17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

Otazníky kolem mýtného

Evropské mýto není na blízkém obzoru, zatím je to jen pokusný balónek vypuštěný přes německý týdeník Spiegel. Vzhledem k politické situaci a konkrétně vzhledem k tomu, že popularita integračních experimentů v Evropě rychle klesá k nule, nezdá se, že by projekt někdy v dohlednu přestoupil hranice utopie. Nicméně uvažovat se o něm dá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kotas 24.1.2017 8:43

Re: ano, pane Berko

má přednost před zájmy a potřebami společnosti

V. Kotas 24.1.2017 8:44

Re: ano, pane Berko

Nějak mě " breptaj " prsty, proto ty překlepy.

J. Anděl 24.1.2017 8:45

Re: ano, pane Berko

Jistě ale uznáte, že něco jiného je začít stavět příslušné přehrady a něco jiného je zakázat žárovky, aby ... já nevím, abychom uspokojili boha zářivek a on nám za naši oběť zajistil lepší budoucnost, při které nebudeme ty přehrady potřebovat.

V. Kotas 24.1.2017 9:58

Re: ano, pane Berko

Svítit můžeme přinejhorším loučema, ale bez vody, v těch přehradách, to bude s námi horší.

P. Hlosta 24.1.2017 8:47

Re: ano, pane Berko

Český stát, dříve Československý, přesně tyhle budoucí deficity vlhkosti půdy, jako i podmínky pro budoucí výstavby přehrad a zadržování vody v krajině, řešil! Výsledkem je stav, jaký je. Přebetonovaná krajina - neschopnost zadržovat srážky, stavby na zelené louce namísto využívání dřívějších průmyslových center na už jednou provždy zničené půdě, nesmyslně zregulované vodní toky a mnoho dalšího pro krajinu nevhodného.

Už bylo proplaceno napravování škod po záplavách z tisíciletých vod? Kolik je obcí, co jsou předluženy právě pro tyhle nápravy škod a kolik firem je v mínusu právě pro to? Kolik už jsme poslali na pomoc do válek a sociálních nepokojů? Kolik peněz nás stojí to, co naprosto neovlivníme? A to už dnes, ne tak v r. 2050.

J. Anděl 24.1.2017 8:52

Re: ano, pane Berko

Ano, to je druhá věc, otázka, jak kvalitní výsledky to plánování a snaha o řízení neřiditelného přináší. To mi připomíná pana Janyšku :-).

A. Trick 24.1.2017 8:51

Naprosto zbytečné

V roce 2050 bude vše zabetonováno a zaasfaltováno. Aspoň voda rychleji odteče. Potraviny v mega hypersuper PROSTĚ JSOU.

S. Kneifl 24.1.2017 10:05

Re: ano, pane Berko

Ale nežvaní, na to jsou tu jiní. Nebo nám aspoň vysvětlete, jak s přípravou na změny klimatu souvisí pěstování řepky a kukuřice na biopaliva a biomasu, stavby solárních parků na polích a neefektivních větrných elektráren na kopcích, zdanění energie a podobná opatření...

M. Šejna 24.1.2017 11:11

Kneifle

a jak se soláry, řepkou a kukuřicí na biopaliva souvisí počasí v roce 2050? Až mi to vysvětlíte, pochopíte, kdo tady žvaní. Jestli ten jinej nejste náhodou vy, který společně s Astonem nechápe rozdíl mezi pojmem POČASÍ a KLIMA.

S. Kneifl 24.1.2017 11:19

Šejno

probuďte se! Pokud vám uniká, kolik prostředků se dnes vyhazuje oknem pod heslem boje s klimatickými změnami, a to nikoli na přizpůsobení, ale na zabránění, asi jste posledních 30 let žil na jiné planetě. Malý příklad - Obama, minulý týden, půl miliardy dolarů pro Green Climate Fund (fond je klíčovým aspektem Pařížské dohody, jejímž cílem je udržet globální opteplování pod 2 °C a ideálně pod 1,5 °C).

O tom Aston píše. Vaše poznámky jsou jako obvykle fundované, ale úplně mimo mísu.

M. Šejna 24.1.2017 11:43

Kneifle

takže znovu a pomalu se vraťte k mému původnímu komentáři, pod kterým se tu vede diskuze. Čtěte a snažte se pochopit můj text. Pak vám možná dojde, že se probouráváte do otevřených dveří. Ale vy musíte získat pocit, že proti mě hrdinně bojujete. Tak si poslušte.

