2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

O nemožnosti potřást si rukou a co dál

Velikonoční svátky vrcholí vzpomínkou na optimistické vyvrcholení Ježíšova příběhu. Optimismu je nám třeba v dnešní době víc jindy. Dá to ale fušku. Jeden příklad z mnohých

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Sember 18.4.2022 22:16

Mele staré rohlíky. Statisícová Paulusova armáda byla bez zásobování. Docházelo jídlo a střelivo. Paulus chtěl ustoupit nadosah zásobování. Hitler mu to zakázal. Paulusovi nezbylo, než se vzdát. Vítězství u Stalingradu zařídil sovětům Hitler. Vzhledem k tomu, že podobným stupidním způsobem do toho kecal i ostatním svým generálům a zcela zbytečně opruzoval Velkou Británii a vyhlásil válku USA, tak to nakonec podělal. Sovětská armáda bez podpory Západu a bez idiotství Hitlera by neměla šanci zvítězit.

O. Vorálek 18.4.2022 22:23

I západ by bez pomoci SSSR porazil Hitlera stěží.

P. Diviš 18.4.2022 22:28

Až do června 1941 pomáhal SSSR tomu Hitlerovi.

S. Lazárek 18.4.2022 22:30

Z toho Travolta státnici zjevně neskládal.

O. Vorálek 18.4.2022 22:35

Až do 1. září 1939 mu poměrně intenzivně pomáhali Angličané a Francouzi.

P. Jirkovský 18.4.2022 22:42

Jo, to je oblíbený téma rusáckýho dějepisu.

P. Diviš 18.4.2022 23:22

Zřejmě jste studoval sovětský dějepis. Ten tyhle lži šíří dodnes, pod firmou ruský.

E. Novotny 18.4.2022 22:54

:-)

P. Jirkovský 18.4.2022 22:12

Za Ukrajince nemůže nikdo dělat rozhodnutí o jejich životě a svobidě. A takovýhle analogie a rady, si strčte do prdele. Něco tak hnusně pokryteckýho se těžko dá snášet, taková ta falešná lítost, pod kterou je jen zbabělost a poraženectví.

M. Mařák 18.4.2022 22:15

To nejde srovnávat, Rusové jsou teď v roli okupantů jako kdysi Němci u Stalingradu, je to úplně jiná situace.

S. Lazárek 18.4.2022 22:23

Je to strašná špína, ale všiměte si, že není použito žádné sprosté slovo. Kultivovaná diskuze se pozná hlavně podle toho. Jinak samozřejmě chucpe.

J. Matuška 18.4.2022 22:53

Martine, proč jsem v citaci použil verzálky? Nebylo to kvůli kapitulaci? Proč jsem chválil Miroslava Kalouska? /Prezident Biden se jasně vyjádřil, že do třetí světové války kvůli Ukrajině nepůjde. A z toho pro mě vyplývá, že Ukrajina by neutralitou jenom získala. Ale moje názory nejsou podstatné, že./

M. Mařák 18.4.2022 23:15

Nedovedu se se vyjádřit za Ukrajince, nedovolil bych si to, ale jejich země je bezdůvodně okupována, chápu, že brání svou vlast, svou státní suverenitu. Připadá mně to normální.

H. Lukešová 18.4.2022 22:19

Jenže tehdy Velká vlastenecká válka byla válkou spravedlivou, nacistické Německo napadlo Sovětský svaz a ten bránil svou zemi, ale v současnosti Rusko napadlo Ukrajinu a ta se brání. Německo byl agresor tak je nyní v roli agresora Rusko.

V. Čermák 18.4.2022 22:22

Teď se brání, předtím provokovala.

H. Lukešová 18.4.2022 22:26

Myslíte dění v donbaských republikách a v nich doutnajícím národnostním konfliktu mezi Rusy a Ukrajinci a že to je tím hlavním důvodem ruské invaze na Ukrajinu?

P. Diviš 18.4.2022 22:29

Nemyslí.

Něco takového, jako že dění na Donbase vyprovokovalo a živilo Rusko, je mimo jeho rozsah.

H. Lukešová 18.4.2022 22:37

Já jsem dění na Donbase nikdy nesledovala, neb mě kausa DLL a LRR nikdy moc nezajímala... Vím, že někteří lidé tvrdí, že Ukrajinci provádí na Donbase genocidu ruského obyvatelstva.

