5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

Neprincipiální princip

Není pravda, že nemáme ministra zahraničí, máme hned tři: Hamáčka, který zaskakuje za Pocheho, který se jím nestane, Zemana a především Andreje Babiše, který to stíhá všechno. Někdy ale nemůže být všude, a tak se stalo, že europoslanci za ANO hlasovali pro to, aby šlo Maďarsko na hanbu. Jako kdyby neměli v kapse telefon!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schořík 14.9.2018 12:50

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NATO

Mám za to, že pokud president spojence vystoupí s prohlášením (navíc chybným), že spojenec kecá a postaví se jasně na stranu agresivní třetí země, tak to asi spojenectví neprospívá. Stejně tak účast na nikým jiným nenaštívených vojenských přehlídkách této země, nebo přespříliš přátelské vztahy s ní..

R. Brzák 14.9.2018 13:00

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NATO

jakékoliv přátelské vztahy nejsou narušením obranné spojenecké aliance v NATO - to snad nemůžete myslet vážně... ano, je to možná narušením politické jednoty - ale ta není podmínkou NATO (viz Turecko nejen posledních deseti let). To, že rozporuji politické prohlášení spojence (nikoliv vojenské rozhodnutí aliance), je součást demokratické diskuze - která má přednost vždy, s výjimkou válečného stavu. Základ demokracie a svobody...tststs, jak to, že to musím vysvětlovat Vám? Tak trochu jinak - dobrý přítel je tu od toho, aby mi řekl svůj pohled na věc, i když se mi ten pohled třeba nemusí líbit (a neznamená to, že má přítel vždy pravdu).

Ekonomické sankce, tedy překážky vzájemného obchodu, považuji jakožto liberál za velkou chybu - je to právě obchod, co nás vzájemně spojuje a civilizuje. Pokud nejsme ve válečném stavu - což je ale v podstatě dočasná situace. Navíc podporují tyto sankce u Rusů pocit ohrožení - a to podporuje Putinovu vládu nad nimi.

J. Schořík 14.9.2018 13:06

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NATO

V tom se neshodneme pane Brzáku. Já nemám dobré přátele, kteří by se záměrně stavěli na stranu mých nepřátel proti mně (a ostatním kteří mne podpořili) a pokud mi mají potřebu něco sdělit, tak mi to sdělí soukromě a můžeme o tom diskutovat :). To že takové nepochopitelné chování oslabuje naši pozici v NATO je nesporné.. Každá organizace je prostě společenství, pokud se někdo chová podezřele protispojenecky, tak to prostě nepomáhá..

Pokud to máte takhle (že se při hádce přidáváte proti svým přátelům a to ještě podivnými vylhanými argumenty), tak asi nebudete mít moc přátel :).

R. Brzák 14.9.2018 13:18

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NATO

budu reagovat později (najdu si Vás... :) )...

J. Schořík 14.9.2018 13:24

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NATO

Ani nemusíte, myslím že už jsem tuhle debatu jednou vedli.

Prostě bacha na Vás, jakmile se vyskytne spor tak v zájmu "pravdy" podkopnete kamarádovi nohy :)).

M. Varadinková 14.9.2018 13:29

Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NATO

Zatímco Vy "kamaráda" (spíš by se ale mělo říct spolumafiána) podpoříte v každé špatnosti.

J. Schořík 14.9.2018 13:33

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NATO

Vaše dementní názory o mafiánství atd. jsou mi volné. Pokud budete pokračovat, zvážím samozřejmě nějakou odvetu, protože k tomuto tvrzení nemáte žádný důvod..

A já své kamarády skutečně neshazuji před ostatními, pokud mám co říct (zejména negativního), tak si to s nimi vyříkám v soukromí..

M. Varadinková 14.9.2018 13:42

Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NATO

Důvod samozřejmě mám a jmenuje se Poche. Kmotr Poche.

A pokud jde o vztahy mezi státy, tam není takový tajnůstkářský kamarádšoft vůbec na místě. Jednotliví státníci jsou tam za své občany a jejich zájmy, nikoliv kvůli kamarádíčkování s kýmkoliv, tajnůstkaření, podporování lží falešných obvinění, vytváření nepřátelství s kterýmikoliv jinými státy a podporování kroků vedoucích ke studené či dokonce horké válce.

J. Schořík 14.9.2018 13:44

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NATO

To nejní žádný důvod mne ozančovat za spolumafiána velvážená,,

A to že nerozumíte, mne nijak nepřekvapuje. Diplomacie je prostě o tom kdo, kdy a kde má mluvit nebo nemluvit. Na Vás je složité i přenést cizí názory načtené na "pravdivých " serverech..

M. Varadinková 14.9.2018 14:11

Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NATO

Vaše pojetí kamarádství je mafiánské. Podpora "kamaráda" v každé jeho špatnosti není kamarádství, ale spolumafiánství.

Člověk, který mne nutí lhát na podporu jeho špatností a na těch jeho špatnostech se spolupodílet, není můj kamarád. Jen mne využívá k tomu, aby se mu ty špatnosti dělaly lépe.

