5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Diskuse k článku

Patálie s pomazánkovým máslem

Právě v den, kdy premiér Nečas zahájil v Bruselu jednání, které může skončit tím, že – obrazně řečeno – Česko svým vetem odpálí pod EU atomovku, propukla aféra s pomazánkovým máslem. Brusel nás připravil o rum, sáhl nám na syrečky a teď nám vzal i pomazánkové máslo!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 19.10.2012 11:36

Re: Tohle je více než výstižné. A že i tady se s těmi všeználky roztrhl pytel.

Zajímalo by mne, jak chcete zaznamenat myšlení jiných, pokud zde obvykle produkuje bezmyšlenkové cancy.

I. Semrád 19.10.2012 11:35

Re: Tohle je více než výstižné. A že i tady se s těmi všeználky roztrhl pytel.

No, účetní obvykle pracují, finanční ředitelé mají starosti, finanční umělci tvoří, ale co dělají ekonomové (kdo to vlastně je?) kromě účelových keců netuším.

Od pana Sedláčka jsem nic většího nečetl, ale zkusím to napravit.

M. Prokop 19.10.2012 11:39

Re: Tohle je více než výstižné. A že i tady se s těmi všeználky roztrhl pytel.

Zkuste, jako kecálista je dobrý.

Ovšem, jak nastoupil do ČSOB, přesunul jsem účet jinam.

J. Ryba 19.10.2012 11:45

Re: Tohle je více než výstižné. A že i tady se s těmi všeználky roztrhl pytel.

:-))))) taková pitomost

J. Anděl 19.10.2012 11:11

matení zákazníka v reklamách

Matení pojmů v potravinách je dnes rafinovanější. Například obchody s názvem Zdravá výživa nabízejí často potraviny, jejichž konzumace zrovna zdraví neprospívá. Když se chce jídlo z mouky tvářit zdravě, tvrdí se, že obsahuje cereálie. V reklamě na čokoládové tyčinky, obsahující ztužený tuk, cukr, vajíčka a mléko (a pochybuji, že tyto suroviny jsou při výrobě použity v přirozeném stavu), se tvrdí, že to je to nejlepší, co může máma dát svým dětem ke svačině - tedy vybízí ke každodenní konzumaci sladkých tyčinek.

Vůbec co se týče potravin pro děti, člověk by plakal, kdyby tedy mu to stálo za to. Co všechno na svých obalech tvrdí, že je ideální stravou pro děti. Když je žena těhotná a zaregistruje se u gynekologa, okamžitě začne dostávat reklamní materiály, ze kterých by jeden zcvoknul, kdyby je měl brát vážně. Po porodu další masáž, texty vnucující umělou stravu, vitamíny, očkování, upozorňující na stomiliónů hrozeb, které miminku hrozí a které lze odvrátit jen koupí nějakého produktu...

Slogany na obalech propagují šílený životní styl: jako každý máte ráno stres a spěch a to nejlepší, co můžete udělat, je sníst naše cereálie s mlékem, případně naše sušenky s jogurtem - samozřejmě že obsahují spoustu cukru. Cocacola se v reklamě tváří, že je nejlepším nápojem k jídlu.

Reklamy se tváří jako normální články - například teď jsem viděl v Metru reklamu na nějakou vlasovou kůru, tvářila se jako reakce na dopis čtenáře: čtenář psal, že mu padají vlasy, "redakce" odpovídala, že příčina může být různá, řešení také různé, a to buď jedna nebo dvě várky vlasové kůry (hehe). Desetiprocentní šedí tam bylo malým písmem v rohu uvedeno "inzerce".

Zakázat to? To by dopadlo špatně, protože by se projevil opačný extrém, kdy by člověk v reklamě na chleba nemohl uvést, že po jeho snědení nebude mít hlad. Ale nemyslete si, že dnešní doba nějak odstranila matení. Naopak - na matení stojí spousta obchodů. Potravinářský, farmaceutický, pojišťovací, bankovní - a nejspíš i řada dalších.

P. Hofman 19.10.2012 11:16

Re: matení zákazníka v reklamách

Na matení pane Anděli stojí historie lidstva, takže proč ne i obchod!

J. Václavíková 19.10.2012 11:18

Re: matení zákazníka v reklamách

Dokonce se touto schopností odlišujeme od zvířat :-)

J. Anděl 19.10.2012 11:19

Re: matení zákazníka v reklamách

Tak myslím, že zvířata také používají kamufláž

J. Václavíková 19.10.2012 11:21

Re: matení zákazníka v reklamách

Člověk to ovšem zvládá na kvalitativně zcela jiné úrovni, promyšleně a záměrně.

J. Anděl 19.10.2012 11:25

Re: matení zákazníka v reklamách

To je fakt. A umí zmást i sám sebe.

