18.6.2024 | Svátek má Milan


Diskuse k článku

Ó, božská viditelnosti!

V dnešní turbulentní době připomínající poměry těsně před válkou, těsně před summitem předáků Evropy, usoudil hlavní lidovec Pavel Bělohrádek, že sestřelí ministra obrany Martina Stropnického. Jako důvod si vybral ministrův komentář k něčemu, o čem už několik dnů psaly všechny noviny a co bylo jasné každému, kdo není padlý na hlavu, že Češi vyměnili pět svých lidí za Libanonce Fajáda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 12.2.2016 17:06

R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Jste posedlý ďáblem náboženských pohádek... Dzp.

R. Brzák 12.2.2016 17:08

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Nemějte strach, přestože pohádky miluji. Ďábel totiž neexistuje...to jen my, lidé, jsme schopni všeho.

K. Janyška 12.2.2016 17:11

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Lepšíte se. A teď, co je to inteligence, co je to abstrakce, co je to rozum, co je to lidská mysl, co je spontánní řád a spontánní řád lidské interakce a lidského světa, co je to soukromé právo, co je to civilizace obchodem a tak... Dzp.

R. Veselý 12.2.2016 17:17

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Rys to ví, ale už je z vrátnice pryč. Tak zase až v pondělí 9-17 !

M. Berka 12.2.2016 17:20

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Mi se naopak víc líbí Ďábel, má blíže ke skutečným lidem, Bůh je jakési sterilní stvoření... Je to jakási idealizovaná iluze, absolutní autorita, která musí mít vždy pravdu, nedělá chyby, všechny miluje a tak... Naprostá hovadina.

R. Veselý 12.2.2016 17:22

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Se divim, že zrovna Vy jste v tomhle úplně mimo :-)

R. Brzák 12.2.2016 17:23

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

z mého pohledu jste popsal Boha, tedy to, do čeho se snažíme vtěsnat své představy. Tedy omezovat. Pro mne je dobrým konceptem k uvažování bůh (s malým b), jenž se rovná VŠECHNO (bůh=VŠECHNO).

M. Berka 12.2.2016 17:43

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Se stejným úspěchem tomu můžete říkat Vesmír nebo příroda...

H. Balzám 12.2.2016 17:25

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Jak můžete říct, že následujete učení Kristovo a přitom popírat existenci Satana? Není to jenom vyzobávání rozinek?

R. Brzák 12.2.2016 17:38

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Copak, Vám Kristus zakázal vyzobávat rozinky?

Ale nikoliv, divil byste se. Ježíš kupříkladu o Satanu ve smyslu, jak mu "rozumíme" dnes, vůbec nehovoří. Satan je mimo jiné hebrejským označením jakéhokoliv protivníka. Ano, antikrist je alegorií (některé církve to tak v historii měly), ovšem mocenská složka křesťanství, jak je známe, potřebovala element strachu - takže Satan dostal "kozlí tvář".

Pro mne je zajímavé, jak se utkává Ježíš se svým protivníkem - vždy v osamění. Je to člověk, hluboce se zaobírající svým životem a cestou v něm - a utkává se osamotě se svým protivníkem - tím, co mu klade na cestě nejvíce překážek...

H. Balzám 12.2.2016 17:47

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Kristus je podle mých dosavadních poznatků (které samozřejmě nemusí být kompletní) postava smyšlená a tudíž mi nemohl nic zakázat nebo přikázat, myšlenky připisované Kristu a prorážené do světa křesťany mne nikdy neoslovily, takže je nenásleduji. Ale pokud se prohlašujete za učedníka Kristova, tedy křesťana a potom boříte naprosté základy té mytologie, potom asi něco není na svém místě :-) Já vás za to nijak neodsuzuji, to v žádném případě, ale přijde mi to nekonzistentní.

P. Klouda 12.2.2016 17:43

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Tak jste jej pochopil?......

