27.5.2024 | Svátek má Valdemar


Diskuse k článku

Ohlédnutí a vyhlédnutí

Nelžeme si do kapsy, minulý rok byl v souhrnu mizerný (přes nemalé pozitivní momenty) a ten příští nejspíš nebude lepší (pozitivní momenty nelze vyloučit, ba je žádoucí si je přát). K tomu nejhoršímu přičítám deziluzi z poznání, že covidová epidemie je horší svině, než jsme si mysleli, že je to fikaná bestie a že všechny naše kličky na ni mají jen omezený účinek. Žádné opatření na ni neplatí absolutně, je v ní mnoho neznámého a další kolo nás zřejmě čeká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 2.1.2022 16:50

No vidíte, a naše média ji neoznačí jinak, než extrémní pravice. Konec konců, tvrdí to i o jiných, historických socialistech. Bavím se tím.

D. Mach 2.1.2022 16:50

"Fanoušci" naverbovaní Agrofertem? Kolik vaše zelené zlato platí za negativní příspěvky? :-P

P. Boublíková 2.1.2022 16:49

Dtto dal pan Spáčil i s komentáři :-)

I. Kellner 2.1.2022 16:48

Tak nic, už to vyložil p.Spáčil.

Ale tuhle záležitost je dobré si zopakovat. To se ještě bude hodit.

P. Diviš 2.1.2022 16:48

Nic.

Dvě spolu nesouvisející věci. Jedna, zda někdo preferuje kolektivistická nebo individuální řešení. To je pravolevá škála.

Druhá, zda ta řešení chce na nějakém historickém území (čemuž se obvykle říká národní stát), nebo na území nadnárodním, často vzniklým dost pochybnými způsoby a občas se i rozpadající.

Jako taková ta třešinka potom je, že stejná kolektivistická řešení, vnucovaná národům s velmi odlišnými tradicemi a zvyky, jsou přijímána obecně hůře, než když si je stanoví občané nějakého toho historicky založeného území.

Kolektivistická, socialistická, zelená EU názorným a odstrašujícím příkladem.

Na to vám žádný slovník nepomůže.

D. Mach 2.1.2022 16:48

Protože pan Fiala už před volbami říkal, že se z podepsaného souhlasu nelze tak jednoduše vyvázat. Chcete si hrát na stejného idiota jako Spáčil? To snad ne!

Volila jste Bureše, kterej se ke Green Dealu aktivisticky přihlásil. Vyřešte si to s ním!

P. Boleloucký 2.1.2022 16:47

Dondi do Brna ! Můžeš tam ufachčit šméčko kašpara !;-D

J. Venc 2.1.2022 16:47

Poslední ekonomický program LePenky co jsem četl byl až rigidně levičácký. Státní dirigismus non plus ultra.

:-)

I. Kellner 2.1.2022 16:47

Pan Prdelka se do toho zas trošku zamotal a zapomněl, co řekl šéf.

https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/blbec/PostPictures/2050750/60b97378e82afca5a63fda92f0d781fe.jpeg

P. Boublíková 2.1.2022 16:46

Moc ho tam fanoušci nechválí ;-D

I. Pávek 2.1.2022 16:46

Co říkáš mařáku, evropský skurvysyne na to, že z V ítězného oblouku strhli ten hadr ?

D. Mach 2.1.2022 16:45

Jasně. Proto podobná zařízení na Islandu, v Japonsku a dokonce i na Kamčatce nemají šanci, co techniku? ;-D

M. Mařák 2.1.2022 16:44

To běžte vysvětlit Hayekovi a Misesovi, vy chytrolíne...

:)

P. Boublíková 2.1.2022 16:43

Dobře Jirsa.

A proč se teď Slepenec bude grýndýlu držet jak houno košile?

P. Spáčil 2.1.2022 16:43

Blbísku, Jirsa, bezvýznamný senátor, který si může plácat co chce.

Rozhodující je oficiální stranický postoj.

https://m.facebook.com/petr.fiala1964/photos/a.499745696772985/4065230620224457/

M. Mařák 2.1.2022 16:42

Ne, tvrdili to Mises s Hayekem. Nevím kolikrát jsem ty přesné citace již uváděl. Vy jste ovšem klasiky liberaliamu nečetl a jen tak prázdně tlacháte. To je pak těžké.

P. Diviš 2.1.2022 16:42

Někteří jsou, ale pan Mařák to nechce vidět.

Raději matlá dohromady dvě věci, které spolu moc nesouvisí.

Preferenci toho, jakému státnímu uspořádání dává kdo přednost a tomu zda někdo preferuje kolektivní nebo individuální řešení.

H. Lukešová 2.1.2022 16:41

Tak to já mám domovy dva. Jeden můj domov je tam, kde bydlím, na jižní Moravě a ten druhý mám v Izraeli, nemusíme všichni žít v Izraeli, ale je důležité, aby hlas Izraele byl slyšet.

M. Mařák 2.1.2022 16:40

Si najděte slovník. Co s Vámi...

M. Mařák 2.1.2022 16:39

No jistě, mám nějaké kořeny jako každý, ale tím to pro mne končí. Domov a vlast mám tam, kde zrovna bydlím. Tečka.

P. Diviš 2.1.2022 16:39

Pes jitrničku sežral.

Tvrzení bez důkazu.

P. Diviš 2.1.2022 16:37

Tvrdíte to o nich vy. Poněkud účelově.

M. Mařák 2.1.2022 16:37

Národovec je český překlad slova nacionalista. Je to vyznavač jedné z forem kolektivistických ideilogií.

P. Spáčil 2.1.2022 16:36

Machu, začínáte být infantilní, já o prezidentu MFF nepsal. ;-D

Myslel jsem toho černoprdelníka ve vládě.

P. Diviš 2.1.2022 16:36

Co je národ, nic než národ nevím. Občas to zaslechnu skandovat nějaké pravolevě nezařaditelné magory.

Pokud by tahle diskuse měla mít nějaký výsledek, bylo by asi nutné nejdřív specifikovat, kdo vlastně je národovec. Vaše pojetí, že je to každý, kdo nechce nadnárodní EUnijní kolektivismus, je pro vážnou diskusi nepoužitelné.

H. Lukešová 2.1.2022 16:35

Ale také ne. Považujete se za Moravana a Kelta, jak jste psal a Moravané a Keltové jsou také kolektiv. :-)

M. Mařák 2.1.2022 16:35

To tvrdí Mises i Hayek, podle Prokopa, nuly jakési, utkvělé myšlenky...

:)

D. Mach 2.1.2022 16:33

No a vy jste tehdy taky neprotestoval. Jste snad opozice ke svému guru? Aby vás ze sekty nevyobcovali.

J. Jelínek 2.1.2022 16:33

Na Brno mi nešahejte! Když stanete na Monte Bú, uvidíte kolem polí hafo. Třebas i Krpole. To, že z Brna pochází spousta hňupů, za to ta Zlatá Loď nemůže.:-)

J. Havelka 2.1.2022 16:32

Pro vypáčeného, "chápavého" Spáčila: "Opozice proti G.D. ani nepípla"

https://www.ods.cz/clanek/21496-green-deal-a-porucime-vetru-desti

Bacha na ty vidle, koblihy frustrované, nechytré, tápající, ..... ;-))[>-]