19.6.2024 | Svátek má Leoš


Diskuse k článku

Obama v Hirošimě

Samozřejmě je dobře, že se americký prezident poklonil obětem války v místě dopadu první atomové bomby v dějinách, a taky je dobře, že se neomlouval, protože není za co. Byla to válka, kterou Američané nevyvolali, a nasazení A-bomby válku ukončilo a tím zůstaly doslova miliony lidí naživu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Klíma 28.5.2016 7:43

Pearl Harbor

Slyšel jste někdy ten termín? A byl tam někdy japonský premiér a omluvil se za to šílené zákeřné napadení a ta hrozná jatka?

P. Klíma 28.5.2016 7:40

Váš příspěvek vůbec

nenavazuje na příspěvek Vámi napadeného diskutujícího. Nechápu, proč jste tam ta irelevantní fakta vůbec poslal.

M. Koutný 28.5.2016 7:40

Ne, nebylo.

Nebo vy byste se omlouval vrahovi, který na vás útočí, že jste ho majzl po hlavě prvním, co vám přišlo pod ruku, a způsobil mu otřes mozku?

J. Vobr 28.5.2016 7:38

PŘIPOMEŇME SI HO !!! 2

https://www.stream.cz/slavnedny/10010565-den-kdy-mathias-rust-pristal-v-centru-moskvy-28-kveten

__________________________________________________

Eloííís !!!

P. Klíma 28.5.2016 7:36

Pane,

Vy jste doopravdy velmi hloupý a velmi nevzdělaný. Nechte si vrátit školné.

P. Rada 28.5.2016 7:34

Opravdu nebylo za co se omluvit ???

Vypadá to tedy, že pojem "válečný zločin" asi také Vám nic neříká.

Tento úvodník se tak stává velmi smutným ale přesto přiznání hlubší osobní povahy člověka které mu je tak často "všechno jasné". Takovéto "jasno" mívali pravidelně mnozí vélečníci co nelidské důsledky svých činů neradi domýšlejí. Tu bombu totiž mohli američané svrhnout i na bojiště či demonstrativně kamkoli jinam a velmi pravděpodobně se stejným dopadem na konec války.

Při svržení té bomby totiž také šlo o krutou "lekci" Německu, Rusku a i celému světu v počínající éře studené války.

P. Hlosta 28.5.2016 7:33

Re: Humanitární bombardování

Neználku! Na konci druhé sv. války USA měly 2(!) atomové bomby a výroba dalších by obnášela minimálně dva(!) roky, než by byly opět možné svrhnout někam.

Sovětský Svaz měl na konci války 10 milionů vojáků ve zbrani a to s patřičným tehdejším zbrojním vybavením, navíc to bylo vojsko s praktickou znalostí vedení boje. Případný útok na Sovětský Svaz(ikdyby atomovými bombami) by rozhodně neznamenal automaticky vítězství, ale určitě miliony dalších mrtvých. Staří veterání USA v dokumentech okolnost možného útoku na Sovětský Svaz považují za debilní, protože jak jeden z nich řekl na kameru - "Kdo šlapal ve střevech svých kamarádů při útoku a při tom ráno ještě s nimi mluvil, ten rozhodně by nebyl ochotný jít do další nové války a navíc se Sovětskou armádou, kterou jsme považovali za naše spojence!"

Jen neinformovaný zaostalec může napsat to co jste napsal vy!

P. Hlosta 28.5.2016 7:20

Re: HLOSTA,MÁTE PRAVDU !!!

Jak asi bylo těm Sovětským(nejen ruským) vojákům, když dostali rozkaz a jeli na Východ do, pro ně nové, války? Přežili zardoušení nacismu v jeho noře a museli jít padnout na opačný konec světa, aniž by se mohli zastavit doma, kde začasto nebyl ani jeden komín z chalup jejich vsi, nebo zdi domů města. Ta oběť statisíců životů vojáků se už hodně dlouhá léta propagandisticky zkresluje a je to podle mně svinstvo! Ve válce s Japonskem už to nebyla Vlastenecká válka. Byla to válka na pomoc USA!!!!