J. Schořík 14.9.2018 14:14

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NATO

Chápu že pokud Vaše kamarádka udělá třeba chybu, tak ji hned před ostatními veřejně sjedete ačkoliv se Vás o to nikdo nijak neprosil.. Ale proč to řešit, Vy přece nemáte kamarádky :)).

Zemana nikdo nenutil lhát. Sám to rozvířil a sám vystoupil se zavádějícím tvrzením, které bylo obratem využito Rusy. Nikdo po něm nic nechtěl. Zpochybnil jak vyjádření spojenců, tak naše vlastní..

M. Varadinková 14.9.2018 14:44

Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NATO

Ne. Pokud kamarádka udělá jenom chybu, tak ji pouze vybídnu k omluvě (těm, které její chyba nějak poškodila). A pokud nejde o nic závažného, tak to nechám na ní, zda to chce nějak veřejně ventilovat nebo ne.

Pokud ale ve stejné chybě dál pokračuje a navíc mne nutí, abych stejnou chybu dělala i já, tak to prostě odmítnu. Rozhodně ji nebudu v jejích chybách podporovat, tím bych prokázala medvědí službu jak jí, tak sobě, tak našemu kamarádství.

R. Sorge 14.9.2018 13:05

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

Prezident Zeman se vojenské přehlídky v Moskvě 2015 nezúčastnil. To je stála omílaná nepravda.

J. Schořík 14.9.2018 13:06

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

Tak to byla Čína.. Jako jediný z EU.. Ne?

R. Sorge 14.9.2018 13:11

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

Jaká Čína, máte odkaz ?

Ani v Moskvě 2015 nebyl jediný z EU - byl tam mj. premiér Slovenska Fico. Stále omílaná propaganda proti Zemanovi.

J. Schořík 14.9.2018 13:13

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

https://www.lidovky.cz/v-pekingu-probehla-nejvetsi-vojenska-prehlidka-v-dejinach-ciny-prihlizel-ji-zeman-i-putin-gv4-/zpravy-svet.aspx?c=A150903_072457_ln_zahranici_ELE

R. Sorge 14.9.2018 13:17

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

... přihlíželo více než dvacet zahraničních hlav států a vlád, včetně českého prezidenta Miloše Zemana.

... USA a většinu evropských zemí zastupovali na přehlídce pouze velvyslanci.

J. Schořík 14.9.2018 13:18

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

Ano. Nebyl tam z EU nikdo na jeho úrovni..

R. Sorge 14.9.2018 13:19

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

Kde je to psáno ?

J. Schořík 14.9.2018 13:21

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

Když tam byli jen velvyslanci, tak to znamená že se nezúčastnili ani hlavy států, ani premiéři, dokonce ani ministři zahraničí pane Sorge.. Teda ze Západu.. Ta hierarchie významu funkce která se události účastní je v diplomacii jasná..

Jen ten náš..

R. Sorge 14.9.2018 13:24

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

... velvyslanci většiny evropských zemí ... nikoliv ze všech.

J. Schořík 14.9.2018 13:25

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

Ano. Třeba za Bělorusko tam byl president :). A to je evrospká země..

R. Sorge 14.9.2018 13:28

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

Ano, naše novinářská žumpa uvedla explicitně Bělorusko. Ale neuvádí, že Zeman tam byl jediný z EU. Takže asi nebyl.

J. Schořík 14.9.2018 13:30

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

https://en.wikipedia.org/wiki/2015_China_Victory_Day_Parade

Ještě tam byl ministr zahraničí - tzn. o level níže z Francie.

Jinak nikdo..

R. Sorge 14.9.2018 13:33

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

A z vyspělého Západu Gerhard Schroeder a Tony Blair ...

J. Schořík 14.9.2018 13:34

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

Ex.. Pane Sorge. To je docela důležité. Nebyli tam v oficiální pozici za žádnou ze západních zemí..

R. Sorge 14.9.2018 13:36

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

Ano ex, to je tam uvedeno.

Zahraniční cesty prezidenta schvaluje vláda, EU do toho nic není.

J. Schořík 14.9.2018 13:37

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

Však se taky vláda ošívala a prosila :)).

A o EU nebyla řeč, podstatou bylo jestli je tohle chování které posiluji naši pozici v NATO nebo jí škodí..

R. Sorge 14.9.2018 13:44

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

O EU byla řeč. Oslavy výročí konce II. světové války by se neměly politizovat. Pokud tam byli Blair a Schroeder, tak je to jen komedie.

J. Schořík 14.9.2018 13:47

Re: Pro pana Janyšku - pokud Zeman narušuje naše vztahy s NA

Vážně Vám nerozumím. Dvě soukromé osoby po skončení svých politických kariér si skutečně mohou dělat cokoliv a jistě dostaly za účast dobře zaplaceno. Právě aby mohl Číňan říkat svému prostému lidu, že se zúčastnily významné osobnosti z Evropy..