3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

Po důvěře je na řadě autorita

Samozřejmě, že důvěra a autorita vzájemně souvisejí. Jedno bez druhého nemůže být. Nicméně první v pořadí je asi přece jen ta důvěra a ta je teď ve věci koronavirové krize vepsí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Polesny 14.12.2020 18:44

A označil bych je hvězdou....

P. Boublíková 14.12.2020 18:47

Asi jak kdo. Po bezpříznakovém průběhu si myslím moc protilátek nebude. A u cca 10 % očkovaných se taky imunita nevytvoří.

Vy máte bohužel asi nějakou takovou představu, že interakce člověk-virus nebo člověk-vakcína je vždy stejná a naprosto vypočitatelná, jako když do sebe zapadnou dvě součástky vyrobené ve fabrice. Přitom máloco v lidském těle je tak individuální jako imunitní systém. Kromě toho i dávka viru může být různě velká.

J. Polesny 14.12.2020 18:48

Otázkou je, jak dlouho přetrvá...

P. Vandas 14.12.2020 18:56

Právě naopak. Pokud mne čtete pozorně, tak právě hlásám, že je to mnohem složitější, než je nám předkládáno "odbornou veřejností." Stačí, když zkusíte odpovědět na mou prostou otázku, kdo je považován za zdravého a chráněného? Ten, kdo má test pozitivní na protilátky ( nemoc má, nebo ji prodělal, nebo byl očkován.) Nebo ten, kdo negativní (nemoc nemá, nebo se s virem nesetkal, nebo odezva jeho organizmu na vakcinaci byla nulová.) ? :-):-):-)

P. Boublíková 14.12.2020 19:08

Pokud máte na mysli v obou případech test na protilátky, tak jsou zdraví oba. Ten první nemoc prodělal nebo byl naočkován. Během nemoci se protilátky teprve postupně tvoří. (Pokud byste chtěl kvantitativní stanovení, protilátky lze i titrovat.) A u toho negativního není vůbec důvod, proč by měl být nemocný, může být ale přenašeč. Přenašečství se ale testuje přímým testem na virus, ne na protilátky.

J. Václavíková 14.12.2020 19:13

Ani nenalezení protilátek neznamená, že imunitní systém není na infekci připraven. Pokud se organismus s virem potkal, je pravděpodobné, že T-lymfocyty nastartují v případě infekce dost rychle tvorbu protilátek.

P. Vandas 14.12.2020 19:20

Děkuji za upřesnění, nicméně jste neodpověděla, kdo bude tedy považován za nemocného a jak se to testy pozná? Jestli vašemu vysvětlení dobře rozumím, kdy test na protilátky označí za zdravé obě popsané skupiny, tak se ptám, k čemu je tento test a jaké se z jeho výsledků dají udělat závěry? :-):-):-)

P. Boublíková 14.12.2020 19:28

Nemocného plus bezpříznakové přenašeče poznáte (laboratorně) přímým testem na virus. Buďto PCR, nebo s menší spolehlivostí (asi jen nemocné s příznaky) antigenním testem.

Pozitivní test na protilátky znamená získanou imunitu.

I. Kellner 14.12.2020 18:42

Jo. Takže mě napíchaj nějakou imperialistickou vakcínou, protilátky se nevytvořej (těch prej 10%), takže budu mít pecháčka, zatímco třeba děti mejch příbuznejch chodí do předškolního zařízení s nevočkovanejma dětma, protože s tim nikdo nedokáže hnout.. -)

J. Venc 14.12.2020 18:44

Dvě kategorie občanů ....

M. Kolář 14.12.2020 18:46

Ústavní soud by to zrušil..

P. Boublíková 14.12.2020 18:49

Tak to budou mít Ledecký s Landou pech. Chystají totiž koncerty pro negativně testované :-)

J. Venc 14.12.2020 19:01

Zdlouhavě čekat na judikát?

Ach jo.

:-)

M. Varadinková 14.12.2020 19:02

Když jste bacilonosičem např. tyfu, tak jste také občanem druhé kategorie.

J. Venc 14.12.2020 19:05

S cejchem vypáleným na čele?

Rozhodně nikoli. To podporujete???

:-)

M. Varadinková 14.12.2020 19:11

Proč na čele? Jen ve Vašem mobilu, a jen tehdy, vznesete-li dotaz. Výsledek znáte jen Vy a ukazovat ho přece nikde nemusíte. Prostě na tu akci nepůjdete. Tak jako byste na ni nešel, kdyby Vás skolila na lůžko jakákoliv nemoc. Ale ostatní na ni jít mohou a ta akce se konat smí.

J. Venc 14.12.2020 19:16

Zjevně Vám nedochází drobné konotace kolem. Drobné orwelovskě detaily.

:-)

M. Varadinková 14.12.2020 19:23

Jaké konotace? Není to nic, co by tu už dávno nebylo. Když může Váš mobil fungovat jako klíč k bankovnímu kontu, proč by nemohl fungovat i jako klíč k informaci, zda máte (předpokládanou) imunitu nebo ne? Kteroužto informaci stejně v té či oné formě již má evidovanou Vaše zdravotní pojišťovna?

A je to pořád lepší a svobodnější, než zakazovat všechno všem.

P. Boublíková 14.12.2020 19:12

Aplikace na čele?

M. Mařák 14.12.2020 18:44

A co když to chytnou po testování a před akcí?

No jo, no.

Včera mně žena popsala připravovaný postup pro aerolinky, který vyvíjí nějaká švýcarská firma AOK Pass, nebo tak cosi. Prý o to má zájem již přes sto letišť v různých zemích. První laboratorní test před vstupem na letiště, druhý rychlotest před vstupem do letadla a třetí rychlotest před opuštěním cílového letiště.

Úžasné.

S. Lazárek 14.12.2020 18:46

Ještě by bylo dobré kontrolovat, jestli nemám půjčený telefon třeba svý ženy. Načipovat a je po problému. Tvl....

M. Varadinková 14.12.2020 18:37

Když Vám napíše lékař e-recept, tak se taky cítíte být očipován?

P. Vandas 14.12.2020 18:40

Ano. :-):-):-)

M. Kolář 14.12.2020 18:44

Taková právní norma by byla spolehlivě protiústavní a ÚS by jí zrušil ..

M. Varadinková 14.12.2020 19:00

E-recept je protiústavní?

V. Sember 14.12.2020 18:27

To nemá chybu;-D

P. Boublíková 14.12.2020 18:28

Dost lidí prodělalo covid doma a nemají o tom žádný záznam.

M. Varadinková 14.12.2020 18:39

Takoví by si mohli nechat otestovat protilátky.

P. Vychodil 14.12.2020 18:31

vy byste mohla radit Kim čong-un ovi...

M. Varadinková 14.12.2020 18:39

Očekávala jsme podobné reakce paranoidních blbců.