3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

O národních zájmech

Trumpovo zvolání America First zaujalo i méně vnímavé pozorovatele a věnoval mu svůj komentář i Jiří Pehe. Na něj zde chci reagovat a začnu trochu zeširoka. Vždy čtu úvahy Jiřího Pehe se zájmem, a velmi jsem zvědav, kdy si uvědomí, že pnutí mezi centralismem a decentralismem je jedna ze základních os historického vývoje, přinejmenším v naší kulturní oblasti. V současné době je to pnutí mezi bruselským federalismem a stoupenci preference samosprávy na bázi národních států.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 25.1.2017 21:18

Re: Smog je Boží trest na agresivní nekuřáky.

No vidíte, šplhat, a dřív stačilo zajít do nekuřácké restaurace. :-P

P. Vandas 25.1.2017 21:18

Re: Kdyby lidi kouřili, tak by jim ten smog ani nevadil.

Všichni sem chodí, ale styděj se za to. Mnohokrát jsem si všimnul, že naše kreativní myšlenky pronikají i do jiných diskusí a u Trumpa si jsem tím téměř jist. Ten zde přímo opisuje. :-):-):-)

L. Písařík 25.1.2017 21:16

Re: Rusko nemůže mít zájem zmocnit se ložisek nerostů..

Možná, ale jsou tak potřebné pro stát jak odbory pro zaměstnavatele.

J. Kombercová 25.1.2017 21:15

Re: Zdá se, že Trump je ten sekáč, co se nezakecá.

Že mu nedají těch tradičních sto dní, sakra... to se pak teprve budou divit. :)

J. Matuška 25.1.2017 21:15

Re: Kdyby lidi kouřili, tak by jim ten smog ani nevadil.

Nechodí Jan Čulík "tajně" na diskusi pod Úvodníkem?

M. Mařák 25.1.2017 21:13

Re: Smog je Boží trest na agresivní nekuřáky.

Stačí vyšplhat na horu, všude je slunce, čerstvý vzduch a smog je pod Vámi.

J. Pospíšil 25.1.2017 21:13

Re: přesně tak, pane Čepku

Opravdová federalizace by lidem v Evropské unii snad ani nevadila.

Ale nic takového se nikdo v EU nepokoušel vytvořit. Zatím se EU buduje na organizačním základu církevním, s jediným možným názorem, parlamentem bez opozice, kde zvolení do staršenstva mají ujišťovat, jak jednotně stojí za vedením, tvořeným úřednickou kurií skoro neviditelných, ale vše rozhodujících profiků, navenek vedenou sborem tajemníků, co se jim říká komisaři, všemi potvrzenými do funkcí, po té, co slíbili, že budou pracovat ve prospěch jediného názoru pod dohledem biskupů, který posvěcuje základní rozhodnutí, tito biskupové mají v Radě váhu hlasu, určenou podle počtu laiků jim podřízených. Jako Rada přijímají rozhodnutí, závazná pro všechny, zejména ta, která by se jim nepodařilo prosadit přímo v jejich zemích. Když přijdou z EU, jsou právu jednotlivých zemí nadřazena a proto je takto jejich prosazení lehčí.

Nic jiného, než určí tři biskupové s největším počtem oveček a ve skutečnosti tím i nejbohatší, se v Radě, komisi ani parlamentu nesmí hlásat. Názor Rady, vypracovaný do konečného znění komisí, přijatý (a to vždy) radou starších, vydávající se za parlament, ale o ničem ve skutečnosti nerozhodující se vyhlásí jako patent, zákon, nařízení, závazné doporučení nebo jinak a je samozřejmě přijato za své ve všech regionech a je povinné i kdyby nebylo implementováno do konkrétních regionálních předpisů.

M. Mařák 25.1.2017 21:12

Re: Zdá se, že Trump je ten sekáč, co se nezakecá.

I vzdělaný Klaus ovšem vidí spásu v Le Pen, která je etalonem nacionální ekonomiky a státního protekcionismu. A to ani nemluvím o našich nacionalistech standardního typu...