J. Ryba 19.10.2012 11:22

Re: matení zákazníka v reklamách

cha...máte domácí zviřátko? :-)))))

J. Ryba 19.10.2012 11:23

Re: matení zákazníka v reklamách

cha...máte domácí zviřátko? :-)))))

J. Kilian 19.10.2012 11:20

Re: matení zákazníka v reklamách

problém ovšem vnímám ten, že ono matení chce dozorovat úředník.

P. Hofman 19.10.2012 11:25

Re: matení zákazníka v reklamách

V oborech, kterým trochu rozumím, si to bedlivě hlídá konkurence. Úředník už je jenom ten s razítkem.

J. Anděl 19.10.2012 11:23

Re: matení zákazníka v reklamách

No jasně.

Ovšem je pak trapné argumentovat matením zákazníka u pomazánkového másla.

P. Hofman 19.10.2012 11:27

Re: matení zákazníka v reklamách

Samozřejmě, že není. Tak jak jedni matou, tak se druzí tomu zase brání. Je to i základní princip konkurence. Ta se hlídá navzájem.

J. Anděl 19.10.2012 11:45

Re: matení zákazníka v reklamách

Dobře, není, to máte pravdu.

Konkurence se hlídá navzájem, ale ne se záměrem zabránit matení zákazníků. Samozřejmě.

Pomazánkové máslo ovšem hlavně není z mého pohledu matení zákazníků. Podle mě by sem někdo musel spadnout se strojem času z daleké minulosti či budoucnosti, aby ho to zmátlo a čekal, že pod plastovým víčkem nalezne osmdesátiprocentní tuk z kravského mléka.

P. Hofman 19.10.2012 11:58

Re: matení zákazníka v reklamách

Nevím, jak chápete EU vy, ale EU nás považuje za svou součást, které jsme se stali dobrovolnými členy. Ten název "pomazánkové máslo" nesmí být klamavým ani u nás, neb jsme EU.

J. Anděl 19.10.2012 12:01

Re: matení zákazníka v reklamách

Ok. Podle mého názoru není klamavý.

P. Hofman 19.10.2012 12:05

Re: matení zákazníka v reklamách

Tak to už je diskuse zbytečná.

S. Lazárek 19.10.2012 11:19

Re: matení zákazníka v reklamách

Zdravím Tě Jindro. Myslím, žes trefil hřebíček na hlavičku a přesně z toho důvodu je vlastně úplně jedno, jestli na té pixle bude napsáno třeba "pomazánkový blemc", jehož jedninou kladnou vlastností je, že je mazlavý a drží na chlebu. Máslo to to totiž není ani náhodou, protože tahle hmota kolem krávy letěla nadsvětelnou rychlostí.

Měj se a těším se na Lišce.

J. Anděl 19.10.2012 11:37

Re: matení zákazníka v reklamách

Díky, taky se těším :).

Jasně, že to není máslo. Je to produkt, který celý život znám pod názvem "Pomazánkové máslo".

J. Slanina 19.10.2012 11:25

Re: matení zákazníka v reklamách

Já to zkouším tak, že pokud možno kupuji potraviny a věci krátkodobé i dlouhodobé spotřeby, na které jsem nezahlédl reklamu. I když s postupem času pozoruji, že vyhnout se reklamě je stále obtížnější. Tím nechci říci, že by na mnou kupované výrobky reklama neexistovala, ale snažím se jí natolik vyhýbat, že ta co ke mně dorazí, musí být velmi agresivní a v ten moment mám prostě blok.

Například je-li v TV pořad přerušen reklamou, okamžitě vypínám zvuk. Nevěřili byste, že se najdou i reklamy, u kterých beze zvuku ani nepochopíte, na co že to vlastně jsou.

BTW: Je ovšem faktem, že pokud vůbec, tak sleduji kanály bez reklam.

J. Ryba 19.10.2012 11:04

podobnost asi nikoliv náhodná. Hoďte síť na oba

Klaus před 4 lety v souvislosti s REACH: "Nastal konec světa"

Hájek: "Apokalypsa už začala a Antikrist je ve světě"

O. Uživatel 19.10.2012 11:15

Uživatel požádal o vymazání
J. Václavíková 19.10.2012 10:59

Tohle je zajímavější než máslo.

http://byznys.lidovky.cz/jsem-pro-zvyseni-dph-vlada-neni-schopna-skrtat-rika-sedlacek-z-nerv-1ff-/statni-pokladna.asp?c=A121018_140238_statni-pokladna_mev

J. Franke 19.10.2012 11:01

Re: Tohle je zajímavější než máslo.

To jo, a zdanit vzduch ho nenapadlo. Víte, co se ho vydýchá?

J. Kilian 19.10.2012 11:02

Re: Tohle je zajímavější než máslo.

jak to že ne ?  a co ty emisní povolenky \?

J. Ryba 19.10.2012 11:11

Re: Tohle je zajímavější než máslo.

to je neoprávněné srovnání konkurenční výhody

J. Ryba 19.10.2012 11:12

Re: Tohle je zajímavější než máslo.

oprava: to je srovnání neoprávněné konkurenční výhody