26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Ó, božská viditelnosti!

V dnešní turbulentní době připomínající poměry těsně před válkou, těsně před summitem předáků Evropy, usoudil hlavní lidovec Pavel Bělohrádek, že sestřelí ministra obrany Martina Stropnického. Jako důvod si vybral ministrův komentář k něčemu, o čem už několik dnů psaly všechny noviny a co bylo jasné každému, kdo není padlý na hlavu, že Češi vyměnili pět svých lidí za Libanonce Fajáda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 12.2.2016 12:13

ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

Vztahuji se k ideálnímu ale praktikuji pragmatické. Idea není dosažitelná, je ale dobrým korektivem svého osobního jednání. Idea zároveň není opodstatněním pro vnucování čehokoliv druhému. Zato pragmatismu s lítostí přijímá, že občas se bez síly (či zatajování) vzhledem ke své malé schopnosti žít podle Krista prostě neobejdeme.

P. Klouda 12.2.2016 12:25

Re: ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

Smysl má žít podle kompletního Krista, ale ne podle libovůlí zvolených fragmentů z jeho myšlenek ~ mnohdy pravděpodobně i bez kontextu... Takové ideie jsou podobny nafouknutým pouťovým balónkům...

R. Brzák 12.2.2016 12:40

Re: ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

Smysl má žít.

Žít podle Krista je komplikované, neb máme překlady, přepisy, interpretace a cenzurované útržky toho, jak Kristus žil. Pak tu taky máme problém, že Ježíš byl člověk a jako takový samozřejmě procházel stejným procesem, jako kterýkoliv jiný člověk - procesem zrání.

Takže najít si "kompletního Krista" je zase jen otázkou výběru, toho, co za Kristův život považujeme. A mnoho lidí si po staletí z těch možností vybíralo Kristův skon...

P. Lepew 12.2.2016 12:44

Re: ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

Mám obavu, že kdybych zkusil "kompletního Krista", tak už mne taky ukřižovali :)

P. Klouda 12.2.2016 12:53

Re: ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

Není to tu tak zlé. Já narazil na jedinéh skutečného odpůrce (příjmeni Svoboda, ale křestní si nevybavím), což byl ale tak rudě vidící tur, že opravdu nechápal, že co jeho další příspěvek, to další odklon. Dvakrát jsme si to "spolu užili", a pak už raději odpadl... ,)

Jinak jsou zde celkem tolerantní, a nebo aspoň neškodní, motající se kolem pár svých oblíbených citátů, které mají cosi jednoznačně a absolutně dokazovat... 8)

P. Lepew 12.2.2016 13:00

Re: ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

Já myslel v reálu :))

P. Klouda 12.2.2016 13:10

Re: ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

Pokud Vás teď správně chápu, pak jsem si jist, že by uspěl i nyní... Nou džouk. ,)

P. Lepew 12.2.2016 13:12

Re: ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

V tom jsem s Vámi zajedno..

P. Klouda 12.2.2016 13:13

Re: ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

Tak to jste mě opravdu potěšil... ,)

H. Balzám 12.2.2016 12:28

Re: ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

Nejde jen o to, že by všichni měli vědět vše, protože mají právo, což je dle mého utopie, jde taky o čistě technickou, neosobní část věci. Život je boj, ne láska. A boj je nejlepší vést tak, aby člověk měl výhodu nad protivníkem. Tu výhodu mu dávají i informace, které protivník nemá. Stejně jako když vás napadnou v přítmí boční uličky tři týpci a chtějí vaši peněženku, těžko je přesvědčíte o tom, že si skočíte pro další dva kamarády a pak si to v klidu vysvětlíte, ani vyklábosit všechno všem nedává výhodu.

R. Brzák 12.2.2016 12:48

Re: ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

Jaké právo, prosím Vás? Jen svobodu slova. Ať si své utajuje kdokoliv. Ale co je zaplaceno mnou, to mám povinnost kontrolovat. Protože je to moje - a tudíž za to mám odpovědnost. Bez té nemám ani svobodu.

Ale život je láska - a boj je někdy součástí lásky k životu, ba dokonce i v případě, že je ten boj veden strachem. Láska je nejvyšší hodnota ne proto, že to tak dokáži hodnotit, ale proto, že bez ní prostě nežiji (jen přežívám, ale jen okamžiky, kdy jsem pod vlivem strachu).