I. Semrád 25.1.2017 21:11

Re: Kdyby lidi kouřili, tak by jim ten smog ani nevadil.

Bať bať.

P. Vandas 25.1.2017 21:11

Smog je Boží trest na agresivní nekuřáky.

P. Vandas 25.1.2017 21:09

Re: Kdyby lidi kouřili, tak by jim ten smog ani nevadil.

To je mi jasné. Jenom propaguji kouření, jako ověřenou terapii na frustrace ze všudypřítomného smogu.

P. Vandas 25.1.2017 21:06

Re: Zdá se, že Trump je ten sekáč, co se nezakecá.

Ano. Jde o všechno. Ale předpokládám, že většina jsou všude srabi a přikloní se na stranu vítězícího. :-):-):-)

K. Němec 25.1.2017 21:05

Re: Kdyby lidi kouřili, tak by jim ten smog ani nevadil.

Já to jen beru poměrově. Když prdění krav může za ozónovou díru, musíme mi kuřáci vzít na sebe smogovou situaci.

J. Matuška 25.1.2017 21:04

Jan Čulík si vzal český národ za příklad toho nejhoršího

... Tyto sítě podle něj "zahltily postpravdivým fake news a nejrůznějšími pitomostmi věcný, bystrý, intlektuální diskurs. To, čemu byla vystavena v sedmdesátých a v osmdesátých letech československá společnost, se nyní rozšířilo celosvětově". Ćeši se podle Jana Čulíka cítí v tomto světě jako ryby ve vodě. Právě proto, že jej důvěrně znají a připomíná jim jejich mládí sedmdesátých a osmdesátých let, kdy u nás veřejnou debatu ovládali úplně stejní idioti. http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Idioti-povl-Zena-za-pultem-Jan-Culik-si-vzal-cesky-narod-za-priklad-toho-nejhorsiho-472815

Oikofobie je termín ražený britským politologem a spisovatelem Rogerem Scrutonem jako neklinický popis převládající antikultury mezi západními umělci a intelktuály vůči svému mateřskému kulturunímu prostředí. Tento vztah může vyústit až v nenávist vůči své mateřské kultuře a v nekritické obdivování kultur cizích. http://www.white-media.info/oikofobie.html

M. Prokop 25.1.2017 21:04

Re: Zdá se, že Trump je ten sekáč, co se nezakecá.

Já co pragmatik se snažím vyhýbat extrémům. Nacionální ekonomika je pochopitelně blbost, plně nadnacionální možná ne, ale lidem to nikdy nevysvětlíte. Takže rozumnou kompromyš.

P. Vandas 25.1.2017 21:04

Re: Kdyby lidi kouřili, tak by jim ten smog ani nevadil.

Ten taky. :-):-):-)

K. Němec 25.1.2017 21:04

Re: Zdá se, že Trump je ten sekáč, co se nezakecá.

Zatím jo. Ale teď nastoupí finanční klika protitrumpovského tažení a začne tlačit ekonomiku Států dolů. Trumpa nečeká nic dobrého.

P. Vandas 25.1.2017 21:03

Re: Kdyby lidi kouřili, tak by jim ten smog ani nevadil.

Tak by zase, jako dříve vypalovali lesy, nebo pálili dřevěné uhlí v milířích. Ono to máte jedno. :-):-):-)

P. Boublíková 25.1.2017 21:02

Re: Kdyby lidi kouřili, tak by jim ten smog ani nevadil.

Za smog může Klaus.

M. Prokop 25.1.2017 21:02

Re: Zdá se, že Trump je ten sekáč, co se nezakecá.

Jo, jsem zvědavej na další vývoj.

Každopádně se po dlouhé době zelenorudého přichcípávání něco děje. A já už si zvykl, že ještě nikdy a nikde nebyl politik nebo státník, se kterým bych souhlasil ve všem.

P. Boublíková 25.1.2017 21:02

Re: Německé uhelné elektrárny

Za fšecko může Klaus, i za smog.