P. Maleček 28.5.2016 7:16

Humanitární bombardování

Při této příležitosti bysme si všichni měli připomenout přínosnost humanitárního bombardování, což tohle v Hirošimě a Nagasaki bezpochyby bylo. Splnilo totiž to,co se od humanitárního bombardování očekává. Byť za cenu obětí odradit vládnoucí šílence od dalšího mnohem většího krvavého řádění.

V případě Japonska zachránilo miliony životů tamních lidí i těch v Číně, které chtěly tamní šílené elity, z důvodu zachování své moci, použít jako živé štíty před postupující USA armádou.

Což se stalo i po r. 1990 v Srbsku, když až opět humanitární bombardování zastavilo srbské šílence v masovém etnickém vyvražďování a vyhánění v Kosovu. Což ukazuje i další přínos humanitárního bombardování. Z vražedně šílených "elit" se stanou demokratičtí beránkové - viz právě Japonsko. Z tohoto pohledu se jeví jako chybné, že USA na konci II. sv. války neposlaly pár atomovek vykonat humanitárně demokratické dílo i do Ruska.

A humanitární bombardování odkrývá i faleš všemožných levičáků, co jich na světě je. Místo aby ocenili jeho efektivitu v tom, o co jim prý přednostně jde, tedy ochranu lidských mas, proklínají ty, co humanitární bombardování provedou. A to nejen komouši, ale i mnozí i ČR sociální demokraté - viz vítači předvoje ruské agrese, zatím jen na motorkách bez kulometů.

J. Vobr 28.5.2016 7:14

KRYM SE OKECAT NEDÁ !!!

To nasere, coooo ???

J. Vobr 28.5.2016 7:12

PŘIPOMEŇME SI HO !!!

http://www.lidovky.cz/foto.aspx?r=ln_domov&c=A160526_164732_ln_domov_hm&foto=HM63878b_bobosikova_klaus.jpg

________________________________________________

A ZASE MĚL PRAVDU !!!

A. Trick 28.5.2016 7:11

Re: Boha jeho,

A ještě ty lži o napalmu a Agent Orange ve Vietnamu. Máte to opravdu těžké.

L. Popovský 28.5.2016 7:10

Z kontextu soudím, že je to překlep.

J. Krejčí 28.5.2016 7:08

Boha jeho,

co já se musel po většinu života naposlouchat a načíst keců o zločinu USA a jen jsem čekal, kdy se v tom propagandistickém hnoji objeví žvást o vyhlazení m í r u m i l o v n ý ch obyvatel japonských měst, když každý, kdo se zajímal o způsob válčení Japonců věděl, že nikde nedocházelo k takovým zvěrstvům jako v okopované Číně. No přežil jsem to a konec dobrý, všechno dobré !

J. Vobr 28.5.2016 7:05

HLOSTA,MÁTE PRAVDU !!!

Rus je horší než atomová bomba !!!

________________________________________________

Tam kam vkročí ani tráva neroste !!!

P. Hlosta 28.5.2016 6:53

Re: Poněkud zaběhnutý klam o atomovém konci války!

....na Hirošimu a Nagasaki ----- nějak to z psaného mi vypadlo ;-))

P. Hlosta 28.5.2016 6:51

Poněkud zaběhnutý klam o atomovém konci války!

USA svrhly všechny své dvě atomové bomby na Hirošimu, zatímco Stalin plnil svůj slib Roosweltovi a vyhlásil Japonsku válku a drtil jejich armády svými vojsky, které bez odpočinku projely z Evropy, přes Moskvu, kde si vojáci ani nesměli navštívit své příbuzné, až na Dálný Východ a tam opět padali, už ne ve Vlastenecké válce, ale ve slíbené válce pro USA. Postup a razance vojsk byly tak masivní, že Japonská admiralita naznala, že bude lépe bezpodmínečně kapitulovat USA, než se dočkat zkázy císařství od Ruska.

