislostech?

L. David 15.1.2015 9:12

Ach ta naivnost, Astone!

Jakým KONKRÉTNÍM způsobem chcete vyřešit ten problém na Blízkém východě? Když muslimští šejkové prozásobení biliony původně našich petrodolarů o nějaké řešení nejenže nemají zájem, ale také oni jsou přesvědčení o tom, že islám jednou ovládne celý svět.

A kromě závratných peněz mají k dispozici stamilionové armády ďáblem posedlé muslimské svoloče.

Pro nás je jediným řešením (dokud je čas) vypovědět Schengenskou smlouvu (v Bruseli ať si kvičí dle libosti), uzavřít hranice, podél nich patrolovat s nabitými brokovnicem a důsledně v rámci všech dostupných možností kontrolovat každého, kdo k nám přijíždí. Povolení k pobytu až po důsledném prokádrování, občanství až po nejméně pětileté zkušební době se závazným slibem věrnosti České republice. Při porušení slibu, odebrání občanství a vypovězení.

Stejně na to jednou dojde, pokud však budeme příliš dlouho dopřávat sluchu korektníkům, či dokonce našim podrazákům, kteří žvástají nesmysly o morální povinnosti BEZ KÁDROVÁNÍ přijímat tisíce uprchlíků ze západoevropských států (které si je k sobě z vlastní pitomosti vpustily), není daleko doba, kdy bude na všechno pozdě. Tak jak je tomu nejen ve Francii, ale v mnoha dalších západních zemích, které UŽ NIKDY svůj problém s muslimy NEVYŘEŠÍ. Musely by těch 20 milionů muslimů jedině vyvraždit.

A poněvadž se muslimská svoloč v Západní Evropě už cítí početně dostatečně silná, právě zahájuje svůj boj s většinovou částí evropské společnosti. Z toho důvodu to v Západní Evropě bude jenom horší a horší a HORŠÍ. Bohužel!

A. Alda 15.1.2015 9:21

Nemusí je vyvraždit,

stačí je odsunout podle návodu Dr. Beneše.

Pokud to neudělají, k vyvražďování patrně dojde a je velmi nejisté, která strana v tom bude úspěšnější.

E. Erat 15.1.2015 9:54

Re: Nemusí je vyvraždit,

Otázka je kam a kdo, je bude chtít přijmout.Němci své soukmenovce přijali.

P. Gabriel st. 15.1.2015 9:33

Re: Ach ta naivnost, Astone!

Pane Davide, nemáte pravdu a hluboce se mýlíte! Jednak Saudská Arábie, jinak 100% islámský stát se podílí významně na boji proti IS, jednak zvyšováním těžby a snižováním ceny ropy, omezují finanční příjmy islamistických teroristů. Současně tím omezují možnost Rusů podporovat Asádův režim, který kdysi Rusové, ještě jako SSSR dosadili vojenským převratem a tím zahájili plíživý rozvrat a rozklad v kdysi bohaté, klidné a tolerantní Sýrii, jen pro to, aby získali námořní základnu ve Středozemním moři.

A pokud je o jak píšete "islámskou svoloč" což je hnusný urážející termín, který bych nikdy nepoužil a který svědčí, že naprosto nechápete situaci muslimů v Evropě. Muslimové byli v Evropě od ranného středověku. Nejenom ve Španělsku i na Balkáně. A kromě Osmanské expanze s nimi, podobně jako s židy nebyly problémy. Po staletí. Problémy byly vždy jen s "chytráky", kterým "moudrost" hnala do květu. To, že se vedle pokojně žijících muslimů objevili frustrovaní jedinci x-té generace starousedlíků, kteří přijali vznik islamismu, jako politického směru, coby nabídku, je především důsledek prosazení libertariánství v EU, které přineslo agresi, útočnost a netoleranci do mezilidských vztahů. Ti usedlí muslimové odsuzují islamistický teror stejně, jako my. A jde jenom o to s nimi komunikovat , aby cítili že žijeme společně v naší i jejich Evropě, která má svá tradiční židovsko-křesťanská pravidla a zvyklosti, které i oni respektují. Abychom je nenahnali do náruče islamistických radilálů. A osobně, je mně tolerantní věřící muslim milejší, než militantní nařvaný agresivní ateista! Muslim věří ve stejného Boha, jako já, nebo Židé, Kristus je pro něj jeden z největších proroků, cítí se být zodpovědný za rodinu, za svět kolem, pomáhá potřebným... Jenom tu víru jinak vyznává.