K. Němec 25.1.2017 21:01

Re: Kdyby lidi kouřili, tak by jim ten smog ani nevadil.

A kdyby lidi nekouřili, tak tu není žádný smog. :-)

M. Prokop 25.1.2017 21:00

Re: Německé uhelné elektrárny

Nemá, ale těch peněz, co se dá vytřískat z fámy, že má!

M. Mařák 25.1.2017 21:00

Re: Zdá se, že Trump je ten sekáč, co se nezakecá.

Nějaký kapitalismus ať jde do pr-ele přece, volný pohyb kapitálu a zboží je nesmysl...

Jediná správná ekonomika je ta nacionální. Říká se jí teď vlastenecká, což je něco jako použít výrazu gay (veselý), aby se neříkalo buzna.

P. Vandas 25.1.2017 20:59

Re: Zdá se, že Trump je ten sekáč, co se nezakecá.

To já také nevím, ale v každém případě burza to vidí dost kladně. :-):-):-)

L. Písařík 25.1.2017 20:59

Re: Amerika first

Rusové se vždycky tlačili do Evropy, již od Petra Velikého. A nejen rusové, všechny východní hordy po celou historii se draly do Evropy. Arabové, Turci, Tataři, Mongolové, národy z oblasti Iránu, ti všichni se chtěli podílet o evropské bohatství. Evropa byla až do 20. století motorem lidstva, sama se připravila o prvenství, když se ve 20. stol. zničila dvěma válkami. Ale ještě pořád je v Evropě něco, co stojí za to Evropu dobýt. A Putin to ví.

M. Prokop 25.1.2017 20:58

Re: Německé uhelné elektrárny

Když oni jsou holt skopčáci romantici, viz Karel May.

Současný nacionalismus je jen následek přešvihnutého internacionalismu, s tím neomarxismem je to horší, svět se pomalu ale jistě posunuje nalevo. Dokud není nějaký průser, tak je to jen protivné, ovšem v případě průseru to následky umocňuje.

P. Vandas 25.1.2017 20:58

Kdyby lidi kouřili, tak by jim ten smog ani nevadil.

Tím to bude. Sami si za to mohou. :-):-):-)

I. Semrád 25.1.2017 20:57

Re: Německé uhelné elektrárny

:-)

Žádné ničení planety nevidím, nikdy v životě jsem neviděl a nemyslím, že nějaký vážný a rozumný člověk by to mohl říci. ...praví klasik.

J. Pospíšil 25.1.2017 20:55

Re: Ustanovení Ukrajiny NEBYLO podmíněno zřeknutím se

Záruky proti rozpadu státu zevnitř spojeným s převratem a následnou občanskou válkou neexistují. Mocnosti nemohou zaručit stabilitu státu uvnitř, stejně jako tcháni a tchýně nemohou zaručit šťastné manželství a nekonfliktnost nového manželství svých dětí. A když dojde na fyzické útoky uvnitř svazku, tak se vždy jak mocnosti, tak tchyně a tcháni rozdělí v podpoře těch, co jsou v tom nestabilním svazku a většinou nakonec rozpad vztahu vlastně podpoří.

Rozpadání Ukrajiny ještě neskončilo. Zatím je ve fázi, kdy už každý podporuje někoho jiného uvnitř, ale ještě se domnívají, že vztah se dá zachránit. Tyto domněnky bývají časem opuštěny a nakonec si všichni oddechnou, když se vztah ukončí.

Ukrajina neměla nikdy svůj vlastní stát nadlouho a je čím dál jasnější, že ani tento, jistě ne první, ani poslední pokus o jeho vznik a trvalejší existenci se moc nepovedl. Ale pořád je naděje, že se udrží centrální části, s lidmi, kteří už přijali ukrajinskou národní identitu. Rusky mluvící oblasti a oblasti počítající se k Haliči a další etnicky ne zakotveně ukrajinské oblasti, se asi odtrhnou a případně připojí k jiným zemím nebo zkusí samostanou existenci.