Tenhle fakt dnes už zveřejňují američané ve svých dokumentech, které mapují druhou světovou válku a její ukončení. U nás se bude stále mlít ta stará sláma a mnohým chutná. Že USA nemělo co shodit na třetí město Japonska, to hlavy nezatěžuje. Že kobercové nálety na Japonská města neměly efekt ke kapitulaci směřující, ač ty nálety byly pro civilisty totálně ničivé, to se u nás stále pomíjí.

Stalin BYL strašný diktátor! O tom není sporu. Kdyby nebyl, bolševismus by vyprodukoval jiného. Faktem ale je, že ze snahy spolupracovat s USA i po válce, splnil svůj slib a Japonsko donutil svými vojsky, aby se raději vzdali USA, než by je Sověti měli obsadit. Generalitě Japonska naprosto bylo jedno, jaké ztráty jejich civilisté budou mít. Teprve hrozba naprosté likvidace císařství(věděli jak bolševici vyvraždili carskou rodinu) přiměla Japonsko k bezpodmínečné kapitulaci. Samozřejmě, že dobře udělali. Ale není správné historii přepisovat, ač propaganda dělá své. Popisovat děje, jak se mi to hodí, to je znak totalitní. Nemohu přeci diktatuře začít fandit. Já jsem spíš pro tu pravdu, ať už je jakákoliv.

J. Kovaříček 28.5.2016 5:35

Re: Astonovi 1+

Ano, sdílím Vaše otázky. Digitalizace má sice mnohé výhody, ale ještě více problémů. Mění totiž způsob myšlení. Digitální systémy jsou arbitrární, tedy libovolně stanovené. Analogový systém stojí na logických postupech. To vidíme třeba na tom jak nesnadné je nastavit nějaký digitální přístroj bez návodu. Pro mladé lidi zdá se digitální systém bezproblémový, zkouší vše možné a díky dobré krátkodobé paměti systém nastaví. Ztrácí však schopnosti abstraktně a logicky uvažovat. Proto by matematika měla být povinná.

F. Žůrek 28.5.2016 5:27

Re: Astonovi 1+

Souhlasím s Vámi, komentář je vskutku dobrý.

Mne zaráží jediná věc: k čemu poprvé využili lidé atomovou energii?

Potom dále: počítače vyvinuli matematikové v souvislosti s rozvojem vědy. V podstatě také v té době, kdy se konstruovala atomová bomba. Ale dnes všechno digitalizujeme až neuvěřitelným způsobem. Ale je také v pořádku taková "digitalizace"?

J. Kovaříček 28.5.2016 4:45

Astonovi 1+

Naprosto skvělý komentář!!! Poměrně málo slovy vystihuje situaci přesně. Ano, upřímně tvářící se Obama předvádí jen svoji obvyklou maškarádu. Jsem zvědav co k tomu napíší zde usedlí šťouralové. Většina novinářů jede jen po povrchu, bez snahy nebo schopnosti pochopit hlubší kontext. Zkrátka Astonovi to stále briliantně myslí. Takových lidí potřebuje svět více, mnohem více.

M. Mařák 28.5.2016 0:09

Sociální stát evropského typu

je třeba udržet navzdory všemu. Koupit si sociální smír je jediným cílem všech politiků napříč celým politickým spektrem.

A Vy o nějaké brannosti a zbrojení, to jsou přece nepodstatné zbytečnosti.

:-)

A. Jaroš 28.5.2016 0:09

To jsem celý já,

jsem taky stále "odzbrojený" a vždy připravený , neboť jsem byl pionýr.

P.S.

Pěkný překlep Astone, tedy pokud to je překlep a nemělo to nějaký hlubší smysl, který jsem krátce po pulnoci nepochopil.