J. Hejna 15.1.2015 9:49

Re: Ach ta naivnost, Astone!

"je mně tolerantní věřící muslim milejší, než militantní nařvaný agresivní ateista"

Já zase raději piji vodu ze studánky, než kyselinu solnou.

J. Jílek 15.1.2015 10:07

Re: Ach ta naivnost, Astone!

ano

L. David 15.1.2015 13:34

Re: Ach ta naivnost, Astone!

Kromě naprosté neznalosti historie Evropy ve vztahu k islámu to máte pane Gabrieli v hlavě tak pomatené, že jakákoliv diskuse s vámi je zbytečná.

Pokud se domníváte, že ďábelský muslimský bůh, jimi zvaný Alláh je tatáž osoba jako pravý Bůh JAHWE, tak jste totálně mimo realitu.

A na závěr: Zkuste diskutovat se Satanem a možná tak získáte praxi, jak diskutovat s jemu zasvěcenými muslimy.

J. Franke 15.1.2015 9:08

Zatím se loučím!

Venku je zatím  tak nádherně, že je hřích povalovat se u počítadla a tudíž vyrážím ven....

J. Šula 15.1.2015 9:05

Jde o mimoběžnost dvou kultur

Evropané židovskokřesťanské kultury a muslimové zde žijící podle ortodoxního islámu se z principu nemohou domluvit. Jde o různé pojetí světa. Bohužel. Co tedy dál ? I EU i jednotlivé národní státy musí rychle jednat o cílové budoucnosti a cestách k ní. Čas se zkracuje.

E. Heusinger 15.1.2015 9:04

Jací křesťané jsou v Syrii?

Pozor aby nebyli nějakou odnoží ortodoxních . Ti by měli blízko k "páté koloně".

Toho bych se obával.

A. Alda 15.1.2015 9:19

Jsou tam různé církve.

Katolické i pravoslavné. Například Syrská katolická církev, Chaldejská katolická církev, Maronitská katolická církev ... podrobnosti najdete na http://cs.wikipedia.org/wiki/Syr%C5%A1t%C3%AD_k%C5%99es%C5%A5an%C3%A9

(heslo Syrští křesťané na Wikipedii)

Žádná z pravoslavných církví v Syrii "nedrží basu" s moskevským patriarchátem, jde-li Vám o toto.

Všechno jsou to církve velmi starobylé. Například Chaldejská církev užívá dosud aramejštinu, původní jazyk Nového zákona, kterým se mluvilo v Judei v době Ježíšova kazatelského působení.

J. Franke 15.1.2015 8:51

Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Ano, ano... To, co teď vláda ČR s velkým halasem vyhlašuje, udělala SRKS už počátkem prosince minulého roku. Jen připomínám:

SRKS podá ČR pomocnou ruku a přijme ráda dva uprchlé Syřany. Jednoho katolíka a jednoho muslima, aby se naučili spolu žít pod jednou střechou. Museli by si však polorozpadlé stavení sami uvést do obyvatelného stavu tak, jak to dokázala na venkově spousta našich chalupářů. Rozhodně nebudeme postupovat cestou opačnou, kdy romské rodiny dokáží za pár let ze slušného domu udělat ruinu. Za odměnu pak mohou zvelebenou usedlost prodat a po odeznění konfliktu se i s penězi vrátit domů!!!

R. John 15.1.2015 9:02

Najednou....

když jsem psal poníženou supliku vaší vládě, že bych v rámci národopisných studií potřeboval pracovní povolení a nějakej "materiálek " do dvaceti let  pro folklorní studium , napsal mě váš min. války zcela nediplomaticky, že mě rozbijete držku až se potento , jestli se tam objevím...  :-)

J. Franke 15.1.2015 9:04

Zase chlastal, dobytek...

Máte se obracet na mě, on když se ožere, je šíleně ostražitý a nerudný... ;-)

R. John 15.1.2015 9:12

Je to chamtivej grobián...

A vy tam máte již eura ?  Podle  té tajné depeše , kterou jsem od vás dostal s cenovým návrhem...   za to bych si v Praze pronajal bordel na tři dny pro sebe....     :-))

S. Netzer 15.1.2015 8:34

"Kdyby na to došlo",

tak to zde vypadá, jako na sklonu Výmarské republiky.