H. Balzám 12.2.2016 12:55

Re: ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

Láska je vždy jen nadstavba, kterou si můžeme dovolit ve chvíli, kdy můžeme nebojovat. Ať se nám to líbí, nebo ne, láska nic nevytváří, věci se rodí vždy a pouze z konfliktu protichůdných realit. Jako i děti se rodí z interakce protichůdné ženské a mužské energie, samotný akt plození je vpodstatě boj, ta láska, která k tomu ty dva lidi přivedla, má jenom za úkol oslepit a obelstít, aby ti dva nebyli tak kritičtí a vybíraví, lidově řečeno, aby mu dobře hópnul :-)

R. Brzák 12.2.2016 13:02

Re: ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

Láska k životu mému mne vede k plození života dalšího. Láska mezi dvěma lidmi a touha po rozkoši sexu je jen součástí lásky k životu a našeho biologického nastavení. Láska ve filozofickém pojetí je přijetí - v absolutní hodnotě všeho ve svém životě, včetně sebe sama se svými nedostatky a danostmi, smrtelností, vzájemnou konkurencí mezi živými bytostmi, závislostí na biologických potřebách a také všeho kolem sebe, tedy kategoricky VŠEHO. A je-li Bůh, i ten je jen součástí VŠEHO. Pro mne je VŠECHNO synonymem bůh.

H. Balzám 12.2.2016 13:06

Re: ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

A proto svět kolem sebe nikdy plně nepochopíte, máte špatně nastavené filtry...

R. Brzák 12.2.2016 13:32

Re: ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

Není jiná cesta pochopení světa kolem sebe, než pochopit sám sebe. To ale nejde, pokud nebudu mít o sobě kompletní informaci k analýze rozumem. Nebo-li, když si o sobě něco předstírám (protože skutečný stav mne zraňuje), sám sebe nepochopím. A abych si nepředstíral, potřebuji přijmout, že jsem nedokonalý, schopný všeho - pěkného i smutného. Abych o sobě přijal vše, nezbývá jiná cesta, než milovat sám sebe, svůj život se vším, co mi přináší.

Abych pochopil svého bližního, musím stejně tak být schopen o něm přijmout vše, nepředstírat si o něm, nevytvářet si falešné představy (protože mne realita zraňuje)....atd až k

"miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO".

P. Lepew 12.2.2016 13:10

Re: ad pan Balzám - "tohle bych...nečekal, takovou naivitu..."

Láska je fajn! Ale lidi ne. Myslím že jako vnitřní nastavení máte úplnou pravdu, ale chce to být skutečný světec, abych v rámci případného střetu bral likvidaci protivníka jako projev lásky svého druhu..

P. Čech 12.2.2016 12:13

Zase jen kecy.

Zajímalo by mne, jak budou ty lodě NATO v Egejském moři "patrolovat". Potápět čluny s nezákonnými migranty nesmí a tak tam budou k ničemu. Převaděči budou pklidně proplouvat kolem nich a budou se jim smát. Oprávněně!

I. Nápravníková 12.2.2016 12:16

Re: Zase jen kecy.

Bohužel, vypadá to, že máte pravdu.

M. Krátký 12.2.2016 12:47

Re: Zase jen kecy.

No, já bych věděl jak na to lodě NATO využít - stačí dělat vlny v těsné blízkosti těch nafukovacích člunů a tu zvěř sbírat do vlečných rybářských sítí a ty sítě pak vysypat v tureckých zátokách.

P. Lepew 12.2.2016 12:52

Re: Zase jen kecy.

Píšu to pořád dokola. Odlišujme prosím oficiální status mise - což je monitoring (NATO tam přece nemůže být aby vracelo migranty) a praktickou stránku věci.

Zachraňovat lodě v ohrožení a zastavit piráty musí každá loď. Mise NATO už teď má být kromě monitoringu i "nutná pomoc při ohrožení jiné lodi" a "pomoc při boji s terorismem a pašováním".

Počkejme s hodnocením na výsledky - je dobře že tam jsou a budou..

