24.6.2024 | Svátek má Jan


Diskuse k článku

Obama v Hirošimě

Samozřejmě je dobře, že se americký prezident poklonil obětem války v místě dopadu první atomové bomby v dějinách, a taky je dobře, že se neomlouval, protože není za co. Byla to válka, kterou Američané nevyvolali, a nasazení A-bomby válku ukončilo a tím zůstaly doslova miliony lidí naživu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Harabaska 28.5.2016 8:25

Re: Humanitární bombardování

To je síla. Vy jste musel být asi hodně nemocný a s velmi vysokými horečkami. To se pozná!

P. Spáčil 28.5.2016 14:06

asi jste upadl na hlavičku a několikrát se odrazil.

" tohoto pohledu se jeví jako chybné, že USA na konci II. sv. války neposlaly pár atomovek vykonat humanitárně demokratické dílo i do Ruska. "

J. Vobr 28.5.2016 7:12

PŘIPOMEŇME SI HO !!!

http://www.lidovky.cz/foto.aspx?r=ln_domov&c=A160526_164732_ln_domov_hm&foto=HM63878b_bobosikova_klaus.jpg

________________________________________________

A ZASE MĚL PRAVDU !!!

J. Krejčí 28.5.2016 7:08

Boha jeho,

co já se musel po většinu života naposlouchat a načíst keců o zločinu USA a jen jsem čekal, kdy se v tom propagandistickém hnoji objeví žvást o vyhlazení m í r u m i l o v n ý ch obyvatel japonských měst, když každý, kdo se zajímal o způsob válčení Japonců věděl, že nikde nedocházelo k takovým zvěrstvům jako v okopované Číně. No přežil jsem to a konec dobrý, všechno dobré !

A. Trick 28.5.2016 7:11

Re: Boha jeho,

A ještě ty lži o napalmu a Agent Orange ve Vietnamu. Máte to opravdu těžké.

J. Vobr 28.5.2016 7:14

KRYM SE OKECAT NEDÁ !!!

To nasere, coooo ???

P. Hlosta 28.5.2016 6:51

Poněkud zaběhnutý klam o atomovém konci války!

USA svrhly všechny své dvě atomové bomby na Hirošimu, zatímco Stalin plnil svůj slib Roosweltovi a vyhlásil Japonsku válku a drtil jejich armády svými vojsky, které bez odpočinku projely z Evropy, přes Moskvu, kde si vojáci ani nesměli navštívit své příbuzné, až na Dálný Východ a tam opět padali, už ne ve Vlastenecké válce, ale ve slíbené válce pro USA. Postup a razance vojsk byly tak masivní, že Japonská admiralita naznala, že bude lépe bezpodmínečně kapitulovat USA, než se dočkat zkázy císařství od Ruska.

Tenhle fakt dnes už zveřejňují američané ve svých dokumentech, které mapují druhou světovou válku a její ukončení. U nás se bude stále mlít ta stará sláma a mnohým chutná. Že USA nemělo co shodit na třetí město Japonska, to hlavy nezatěžuje. Že kobercové nálety na Japonská města neměly efekt ke kapitulaci směřující, ač ty nálety byly pro civilisty totálně ničivé, to se u nás stále pomíjí.

Stalin BYL strašný diktátor! O tom není sporu. Kdyby nebyl, bolševismus by vyprodukoval jiného. Faktem ale je, že ze snahy spolupracovat s USA i po válce, splnil svůj slib a Japonsko donutil svými vojsky, aby se raději vzdali USA, než by je Sověti měli obsadit. Generalitě Japonska naprosto bylo jedno, jaké ztráty jejich civilisté budou mít. Teprve hrozba naprosté likvidace císařství(věděli jak bolševici vyvraždili carskou rodinu) přiměla Japonsko k bezpodmínečné kapitulaci. Samozřejmě, že dobře udělali. Ale není správné historii přepisovat, ač propaganda dělá své. Popisovat děje, jak se mi to hodí, to je znak totalitní. Nemohu přeci diktatuře začít fandit. Já jsem spíš pro tu pravdu, ať už je jakákoliv.

P. Hlosta 28.5.2016 6:53

Re: Poněkud zaběhnutý klam o atomovém konci války!

....na Hirošimu a Nagasaki ----- nějak to z psaného mi vypadlo ;-))

J. Vobr 28.5.2016 7:05

HLOSTA,MÁTE PRAVDU !!!

Rus je horší než atomová bomba !!!

________________________________________________

Tam kam vkročí ani tráva neroste !!!

