1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

Nulová tolerance

Vodáci se mohli dočkat zrušení nulové tolerance alkoholu. Při pojednávání zákona se do novely připletli cyklisté a pak šlo o zrušení nulové tolerance pro cyklisty i vodáky. Ta logika není zcela průhledná, jelikož vodáci se nepletou do silničního provozu a málokdy se stane, že se kajak vedený opilým kajakářem připlete pod kola náklaďáku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Koleři 25.9.2019 6:31

Je vám, alkoholici jasné, že kocovina je nemoc?

J. Havelka 25.9.2019 6:05

Jakkoli svrchovaný demokrat, s nulou souhlasím neb znám své papehneimské a navíc, vlastností alkoholu je mj.: dám si ještě jedno!

J. Havelka 25.9.2019 6:06

pappenheimské

T. Koleři 25.9.2019 6:33

Havelka, mám Vás rád. Co třeba Tramal?

V. Mokrý 25.9.2019 6:20

Bývaly doby, kdy žádné zákazy nebyly nutné, protože byla většina lidí soudných/při rozumu a věděli, kdy mají dost, zda mohou na kolo, vodu a po kolika pivech. Takže dnes mohou děkovat za zákaz těm, kteří si pletou pití s chlastáním.

T. Koleři 25.9.2019 6:47

Vykládejte to Zemanovi.

R. Vacek 25.9.2019 7:21

Ty zákazy ale nejsou potřeba, protože se jimi řídí stejně jenom ti soudní, kteří by pod parou za volant nesedli. Alkoholikovi je nějaký zákaz víte kde.

T. Kohout 25.9.2019 7:29

Pravda, bývaly takové doby, kdy ani auto ani barák jste si nezamykali. Pryč je vše, co bylo hezké, sami lidi si to zkazili. Ä bude hůř, o tom není pochyb.

R. Franz 25.9.2019 4:43

Nejen každý rozumí (zase to Astonovo pohrdání), ale i si přeje. Dopřát si pivo nebo skleničku vína na cestách si Češi zakazují. A tak stres, řeší mnozí přejídáním, jiní ignorují a jsou pak agtesivní. Ti, co cestují v zemích s tolerancí (Deutschland, Italia, France a.j.) vědí, že doprava se tam odehrává plynule a prakticky bez policie, zatím co v bigotním Polsku je mnohem víc ignorantská a tedy značně bezohledná. V malých dávkách alkoholu se nebezpečnost a pomatenost dopravy neskrývá. Na zdraví!

D. Mach 25.9.2019 5:54

Agresivita českých řidičů je poměrně známá, a to i za hranicemi. A alkohol agresivitu pouze zvyšuje. V Německu jsem si nevšiml, že by si řidiči dávali alkohol před jízdou a i motorkáři tam jezdí střízlivý a jezdí slušně. Až budeme na jejich kulturní úrovni, tak by se třeba mohlo o něčem diskutovat (byť jsem proti), ale v současné době si neumím představit, že při tom bordelu, který na silnicích panuje, se do toho zamíchal ještě alkohol. Nejsem abstinent, ale pivo před jízdou rozhodně nepotřebuji. Na čí popud tedy poslanci toto téma opakovaně vytahují? Ve volebním programu to, pokud vím, neměla žádná parlamentní strana.

J. Anděl 25.9.2019 6:05

Nulová tolerance je nerealistická. V naší legislativě však vidím dva nešvary:

1. dojem, že zákon je řešení problému. Něco nefunguje? Přijmeme zákon a je vyřešeno. Splněno.

2. lidé nedodržují všechny zákony. Musíme tedy mít tvrdší zákony, než vyžaduje realita, aby se zamýšlený efekt v realitě potkal s tím, jak budou lidé ten zákon ve skutečnosti respektovat.

Dvojka je jednoznačné dědictví socialismu i dřívější historie naší země. Jednička je univerzálnější a díky existenci dvojky taky snazší. Vzbuzuje dojem, že on ten nový zákon zas tak moc neuškodí, stejně ho nikdo nebude dodržovat.

A. Holík 25.9.2019 1:25

Alkohol na vode i na kole je doslova vec zivota a smrti.

R. Franz 25.9.2019 5:15

V jakém množství? 0,25, 0,5 nebo 3,2 promile?

P. Boublíková 25.9.2019 5:37

Záleží na tom, jak máte "vytrénovaná játra".

Jako abstinentka si můžu dovolit maximálně symbolický přípitek několika mililitry vína, po dvou deci bych lezla po zemi. Kdežto pravidelný konzument alkoholu na sobě tu skleničku nebo jedno pivo vůbec nepozná.

Proto se bezpečná hranice společná pro všechny nemůže stanovit jinak než na nule.

Můžeme za to my abstinenti ;-D [>-]

J. Anděl 25.9.2019 6:09

Njn. Otázka je, kolik abstinentů běžně sedne do loďky či za řídítka se skleničkou vína v žaludku :-). Jestli ten zákon nutně musí pokrývat těch pár zmatených jedinců.