Ale je dobré se zamyslet, proč Rusové zasáhli až teď, proč ne hned toho roku 2014? Proč nechali tolik let ruské krajany napospas Ukrajinců? A kdyby ti Ukrajinci byli skuteční nacisté, tak by tamější ruské obyvatelstvo bylo vyhlazeno, vždyť němečtí němečtí nacisté stihli během 6 let povraždit 6 milionů Židů.

P. Diviš 18.4.2022 23:27

Ono to tehdy bylo dost vzájemné. Jenže separatisté měli a mají ruskou podporu, dělají jim ty klasické "užitečné idioty".

Že by Ukrajinci byli nacisté, to je (ruská) pitomost. Ani nacionalisté ne o moc víc, než je v kraji zvykem, spíš odpor proti dlouholeté nadvládě Rusů.

J. Kočvar 19.4.2022 1:58

Počet mrtvých za osm let války na Donbasu činí asi 14 000, z toho přes 4000 jsou ukrajinští obránci, takřka 6000 separatisté, ruští "dovolenkáři" nebo příslušníci bojůvek z Ruska, zbytek tvoří civilisté - oběti bojových operací obou stran i teroru. Separatisté tvrdí, že teroru se dopouštěla pouze ukrajinská strana, ve skutečnosti mají sami másla na hlavě až moc - únosy, vydírání, mučení, vraždění.

Hovořit o genocidě ze strany Ukrajiny tedy naprosto nelze. Navíc na území pod ukrajinskou kontrolou uprchlo z Donbasu mnohem víc lidí než do Ruska.

S. Lazárek 18.4.2022 22:30

Evropa nejdřív Hitlera taky provokovala a pak se bránila.

J. Matuška 18.4.2022 23:01

Paní Lukešová, proč jsem v citaci použil verzálky? Nebylo to kvůli kapitulaci? Proč jsem chválil Miroslava Kalouska? /Prezident Biden se jasně vyjádřil, že do třetí světové války kvůli Ukrajině nepůjde. A z toho pro mě vyplývá, že Ukrajina by neutralitou jenom získala. Ale moje názory nejsou podstatné, že. "Mariupol" může znamenat víc, než si myslíme.../

L. Harvánek 18.4.2022 22:41

Souhlas.Proč by měli umírat nevinní lidé kvůli tvrdohlavosti politiků? Jenže tohle dokáže pochopit jen ten, kdo si umí na místě umírajících dovede představit své nejbližších. Do té doby si myslí, že jde o nějakou počítačovou hru, ve které je možný návrat zpátky.

P. Jirkovský 18.4.2022 22:46

Jo, už by vám mohlo dojít, že nejde o žádnou hru, že ty lidi jsou doma, že brání svůj domov, svý nejbližší a svou svobodu a život. A že každej, kdo sedí v teple, si může knížecí rady o tom, že se maj vzdát, vetknout za klobouk. Je to jejich věc a jejich rozhodnutí, vám je do toho prd.

L. Harvánek 19.4.2022 6:29

Ten konflikt se nevyřeší násilím, ale jednáním. Možná se mě to týká víc, než dokážete tím, co máte v hlavě pochopit. A podle toho, co jsem vysledoval, knížecí rady rozdáváte Vy.

L. Kolman 18.4.2022 21:38

Tak na jaké téma budeme pokračovat, když jsem při chuti? Co toto, toto je hodně zajímavé, brzy se budou projednávat tvrdé sankce a vylučovat z mezinárodních organizací. Hlavně uslyšíme tvrdá slova od Fialy, Vystrčila, Fischera a Pekarové.

Turecko, člen NATO, dnes v noci svými vzdušnými i pozemními silami překročilo hranice Iráku. V našich médiích zatím ticho po pěšině. Mrkněte někdo k panu premiérovi nebo paní předsedkyni poslanecké sněmovny na jejich profily, jestli už tam mají Irácké vlaječky.

V. Zadák 18.4.2022 21:49

Nezapomenout na Miroslavu Zděšenou.

J. Polesny 18.4.2022 21:35

Další den Russké okupace, vraždění, ničení a loupeží... Doufám, že nakonec potáhnou domů a budou platit za to co zničili...

P. Diviš 18.4.2022 21:36

Na to by neměli ...

Ani prachy, ani koule.

J. Matuška 18.4.2022 21:34

Vzdát se po několika týdnech hrdinného boje, v bezvýchodné situaci, bez jídla, vody a munice, není hanba. Hanbou by naopak mohlo být nutit ty muže, aby zbytečně zemřeli. Tweet Miroslav Kalousek 17.4.2022

Miroslavu Kalouskovi za jeho slova moc děkuji a tleskám! Není křesťanem jenom na papíře... R^!!V