H. Balzám 12.2.2016 17:51

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Teď nevím, jestli to byl sarkasmus nebo atak! Přece jenom, slavím... :-)

P. Klouda 12.2.2016 18:02

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Hmm, to měla být nejspíš reakce na p.Brzáka ~ Vy slavíte, a já se dostávám z lékařem schváleného rauše... 8)

H. Balzám 12.2.2016 18:06

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Všiml jsem si, že se občas prsty na klávesnici pěkně rozdováděly :-)

P. Klouda 12.2.2016 18:08

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

A co teprve eSeMeSky, co jsem poslal pár desítkám známým... ,(

H. Balzám 12.2.2016 18:15

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

:-) jen klid, to se vyvrbí :-)

P. Klouda 12.2.2016 18:18

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Teď jsem se rozhodl hlavním příspěvkem zastat se jednoho napadeného jedním psem hyenovitým... 8))

P. Klouda 12.2.2016 17:41

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Mýlíte se. Až na to, že Ďábel, ukrytý v posedlých zlými duchy Krista poznával, e proto se ho Kristus opakověně pokoušel ulmčet ~ skutečně zbytečnost, pokud by Ďábel neexistoval.

H. Balzám 12.2.2016 17:56

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Zajímavý je v tomhle pohled jednoho českého exorcisty. Ten říká, že případný Satan by byl tak silný, že by ho jedna lidská schránka nedokázala pojmout a zničilo by ji to. Proto si myslí, že to, co my nazýváme posedlost ďáblem, je posedlost démony.

R. Brzák 12.2.2016 17:01

ad pan Balzám - "nestranné posouzení okolního...

...světa"

Neexistuje (z lidského hlediska) nestranné posouzení. Vždy bude přinejmenším jedna strana - ta moje. Chci-li tedy co nejlépe poznat svět kolem sebe, nejprve musím co nejlépe poznat sám sebe . To abych onu svoji vlastní sebezaujatost byl schopen zahrnou do procesu pozorování svého světa - abych pokud možno omezil zkreslení. O tom ostatně hovoří i budhismus s konceptem osvícení (nedosažitelného, ale jako idea vhodného ke korekci sebe sama). A jak lze poznat sám sebe, když nebudu schopen přijmou o sobě to nejlepší i nejhorší? Sebeláska mi umožní zavírat oči. Zatímco přijetí všeho kolem sebe i sebe sama, tedy láska k sobě, svému životu, i všemu kolem sebe, otevřeným očím nebrání...

M. Prokop 12.2.2016 17:03

Re: ad pan Balzám - "nestranné posouzení okolního...

Asi by to chtělo sjednotit pojmy. U mně to funguje tak, že přijímám mnoho věcí kolem sebe i sebe, ale láska je to jen v mnohem menší množině.

R. Brzák 12.2.2016 17:07

Re: ad pan Balzám - "nestranné posouzení okolního...

Ano, zatím jsem nenašel pro svůj náhled méně zavádějící základní pojem, než láska. Ale není mojí vinou, co všechno si pod tento pojem jsme schopni zahrnout, ačkoliv jde často o jevy, které jsou dokonce v kontrapunktu k lásce ve smyslu hodnoty směřující k "žití", tedy hodnoty nejvyšší.

M. Prokop 12.2.2016 17:09

Re: ad pan Balzám - "nestranné posouzení okolního...

Pro mne je ta Vaše láska nějak moc široce založena. Buďto se míjíme v pojmech, nebo té teorii nerozumím.

P. Lepew 12.2.2016 17:13

Re: ad pan Balzám - "nestranné posouzení okolního...

Ano. Vidím to stejně. Definujete prosím pojem láska pane Brzáku a třeba se i shodneme. Ovšem pouze teoreticky. :)

H. Balzám 12.2.2016 17:06

Re: ad pan Balzám - "nestranné posouzení okolního...

Pořád stejná hra se slovíčky. Navíc už ani nereagujete na to, co vám někdo říká, ale sám na sebe. A to je zlý, moc zlý na diskusi.