K. Němec 12.2.2016 12:57

Re: Zase jen kecy.

Viděl jste někdy policistu z plechu, jak stojí u silnice? Jeden čas to byla docela rozšířená věc a jak se řidiči na takovém místě zklidnili. I ta přítomnost někdy stačí. Stejné to bude s těmi jednotkami NATO.

P. Lepew 12.2.2016 11:59

Včerejší Green

Máte pravdu pane Balzáme,

trochu mu ujeli nervy. Na jeho obranu je nicméně třeba říci, že několikrát vyzval protivníky k osobnímu setkání a poskytl e-mail k tomu, aby se dohodli. Následně - když mu na to reagovali dál úsměšky - ujel a začal vyhrožovat že je nechá najít (ty prostředky podle mého myslel tak, že někomu zaplatí aby je našel).

Mimochodem ve včerejší diskusi mu zmizela ikona, to by mohlo znamenat že už není mezi námi..

R. Brzák 12.2.2016 12:05

Re: Včerejší Green

Pan Green mne osobně několikrát vyhrožoval, ale já jsem jej celkem laskavě pozval na setkání, klidně u mne doma. Na tuto nabídku neodpověděl jinak, než nějakou nadávkou. Chápu, že byl (a bývá) často rozčilený. Pro mne je toto virtuální, s minimálním přesahem do reality. Strach nemám z návštěvy rozčileného kohokoliv zde. Protože v čase od opuštění křesla u počítače do příjezdu do vzdálené destinace v mé zemi se stane mnoho, co rozčilení překryje, či ještě lépe rozpustí.

P. Lepew 12.2.2016 12:06

Re: Včerejší Green

Rozumím, navíc nějak nechápu jak právě Vy můžete někoho rozčílit do té míry. To prorsím neberte jako urážku :)

R. Brzák 12.2.2016 12:08

Re: Včerejší Green

Bývám neodbytný - když mne někdo zaujme (často ne argumentem, ale jako zajímavý člověk).

H. Balzám 12.2.2016 12:24

Re: Včerejší Green

"aby se dohodli" teď jste mne právě naplno přesvědčil, že jste právník :-) Co jsem pochopil mezi řádky, je ten green už několikátou inkarnací neobvykle hulvátského a agresivního hlupáka, který tady často lidem dost nepokrytě vyhrožoval, dokonce mám pocit, že si jeho předchozí zjevení vybavuji. Ujely mu nervy poté, co mu jeden z diskutujících jenom zopakoval, co on sám psal dříve. Já už se dříve setkal s podobným chováním, kdy někdo někde vykládal, jak se potkáme ve tři v parku za nádražím v Horním Kotěhůlkově a on mi to vysvětlí ručně, osobně jsem se tomu jenom smál, protože ti lidé neví, s kým si zahrávají. To ale nic nemění na tom, že takové věci do diskuse dospělých lidí nepatří, natož výhrůžky potenciálním členům rodiny. I proto jsem mimochodem zastáncem nicků.

P. Lepew 12.2.2016 13:07

Re: Včerejší Green

Já nepsal na čem se měli dohodnout :).

Satisfakce je podle mého sice rpotiprávní ale velmi účinné řešení osobní nevraživosti.

Může to být nicméně ovlivněno tím, že se osobně příliš tohoto typu řešení kvůli velikosti a trénovanost neobávám..

J. Kombercová 12.2.2016 12:27

Re: Včerejší Green

Tenhle naposledy Green tu byl (tady na Psu) během času pod několika nicky, bohužel se stále stejným slovníkem, v podstatě se stejnými texty. Pokud zmizel, netřeba želet, patrně se brzy objeví pod jiným jménem. Takový nezmar to je.

H. Balzám 12.2.2016 12:41

Re: Včerejší Green

Tak jsem to pochopil správně, ty informace mezi řádky.

P. Hlosta 12.2.2016 11:19

A tak čtu....

....že Zaorálek pravil ve sněmovně, že vojenská plavidla NATO v Egejském moři mají pouze úlohu monitorovací. Toš nevím, jestli tam mají na lodích kamery a natáčejí dokument, nebo jen počítají loďky a člunky se zápisníkem a tužkou. Zaorálek - plechová huba!