A Aston píše o počasí, pokud jste si náhodou neráčil všimnout.

S. Kneifl 24.1.2017 11:53

Re: Kneifle

Když se napíše, že Evropa nemá čas na zásadní problémy, protože musí řešit počasí v roce 2050, já si z toho vezmu jasný odkaz na nesmyslný boj s klimatickými změnami a vy si vezmete jasný důkaz toho, že autor ničemu nerozumí. Ale samozřejmě máte pravdu, jako vždy. Tu svojí. Snažil jsem se vás pouze upozornit na to, že jste Astonův bonmot špatně pochopil a že hrdinně bojujete proti nesprávné věrné elektrárně.

V. Kolman 24.1.2017 9:25

Re: počasí v roce 2050?

Zítra se bude, tančit všude! Až naše vítězné vlajky rudééé, na stožááááry světa vyletíííííííííí!

Ňák se vám to souzíí zvrtlo :-((

P. Hlosta 24.1.2017 8:36

Re: počasí v roce 2050?

Jenže ona se připravuje "nová společnost" a ne že se společnost připravuje na změnu klimatu. Za účelem přípravy "nové společnosti", takové, co pracuje na větší kapitál pro nové a dosud neprobádané možnosti výroby potřeb "nové společnosti". Nová společnost znamená "převýchovu" každého jednotlivce k poslušnosti v systému, resp. smíření se s nevyhnutelností přizpůsobení se formě vlády nad sebou. TO je základní princip vnucované změny ve společnosti! V takové "nové společnosti" nemá svoboda jednotlivce oprávněné místo. Tam má místo jen zájem kolektivu, tedy zájem nad jedincem vládnoucími!

J. Anděl 24.1.2017 8:40

Re: počasí v roce 2050?

Odhaduju, že si je toho rozdílu vědom, ale takhle je to údernější a spíš to zdvihne ze židle :-).

Všechno je věc priorit. Pokud ideologická organizace argumentuje něčím, co bude za čtyřicet, padesát, sto let... nebo třeba po smrti, vždycky bych byl trochu zdrženlivý. Oni mohou mít pravdu, ono má smysl se na to připravit, akorát že ty instituce tím často jednotlivcům podsouvají věci, které s tou přípravou nesouvisejí, jen omezují svobodu a zvyšují závislost na té instituci (organizaci, víře).

Ovšem věnovat se výzkumu, pracovat, učit se, cvičit a trénovat včetně sebeobrany, zvyšovat soběstačnost (země, ale i občanů jako takových) atd. - to se hodí za jakýchkoliv očekávání. A k tomu skvělá (např.) Ježíšova osvobozující strategie víry v dobrý osud - on o tom má ten příběh s těmi ptáčky, co nesejí a stejně je Pánbůh nakrmí, který sluhové Matrixu rádi vykládají jako výzvu k flákačství, protože to by tak hrálo, občan, který se nebojí o svojí budoucnost a nežere nám tak s navijákem všechny naše bubáky...

Pracovat A věřit (velké "A" je důležité) jsou základní stavební kameny dobré přípravy na jakékoliv klimatické podmínky. Respektive nejlepší možné.

M. Prokop 24.1.2017 9:35

Re: počasí v roce 2050?

" Nikoli ale bojem proti klimatu, ale přípravou na klima, které bude."

Což je ovšem něco jiného, než přemoudrá EUnije dělá, blbnutím s nařizováním OZE, energetickým mixem, úsporami, které neuspoří ...

S. Ševeček 24.1.2017 9:38

Re: počasí v roce 2050?

Otázkou je, jaké bude klima v roce 2050, když nevíme, jaké vlastně klima je heute.

M. Šejna 24.1.2017 11:20

pan Ševeček si myká

my - jeho veličenstvo Ševeček IV. - nevíme, jaké klima je dnes.

:-D

Ti ostatní to ale vědí, protože teploměry, vlhkoměry, srážkoměry, tlakoměry a statistiku ti ostatní ovládají, takže o tom, jaké klima je heute, vědí.

J. Vobr 24.1.2017 7:19

A TEN,KDO ZNÁ A UMÍ PTAČÍ NÁŘEČÍ !!!

Tu-ááá.

P. Hlosta 24.1.2017 7:49

Re: A TEN,KDO ZNÁ A UMÍ PTAČÍ NÁŘEČÍ !!!