M. Berka 12.2.2016 17:13

Re: ad pan Balzám - "nestranné posouzení okolního...

Dobře, svět jako takový nikdy nepoznáte. Vy nevnímáte svět, ale pouze jeho odraz ve vlastní hlavě. Ten odraz je a bude vždy zatížený Vaším myšlením a přijímáním skutečnosti. NIC S TÍM UDĚLAT NELZE.

To, že se ve Vaší hlavě promítá film na posrané plátno neznamená, že posraný je svět... Ale rozlišit to NELZE... Naopak, ve vaší hlavě můžete přemístit i HORY = víra hory přenáší. Dokonce o tom můžete přesvědčit i ostatní a když tomu uvěří, stvoříte ZÁZRAK... Stanete se svatým...

Ale obecně je to O PRDU...

R. Brzák 12.2.2016 17:20

Re: ad pan Balzám - "nestranné posouzení okolního...

V podstatě souhlas. Ale mohu (ba dokonce musím, chci-li být k sobě odpovědný) se snažit ke své idei, vztahovat - což neznamená žádné právo svou ideu vynucovat či vnucovat...

M. Berka 12.2.2016 17:30

Re: ad pan Balzám - "nestranné posouzení okolního...

Ano. Souhlas.

Jenom příklad té iluze. Kdysi jsem stál před supermarketem ve Valašském Meziříčí. Lilo a stálo tam schovaných před deštěm asi 50 lidí. I zvedl jsem ruku v jednom okamžiku a řekl: A DOST STAČÍ. a okamžite přestalo pršet...

Nevím proč, nevím jak. Všichni byli v šoku. Múžeme hádat proč a jak se to stalo. Možná jsem jenom vycítil, že pršet přestane... :D :D :D.

Člověk je v jistém smyslu sám sobě Bohem... Čemu věří, to se dost často stane... Ale musí tomu skutečně věřit a třeba i přesvědčit ostatní... Snad to nebylo vnucování ideje konce deště... Všichni v to doufali a uvěřili...

R. Brzák 12.2.2016 16:53

ad pan Balzám - "nedostatek sebelásky mi umožňuje...

...vidět své chyby...".

Pojem sebeláska je spojen se sobectvím. Sobectví je ale nejpřirozenější projev života. Neodsuzujeme sobectví, ale přehnané sobectví,které označujeme sebeláskou. To však není totéž, jako láska k sobě. Vysvětlím.

Když ze sebelásky zvolím možnost lenošení, tím, že využiju (zneužiju) "lásku" (přehnanou, tedy ve skutečnosti jejich strach o mne) svých rodičů ke mně a budu se ve svém životě nadále spoléhat na jejich pomoc, zůstanu na nich v nějakém aspektu svého života závislým. Tím nejenom že nejdu vstříc své odpovědnosti (a jí podmíněné své svobodě), ale za prvé - v rovině fyzické se nepřipravuji na stav, kdy o "svůj zdroj" přijdu (úmrtím rodičů), budu tudíž později více trpět nepohodlím, nebude-li rovnou ohroženo moje přežití...

za druhé - v rovině psychické budu přinejmenším na podvědomé úrovni vnímat rozpor mezi tím, čím bych chtěl být (jako každý člověk na světě - středem svého vesmíru) a tím, čím jsem - závislou oběžnicí kolem svého stárnoucího slunce (rodičů).

Jako každý milující člověk chci pro toho, koho miluju, to nejlepší možné. Miluji-li sám sebe, chci totéž i pro sebe. Je ale láskou k sobě samému, když sám sobě znemožňuji vyvíjet se nejlépe, jak mohu? Ke své vlastní schopnosti být svobodný a odpovědný člověk? Jestliže sám sebe miluji (tedy svůj život, se vším co jej představuje), nemohu (a tedy ani tak nečiním) si zastírat své vlastní nedostatky, projevy nedospělosti, či přirozené danosti. Takové zavírání očí před vlastní realitou je jen odrazem strachu si přiznat, co jsem zač.