Děkuji ne.

R. John 15.1.2015 8:46

Však 45 -48 bylo opáčko....

38-39 , druhá republika byla generální zkouška...   jen kdo nám dnes sehraje Eberta ...

S. Netzer 15.1.2015 8:54

Re: Však 45 -48 bylo opáčko....

Já hlavně nechci druhého Adolfa, který by udělal pořádek podle představ těch spořádaných občanů.

Určité nebezpečí reálně existuje. Lidská blbost je totiž nevymýtitelná a pamět krátká.

L. Křivan 15.1.2015 9:39

Re: Však 45 -48 bylo opáčko....

Chalifát je horší varianta než Adolf.

J. Franke 15.1.2015 8:55

Teď nevím...

Napsala jste "na sklonu", ale znamená to na "skonu" nebo "klonu"? ten sklon mi tam nesedí!  ;-)

Mimochodem Výmarská republika byla velmi demokratická, bohužel ke všemu, jak se v zápětí ukázalo... Jo a s inflací na tom jsme mnohem líp, ani ji nemusela uměle vytvářet Národní banka, jako u nás...

J. Jílek 15.1.2015 9:36

Re: Teď nevím...

na sklonku

E. Heusinger 15.1.2015 8:58

Re: "Kdyby na to došlo",

Spíše jako za Háchovy republiky.

D. Kazil 15.1.2015 7:55

Pomoc dětem je jistě chvályhodná.

Léčíme cizince a na léčbu českých dětí zbirame víčka od petlahví. Jinak sýrie je daleko. Nejdřív by měli legalizovat různé gastarbajtry co tu pracují a nemají žádná práva a těm nabídnout možnost platit zde daně a žít.

A. Alda 15.1.2015 7:49

Kde islám, tam nebezpečno.

Co je groteskního na tom, že vláda chce přijmout jen křesťany?

Křesťané, byť z arabských zemí, jsou s námi kompatibilní. Nezdráhají se jíst stejné jídlo, slaví stejné svátky, jsou schopni se přizpůsobit v oblečení (dokonce i žen) a vyznávají stejné hodnoty, které byly křesťanstvím vtištěny i našemu národu.

S křesťany libovolné barvy pleti prostě vyjdeme a oni vyjdou s námi. A kostely u nás jsou poloprázdné, tam je pro ně také místa dost.

A s muslimy přichází nejprve problémy a posléze i teror. Nikdy a nikdo tomu nebylo jinak.

D. Kazil 15.1.2015 7:58

Re: Kde islám, tam nebezpečno.

Každopádně křesťanům tam hrozí reálné nebezpečí. Muslim muslimovi prý oči nevyklove.

E. Erat 15.1.2015 8:25

Re: Kde islám, tam nebezpečno.

Naivní představa o hodných křesťanech.V Africe křesťané páchají stejné zvěrstva jako muslimové,praktikují ženskou obřízku atd.Taky známe Křesťanské milice z Libanonu a jejich zločiny.Nedávno napsal v článku v LN jeden orientalista,že křesťan nebo muslim z území bývalé Jugošky se v ČR adaptuje prakticky stejně rychle a bezproblémově.Ta víra není prý tak důležitá pro adaptaci ,ale celkový kulturní a sociální kontext.Židé neslaví stejné svátky,mají odlišnou kuchyni i oblečení bývá u ortodoxních nestandardní a fungují všude normálně.

F. Žůrek 15.1.2015 8:33

Re: Kde islám, tam nebezpečno.

Islám je trucpodnik vůči křesťanství. Srovnat Ježíše Krista a Mohameda nejde.

E. Erat 15.1.2015 8:38

Re: Kde islám, tam nebezpečno.

Máte pravdu,je to jako srovnávat Smolíčka a Červenou karkulku.Oboje je pohádka,ale každá o něčem jiném.

P. Hofman 15.1.2015 7:33

Žokej Peťulka Nečas

...prý bere na sebe odpovědnost za svou kobylku Janinku, neb to byl on, kdo úkoloval vojenskou tajnou službu šmírovat svou manželku (dnes již bývalou), jelikož o ní měl strach. Alespoň tak to prý sdělil soudu ten tajný s tak příznačným jménem Pohunek.

Jistě k tomu bude u této tajné služby dostatek dokumentů, které to potvrdí a tak budou chlapci, a děva, z obliga !!!