P. Hlosta 28.5.2016 7:20

Re: HLOSTA,MÁTE PRAVDU !!!

Jak asi bylo těm Sovětským(nejen ruským) vojákům, když dostali rozkaz a jeli na Východ do, pro ně nové, války? Přežili zardoušení nacismu v jeho noře a museli jít padnout na opačný konec světa, aniž by se mohli zastavit doma, kde začasto nebyl ani jeden komín z chalup jejich vsi, nebo zdi domů města. Ta oběť statisíců životů vojáků se už hodně dlouhá léta propagandisticky zkresluje a je to podle mně svinstvo! Ve válce s Japonskem už to nebyla Vlastenecká válka. Byla to válka na pomoc USA!!!!

M. Koutný 28.5.2016 7:44

Re: HLOSTA,MÁTE PRAVDU !!!

Jak asi bylo americkým vojákům, když po stovkách a tisících umírali při vylodění v Normandii? A to jen proto, aby zachraňovali jakousi Evropu, která jim mohla být u pidele. (Místo toho si mohli ponechat veškeré kapacity na válku s Japonskem a pomoc Rusů by nepotřebovali.)

J. Vobr 28.5.2016 7:51

Re: HLOSTA,CHCE SE MI ZVRACET !!!

!!!

B. Volarik 29.5.2016 0:27

Re: HLOSTA,CHCE SE MI ZVRACET !!!

Pane Hlosta, ta jahoda se které jste spadl, musela být ale hodně vysoká. Jenže jste s ní nespadl naznak, jak se praví ve rčení, alébrž nejspíš rovnou na hlavičku. Člověče, to jste vážně tak blbej nebo jenom navedenej?

J. Kovaříček 28.5.2016 4:45

Astonovi 1+

Naprosto skvělý komentář!!! Poměrně málo slovy vystihuje situaci přesně. Ano, upřímně tvářící se Obama předvádí jen svoji obvyklou maškarádu. Jsem zvědav co k tomu napíší zde usedlí šťouralové. Většina novinářů jede jen po povrchu, bez snahy nebo schopnosti pochopit hlubší kontext. Zkrátka Astonovi to stále briliantně myslí. Takových lidí potřebuje svět více, mnohem více.

F. Žůrek 28.5.2016 5:27

Re: Astonovi 1+

Souhlasím s Vámi, komentář je vskutku dobrý.

Mne zaráží jediná věc: k čemu poprvé využili lidé atomovou energii?

Potom dále: počítače vyvinuli matematikové v souvislosti s rozvojem vědy. V podstatě také v té době, kdy se konstruovala atomová bomba. Ale dnes všechno digitalizujeme až neuvěřitelným způsobem. Ale je také v pořádku taková "digitalizace"?

J. Kovaříček 28.5.2016 5:35

Re: Astonovi 1+

Ano, sdílím Vaše otázky. Digitalizace má sice mnohé výhody, ale ještě více problémů. Mění totiž způsob myšlení. Digitální systémy jsou arbitrární, tedy libovolně stanovené. Analogový systém stojí na logických postupech. To vidíme třeba na tom jak nesnadné je nastavit nějaký digitální přístroj bez návodu. Pro mladé lidi zdá se digitální systém bezproblémový, zkouší vše možné a díky dobré krátkodobé paměti systém nastaví. Ztrácí však schopnosti abstraktně a logicky uvažovat. Proto by matematika měla být povinná.

R. Veselý 28.5.2016 11:47

Re: Astonovi 1+

Evidentně nemáte potuchu o tom, co je "digitální" a co "analogové".

M. Mařák 28.5.2016 0:09

Sociální stát evropského typu

je třeba udržet navzdory všemu. Koupit si sociální smír je jediným cílem všech politiků napříč celým politickým spektrem.

A Vy o nějaké brannosti a zbrojení, to jsou přece nepodstatné zbytečnosti.

:-)

A. Jaroš 28.5.2016 0:09

To jsem celý já,

jsem taky stále "odzbrojený" a vždy připravený , neboť jsem byl pionýr.

P.S.

Pěkný překlep Astone, tedy pokud to je překlep a nemělo to nějaký hlubší smysl, který jsem krátce po pulnoci nepochopil.

L. Popovský 28.5.2016 7:10

Z kontextu soudím, že je to překlep.

B. Volarik 29.5.2016 0:15

Re: Je třeba být ozbrojený a připravený.

Kde je překlep?

L. Popovský 29.5.2016 7:12

Už nikde, už byl opraven.