Píšu jako už taky několikaletý abstinent, který to má s efekty podobně, jak píšete u sebe.

P. Boublíková 25.9.2019 6:33

Nejvíc bych se nachechtala, kdyby pro vodáky a cyklisty platila nula, ale pro řidiče motorových vozidel by zákon povolil 0,5 promile, jak to mají některé strany v programu.

Podle mého názoru jsou možná dvě řešení: buďto nula pro všechny, nebo chlastej kolik chceš - ale jakmile pod vlivem způsobíš úraz nebo škodu, tak se nedoplatíš. Jakmile někoho zabiješ nebo zraníš s trvalými následky, jdeš do lochu na doživotí. Stanovovat nějakou povolenou toleranci nemá vůbec smysl. [>-]

J. Anděl 25.9.2019 7:16

Tak nula není limit pro konzumaci, nýbrž hranice měření pro represi. Tam by, technicky vzato, tolerance na "zbytkáč" být podle mě mohla. Zbytek řeší přísnost v případě způsobení té škody či úrazu. Ale tak mně to teď může být osobně jedno. Vidím jen paradox v kultuře, ve které je relaxace a volný čas spojen s konzumací alkoholu a konzumace v konfliktu s požadavkem naprosté střízlivosti v některých aktivitách, spojených s relaxem a volným časem.

Na silnici se cyklisté setkávají s těmi auty, tomu tedy rozumím. Ale ublížit sobě či okolí pod vlivem nemusím jen v lodi. Spousta "vtipných" historek z večírků a po večírcích souvisí s alkoholem. Různé pády a skoky do všelijakých míst (bazénu bez vody třeba). Domácí násilí. Neznámé modřiny, boule a odřeniny. Znásilnění. No, a tak.

T. Kohout 25.9.2019 7:21

Chtělo by to prohibici, fakt. Že se to neosvědčilo? No a co? Zkusíme znovu. Přitvrdíme. A taky zrušíme maso!

T. Koleři 25.9.2019 7:24

Ale jenom to se špekem.

J. Anděl 25.9.2019 8:49

To si určitě opakovaně a pořád někdo myslí. Já ne. Stačí zodpovědnost za vlastní činy před soudem, kde alkohol není polehčující okolností.

I. Polák 25.9.2019 8:22

No vidíte, konečně vám to myslí. To my zkušenější už dávno víme, že jediná funkce zákonů je záruka pokutovatelnosti a zavřitelnosti!

J. Anděl 25.9.2019 6:11

Navíc, co si pamatuju z akcí na vodě, realita počítá množství alkoholu na gramy, nikoliv desetiny promile :-).

T. Koleři 25.9.2019 6:46

A víte, že za to není odpovědný alkohol, ale ve vašem případě voda?

Jako hydrocefalus byste neměla navštěvovat parní lázeň.

T. Koleři 25.9.2019 7:04

Páč je lehčí.

F. Žůrek 25.9.2019 0:37

Nu, kontrolovat každého cyklistu a vodáka, zda pil anebo nepil? Ale je dobře, že EET pokračuje. Přiznat každý zisk je pro podnikatele náročné, to jevelká pravda, ale zase nelze provádět nějakou černotu, což je jen dobře, neboť jen tak se naučíme pořádku, jinak to Německo (i Rakousko) budou pořád před námi a slušní lidé na to doplácejí - tak tomu dnes u nás je. R^

J. Sedlář 25.9.2019 1:47

Věříte tomu, že EET slouží pro přiznání zisku ? Proč se to tedy nejmenuje EEZ ? Svatá prostato....

M. Krátký 25.9.2019 2:07

pane Žůrku, vy jste jistě zaměstnanec ( kohokoliv, že ? ) - a jistě také tedy žijete v bludu, že taky platíte daně, že ? A tak mi laskavě prozraďte, do které banky ty daně nosíte - děkuji předem i zadem.

J. Anděl 25.9.2019 4:41

Provádět černotu pořád lze. Přiznat každý zisk není asi moc práce navíc, pořídit si to vybavení je pro každého jinak pracné.

Kdyby to dovedlo lidi ve větším objemu k pochopení, že poctivé podnikání je dobré pro jednodušší a klidný život (první půlka hlášky "co je císařovo, císaři, co je božího, Bohu"), bylo by to fajn. Ale to možná zabere u pár lidí, u mnoha jiných to povede k jinému efektu dojmu zvýšené buzerace státem.

Neříkal bych tomu ale "pořádek". Svědomitost a poctivost zní líp. Pořádek mohl být i v koncentráku.

J. Schwarz 25.9.2019 8:01

Chtělo by to víc liberalismu - "sociální a zdravotní" dobrovolné, pak by stát nepotřeboval tolik na údajné "veřejné služby" a společnost by nemusela být rozdělená, neb by si každá její podskupina vytvořila "solidární pravidla" podle svého gusta a nikdo by nikoho nenutil do věcí, o které nemá zájem.