Ten Slavík ve vás vězí jako v koze! ;-))

J. Vobr 24.1.2017 9:24

Re: A TEN,KDO ZNÁ A UMÍ PTAČÍ NÁŘEČÍ !!!

:-)))

P. Hlosta 24.1.2017 6:54

Problém mají jediný - jak zvednout daně

Oč jde v případě mýtného? Jen o formu vyšší daně, protože EU silně vyhazuje peníze na hnůj, namísto dobrého hospodaření. Jednoduše je potřeba více prostředků, aby se nemuselo tolik tisknout eur a proto potřeba instalovat nějakou EU daň. Na kvalitě cest se to naprosto neprojeví, což známe i od nás.

Pro Česko by to znamenalo nejen naše poplatky zachovat, ale je i zvýšit, protože korunu si zlevňujeme pro výhodu eura. Tak další platbu za mýtné v EU bude potřeba nějak nověji pojmenovat a to je celý problém. Navyšování mýtného EU nebude vina našich vlád a zdražování této daně bude vina jinde.

Já už dávno doporučil zavést daň z ušetřené hodnoty. Všichni by platili jak mourovatí, pokud by naprosto všechno ihned neutratili za blbosti třeba. Bylo by vystaráno o hospodářský růst, protože všechno by se okamžitě a střelhbitě rozfrcalo a pak už jen, že se musí jíst a bydlet, by se utíkalo nějaké prašule na to vydělat. ;-)))

M. Berka 24.1.2017 6:42

Hluboká myšlenka

spočívá v tom, že by ty peníze za mýto nekončily v národních státech, ale v tlamě Bruselu... Navíc satelity Galileo jsou více méně nepoužitelné, protože jim selhávají hodiny... Kolik stála tato Potěmkinova vesnice???

Bez Českých mýtných bran firma Kapsch krachovala. Jenom to ji zachránilo. Jako perfektní vidím systém, který funguje na Slovensku a v Maďarsku. Dálniční známku zaplatím elektronicky, žádnou nemám, policie má SPZ a kamery po cestě kontrolují, kdo tam jede. Žádné mýtné brány, žádný Kapsch pohoda a klídek.

V. Kotas 24.1.2017 6:49

Re: Hluboká myšlenka

Nejen firma Kapsch, ale mnoho dalších firem a nejen rakouských, si zachraňovalo život v ČR.

P. Rajman 24.1.2017 5:50

Přenos výloh na zapadlé

Ano,Pražan nebo obyvatel jiné křižovatky platí za rok za každodenní často mnohonásobné využívání dálniční sítě stejně jako obyvatel zapadlé horské obce,který využívá tuto dálniční síť párkrát v roce. Je to nespravedlivé, ale v bolševismu po česku, kde se práva většiny prosazují běžně na úkor menšiny vychvalovaná praxe. A propo, to je přesně to, co Trump nazývá nezasloužené výhody centra (Washingtonu) na úkor napříkad středozápadu.

P. Hlosta 24.1.2017 6:32

Re: Přenos výloh na zapadlé

A já to vidím přesně naopak. Kdejaký vesničan, co musí párkrát do roka na dálnici, jinak zcela běžně jezdí po okreskách, co vůbec nejsou v dobrém stavu a ničí mu auto, musí platit za službu od státu pro své ježdění tolik, co platí Pražan, který mnohonásobněji potřebuje víc tuhle službu od státu co do údržby silnic a dálnic. Tím vlastně republika doplácí na infrastrukturu drženou v Praze, nebo spíše velůkých centrech. Je to stejný příklad, jako dal Trump o nezasloužené výhodě centra ve Washingtonu. Tohle je přesně ten bolševismus po Česku, kdy všichni makají na malou část občanů!

J. Schwarz 24.1.2017 8:00

Re: Přenos výloh na zapadlé

Ale vždyť říkáte přesně to samé jako pan Rajman!

J. Franke 24.1.2017 8:19

Re: Přenos výloh na zapadlé

To jo, ale vidí to naopak...

P. Hlosta 24.1.2017 8:25

Re: Přenos výloh na zapadlé

Za kruciální považuji ono Rajmanovo "prosazování práva většiny na úkor menšiny". ;-))

V. Kotas 24.1.2017 5:45

A při dnešních a příštích technologiích, se dočkáme toho,

že budeme platit mýto i za chození po chodnících. Dříve to bude na cyklostezkách, vodních tocích. A kdyby došlo k tomu, že bychom létali, tak i za to. Jen abychom na to stačili vůbec vydělávat.a